Höstföräldrar 2019

Ska fråga min BM om järn också, tog ett test för järn tidigt i graviditeten och då var värdena bra, men antar att det ändras med tiden? Trött-period här nu igen så kanske kan järn hjälpa.
Jag hade också jättebra värden vid inskrivning, men vid koll v.25 var värdena lite låga. Efter järntillskott är jag lite piggare. :)
 
Järnvärdena brukar testas vid typ varje BM-besök så de kommer nog kolla dig fler gånger @Rouise
Det är bra att ta extra järn oavsett då det dels ska produceras mycket extra blod i kroppen samt blir en blodförlust i samband med förlossningen.
Även viktigt att tänka på att järnvärdet (Hb)som mäts med stick i fingret inte heller visar järndepåerna (Ferritin).
 
Jag hoppar in här och gör ett litet avtryck. Mest för att säga grattis till @zassoo! :D Om du inte minns så sågs vi IRL för många år sedan, kul att du väntar bebis!

Min lilla är beräknad till 23e augusti, så det är ju gränsfall mellan sommar och höst men har bara hängt i sommartråden. Men går jag över tiden mycket så blir det ju en höstbebis ändå :laugh: Det är ju kul med gravid/bebistrådar så jag spionerar nog på er en del framöver ;)
 
Jag hoppar in här och gör ett litet avtryck. Mest för att säga grattis till @zassoo! :D Om du inte minns så sågs vi IRL för många år sedan, kul att du väntar bebis!

Min lilla är beräknad till 23e augusti, så det är ju gränsfall mellan sommar och höst men har bara hängt i sommartråden. Men går jag över tiden mycket så blir det ju en höstbebis ändå :laugh: Det är ju kul med gravid/bebistrådar så jag spionerar nog på er en del framöver ;)

Tack! Grattis till dig också, vad kul! Klart jag minns, vi hade ju buketräff(ar?) och kollade på mello :D

Jag gillar också gravidtrådarna, har tjuvläst dem länge! Men numera är jag intresserad även av bebislivet, förut slutade jag alltid läsa så snart alla trådens bebisar var ute :laugh:
 
Jag kämpar på med jobbet, 1,5 vecka kvar till semester... 😴 Men sen 4 veckor ledigt, det ska bli skönt! Vecka 25 nu (24+3).

Igår fick jag som ett konstigt magknip, det spände liksom över hela magen. Kan det vara sammandragningar, eller hur känns det? :o Det släppte efter några minuter och sen kom det inget mer. Jag har fått för mig att sammandragningar känns mer i livmodern, eller? Detta var mer högt upp och ut mot sidorna. Typ. Svårt att förklara!
 
Jag kämpar på med jobbet, 1,5 vecka kvar till semester... 😴 Men sen 4 veckor ledigt, det ska bli skönt! Vecka 25 nu (24+3).

Igår fick jag som ett konstigt magknip, det spände liksom över hela magen. Kan det vara sammandragningar, eller hur känns det? :o Det släppte efter några minuter och sen kom det inget mer. Jag har fått för mig att sammandragningar känns mer i livmodern, eller? Detta var mer högt upp och ut mot sidorna. Typ. Svårt att förklara!

Sammandragningar drar ihop hela magen till en knut och håller en stund, sen släpper det igen. Helskum känsla vet jag att jag tyckte :p
 
Hmm då kanske det var det ändå? :cautious: Det släppte vid vila och gjorde inte ont utan mer konstigt/obehagligt.
Magen brukar kännas hård också. Men det är så mycket vi ska stå ut med under en graviditet 🙄

Mitt illamående har kommit tillbaka, supermysigt 👍 Har också obehagliga krypningar i hela kroppen, börjar bli väldigt redo att vräka denna bebisen nu... Min enda tröst är att jag aldrig tänker vara gravid igen 😬
 
Lillen i magen börjar ledsna på att det blir trängre nu, han trivdes nog som bäst med mycket plats att flytta omkring på.
I tre dagar nu har han varit så gott som crazy i magen hela dagarna, sparkat som en galning så fort jag satt mig ner.

Idag lyckas han dessutom sparka så att det gör ONT, känns som att någon sticker mig med en kniv när han sparkar hårt på vissa punkter och det känns att det är trångt när jag sitter i soffan. Redan nu liksom .. Ska bli intressant att mäta magen hos MVC igen på tisdag, dessa känningar av att det är tungt och trångt hade jag inte förrän i vecka 38-39 med storasyster. Är lite rädd över att han kommer vara väldigt stor...
Har nyligen fått hem ett stödbälte men vet inte riktigt om jag tycker att det hjälper något direkt, men det är väl bättre än ingenting.

På lördag är det vecka 29 och sista trimestern :love::nailbiting::up::bump::bow::banana:
 
Det enda jag för kämpa riktigt mycket med är mitt eget huvud, kam verkligen inte ta till mig den här graviditeten och skäms nästan över att jag inte känner mer glädje och längtar mer. Känner mest ångest inför den stora omställningen 😬 borde vara tvärtom så som vi kämpat för det här. Förra graviditeten var självklar från första stund fram till v.13 när vi fick veta att det inget blir.

V.22 nu. Hoppas att jag hinner ändra känsla under resten av graviditeten.

Inhopp från vintertråden, så jag ligger ju några veckor bakom dig, men jag vill bara säga att du inte är ensam. Känner exakt likadant och det var befriande att läsa om dina känslor. Även om jag förnuftigt fattar att jag såklart inte är ensam i att känna/tänka såhär, så kan jag ibland få den känslan ändå.
 
Har känt betydligt mer och tydligare rörelser idag så är lugn igen ☺

Har svinont i höfterna men mår förövrigt bra. Har precis börjat ta järntabletter.
Det enda jag för kämpa riktigt mycket med är mitt eget huvud, kam verkligen inte ta till mig den här graviditeten och skäms nästan över att jag inte känner mer glädje och längtar mer. Känner mest ångest inför den stora omställningen 😬 borde vara tvärtom så som vi kämpat för det här. Förra graviditeten var självklar från första stund fram till v.13 när vi fick veta att det inget blir.

V.22 nu. Hoppas att jag hinner ändra känsla under resten av graviditeten.
Jag tror det är en rätt vanlig känsla. Hade också så, lite "vad har vi gjort?? :nailbiting: " emellanåt också.
 
Magen brukar kännas hård också. Men det är så mycket vi ska stå ut med under en graviditet 🙄

Mitt illamående har kommit tillbaka, supermysigt 👍 Har också obehagliga krypningar i hela kroppen, börjar bli väldigt redo att vräka denna bebisen nu... Min enda tröst är att jag aldrig tänker vara gravid igen 😬

Inte många veckor kvar nu för dig! Snart vräkning :D
 
Måste gnälla av mig lite! Börjar inse att det inte går att rida mer hur gärna jag än vill! Har fått problem med något som känns som typ ischias. Ont i vänster höft/skinka som strålar ner i benet och det blir såklart värre när jag rider. Efteråt kan jag knappt gå. Har legat i soffan nu hela kvällen och när jag försöka röra eller resa mig upp så hugger det till så jag skriker rakt ut!
Det känns så sjukt frustrerande för i övrigt mår jag så himla bra och magen är inte så stor än att den är i vägen.
Har BM besök i slutet av månaden men tror jag får ringa och fråga om det finns något man kan göra. :arghh::arghh:
 
Tredje trimestern 🙌🏻🥰😍✌🏻🎉

Känns väldigt avlägset att lillebror ska komma ut så småningom men samtidigt känns det jättenära..

Jag är riktigt trött igen, trots bra järnvärden och har en hel del sammandragningar när jag gör något samt kvällstid.

Hur mår ni andra? Hur långt har ni kvar?
 
Tredje trimestern 🙌🏻🥰😍✌🏻🎉

Känns väldigt avlägset att lillebror ska komma ut så småningom men samtidigt känns det jättenära..

Jag är riktigt trött igen, trots bra järnvärden och har en hel del sammandragningar när jag gör något samt kvällstid.

Hur mår ni andra? Hur långt har ni kvar?

Vecka 26+5 här och jag börjar bli tyngre och klumpigare men mår bra för övrigt. :) Jag får också sammandragningar ibland om jag lyfter något, men är för övrigt ganska aktiv.

Maken är lite stressad över den kommande förändringen, vilket jag förstår men samtidigt inte alltid pallar att hantera så värst bra (jag är ju trots allt den gravida av oss). Men oftast flyter det på bra, och det är mysigt med en bebis som buffar runt därinne. :)

Som vanligt på somrarna så börjar ju larmen dyka upp om att förlossningsvården inte fungerar riktigt bra i Sverige. Jag leker med tanken att frivilligt åka och föda i Finland (har dubbla medborgarskap) men troligen kommer jag chansa och stanna. Hoppas att jag inte ångrar det bara... Bedrövligt att det är samma visa i förlossningsvården varje år - man känner sig inte som en prioriterad samhällsgrupp som havande precis. :down:
 
Tredje trimestern 🙌🏻🥰😍✌🏻🎉

Känns väldigt avlägset att lillebror ska komma ut så småningom men samtidigt känns det jättenära..

Jag är riktigt trött igen, trots bra järnvärden och har en hel del sammandragningar när jag gör något samt kvällstid.

Hur mår ni andra? Hur långt har ni kvar?


Går in i vecka 25 imorgon, mår rätt bra. Men det är trotts allt semester så jag kan slappa hejdlöst om jag vill😇 får se hur det går att börja jobba sen, sista månaderna innan ledigheten kommer bli hektiska befarar jag efter ett samtal från chefen nu under semestern.
 
Måste gnälla av mig lite! Börjar inse att det inte går att rida mer hur gärna jag än vill! Har fått problem med något som känns som typ ischias. Ont i vänster höft/skinka som strålar ner i benet och det blir såklart värre när jag rider. Efteråt kan jag knappt gå. Har legat i soffan nu hela kvällen och när jag försöka röra eller resa mig upp så hugger det till så jag skriker rakt ut!
Det känns så sjukt frustrerande för i övrigt mår jag så himla bra och magen är inte så stor än att den är i vägen.
Har BM besök i slutet av månaden men tror jag får ringa och fråga om det finns något man kan göra. :arghh::arghh:

Åh vad tråkigt! :(
 
Tredje trimestern 🙌🏻🥰😍✌🏻🎉

Känns väldigt avlägset att lillebror ska komma ut så småningom men samtidigt känns det jättenära..

Jag är riktigt trött igen, trots bra järnvärden och har en hel del sammandragningar när jag gör något samt kvällstid.

Hur mår ni andra? Hur långt har ni kvar?

Härlig milstolpe! :D:banana:

Jag gick in i vecka 26 idag och mår rätt bra. Har börjat vänja mig vid magen och tycker inte att den är så stor, men det är den :rofl: Ska bli intressant att mäta magen nästa vecka hos bm!

Håller med om att det både känns som att det är länge kvar och att det inte alls är lång tid kvar. Jag jobbar en vecka till, sen fyra veckor semester och efter det kommer det nog kännas som att det närmar sig! :)
 
Idag fick vi två stora kassar barnkläder i storlek 50-74 av mina två kusiner. Fick även en babysitter, banynest och en hoppgunga. Är helt mållös så fina grejer! :love:

Kusinerna har två barn vardera så det är ärvda kläder efter dem, vilket känns toppen att kunna ärva istället för att köpa nytt, inte minst för miljön. Kommer spara allt till ett framtida syskon sen ge vidare i min tur.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
260
· Visningar
18 051
Senast: Dorinda
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 144
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 837
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
391
· Visningar
42 008

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp