Höstföräldrar 2019

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
November
 
Vi var på ett tidigt ul i tisdags. Allt såg bra ut, hjärtat slog och den rörde på sig. Och det var bara en, hade nästan en större oro för att det skulle vara två, än för att den skulle ha dött...
Datumet blev lite justerat.

Var på inskrivning i veckan också, barnmorskan verkade väl okej. Får se framöver, men nu är det ju inte besök förrän i v 25 så det är ju lång tid.
Skönt att det såg bra ut på ul!

Oj! V 25 är det så långt mellan besöken denna gång?😱
 
Här är det 1.5 vecka kvar till nästa ultraljud och två dagar efter det är det dags för inskrivning hos MVC.
Ska fråga om när hon som absolut tidigast kan lyssna efter hjärtljud och se om jag får fler besök än vid en vanlig andra graviditet.
Vid ultraljudet på måndag ska vi även boka in ultraljud i vecka 16..
 
Vi var på KUB idag. Jag blev nästan lite förvånad över att se en liten figur där inne 😁 Blev flyttad en dag, till 1 september.
De är väl som flera har sagt, nu med nummer två finns det inte så mycket tid att hinna tänka på graviditeten som med nummer ett. Speciellt inte nu när vi är mitt uppe i inskolning av sonen och fix inför flytten om två veckor. Phu!

Efter att ha mått för jävligt, rent ut sagt, förra veckan gav jag upp och bestämde mig för att prova medicin. Fungerade dåligt förra gången och jag blev väldigt snurrig och groggy.
Men tack och lov! Jag har börjat ta Postafen och det fungerar som det är tänkt denna gången. Tar udden av illamåendet och gör att jag kan fungera lite mer normalt. Så obeskrivligt skönt!
 
Vi var på KUB idag. Jag blev nästan lite förvånad över att se en liten figur där inne 😁 Blev flyttad en dag, till 1 september.
De är väl som flera har sagt, nu med nummer två finns det inte så mycket tid att hinna tänka på graviditeten som med nummer ett. Speciellt inte nu när vi är mitt uppe i inskolning av sonen och fix inför flytten om två veckor. Phu!

Efter att ha mått för jävligt, rent ut sagt, förra veckan gav jag upp och bestämde mig för att prova medicin. Fungerade dåligt förra gången och jag blev väldigt snurrig och groggy.
Men tack och lov! Jag har börjat ta Postafen och det fungerar som det är tänkt denna gången. Tar udden av illamåendet och gör att jag kan fungera lite mer normalt. Så obeskrivligt skönt!
Vad skönt att postafen funkar den här gången.

Första graviditeten vi hade efter dottern (början på -17) hade jag samma känsla som du. Jag hann inte alls reflektera så mycket över tiden som gick osv. Vi skolade också in dottern då. Sen gick det som det gick i vecka 17 och efter det så önskar jag att kunde känna samma sak igen. Vore skönt att inte ha tid att tänka så mkt.

Jag sysselsätter mig med plugg, jobb och snart en veckas semester i solen istället och hoppas på att allt går bra den här gången.
 
Vad skönt att postafen funkar den här gången.

Första graviditeten vi hade efter dottern (början på -17) hade jag samma känsla som du. Jag hann inte alls reflektera så mycket över tiden som gick osv. Vi skolade också in dottern då. Sen gick det som det gick i vecka 17 och efter det så önskar jag att kunde känna samma sak igen. Vore skönt att inte ha tid att tänka så mkt.

Jag sysselsätter mig med plugg, jobb och snart en veckas semester i solen istället och hoppas på att allt går bra den här gången.
Jag har full förståelse för att det är svårare i din situation efter sådana upplevelser 🙂
 
Ringde jobbigt samtal idag till chefen för nya jobbet som jag byter till nu under våren 😱
Men nu vet de i alla fall att jag är gravid och troligtvis kommer att "försvinna" till hösten.
Idag är det exakt en vecka tills jag börjar jobba! Var har tiden tagit vägen?
 
Ringde jobbigt samtal idag till chefen för nya jobbet som jag byter till nu under våren 😱
Men nu vet de i alla fall att jag är gravid och troligtvis kommer att "försvinna" till hösten.
Idag är det exakt en vecka tills jag börjar jobba! Var har tiden tagit vägen?
Skönt att ha det samtalet avklarat. Hoppas dom tog det bra!
 
Lite anonymt såhär i början, byter antagligen användare längre fram. Men igår gjorde jag ett graviditets test, hade inga förväntningar alls, vi har försökt rätt lång tid + jag har pcos. Men så var plusset där! 😍 testade idag igen bara för att det var lite svår att ta in, positivt även idag.
Grattis och välkommen till tråden!
 
Lite anonymt såhär i början, byter antagligen användare längre fram. Men igår gjorde jag ett graviditets test, hade inga förväntningar alls, vi har försökt rätt lång tid + jag har pcos. Men så var plusset där! 😍 testade idag igen bara för att det var lite svår att ta in, positivt även idag.
Grattis! Kul att det fyller på lite i tråden 😊
 
ringde MVC idag, fick tid redan på fredag för att ta blodprov. Just nu minns jag inte vad hon sa att det var för prov mer än blodprov. Hon hostade väldigt under hela samtalet och jag var av nån anledning nervös så hälften av informationen har jag glömt! 😅

Utifrån min beskrivning av senaste mensen + pcos(oregelbunden mens) och gravdisymptom så trodde hon att jag var någonstans i vecka 6-7. Den informationen fastnade!
 
Lite anonymt såhär i början, byter antagligen användare längre fram. Men igår gjorde jag ett graviditets test, hade inga förväntningar alls, vi har försökt rätt lång tid + jag har pcos. Men så var plusset där! 😍 testade idag igen bara för att det var lite svår att ta in, positivt även idag.
Grattis och välkommen!
 
Jag hoppar in här och hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen den här gången! Hade tänkt vänta men... äsch! Ni som vet vem jag är IRL kan gärna hålla lite tyst utanför buke :)

Min första graviditet, i somras, slutade tyvärr i ett väldigt jobbigt missfall i vecka 11+0 och sen tog det ett halvår innan jag blev gravid igen. Nu är jag i alla fall i vecka 6 (5+2) och försöker behålla lugnet... :crazy: Jag pendlar mellan att känna tillförsikt och vara jätteorolig. Det finns ju inget som säger att det är större risk för att man haft ett tidigare missfall, men alla som varit med om det kan nog känna igen sig. Andas...

Idag ringde jag MVC och bokade tid för inskrivning, då ska vi även ta blodprov för KUB. Den 11 april, det känns som evigheters evigheter till dess! Jag mår hyfsat men är TRÖTT, energin räcker verkligen inte till en hel arbetsdag så jag maskar en hel del... :o Lite lätt illamående om jag slarvar med maten, vilket jag gör eftersom aptiten störtdök. Lite molvärk också som kommer och går, och brösten är rejält spända och tunga.

Enligt app är beräknat datum ca 3 november så jag skriver in mig där.

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
 
Jag hoppar in här och hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen den här gången! Hade tänkt vänta men... äsch! Ni som vet vem jag är IRL kan gärna hålla lite tyst utanför buke :)

Min första graviditet, i somras, slutade tyvärr i ett väldigt jobbigt missfall i vecka 11+0 och sen tog det ett halvår innan jag blev gravid igen. Nu är jag i alla fall i vecka 6 (5+2) och försöker behålla lugnet... :crazy: Jag pendlar mellan att känna tillförsikt och vara jätteorolig. Det finns ju inget som säger att det är större risk för att man haft ett tidigare missfall, men alla som varit med om det kan nog känna igen sig. Andas...

Idag ringde jag MVC och bokade tid för inskrivning, då ska vi även ta blodprov för KUB. Den 11 april, det känns som evigheters evigheter till dess! Jag mår hyfsat men är TRÖTT, energin räcker verkligen inte till en hel arbetsdag så jag maskar en hel del... :o Lite lätt illamående om jag slarvar med maten, vilket jag gör eftersom aptiten störtdök. Lite molvärk också som kommer och går, och brösten är rejält spända och tunga.

Enligt app är beräknat datum ca 3 november så jag skriver in mig där.

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland

Men åååh grattis!!! :love: Håller tummarna för er!
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 276
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 458
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp