Höstföräldrar 2018

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi är i Florida och har äntligen hunnit landa lite i allt. Bebis fick fruktansvärd magknip efter flygresan och skrek konstant i flera timmar. Vi fick åka till ett nattöppet apotek och köpa pysventiler som förmodligen var det enda jag inte hade packat med!! Suck. Efter lite pruttande och bajsande så blev han till slut bra :heart usch vad det gör ont i hjärtat att se sitt barn ha ont. Så efter noll timmars sömn på över ett dygn var det så skönt att få sova ikapp igår och inatt :)
 
Idag fick Dunderklump sin första smaksensation. Hade tänkt vänta till sex månader (tjugo dagar kvar till dess), men han tittade så intensivt på storebrors frukost att jag lät storebror ge en halv tesked naturell yoghurt till honom. Tog honom ett par minuter att få i sig hela "portionen", men en sådan totalt överlycklig bebis! Ögonen lyste av glädje och han flaxade vilt med armarna. Sen tittade han uppfordrande på oss andra och vår frukostmat och verkade mycket besviken över att han inte fick smaka mer. Självklart ska vi inte ge honom stora mängder yoghurt, men roligt att han gillade något så pass surt med så stor entusiasm :D.
 
Wow lycka till i Florida @Poison-heart och ni med i fjällen @Blyger :bump:

Gud vad roligt att han gillade den lilla smakbiten så mycket @Okeydokey :up: Vår lille kille är ju bara 3,5 månad än så länge och jag känner ingen stress att börja med mat då jag trivs väldigt bra med amningen men jag tror mannen är ganska taggad på att ge honom lite smakisar så han kan mata honom lite också :D
Någon annan som börjat ge lite mat?

Allt bra med oss, min man börjat jobba så nu är det jag o lillen hela dagarna, det har gått bra. Han har dock varit lite mer ledsen än vanligt ffa igår men jag tror att han kanske är lite förkyld för han hostar lite och ser trött o röd ut i ögonen ibland. Och kanske liite varmare än vanligt men ingen feber.
Men alltså hur kan man vara så här kär i en liten person? :love: :heart Helt fantastiskt!
 
Här har det kommit en tand! 3,5 månader gammal. Galet ju! :p

@Trollunge hos oss säger BVC att man kan börja smaka på saker från 4 månader, bara för att vänja sig vid smaker och inte för att äta liksom. "Doppa fingret i maten och sen i hans mun" :D
En klok dam på BB sa att hon tyckte man kunde börja låta dem smaka på saker när de verkar intresserade, typ så som @Okeydokey gjorde :)
 
Bvc idag för vaccinering och vägning och mätning. Lillebror växer numer 6178 g och är 62 cm lång. Vaccineringen gick bra, reagerade när de stack och lite efteråt men inte så mkt gråt så det kändes bra.

Alvar var lika lång och vägde 200 gram mer bara, ganska jämnstora killar :up:
Märkte ni av vaccineringen någonting efteråt?
 
Här har det kommit en tand! 3,5 månader gammal. Galet ju! :p

@Trollunge hos oss säger BVC att man kan börja smaka på saker från 4 månader, bara för att vänja sig vid smaker och inte för att äta liksom. "Doppa fingret i maten och sen i hans mun" :D
En klok dam på BB sa att hon tyckte man kunde börja låta dem smaka på saker när de verkar intresserade, typ så som @Okeydokey gjorde :)

Ja bara ett par veckor kvar! Herregud hur fort gick inte det!? Men vi får väl se hur intresserad han verkar med! Inget jättestort intresse än tycker jag men sånt kan säkert ändras fort :D
 
Idag blir Caspian 4mån, hur fort gick inte det?! Har haft lite jobbiga dagar med magont och mycket gråt, men kom en vändning igår och natten blev lugn. Även Sammy sov som en stock och jag tror vi behövde det allihop!

Smaka på mat har vi inte börjat med och kommer nog vänta lite, han visar inget intresse ännu och han har haft så tjorvig mage att jag gärna väntar lite till. Han får bestämma när det är dags, än så länge fungerar amningen så bra och han ökar i vikt och växer som han ska så jag ser ingen anledning att skynda på med det.

Älskad liten plutt:heart

7597DB51-A405-4EB3-960E-0116D2D54D5B.jpeg
 
Ikväll hände det, lillebror rullade från rygg till mage :) vart tog min lilla plutt vägen ;)

Inte riktigt överraskad för han har legat mycket såhär
Caspian har också börjat vända sej från rygg till mage lite mer medvetet nu, har hänt en handfull gånger innan också av lite slump men nu ser man att han vill runt liksom. Andra hållet har han inte kläm på ännu, han blir bara ilsken:D
 
Caspian har också börjat vända sej från rygg till mage lite mer medvetet nu, har hänt en handfull gånger innan också av lite slump men nu ser man att han vill runt liksom. Andra hållet har han inte kläm på ännu, han blir bara ilsken:D

Tvärtom här, mage till rygg händer ibland men mage till rygg verkar han inte alls vara på gång med :D

Feber fick han på kvällen men fick Alvedon en dos sen runt lunch dagen efter var den borta och väldigt gasig mage av rota- vaccinet. Ni?

Ja typ samma här, lite feber på kvällen/natten annars lugnt :)

Duktig han är som rullar till mage! Rullar han från mage till rygg också? 😃
 
Tvärtom här, mage till rygg händer ibland men mage till rygg verkar han inte alls vara på gång med :D



Ja typ samma här, lite feber på kvällen/natten annars lugnt :)

Duktig han är som rullar till mage! Rullar han från mage till rygg också? 😃
Nä, inte mage till rygg. Händer det så är det mer en slump :D
 
Min lilla kille har idag för första gången vänt sig från rygg till mage! Var väl på tiden med tanke på att han är över 5 månader :D nåja, han är inget fan av att ligga på rygg längre stunder. Kanske blir annat nu. Han är inne i en väldigt mammig period. Inte så konstigt med tanke på allt nytt han från uppleva här i florida.
 
6,8 kg tung och 62,5 cm lång på BVC idag. Inte konstigt att bodysarna i 62 känns lite gränsfall redan. Hon har börjat gilla vagnen så nu tar vi promenader med hundarna och hon sover sött under tiden i liggdelen. Hon verkligen älskar sin storebror, blir som en liten sol varje gång han dyker upp i närheten. ♥️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Gravid - 1år Scrollade i gamla tråden och tror att jag hittade sista listan. Ber om ursäkt om det fanns en senare och någon är missad. September 9/9...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
25 829
  • Låst
Gravid - 1år Såg inte någon tråd för oss blivande höstföräldrar så jag tog mig friheten att skapa en. Fyll på listan! September 13 - Energi, andra...
99 100 101
Svar
2 001
· Visningar
114 070
Senast: Emtherlia
·
Småbarn Välkomna till en ny tråd! Augusti 20 - Emtherlia - flicka på 47 cm och 3045 gram (BF 30/8) 30 - Blueberry - flicka, 50,5 cm och 3475...
70 71 72
Svar
1 432
· Visningar
78 076
Senast: turbofling
·
  • Låst
Gravid - 1år Nu har alla bebisarna kommit och lagom till deras första jul så fortsätter vi att hänga här i nya tråden :heart September 1/9...
99 100 101
Svar
2 003
· Visningar
102 682
Senast: MM
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Skadade hästar och konvalescenter
  • Löss
  • Betäckningar 2023 och föl 2024

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp