Höstföräldrar 2019

Jag hoppar in här och hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen den här gången! Hade tänkt vänta men... äsch! Ni som vet vem jag är IRL kan gärna hålla lite tyst utanför buke :)

Min första graviditet, i somras, slutade tyvärr i ett väldigt jobbigt missfall i vecka 11+0 och sen tog det ett halvår innan jag blev gravid igen. Nu är jag i alla fall i vecka 6 (5+2) och försöker behålla lugnet... :crazy: Jag pendlar mellan att känna tillförsikt och vara jätteorolig. Det finns ju inget som säger att det är större risk för att man haft ett tidigare missfall, men alla som varit med om det kan nog känna igen sig. Andas...

Idag ringde jag MVC och bokade tid för inskrivning, då ska vi även ta blodprov för KUB. Den 11 april, det känns som evigheters evigheter till dess! Jag mår hyfsat men är TRÖTT, energin räcker verkligen inte till en hel arbetsdag så jag maskar en hel del... :o Lite lätt illamående om jag slarvar med maten, vilket jag gör eftersom aptiten störtdök. Lite molvärk också som kommer och går, och brösten är rejält spända och tunga.

Enligt app är beräknat datum ca 3 november så jag skriver in mig där.

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
Grattis och välkommen till tråden!
 
@zassoo grattis och välkommen till vår tappra lilla skara 😁
Förstår din oro och det är så sjukt påfrestande. Förra gången försökte jag tänka att det går som det går oavsett om jag oroar mig eller inte, så det är ingen mening med att plåga sig själv. Ibland hjälpte det och ibland oroade jag mig ändå 🙄
 
@zassoo grattis och välkommen till vår tappra lilla skara 😁
Förstår din oro och det är så sjukt påfrestande. Förra gången försökte jag tänka att det går som det går oavsett om jag oroar mig eller inte, så det är ingen mening med att plåga sig själv. Ibland hjälpte det och ibland oroade jag mig ändå 🙄

Tack! Det låter ungefär som jag. Det blir som det blir oavsett men tankarna far ju som de vill ändå :cautious: Just idag känns det dock bra :)
 
Tack! Det låter ungefär som jag. Det blir som det blir oavsett men tankarna far ju som de vill ändå :cautious: Just idag känns det dock bra :)
Grattis och välkommen!
Jag förstår helt klart din oro. Jag var gravid två gånger under förra året och båda slutade i sena missfall (eller ja, missed abortion då kroppen inte fattade att liten inte fortsatte växa). Ett i vecka 17 som vi fick reda på i vecka 19 och ett i vecka 13 som vi fick reda på i vecka 16.
Så för mig är det efter vecka 12 oron kommer om jag känner mig själv rätt.

Håller tummarna för dig!!!
 
Grattis och välkommen!
Jag förstår helt klart din oro. Jag var gravid två gånger under förra året och båda slutade i sena missfall (eller ja, missed abortion då kroppen inte fattade att liten inte fortsatte växa). Ett i vecka 17 som vi fick reda på i vecka 19 och ett i vecka 13 som vi fick reda på i vecka 16.
Så för mig är det efter vecka 12 oron kommer om jag känner mig själv rätt.

Håller tummarna för dig!!!

Tack! Jag har följt vad som har hänt dig och varit så ledsen för din skull, jag hoppas så himla mycket att det ska gå bra nu! Visst hade du fått lite extra kontroller och medicinering och så?
 
Tack! Jag har följt vad som har hänt dig och varit så ledsen för din skull, jag hoppas så himla mycket att det ska gå bra nu! Visst hade du fått lite extra kontroller och medicinering och så?
Jag har varit på två ultraljud och har iallafall tre till innan vecka 20 samt har fått blodförtunnande utskrivet för att se om det hjälper.

Har även fått sagt till mig vid förra graviditeten att jag får fler besök hos mvc om jag vill, för mätning och lyssna på hjärtat.
 
Jag har varit på två ultraljud och har iallafall tre till innan vecka 20 samt har fått blodförtunnande utskrivet för att se om det hjälper.

Har även fått sagt till mig vid förra graviditeten att jag får fler besök hos mvc om jag vill, för mätning och lyssna på hjärtat.

Hoppas hoppas verkligen att det ska gå bra nu :heart
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
 
Jag hoppar in här och hoppas av hela mitt hjärta att det går vägen den här gången! Hade tänkt vänta men... äsch! Ni som vet vem jag är IRL kan gärna hålla lite tyst utanför buke :)

Min första graviditet, i somras, slutade tyvärr i ett väldigt jobbigt missfall i vecka 11+0 och sen tog det ett halvår innan jag blev gravid igen. Nu är jag i alla fall i vecka 6 (5+2) och försöker behålla lugnet... :crazy: Jag pendlar mellan att känna tillförsikt och vara jätteorolig. Det finns ju inget som säger att det är större risk för att man haft ett tidigare missfall, men alla som varit med om det kan nog känna igen sig. Andas...

Idag ringde jag MVC och bokade tid för inskrivning, då ska vi även ta blodprov för KUB. Den 11 april, det känns som evigheters evigheter till dess! Jag mår hyfsat men är TRÖTT, energin räcker verkligen inte till en hel arbetsdag så jag maskar en hel del... :o Lite lätt illamående om jag slarvar med maten, vilket jag gör eftersom aptiten störtdök. Lite molvärk också som kommer och går, och brösten är rejält spända och tunga.

Enligt app är beräknat datum ca 3 november så jag skriver in mig där.

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
Nej men så himla himla roligt! Vi kommer hålla alla tummar och tassar vi kan för att allt ska gå bra för er :heart
 
10+0 (+ - ett par dagar) imorgon. Har börjat med blodförtunnande och får lov att, förutom äta lite konstant även ta omeprazol och postafen för att lindra måendet.
Har försökt hålla igång träning 2-3 gånger i veckan men det tar på psyket att det går sämre för varje vecka..
blev ingen inskrivning häromveckan då bm vabbade, så ska dit den 25e.
 
Hur kan en så liten knodd därinne påverka kroppen så mycket?? Så trött och dålig hjärnfunktion! :mad:
Har dock varit illa förkyld och har visst hypotyreos som nu börjat behandlas med Levaxin.
Men bläh, hoppas funktionen blir bättre snart så jag kan prestera något på jobbet...
 
Då joinar jag också tråden och hoppas att jag blir kvar 🙈 plussade igår (och testade idag igen för säkerhetsskull). Är fortfarande väldigt tidigt, vecka 6 (5+6). Känner än så länge inte av det då mycket men det är min första graviditet så vet inte riktigt vad jag ska förvänta mig.
Berättade för mina föräldrar direkt, dom har längtat efter barnbarn så det var roligt att ge dom nyheten, även om dom såklart är införstådda med att mycket kan hända än.

I morgon har vi första besöket hos barnmorskan, kändes skönt att få tid så snabbt då jag har 1000 frågor och funderingar :D


Är inte helt säker på datumet så jag kanske ändrar det längre fram :)

September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
7 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
26 - Lickety, 34, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
 
Hur kan en så liten knodd därinne påverka kroppen så mycket?? Så trött och dålig hjärnfunktion! :mad:
Har dock varit illa förkyld och har visst hypotyreos som nu börjat behandlas med Levaxin.
Men bläh, hoppas funktionen blir bättre snart så jag kan prestera något på jobbet...

Gud jag presterar så dåligt på jobbet just nu. Det var bara några veckor sedan jag hade lönesamtal och chefen tyckte att det nu skulle bli bättre förutsättningar för mig att leverera på en jämnare hög nivå. Så börjar jag med att bli gravid och leveransen sjunker ner till botten :o :rofl: Eftermiddagarna är hopplösa, då har all energi runnit ut.
 
Här är det för övrigt vecka 7 (6+1) och jag tror att jag har fått mitt livs första urinvägsinfektion :meh: Ska till VC och lämna prov idag.
 
Gud jag presterar så dåligt på jobbet just nu. Det var bara några veckor sedan jag hade lönesamtal och chefen tyckte att det nu skulle bli bättre förutsättningar för mig att leverera på en jämnare hög nivå. Så börjar jag med att bli gravid och leveransen sjunker ner till botten :o:rofl: Eftermiddagarna är hopplösa, då har all energi runnit ut.
Hah, samma här, prestationen ligger stadigt på -3... Jag hade tänkt löneförhandla rejält till våren - dags att visa att man är värd nåt - asap!
Nåväl, man är ju inte gravid så ofta så det kanske är smällar man får ta..?
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
18 885
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 838
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
42 347
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp