Höstföräldrar 2019

Här går det inte bra. Efter rutinkoll hos bm blev det raka vägen till förlossningen där jag nu är inlagd minst en natt för troligtvis havandeskapsförgiftning. 😣
Usch, hoppas du blir bättre! Men ändå lite skönt att vara inne på sjukhuset så att de kan hålla koll och se om det blir sämre.
Vilken vecka är du i nu? Var det runt 30?
 
Börjar få mer ont i svanskota och vad jag tror är vänster fog. Någon som har erfarenhet av att använda foglossningsbälte? Vilken modell? När ska man använda det?
Just i svanskotan kände jag av foglossningen som värst! Jag hade ett bälte som var typ 6-7 cm brett, helt elastiskt och med kardborre. Jag använde det när jag länder av foglossningen, ibland hela dagar och ibland bara när jag satt på jobbet eller skulle gå längre sträckor. Är nog olika hur en använder det, så länge det känns bra är det bara att köra på 👍
Jag köpte mitt begagnat för typ en 100-ing väl värt sina kronor nu efter två graviditeter 😊
 
Även om dom skulle behöva plocka ut henne nu (vilket inte är säkert, har en kompis som fick HF i vecka 38 - där höll dom bebis inne till 40+6 🤦🏼‍♀️), så är risken för komplikationer små.

Skönt att du är på rätt plats och att dom kan göra sitt allra bästa för att kunna ha henne kvar i magen och om inte - så är ni på bästa platsen för att kunna hjälpa henne på utsidan ❤️
 
@_Zacke_ - håller tummarna de kan låta bebis stanna inne ett tag till. Vår son fick tas ut akut i v.33 (33+1 enligt IVF) och han behövde bara två veckor inneliggande på neo. Men visst var det en chock att bli föräldrar så plötsligt, även om vi väntat och längtat så länge så var vi inte beredda där och då.
Tänker på er!
 
Här går det inte alls bra. Är konstaterat havandeskapsförgiftning. Så har fått kortisonspruta nu för att förbereda våran lilla tjej på att komma ut. :cry:
 
Här går det inte alls bra. Är konstaterat havandeskapsförgiftning. Så har fått kortisonspruta nu för att förbereda våran lilla tjej på att komma ut. :cry:

Hoppar in och skickar lite pepp! Precis som många andra skrivit så är vården fantastisk och vi är jättebra på neonatalvården ❤️ Stort lycka till!
 
Här går det inte alls bra. Är konstaterat havandeskapsförgiftning. Så har fått kortisonspruta nu för att förbereda våran lilla tjej på att komma ut. :cry:
Förstår att det känns jobbigt, man tänker sig ju inte att de ska komma ut när de är så små. Men jag är övertygad om att det kommer gå bra, håller alla tummar jag har här!
Vet de hur snart hon måste ut?
 
Förstår att det känns jobbigt, man tänker sig ju inte att de ska komma ut när de är så små. Men jag är övertygad om att det kommer gå bra, håller alla tummar jag har här!
Vet de hur snart hon måste ut?

Nä det beror helt och hållet på hur jag mår. Konstigt nog mår jag ju inget dåligt nu(kroppsligt), känner inget mer än min förkylning. Men tydligen kan det ändras fort. Visst vet jag ju att det är bra att hon är kvar där inne så länge som möjligt, men på ett sätt vill jag att det ska bli ganska snart. Är tortyr ju att ligga här och vänta på att jag ska bli sjukare så att hon måste ut. Jag vill ta ut henne innan det blir så liksom 😣 Men högst troligt kommer det kanske bli någon gång under veckan som kommer.
 
Nä det beror helt och hållet på hur jag mår. Konstigt nog mår jag ju inget dåligt nu(kroppsligt), känner inget mer än min förkylning. Men tydligen kan det ändras fort. Visst vet jag ju att det är bra att hon är kvar där inne så länge som möjligt, men på ett sätt vill jag att det ska bli ganska snart. Är tortyr ju att ligga här och vänta på att jag ska bli sjukare så att hon måste ut. Jag vill ta ut henne innan det blir så liksom 😣 Men högst troligt kommer det kanske bli någon gång under veckan som kommer.
Förstår att det blir väldigt dubbelt och jobbigt 🙁 Speciellt att bara kunna ligga och vänta utan någon möjlighet att påverka.
Är det snitt som gäller då?
Håller tummarna för att ni båda får må så bra som det går och att bebis får stanna i magen så länge som möjligt!
 
Just i svanskotan kände jag av foglossningen som värst! Jag hade ett bälte som var typ 6-7 cm brett, helt elastiskt och med kardborre. Jag använde det när jag länder av foglossningen, ibland hela dagar och ibland bara när jag satt på jobbet eller skulle gå längre sträckor. Är nog olika hur en använder det, så länge det känns bra är det bara att köra på 👍
Jag köpte mitt begagnat för typ en 100-ing väl värt sina kronor nu efter två graviditeter 😊
Hittade ett bälte begagnat idag, så ska testa med det och hoppas att det hjälper!
 
Förstår att det blir väldigt dubbelt och jobbigt 🙁 Speciellt att bara kunna ligga och vänta utan någon möjlighet att påverka.
Är det snitt som gäller då?
Håller tummarna för att ni båda får må så bra som det går och att bebis får stanna i magen så länge som möjligt!

Det vet vi inte än. Beror på hur jag mår just då och hur hon ligger och så. Så det verkar vara 50/50 vad det blir 😣
 
Fy vilken väntan och ovisshet dessutom! Håller tummarna för att det går så bra som det kan gå!

Ja ovissheten är vidrig 😬 kontrollfreak som jag är dessutom. Får verkligen jobba med mig själv. Dels ovissheten här och dels lämna mina djur en lång tid utan förberedelser😣 har tur som har faktiska vänner och familj. Men jag sköter alltid mina djur själv, är aldrig bortrest(typ Ullared en natt om året och då är det maniska förberedelser innan). Så jag får verkligen jobba med mig själv! Kanske är nyttigt🙄 bor typ 7 mil från sjukhuset.
 
Ja ovissheten är vidrig 😬 kontrollfreak som jag är dessutom. Får verkligen jobba med mig själv. Dels ovissheten här och dels lämna mina djur en lång tid utan förberedelser😣 har tur som har faktiska vänner och familj. Men jag sköter alltid mina djur själv, är aldrig bortrest(typ Ullared en natt om året och då är det maniska förberedelser innan). Så jag får verkligen jobba med mig själv! Kanske är nyttigt🙄 bor typ 7 mil från sjukhuset.
Var inte rädd att be att få prata med sjukhusets kuratorer eller sjukhuspräst. Vi blev erbjudna det på neo och det var väldigt bra tyckte både jag och sambon.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
18 757
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 753
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 272

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp