Höstföräldrar 2019

Vad roligt att allt såg bra ut! Det är som att det blir lättare att andas när man får det beskedet :bow:

Imorse när jag vaknade och låg på rygg såg jag hur mycket livmodern växt senaste 2 veckorna, herregud vilken bula det är som befinner sig nedanför naveln, ser ju helt sjukt ut 😂😂😂:love:

Verkligen! Men fortfarande väldigt surrealistiskt, den där lilla sprattlisen finns alltså i min mage nånstans? :eek: :D

Hahaha kan tänka mig att det ser lustigt ut! :laugh:
 
Apropå magar då, har det börjat synas på er andra? När tyckte ni att det började synas? Tidigare med syskon än första barnet om ni redan har barn? :)
Här syntes det tidigt, redan kring v.10. Men jag är rätt liten och har inte varit överviktig innan så troligen syns det tydligare därför. Lägger också på mig fett "på mitten" lättast - ingen timglasfigur här inte :rofl:
 
Här syntes det tidigt, redan kring v.10. Men jag är rätt liten och har inte varit överviktig innan så troligen syns det tydligare därför. Lägger också på mig fett "på mitten" lättast - ingen timglasfigur här inte :rofl:

Skönt att det inte bara är på mig det synts sen v.10. Trodde nästan jag inbillade mig där ett tag 😂
 
Då var det vecka 15! :) Tiden börjar gå fortare nu när jag orkar göra saker :p Magen har börjat ploppa ut lite smått, även när jag drar in den så mycket jag kan är det kvar en liten bulle.
 
Då var det vecka 15! :) Tiden börjar gå fortare nu när jag orkar göra saker :p Magen har börjat ploppa ut lite smått, även när jag drar in den så mycket jag kan är det kvar en liten bulle.
Vad skönt att du börjat få tillbaka orken! Det blir ju lätt att dagarna rullar på lite kvickare då.

Idag är vi på 17+1, om 3 dagar har vi passerat "missfallstidpunkterna" och det känns galet bra.
 
Vad skönt att du börjat få tillbaka orken! Det blir ju lätt att dagarna rullar på lite kvickare då.

Idag är vi på 17+1, om 3 dagar har vi passerat "missfallstidpunkterna" och det känns galet bra.

Verkligen!

Åh vad härligt, har du börjat känna rörelser nu också?
 
Verkligen!

Åh vad härligt, har du börjat känna rörelser nu också?
Har känt diffusa rörelser i två-tre veckor men känner mig mer säker på vad som är lillebror och vad som är något annat 😅
Nästa måndag har vi RUL, sista gången vi får se lillebror på bild (om inget oväntat sker såklart som kräver fler kontroller med UL).
Börjar kunna slappna av lite mer nu!
 
Idag har vi passerat domedagsdagen.. Igår på 17+3 skedde det senaste hjärtstoppet och än så länge pickar lillebror på.
Är säker på vad som är rörelser och inte nu, det är skönt!
Ultraljud på måndag.

Tror jag ska ringa MVC efter måndag och se om jag kan komma in lite tidigare på återbesöket där då jag fortfarande är så extremt trött. Tanken är att järnvärdet kanske visar något då..
 
Idag har vi passerat domedagsdagen.. Igår på 17+3 skedde det senaste hjärtstoppet och än så länge pickar lillebror på.
Är säker på vad som är rörelser och inte nu, det är skönt!
Ultraljud på måndag.

Tror jag ska ringa MVC efter måndag och se om jag kan komma in lite tidigare på återbesöket där då jag fortfarande är så extremt trött. Tanken är att järnvärdet kanske visar något då..

Vad skönt att passerat den gränsen, hoppas allt ser bra ut på måndag :heart
Har också precis passerat våran gräns för när det gått åt helsike förut. Dock vet ju inte jag om vårat lever, intalar mig hela tiden att det inte gör det O_o har inte nästa ultraljud förän 24 maj..
 
Vad skönt att passerat den gränsen, hoppas allt ser bra ut på måndag :heart
Har också precis passerat våran gräns för när det gått åt helsike förut. Dock vet ju inte jag om vårat lever, intalar mig hela tiden att det inte gör det O_o har inte nästa ultraljud förän 24 maj..
Du kan inte få ett tidigare ultraljud, för att stilla dina katastrofkänslor.. jag hade aldrig överlevt den här tiden utan dopplern!
 
Du kan inte få ett tidigare ultraljud, för att stilla dina katastrofkänslor.. jag hade aldrig överlevt den här tiden utan dopplern!

Nja vi fick ju ett tidigt i v.9 och det var väl på gränsen att vi ens fick det :( bm använder inte doppler eller? Från vilken vecka kan man höra med en sån?
 
Nja vi fick ju ett tidigt i v.9 och det var väl på gränsen att vi ens fick det :( bm använder inte doppler eller? Från vilken vecka kan man höra med en sån?
Bm använder doppler men dom lyssnar inte förrän vecka 20 här.
Jag hörde första hjärtslagen på 13+3, så det är ändå tidigt. Hade jag varit du hade jag dock ringt mvc och berättat om din oro och frågat om det finns möjlighet för ett ultraljud innan. Jag har varit på 3 ultraljud utöver det tidiga (erbjuds i vecka 12) och rutinultraljudet som är på måndag. Två riktigt tidiga och så ett i vecka 16 just pga oron.
 
Jag puttar upp listan så den inte försvinner :)

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
Vecka 19 imorgon och i början av den här graviditeten trodde jag inte att vi skulle komma så här långt. Lillebror L gör sig till känna emellanåt med att rikta lite sparkar mot områden där det känns och igårkväll sparkade han mot dopplern.

Äntligen! :heartheart:heart

Underbart! :love:
 
Ringde och bokade om RUL, det blir två dagar senare men maken ville så gärna vara med och det hade kört ihop sig. 13 juni känns långt fram men veckorna börjar gå fort nu så rätt vad det är så är vi där :D
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland

Oups, kan man väl säga medan jag smyger mig in i tråden 🙈
 
Vecka 19 imorgon och i början av den här graviditeten trodde jag inte att vi skulle komma så här långt. Lillebror L gör sig till känna emellanåt med att rikta lite sparkar mot områden där det känns och igårkväll sparkade han mot dopplern.

Äntligen! :heartheart:heart
Alltså, jag börjar nästan gråta när du skriver såna här uppdateringar. Så härligt att läsa!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 208
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 395
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Dejtingtråden del 37
  • Vad gör vi? Del CXCIV
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Ännu en tråd om hundfoder
  • Kattsnack 10

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp