Höstföräldrar 2019

Här leker livet :D mina blödningar har äntligen slutat efter 12 veckor och det känns som min kropp börjar bli mer och mer återhämtad efter allt den har fått utstå.
Och lillpluttan fyller 3 månader idag(okorrigerad)  :love: växer så det knakar, sover 22-06 varje natt. Matar vid 6 och fortsätter sen sova till 9 :D inget att klaga på alltså!
 
Här leker livet :D mina blödningar har äntligen slutat efter 12 veckor och det känns som min kropp börjar bli mer och mer återhämtad efter allt den har fått utstå.
Och lillpluttan fyller 3 månader idag(okorrigerad)  :love: växer så det knakar, sover 22-06 varje natt. Matar vid 6 och fortsätter sen sova till 9 :D inget att klaga på alltså!

Alltså är det nån jag unnar lite smooth bebisliv så är det dig! :heart Så underbart med lite flyt efter allt jobbigt!
 
Jag skulle ha gått på efterkontroll igår men BM var sjuk så får se när det blir. Kroppen känns väldigt bra så det ska bli intressant att se vad hon säger. 10 veckor sedan förlossning idag.

Blodtrycket lär vara lågt igen med tanke på att jag flera gånger om dagen blir yr i huvudet när jag reser mig från golvet, precis som förut :p
 
Bebis drygt 6 veckor. BVC besök imorgon. Har haft något som jag tror är kolik, orolig, gråter/skriker och uppspänd mage på kvällarna. Medföräldern och jag sover i skift på nätterna så att båda får sova någon gång i alla fall.

Äter gör han hur mkt som helst bebis, och mat finns i mängder, så är tacksam för det.

Har tänkt döpa, men drop in dop i kyrkan under våren. Känns för mastigt att styra upp ett helt dop själva på annat sätt.

Typ 3-4 veckor till efterkontroll, men fick ett extra besök för någon vecka sedan för en sak jag var fundersam på. Kan i alla fall skritta ut med ena hästen en timme i streck och kör träningsprogram 3 dagar i veckan för att stärka inre magmuskler, får försöka hjälpa kroppen att rehabba så bra det går.
 
Denna veckan har det varit efterkontroll och allt såg tip-top ut efter snittet. Vi var också på BVC igår för vägning och mätning, 6500 g och 58,5 cm, 2 mån 9 dagar :heart
Hos oss går sömnen hyfsat med två eller fler uppvaknanden för mat varje natt men inget gråtande eller svårt att somna om. :)
 
Nähä jag får vänta lite till på efterkontroll. De ringde idag från MVC och frågade om jag ville ha tid hos min BM eller om det gick bra med någon annan eftersom det var längre väntetid hos min. Klart det skulle gå att komma till någon annan men jag har känt mig så trygg med BM och det skulle kännas skönt att få prata igenom förlossning mm med henne och inte med någon ”vem som helst”. Så nu blir det om två veckor istället, men men. Kroppen känns bra och jag kör på med promenader och lätt styrketräning, knipet och magmusklerna känns stabila. Så det är väl ingen brådska :)
 
Nähä jag får vänta lite till på efterkontroll. De ringde idag från MVC och frågade om jag ville ha tid hos min BM eller om det gick bra med någon annan eftersom det var längre väntetid hos min. Klart det skulle gå att komma till någon annan men jag har känt mig så trygg med BM och det skulle kännas skönt att få prata igenom förlossning mm med henne och inte med någon ”vem som helst”. Så nu blir det om två veckor istället, men men. Kroppen känns bra och jag kör på med promenader och lätt styrketräning, knipet och magmusklerna känns stabila. Så det är väl ingen brådska :)
Typiskt men vad skönt att det känns bra i kroppen!

Här kom mensen med besked imorse.. :mad:
Ingen mensvärk än dock, vilket jag hade räknat med skulle vara hemsk. Så tur i oturen.
Var hos BM och satte in en P-stav idag också, så förhoppningsvis slipper jag den där månatliga påhälsningen framöver :angel:

Liam är för det mesta en riktigt glad prick men har riktigt svårt att komma till ro vid sista läggningen för kvällen. Igår var det såpass "illa" (han skrek väl till och från i 10min innan han somnade) att jag funderade på om han var hungrig och om vi inte ska börja med ersättning. Den tanken försvann dock snabbt när han somnade och sov sina tre timmar innan han vaknade igen för lite mer mat innan han somnade om snabbt igen. Lilla unge!
 
Typiskt men vad skönt att det känns bra i kroppen!

Här kom mensen med besked imorse.. :mad:
Ingen mensvärk än dock, vilket jag hade räknat med skulle vara hemsk. Så tur i oturen.
Var hos BM och satte in en P-stav idag också, så förhoppningsvis slipper jag den där månatliga påhälsningen framöver :angel:

Liam är för det mesta en riktigt glad prick men har riktigt svårt att komma till ro vid sista läggningen för kvällen. Igår var det såpass "illa" (han skrek väl till och från i 10min innan han somnade) att jag funderade på om han var hungrig och om vi inte ska börja med ersättning. Den tanken försvann dock snabbt när han somnade och sov sina tre timmar innan han vaknade igen för lite mer mat innan han somnade om snabbt igen. Lilla unge!

Ja, lite störigt men OK-stämpeln ska väl komma strax räknar jag med :D

Åh vad segt med mens! Hoppas min dröjer ett tag till :p Verkar vara så olika när den kommer tillbaka.

Jag är så lat så jag ammar alltid K till sömns på kvällen :angel: Men så sover hon tillsammans med mig också, kan som sagt inte sova själv. Skönt att L sover bra! Speciellt med ett storasyskon som kanske också vaknar på nätterna?
 
Ja, lite störigt men OK-stämpeln ska väl komma strax räknar jag med :D

Åh vad segt med mens! Hoppas min dröjer ett tag till :p Verkar vara så olika när den kommer tillbaka.

Jag är så lat så jag ammar alltid K till sömns på kvällen :angel: Men så sover hon tillsammans med mig också, kan som sagt inte sova själv. Skönt att L sover bra! Speciellt med ett storasyskon som kanske också vaknar på nätterna?
Han somnar inte vid bröstet som storasyster gjorde så inte alltid det funkar att amma till sömns, han blir bara arg vid bröstet om det inte är vid rätt tidpunkt 🤦🏼‍♀️
Väldigt skönt att han inte är vaken på nätterna! Storasyster sover för det mesta, peppar peppar, hela nätter. Antingen i egen säng eller så kommer hon in till oss under natten och somnar om. Hon slutade sova dagtid ganska nyligen och då fixade nattsömnen till sig tack och lov 👍🏻 Förut kunde hon vara vaken 2-3 timmar på nätterna :eek:
 
Han somnar inte vid bröstet som storasyster gjorde så inte alltid det funkar att amma till sömns, han blir bara arg vid bröstet om det inte är vid rätt tidpunkt 🤦🏼‍♀️
Väldigt skönt att han inte är vaken på nätterna! Storasyster sover för det mesta, peppar peppar, hela nätter. Antingen i egen säng eller så kommer hon in till oss under natten och somnar om. Hon slutade sova dagtid ganska nyligen och då fixade nattsömnen till sig tack och lov 👍🏻 Förut kunde hon vara vaken 2-3 timmar på nätterna :eek:

Nä okej, det är väl olika såklart som allt annat! Synd att de inte kommer med en manual :D
 
Hur gör ni andra (som har partner) med nätterna? Vem gör vad? Delar ni något, inte alls? Delar ni efter klockslag eller område (tex halva natten var eller mamman ammar och andra föräldern gör annat etc) eller på annat sätt?

Bvc besök förra veckan, bebis växt nästan 10 cm på 7 veckor och gått upp ca 1,2 kg sedan födseln!
 
Hur gör ni andra (som har partner) med nätterna? Vem gör vad? Delar ni något, inte alls? Delar ni efter klockslag eller område (tex halva natten var eller mamman ammar och andra föräldern gör annat etc) eller på annat sätt?

Bvc besök förra veckan, bebis växt nästan 10 cm på 7 veckor och gått upp ca 1,2 kg sedan födseln!
Jag tar Liam helt och hållet nattetid.
Han vaknar bara för att äta och sen somna om så sambon kan inte göra något ändå.
 
Hur gör ni andra (som har partner) med nätterna? Vem gör vad? Delar ni något, inte alls? Delar ni efter klockslag eller område (tex halva natten var eller mamman ammar och andra föräldern gör annat etc) eller på annat sätt?

Bvc besök förra veckan, bebis växt nästan 10 cm på 7 veckor och gått upp ca 1,2 kg sedan födseln!
Nu när sambon jobbar tar jag nätterna men just nu är det väldigt enkelt. Vincent somnar mellan 00 och 01 och jag brukar vara vaken till dess. Får han ligga nära mig så är han oftast nöjd och ligger och tittar en stund innan han somnar, då flyttar jag honom till nästet och sen brukar han sova till allt mellan kl 7 och 10. Så just nu har vi väldigt bra nätter :)
 
Vi har samma upplägg som @lilleknodd2 och av samma anledning. K sover med mig och när hon vaknar stoppar jag bara in bröstet i munnen och sen somnar vi båda oftast om ganska snabbt :p

Pga makens jobbschema så har han ibland vakna nätter hemma, då händer det att han tar K ett par timmar så att jag får sova ostört.

När det är slut med amningen blir ju förutsättningarna lite annorlunda :)
 
Samma för oss, Nora somnar senast samtidigt som mig (22-33 nånstans) och vaknar 2-3 gånger för mat och då ammar jag och hon somnar igen. Ibland sover hon en stund på mig, annars i nestet i spjälsängen intill min säng. Pappan försöker ta storebror om/när han vaknar på natten men just nu är han mammig så det resulterar oftast i gallskrik efter mamma 😅 så enklast om jag tar honom också just nu. Det går över igen 👍
På onsdag BVC och 3-mån vaccin!
 
Dags för 3månaders vaccin på torsdag och jag är jättenervös :nailbiting: jag kan ta alla sprutor i världen men vill inte att dom ska sticka henne!
 
Jag tar bebisen på nätterna helt själv nu. När han vaknade flera gånger och var vaken längre tid på natten tog hans pappa något enstaka uppvak på helgen.
Men nu vaknar han en eller två gånger och somnar ganska lätt sen. Pappan tar storebror, som oftast vaknar en gång/natt.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 234
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 417
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Hingstval 2024
  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp