Höstföräldrar 2019

Förresten kan jag kryssa alla symptom som appen pratar om nu: täppt i näsan, varm och andfådd! :up:

Och graviditeten kom ut på jobbet förra veckan så att ganska många vet nu. Känns skönt! Kan slappna av mycket mer :)
 
Är du fortfarande sjukskriven? Håller tummarna att allt går bra på ultraljudet, är det för KUB eller annan orsak? :)

Ja jag är fortfarande sjukskriven, ska in till läkaren nästa vecka och se hur jag ska göra då. Vet att läkaren vill hålla mig sjukskriven men jag tycker det känns jobbigt att vara det så hoppas jag ska må bättre och kunna jobba. Men det är nog önsketänk:(
Nä här så är det nytt att alla gravida får ett extra ultraljud runt v.13 😃 kallas för TUL(tidigt ultraljud). Riktigt bra☺
 
Ja jag är fortfarande sjukskriven, ska in till läkaren nästa vecka och se hur jag ska göra då. Vet att läkaren vill hålla mig sjukskriven men jag tycker det känns jobbigt att vara det så hoppas jag ska må bättre och kunna jobba. Men det är nog önsketänk:(
Nä här så är det nytt att alla gravida får ett extra ultraljud runt v.13 😃 kallas för TUL(tidigt ultraljud). Riktigt bra☺

Hoppas du får må bättre snart!

Okej, vad skönt att få ett extra ultraljud :)
 
Ja jag är fortfarande sjukskriven, ska in till läkaren nästa vecka och se hur jag ska göra då. Vet att läkaren vill hålla mig sjukskriven men jag tycker det känns jobbigt att vara det så hoppas jag ska må bättre och kunna jobba. Men det är nog önsketänk:(
Nä här så är det nytt att alla gravida får ett extra ultraljud runt v.13 😃 kallas för TUL(tidigt ultraljud). Riktigt bra☺
Jag tror att du ska ta ditt mående på allvar så att både du och liten i magen får må så bra det bara går.

I mitt län erbjuds också alla ett tidigt ultraljud i vecka 12-13. Nu hade ju vi haft vårat oavsett pga tidigare problematik men det är ju skönt att man får möjligheten att se så allting är ok innan RUL.

Här rullar dagarna på. Snart halvvägs!
 
Skönt att de flesta verkar må bättre även om foglossning börjar dyka upp för några av er.
Starkt tips är att införskaffa ett foglossningsbälte, jag köpte ett begagnat förra graviditeten och det hjälper verkligen!

Här går vi in i v 26 idag. Var på mitt andra besök hos bm i veckan och har n bokat besök fram till strax efter bf 😱 Vet inte om jag är redo för livet med två små vilda barn, speciellt inte med tanke på vilket tempo blivande storebror håller om dagarna. 🙈
 
Skönt att de flesta verkar må bättre även om foglossning börjar dyka upp för några av er.
Starkt tips är att införskaffa ett foglossningsbälte, jag köpte ett begagnat förra graviditeten och det hjälper verkligen!

Min sjukgymnast ville ju inte att jag skulle ha något bälte utan att jag skulle plåga mig 🙄 så har använt en täckesgjord för hästen hittills😁 men tänker nog ringa och säga att jag faktiskt behöver ett.
 
Min sjukgymnast ville ju inte att jag skulle ha något bälte utan att jag skulle plåga mig 🙄 så har använt en täckesgjord för hästen hittills😁 men tänker nog ringa och säga att jag faktiskt behöver ett.
Det är jobbigt nog att vara gravid, föda barn och ha småbarn så jag tycker nog vi kan ta till alla tillgängliga hjälpmedel för att underlätta för oss 😉👍
 
Min sjukgymnast ville ju inte att jag skulle ha något bälte utan att jag skulle plåga mig 🙄 så har använt en täckesgjord för hästen hittills😁 men tänker nog ringa och säga att jag faktiskt behöver ett.

Vad konstigt, varför tyckte hen att det var bättre att du plågar dig? :confused: Är det inte bra om man kan få det lite drägligare i vardagen :p
 
För att träna muskulaturen tror jag 🙄 Men utan bältet rör jag mig ju inte alls nästan... idag var det en annan sjukgymnast och jag fick ett bälte direkt:up:

Nämen precis, lär ju vara bättre att du rör dig med bältet än att du inte rör dig alls. Bra att du fick ett bälte och hoppas det hjälper! :)
 
Läser flitigt men skriver sällan.
Vi var på ultraljud i fredags. Jag var supernervös men det gick bra! En livlig liten krabat där i som var yngre än vad vi trodde blev flyttad från v20 tillbaka till v16, nytt BF 8nov.

Ska in på nytt ul i vecka 19 då bebis var för liten för att undersökas fullt ut. För tidigt att
säga egentligen men barnmorskan tror att det är en flicka men med reservationerna att det är svårt att avgöra i det här läget.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
236
· Visningar
15 368
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
99
· Visningar
5 544
Senast: Bufera
·
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 553

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp