Höstföräldrar 2019

Visst finns det något som heter amningshjärna? Isåfall lider jag av det 😅 Hade tid på BVC idag, kom några minuter innan bokad tid och satt och väntade. 20 min efter utsatt tid kom sköterskan, tittade förvånat på mig och frågade om jag hade tid idag. ”Ja” svarade jag bergsäkert. Hon kollade i dator och sa att hon hade skrivit upp mig i morgon men att hon nog hade skrivit fel. Hon hade tid ändå så vi fick komma in. Väl på rummet säger jag ”för visst är det väl den 5e idag?” ”nej, den 4e” svarade hon😂 lite pinsamt att det var jag som tagit fel på dag iallafall 🙈
Tremånaders-koll idag då. V vägde 4960 g och var 58,5 cm lång, så ingen jättebebis här inte! Han fick också sina vaccinationer vilket inte var så roligt. Nu har han varit lite trött sen vi kom hem och mest sovit.
 
Visst finns det något som heter amningshjärna? Isåfall lider jag av det 😅 Hade tid på BVC idag, kom några minuter innan bokad tid och satt och väntade. 20 min efter utsatt tid kom sköterskan, tittade förvånat på mig och frågade om jag hade tid idag. ”Ja” svarade jag bergsäkert. Hon kollade i dator och sa att hon hade skrivit upp mig i morgon men att hon nog hade skrivit fel. Hon hade tid ändå så vi fick komma in. Väl på rummet säger jag ”för visst är det väl den 5e idag?” ”nej, den 4e” svarade hon😂 lite pinsamt att det var jag som tagit fel på dag iallafall 🙈
Tremånaders-koll idag då. V vägde 4960 g och var 58,5 cm lång, så ingen jättebebis här inte! Han fick också sina vaccinationer vilket inte var så roligt. Nu har han varit lite trött sen vi kom hem och mest sovit.
Min hjärna är också kaos emellanåt, helt galet hur virrig man kan vara :eek:
 
Min hjärna är också kaos emellanåt, helt galet hur virrig man kan vara :eek:
Ja, jag blev nästan lite rädd, brukar ha stenkoll på grejer jag ska göra, vilken tid och dag, men nu är det bara totalkaos i huvudet känns det som 🙈

*kl*
Vincent vaknade med feber idag, är väl troligtvis pga vaccinet med det gör ju ändå lite ont i mammahjärtat. Vi hade planerat att träffa en kollega och fika idag men fick ställa in det, kändes inte bra att dra iväg med honom när han är så hängig.
 
Här har det slutat ammats helt, han är intresserad och det är så gott som tomt :p
Känns helt ok.

Han har även fått börja smaka lite från våran mat samt får 1-2 skedar katrinplommon per dag sen 2-3 dagar tillbaka för magens skull. Han ÄLSKAR allt som han fått smaka på och blir helt vild så fort han ser sin sked :laugh: Kommer inte att bli svårt att gå över mer och mer på mat sen vad det verkar.

Om 1.5 vecka åker vi till sälen..
Om någon har tips på vad vi absolut inte får glömma hemma så är det välkommet ;)
 
Här rullar dagarna på, vi gör inte så jättemycket. K är supermysig och snicksnackar massor :love: Lite drygt ibland att hon vill bli buren och gungad så mycket, sjal och sele går bra om hon ska sova men inte lika bra i vaket tillstånd. Å andra sidan är det ibland skönare att bära fritt tycker jag, det blir inte samma position så länge eftersom man byter naturligt när det blir för tungt.

I slutet av mars ska vi börja gå på babysim, det ska bli roligt! Hoppas hon gillar det :)
 
BVC besök idag på 4månaders koll. Våran ordinarie har semester så fick en annan idag. Och känner mig plötsligt som världens dåligaste mamma 😬 tänk vad det kan göra stor skillnad vem man får gå till! Så glad att våran ordinarie är tillbaka tills nästa gång..
Lillan går i alla fall stadigt upp i vikt, från 1955 till nu 6kg 🤩
 
Även här har vi gjort 4mån kollen på BVC. 61.5cm och 5880g, en liten dipp i viktkurvan som nog beror på att hon aldrig ligger stilla. 😅 Idag har hon kommit på hur man krälar 🙈 Huvudet släpar i backen men benen sparkar på bra så hon rör sig framåt nån dm eller så, hahaha. Rullar runt åt alla håll och kanter gör hon också, ligger aldrig kvar där man lägger henne. Tänkte jag skulle få behålla min bebis ett tag, men hon verkar vilja växa upp fort...
 
Här går det bra med bebis. Han är pratig och lär sig nya saker hela tiden. Jag mår dock inte så bra. Hartroligen fått en förlossningsdepression, men väldigt svårt att få hjälp. Blir runtguidad mellan olika instanser.

Fått efterkontroll (gjorde en tidig 5 v efter förlossningen). Vid den ordinarie tyckte bm inte att vaginal us behövde göras pga "ok" förra kollen. Men bokade en tid igen för koll då det inte känns helt hundra. Var där igen men känner mig inte helt trygg med hennes bedömning. Har en fog som gör att jag bara kan gå kort och i snigelfart också. Det gör en ju inte mer pepp precis.
 
Här går det bra med bebis. Han är pratig och lär sig nya saker hela tiden. Jag mår dock inte så bra. Hartroligen fått en förlossningsdepression, men väldigt svårt att få hjälp. Blir runtguidad mellan olika instanser.

Fått efterkontroll (gjorde en tidig 5 v efter förlossningen). Vid den ordinarie tyckte bm inte att vaginal us behövde göras pga "ok" förra kollen. Men bokade en tid igen för koll då det inte känns helt hundra. Var där igen men känner mig inte helt trygg med hennes bedömning. Har en fog som gör att jag bara kan gå kort och i snigelfart också. Det gör en ju inte mer pepp precis.
Vad är det som inte känns helt hundra? Det kan ju vara något mer ”invändigt” än vad dom går att se med blotta ögat? Kolla om du kan få remiss till ultraljud eller liknande?

Vad hemskt att du inte heller kan få den hjälpen du behöver för ditt mående!
 
Någon av er som använder mimos-kudde? :) eftersom lillpluttan dels är född tidigt, sover i ett svep utan uppvaknande varje natt från 21-7.30 och även hatar att ligga på mage.. Så har jag beställt en sån då bakhuvudet är ganska platt. Inget som våran ordinarie bvc tycker är någon fara men ändå :) ❤ bra att avlasta bakhuvudet så mycket som går.
 
Här går det bra med bebis. Han är pratig och lär sig nya saker hela tiden. Jag mår dock inte så bra. Hartroligen fått en förlossningsdepression, men väldigt svårt att få hjälp. Blir runtguidad mellan olika instanser.

Fått efterkontroll (gjorde en tidig 5 v efter förlossningen). Vid den ordinarie tyckte bm inte att vaginal us behövde göras pga "ok" förra kollen. Men bokade en tid igen för koll då det inte känns helt hundra. Var där igen men känner mig inte helt trygg med hennes bedömning. Har en fog som gör att jag bara kan gå kort och i snigelfart också. Det gör en ju inte mer pepp precis.

Tråkigt att du inte mår bra :down: och ännu värre att inte få rätt hjälp.
 
Någon av er som använder mimos-kudde? :) eftersom lillpluttan dels är född tidigt, sover i ett svep utan uppvaknande varje natt från 21-7.30 och även hatar att ligga på mage.. Så har jag beställt en sån då bakhuvudet är ganska platt. Inget som våran ordinarie bvc tycker är någon fara men ändå :) ❤ bra att avlasta bakhuvudet så mycket som går.
Vi har en sån som vi använt sen V var typ en vecka gammal. Han har inte fått något platt huvud utan det är runt och fint och BVC tror det beror på kudden :)
 
Vad är det som inte känns helt hundra? Det kan ju vara något mer ”invändigt” än vad dom går att se med blotta ögat? Kolla om du kan få remiss till ultraljud eller liknande?

Vad hemskt att du inte heller kan få den hjälpen du behöver för ditt mående!
Det känns som att något buktar vaginalt. Har känts så av och till sedan förlossningen. Han kom för 2,5 månad sedan ca. Idag tyckte jag också att det ser annorlunda ut. Känns som att det stramar framåt också och torra slemhinnor. Det sista är planen att testa lokalt verkande medicin mot.

Ja, det är tufft av och till och jag önskar så det gick att få support. Orkar inte driva på det mer.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
269
· Visningar
18 865
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
6 7 8
Svar
149
· Visningar
9 834
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
395
· Visningar
42 335
Senast: Ponylove
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Åka långt tåg med katt
  • Valp 2023 -den andra
  • Kattbilder #9

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp