Höstföräldrar 2019

Dags för RUL idag! Och vi har bestämt oss för att kolla kön om det är så att det syns bra. Men läste nu att det inte är något dom erbjuder under ultraljudet utan man får ta upp det själv att man vill veta könet?
Hoppas allt såg bra ut! Oss frågade de innan "om jag ser könet, vill ni veta?".
 
Det gick jättebra och såg ut att vara en tjej :love: riktigt sprattlig filur och barnmorskan höll på läääänge när hon skulle kolla så att hjärtat såg bra ut. Både jag och min man började bli riktigt oroliga men till slut sa hon ”alltså allt ser bra ut, jag behöver bara ha en bild på det till dokumentationen”:nailbiting::eek:
 
Nu tycker jag att listan började halka långt bak igen! Det börjar närma sig för er som är tidigast i tråden :)

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
20 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
Ändrar då jag visst missat att flytta mig själv från 2 till 1 september ☺
September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
20 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
Hopplöst inaktiv i tråden 😳 ändrar iallafall mitt datum till 8 nov. Gjorde RUL nr 2 för två veckor sedan och allt ser fint ut. BM tror att det är en tjej.

Igår köpte vi barnvagn och babyskydd! Det var sommarrea så vi passade på, dessutom hade vi lite större budget än vi räknat med då vi fick tag på en ny bil mycket billigare än vi trodde! :banana:Emmaljunga nxt60f blev det och cybex aton babyskydd.

September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland
 
Vecka 23 nu och jag känner bebis i princip varje dag :heart De senaste dagarna tycker jag också att jag har sett lite på utsidan, men det är av karaktären "blink and you'll miss it" :D
Åh va härligt, är själv i vecka 22 och tror att jag kanske har känt bebis svårt att säja det.r ju första så jag bet inte hur det ska kännas riktigt. På kvällarna är det i alla fall, en buffande nästan bubblig känsla. Syns inte utanpå.
 
Åh va härligt, är själv i vecka 22 och tror att jag kanske har känt bebis svårt att säja det.r ju första så jag bet inte hur det ska kännas riktigt. På kvällarna är det i alla fall, en buffande nästan bubblig känsla. Syns inte utanpå.

Det är säkert bebisen! Jag känner också mest på kvällarna när jag lagt mig ner.
 
Så olika det kan vara, jag är ju sist i gruppen och jag har haft jättetydliga rörelser i minst 2 veckor, ”fladder” flera veckor innan dess. Så tydliga att till och med min man lätt känner dom med handen :D barnmorskan sa att min moderkaka ligger bakom och att det tydligen kan göra att rörelser känns tydligare?
 
Så olika det kan vara, jag är ju sist i gruppen och jag har haft jättetydliga rörelser i minst 2 veckor, ”fladder” flera veckor innan dess. Så tydliga att till och med min man lätt känner dom med handen :D barnmorskan sa att min moderkaka ligger bakom och att det tydligen kan göra att rörelser känns tydligare?

Ja då blir det ofta mycket tidigare och tydligare har jag hört! :) Min moderkaka ligger framtill och dämpar :D
 
Jag har också moderkakan i framkant och har hittills inte känt något som jag direkt kunnat säga är rörelse från bebis (kan lika gärna vara tarmrörelser) men BM sa att det inte var konstigt så känner mig lugn med det (är i vecka 21).
Igår fick vi iallafall höra bebis hjärtljud 🥰 trodde inte jag skulle tycka att det var så speciellt att höra hjärtljud eller se bebis på UL men har verkligen tyckt att det varit jättefräckt varje gång
 
Jag har också moderkakan i framkant och har hittills inte känt något som jag direkt kunnat säga är rörelse från bebis (kan lika gärna vara tarmrörelser) men BM sa att det inte var konstigt så känner mig lugn med det (är i vecka 21).
Igår fick vi iallafall höra bebis hjärtljud 🥰 trodde inte jag skulle tycka att det var så speciellt att höra hjärtljud eller se bebis på UL men har verkligen tyckt att det varit jättefräckt varje gång
Så olika det är, jag har känt sedan v 16-17 iaf. Lite distraherande på jobbet när nån far runt därinne :laugh:
 
Jag märker stor skillnad på rörelserna denna gång gentemot storasyster. Den här gången ligger/låg (den har nog flyttat uppåt nu när livmodern är så stor) i framkant och förra bakåt.
Förra gången kände jag rörelser tidigt, runt vecka 17. Den här gången vart det inte tydligt förrän runt vecka 20 - däremot var det väldigt tydligt när det väl började kännas. Nu gubbar hela magen runt när han bökar omkring :angel:
 
Det mesta på vår inköpslista är nu fixat, i god tid som vanligt :)
Jag funderar på t.ex. ammningsinlägg - är det alltid oumbärligt eller är det olika från person till person om man behöver sådana? Jag vill helst inte köpa onödiga saker, men om det "alltid" behövs är det nog gött att ha hemma. Vad säger ni som haft barn tidigare, eller har bättre koll?
 
Det mesta på vår inköpslista är nu fixat, i god tid som vanligt :)
Jag funderar på t.ex. ammningsinlägg - är det alltid oumbärligt eller är det olika från person till person om man behöver sådana? Jag vill helst inte köpa onödiga saker, men om det "alltid" behövs är det nog gött att ha hemma. Vad säger ni som haft barn tidigare, eller har bättre koll?
Jag hade aldrig överlevt utan amningsinläggen då det ALLTID började rinna ur bröstet dottern inte började amma på. Så jag kommer att köpa hem det innan.

Ett annat tips är att ha iaf en tetra med färdig ersättning hemma, oavsett amning eller ej. Vi fick åka hem redan efter 12tim med dottern och första natten hemma hade inte mjölken runnit till än så hon kunde såklart inte sova och var väldigt missnöjd. Efter 3-4 timmars gråt fick hon dricka så mkt ersättning hon ville och sov sen gott ett par timmar. Dagen efter kom mjölken igång ordentligt.

Vi har också allt (nödvändigt) klart redan. Sen är det lite saker kvar som jag vill köpa för min bekvämlighets skull ;)
 
Vi har inte köpt en enda grej :p:angel: Tanken är väl att vi ska ta tag i det under semestern i augusti. Det känns som att det finns mycket ”måste ha”-saker som kanske egentligen inte är sådär värst nödvändiga, det gäller bara att lista ut vilka... :D
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
235
· Visningar
15 295
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 479
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 540

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp