Höstföräldrar 2019

@_Zacke_ Åh, vilken chock! Vid vecka 30 och en vanlig rutinkontroll är det ju inte alls vad man tänker. Samtidigt, en sån himla tur att det upptäcktes innan du hunnit bli dålig och att de nu har koll på förloppet. Hoppas du hunnit landa lite mer i allting nu och att allt går bra. Kram 🧡
 
Vecka 34 nu och jag känner mig som en riktig gnällis. Men det börjar bli kämpigt, både fysiskt och mentalt. Räknar ner veckorna tills jag får gå hem från jobbet...

På den lite gladare sidan så fick vi hem babynestet igår och det är superfint :love::love: Har också rensat ut en byralåda och organiserat lite bebiskläder, ska bara tvätta dem också :)
 
Vecka 34 nu och jag känner mig som en riktig gnällis. Men det börjar bli kämpigt, både fysiskt och mentalt. Räknar ner veckorna tills jag får gå hem från jobbet...

På den lite gladare sidan så fick vi hem babynestet igår och det är superfint :love::love: Har också rensat ut en byralåda och organiserat lite bebiskläder, ska bara tvätta dem också :)

Känner igen känslan av att vara en gnällis, v33 här och även jag räknar ner tills jag jobbat klart!

Va kul med babynest och att du blev så nöjd!
 
Besök hos MVC idag.
Hjärtljuden var lite höga men gick ner för att sen gå upp igen men han var rätt pigg i magen så BM sa att det beror på det. När han var stilla gick pulsen ner så hon var inte orolig.
Allt godkänt på oss båda iaf!

Skrev sammanfattningen inför förlossningen också.

Bara två besök kvar nu, varav sista är på BF. Börjar dra ihop sig nu!

@Jordgubblime Hur går det för er med bebis?
@_Zacke_ Och hur går det för er? Tänker på er dagligen!!!
 
Besök hos MVC idag.
Hjärtljuden var lite höga men gick ner för att sen gå upp igen men han var rätt pigg i magen så BM sa att det beror på det. När han var stilla gick pulsen ner så hon var inte orolig.
Allt godkänt på oss båda iaf!

Skrev sammanfattningen inför förlossningen också.

Bara två besök kvar nu, varav sista är på BF. Börjar dra ihop sig nu!

@Jordgubblime Hur går det för er med bebis?
@_Zacke_ Och hur går det för er? Tänker på er dagligen!!!
Det går fint för oss! Lillen mest äter, sover och bajsar 😁 Märks hur mycket de sover i början nu när vi har en snart tvååring som håller igång också 🙈
Men från och med denna vecka går storebror 15 h på förskolan, tis-tors, vilket gör att jag lättare kan sova middag med bebis. Dock ska mannen utomlands nu tis-tors så det blir spännande att rodda nattning mm själv... Lillen har en sovperiod mellan typ 6-9 på morgonen vilket är skönt, dock vaknar storebror kl 6, inte bästa tajmingen om en är ensam hemma med båda 🙄
 
Vecka 32 och idag var vi hos BM, hon tyckte min mage var lite liten och bokade in ett TUL till nästa vecka. Allt annat såg egentligen bra ut men känns ändå skönt att få kolla så bebis växer som han ska.
 
:heart :heart
Läget är egentligen oförändrat, förutom att jag fått permission och får ligga i min egen underbara säng med katten nu :love: dock med hårda restriktioner. Proverna är ju inte så bra, lite förhöjda levervärden och så och dom kommer inte kunna gå ner förän hon är ute. Dock har dom legat stabilt på samma nivå under helgen och kan förhoppningsvis hålla sig lite där.
Det funkade inte alls för mig att vara där, sov så gott som ingenting trots att jag var som en zombie, konstant oro, ångest och stress. Så dom insåg att den välbehövliga vila jag behöver får jag bara hemma. Så fort jag kommit innanför dörren så sjönk även blodtrycket en hel de enligt apparaten:D Men det är täta kontroller som gäller och minsta lilla symtom på att något blir sämre så måste vi åka in direkt igen, det kan vända väldigt fort. Vilket känns lite stressande med en timmes restid men.
När vi kom hem igår så somnade jag så fort huvudet nuddade kudden:love:
Det som ställer till det hela en hel del är att jag fortfarande har den vidriga hostan kvar från förkylningen. Den tar massor med kraft och förstör sömnen även den. Men hoppas att jag ska få några dagar här hemma nu att vila bort den ordentligt.

Så det jätteskönt att vara hemma men lite blandade känslor också då jag känner stort ansvar över att känna att något är fel i tid. På sjukhuset hade dom ju stenkoll på mig hela tiden.

Nu får jag njuta av tiden här hemma så länge den varar, vet ju att jag kommer få åka tillbaka, men inte när. Men då är det antagligen för att få ut bebis :love:
 
:heart :heart
Läget är egentligen oförändrat, förutom att jag fått permission och får ligga i min egen underbara säng med katten nu :love: dock med hårda restriktioner. Proverna är ju inte så bra, lite förhöjda levervärden och så och dom kommer inte kunna gå ner förän hon är ute. Dock har dom legat stabilt på samma nivå under helgen och kan förhoppningsvis hålla sig lite där.
Det funkade inte alls för mig att vara där, sov så gott som ingenting trots att jag var som en zombie, konstant oro, ångest och stress. Så dom insåg att den välbehövliga vila jag behöver får jag bara hemma. Så fort jag kommit innanför dörren så sjönk även blodtrycket en hel de enligt apparaten:D Men det är täta kontroller som gäller och minsta lilla symtom på att något blir sämre så måste vi åka in direkt igen, det kan vända väldigt fort. Vilket känns lite stressande med en timmes restid men.
När vi kom hem igår så somnade jag så fort huvudet nuddade kudden:love:
Det som ställer till det hela en hel del är att jag fortfarande har den vidriga hostan kvar från förkylningen. Den tar massor med kraft och förstör sömnen även den. Men hoppas att jag ska få några dagar här hemma nu att vila bort den ordentligt.

Så det jätteskönt att vara hemma men lite blandade känslor också då jag känner stort ansvar över att känna att något är fel i tid. På sjukhuset hade dom ju stenkoll på mig hela tiden.

Nu får jag njuta av tiden här hemma så länge den varar, vet ju att jag kommer få åka tillbaka, men inte när. Men då är det antagligen för att få ut bebis :love:
Skönt att få komma hem lite i alla fall! Hoppas du får vila upp dig nu och att det dröjer ett litet tag till innan bebis behöver komma ut 🤞
 
BM-besök igen, känns som att jag springer där mest hela tiden men å andra sidan känns det skönt att bli kollad och att kunna ställa frågor. Gillar verkligen min BM :up:

SF-mått 31,5 och följer kurvan fint. Hb håller sig stabilt på 115-116 så det är ju bra. Övriga värden också bra, och bebis har fixerat sig! Har misstänkt det med tanke på de ganska osköna ilningarna jag har fått mellan benen :D

I övrigt har jag dragit på mig en förkylning med halsont, mindre kul! Blir nog hemma och försöker vila bort det... Man är ju inte pigg från början liksom och en förkylning slår lite hårdare än vanligt.
 
BM-besök igen, känns som att jag springer där mest hela tiden men å andra sidan känns det skönt att bli kollad och att kunna ställa frågor. Gillar verkligen min BM :up:

SF-mått 31,5 och följer kurvan fint. Hb håller sig stabilt på 115-116 så det är ju bra. Övriga värden också bra, och bebis har fixerat sig! Har misstänkt det med tanke på de ganska osköna ilningarna jag har fått mellan benen :D

I övrigt har jag dragit på mig en förkylning med halsont, mindre kul! Blir nog hemma och försöker vila bort det... Man är ju inte pigg från början liksom och en förkylning slår lite hårdare än vanligt.
Härligt att allt såg bra ut hos BM!

Mitt HB hade gått upp från 113 till 122 på två veckor, och jag har ändå slarvat som bara den med järntabletterna 😱

Var på bio med svägerskan igår, såg Det 2.
Kom hem vid 23 och vid 24 börjar dottern strula i sömnen så jag håller på med henne fram och tillbaka tills hon ÄNTLIGEN somnar tungt vid 4.15. 😰 4.45 börjar sambons larm att låta och han snoozar glatt vidare medan jag går ut och gråter högt av ren utmattning. Herrejösses vad arg, ledsen och besviken jag var då!
Har nu sovit två timmar på dagen och ska åka och veckohandla. Känns som en riktigt dålig dag.
 
Härligt att allt såg bra ut hos BM!

Mitt HB hade gått upp från 113 till 122 på två veckor, och jag har ändå slarvat som bara den med järntabletterna 😱

Var på bio med svägerskan igår, såg Det 2.
Kom hem vid 23 och vid 24 börjar dottern strula i sömnen så jag håller på med henne fram och tillbaka tills hon ÄNTLIGEN somnar tungt vid 4.15. 😰 4.45 börjar sambons larm att låta och han snoozar glatt vidare medan jag går ut och gråter högt av ren utmattning. Herrejösses vad arg, ledsen och besviken jag var då!
Har nu sovit två timmar på dagen och ska åka och veckohandla. Känns som en riktigt dålig dag.

Haha bra jobbat av ditt järnvärde att ta sig upp på egen hand :D:D

Fyy vad jobbigt med en sån hemsk natt, man blir verkligen helt knäpp! Hoppas nattens sömn blir bättre :)
 
Härligt att allt såg bra ut hos BM!

Mitt HB hade gått upp från 113 till 122 på två veckor, och jag har ändå slarvat som bara den med järntabletterna 😱

Var på bio med svägerskan igår, såg Det 2.
Kom hem vid 23 och vid 24 börjar dottern strula i sömnen så jag håller på med henne fram och tillbaka tills hon ÄNTLIGEN somnar tungt vid 4.15. 😰 4.45 börjar sambons larm att låta och han snoozar glatt vidare medan jag går ut och gråter högt av ren utmattning. Herrejösses vad arg, ledsen och besviken jag var då!
Har nu sovit två timmar på dagen och ska åka och veckohandla. Känns som en riktigt dålig dag.
Sömnbrist kan verkligen ta knäcken på en 😭
Hade också strulig natt i förrgår, igår eftermiddag kände jag mig frossig och öm i ena bröstet = trodde det var mjölkstockning på gång 😱😭 Men en ipren och bättre sömn inatt så känns livet lite enklare.
Hoppas du får bättre sömn inatt och sambon kan gott sluta med en sån ovana som att snooza, eller sova någonstans där du inte störs av det!
 
BM-besök igen, känns som att jag springer där mest hela tiden men å andra sidan känns det skönt att bli kollad och att kunna ställa frågor. Gillar verkligen min BM :up:

SF-mått 31,5 och följer kurvan fint. Hb håller sig stabilt på 115-116 så det är ju bra. Övriga värden också bra, och bebis har fixerat sig! Har misstänkt det med tanke på de ganska osköna ilningarna jag har fått mellan benen :D

I övrigt har jag dragit på mig en förkylning med halsont, mindre kul! Blir nog hemma och försöker vila bort det... Man är ju inte pigg från början liksom och en förkylning slår lite hårdare än vanligt.

Nu känner jag mig otroligt okunnig men SF mått vad är det mer exakt? min BM har mätt magen tex är det då SF måttet? Jag har dock aldrig fått höra nån siffra själv.

Hoppas förkylningen ger sig snabbt!
 
Härligt att allt såg bra ut hos BM!

Mitt HB hade gått upp från 113 till 122 på två veckor, och jag har ändå slarvat som bara den med järntabletterna 😱

Var på bio med svägerskan igår, såg Det 2.
Kom hem vid 23 och vid 24 börjar dottern strula i sömnen så jag håller på med henne fram och tillbaka tills hon ÄNTLIGEN somnar tungt vid 4.15. 😰 4.45 börjar sambons larm att låta och han snoozar glatt vidare medan jag går ut och gråter högt av ren utmattning. Herrejösses vad arg, ledsen och besviken jag var då!
Har nu sovit två timmar på dagen och ska åka och veckohandla. Känns som en riktigt dålig dag.
Åh nej va drygt det lät! Jag hade nog gjort exakt samma sak som du, gråta en skvätt så kan man försöka samla ihop sig sen. Hoppas dagen bättrar på sig och att natten som kommer blir bra!
 
:heart :heart
Läget är egentligen oförändrat, förutom att jag fått permission och får ligga i min egen underbara säng med katten nu :love: dock med hårda restriktioner. Proverna är ju inte så bra, lite förhöjda levervärden och så och dom kommer inte kunna gå ner förän hon är ute. Dock har dom legat stabilt på samma nivå under helgen och kan förhoppningsvis hålla sig lite där.
Det funkade inte alls för mig att vara där, sov så gott som ingenting trots att jag var som en zombie, konstant oro, ångest och stress. Så dom insåg att den välbehövliga vila jag behöver får jag bara hemma. Så fort jag kommit innanför dörren så sjönk även blodtrycket en hel de enligt apparaten:D Men det är täta kontroller som gäller och minsta lilla symtom på att något blir sämre så måste vi åka in direkt igen, det kan vända väldigt fort. Vilket känns lite stressande med en timmes restid men.
När vi kom hem igår så somnade jag så fort huvudet nuddade kudden:love:
Det som ställer till det hela en hel del är att jag fortfarande har den vidriga hostan kvar från förkylningen. Den tar massor med kraft och förstör sömnen även den. Men hoppas att jag ska få några dagar här hemma nu att vila bort den ordentligt.

Så det jätteskönt att vara hemma men lite blandade känslor också då jag känner stort ansvar över att känna att något är fel i tid. På sjukhuset hade dom ju stenkoll på mig hela tiden.

Nu får jag njuta av tiden här hemma så länge den varar, vet ju att jag kommer få åka tillbaka, men inte när. Men då är det antagligen för att få ut bebis :love:
Skönt att få komma hem! Hoppas du får bli kvar hemma ett tag nu och vila ordentligt!!
 
Nu känner jag mig otroligt okunnig men SF mått vad är det mer exakt? min BM har mätt magen tex är det då SF måttet? Jag har dock aldrig fått höra nån siffra själv.

Hoppas förkylningen ger sig snabbt!

Ja precis, SF-måttet är det BM mäter med måttband när du ligger ner på rygg :) Man mäter egentligen livmodern, från blygdbenet upp till toppen eller vad man ska säga. Min BM brukar säga siffran och visa mig grafen över hur SF-måttet utvecklar sig. Om din BM inte har sagt något om det så tänker jag att det med största sannolikhet är helt normalt och följer sin kurva :)

Och tack det hoppas jag också! Så himla ont i halsen, vill bara ha ett konstant inflöde av antingen glass eller varm dryck :p
 
Efter mina två timmars sömn och en god sallad till lunch blev dagen okej ändå! 👌🏻

Lyckats städa undan en del och rensat ur hallgarderoberna så nu är det lite mer ordning i min hjärna 🙈

Sambon kommer få en fet smäll i ansiktet med en kudde om han gör samma sak imorgon 🙇🏼‍♀️😤
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
262
· Visningar
18 552
Senast: sthu
·
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
148
· Visningar
9 709
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 257

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp