Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Måste säga att syskonvagnen va bästa köpet! Caspian somnar så fort den börjar rulla och Sammy har alltid älskat att åka vagn och somnar typ när man sätter honom i den.
Långpromenaderna är underbart välgörande för själen:love:
89113E7C-1CEC-4908-97BC-3DD83005A060.jpeg
 
10v koll på bvc idag, Caspian har planat ut ifrån sin branta vikt och längdökning och ligger nu på 5480g och 61cm lång, precis på medelkurvan. Misstänkte att han skulle ha saktat in eftersom han inte ammar lika mkt (konstant) som förut men är nöjd ändå.
 
10v koll på bvc idag, Caspian har planat ut ifrån sin branta vikt och längdökning och ligger nu på 5480g och 61cm lång, precis på medelkurvan. Misstänkte att han skulle ha saktat in eftersom han inte ammar lika mkt (konstant) som förut men är nöjd ändå.
Oj, vi vägde in igår på 5550 g och var också 61 cm, 7 v i måndags :D:o

Men jag kollade på storebrors papper och han var 1 kg tyngre än lillebror är nu.
 
Oj, vi vägde in igår på 5550 g och var också 61 cm, 7 v i måndags :D:o

Men jag kollade på storebrors papper och han var 1 kg tyngre än lillebror är nu.
Hoppsan! Jag som tyckte vi hade en välväxt kille, jag jämför med flugviktaren Sammy som vägde 3900g och 56cm vid 11v:D
 
Väntar på tremånadersmiraklet @Poison-heart ;)
Haha, kanske kommer få äta upp detta :rofl: min bebis har fortfarande sämre kvällar och vill helst amma hela tiden. Men dagarna är definitivt mycket bättre! Igår och idag hsr han legat i babygymet och jollrat och sprattlat så man fått tid till både hänga och vika tvätt :D imorn ska vi till BVC och det ska bli så spännande att se vad han väger. Skulle tippa på strax över 7 kg :p:o
 
Dags för efterkontroll idag, inte jättesugen på att åka nånstans öht.. Men men. I helgen ska jag börja måla och tapetsera Sammys och Caspians blivande rum, dom kommer få dela så länge det fungerar.
 
Mycket riktigt så växer Alvin på bra :) han är snart 4 månader och väger ca 7,4 kg :o:D
Någon härinne som har erfarenhet av att resa med bebis? Jag och Alvin ska åka till Florida om en månad och besöka min syster. Det enda jag är nervös för är mässlingen som BVC varnade lite för... men den vaccinationen är ju inte förrän 18 månader. Folk reser ju ofta med bebisar innan dess? Vi kommer bara bo hemma hos min syster så när vi väl är på plats är jag inte speciellt orolig utan det är flygplatsen.
 
Mycket riktigt så växer Alvin på bra :) han är snart 4 månader och väger ca 7,4 kg :o:D
Någon härinne som har erfarenhet av att resa med bebis? Jag och Alvin ska åka till Florida om en månad och besöka min syster. Det enda jag är nervös för är mässlingen som BVC varnade lite för... men den vaccinationen är ju inte förrän 18 månader. Folk reser ju ofta med bebisar innan dess? Vi kommer bara bo hemma hos min syster så när vi väl är på plats är jag inte speciellt orolig utan det är flygplatsen.

Jag velar också runt det där med att åka utomlands och mässlingen. Får se hur vi gör, min lillasyster vill att vi åker till Rhodos i april.

Över en natt har hon blivit mycket mer vaken på dagtid. Jag hinner inte med. För bara några dagar sen sov hon ju hela dagen.. :D:nailbiting:
 
Urk, jag är megaförkyld :wtf:. Feber, hosta, magknip, halsont. Tur Dunderklump låter oss sova hela nätterna! Vi hade tänkt ta oss till Öppna förskolan i morgon, men det får bli en annan gång. Planerar att stanna i sängen hela fredagen med en bunke glass i ena näven och bebisen i andra :angel:.
 
Idag har vi varit iväg på lekland hela dagen och det gick SÅ bra. Lillebror sov mesta tiden och resten bajsade han och storebror lekte som aldrig förr med några vänner barn från babygruppen från när han var liten. Nu har de nämligen också fått barn men de är nån månad äldre så vi sammanstrålade så att de äldre fick leka.
 
Underbart fina killar @Lazy Lady :love:

Idag har jag och Alvar varit på föräldragruppträff då det kom en kvinna och informerade om sin mamma-träning och sen info från BVC om vaccinationer. Vad man vaccinerar mot och varför osv :) Många mammor och bebisar på plats idag, 10 stycken tror jag. Eller 20 då med bebisar inräknat!

Alltså hörrni jag har blivit SÅ barnkär nu sen jag fick Alvar. Eller bebiskär mest kanske haha. Tycker alla bebisar är så underbart gulliga och kan bli så ledsen av att tänka på hemska saker som att det finns föräldrar som inte tar hand om sina barn eller att det finns barn i världen som svälter ihjäl osv. Klart jag tyckte det var hemskt innan också var ju ingen ond människa men nu går det liksom rakt in på ett annat sätt..

Någon som känner igen sig? Är det bara nu i bebisbubblan det är såhär eller kommer det vara resten av livet nu? :p
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 656
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
113 852
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
77 635
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 388
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp