Höstföräldrar 2019

Någon av er som använder mimos-kudde? :) eftersom lillpluttan dels är född tidigt, sover i ett svep utan uppvaknande varje natt från 21-7.30 och även hatar att ligga på mage.. Så har jag beställt en sån då bakhuvudet är ganska platt. Inget som våran ordinarie bvc tycker är någon fara men ändå :) ❤ bra att avlasta bakhuvudet så mycket som går.
Inte exakt den, men en liknande har han i vagnen. Detta mest pga vi bor längs gropig grusväg och när han somnat och man kör vagnen där så skakade huvudet så. Så sådan kudde i vagnenoch utan kudde i övrigt. Nu har han dock vänt huvudet själv sedan födseln.
 
Det känns som att något buktar vaginalt. Har känts så av och till sedan förlossningen. Han kom för 2,5 månad sedan ca. Idag tyckte jag också att det ser annorlunda ut. Känns som att det stramar framåt också och torra slemhinnor. Det sista är planen att testa lokalt verkande medicin mot.

Ja, det är tufft av och till och jag önskar så det gick att få support. Orkar inte driva på det mer.

Hoppar in för att svara. Jag födde för snart 9 månader sen och kände precis som du i månader efteråt.
Läkare och bm sa att allt såg fint ut och att det inte var torra slemhinnor. Men det sved något otroligt när jag kissade. Köpte lokalverkande kräm och problemet var borta inom några dagar, önskar att jag vetat det tidigare! Angående känslan att något buktar har släppt nu, men sitter jag på huk med spegel så ser jag ju att det är "något" därinne som inte syntes förut 🤔 dock ledde den känslan till att jag gick runt och spände musklerna som i en knipövning, heela tiden. Så har kämpat med att slappna av i underlivet.
Inte så mycket tips men du är inte ensam iaf, hoppas det blir bra för dig!
 
Hoppar in för att svara. Jag födde för snart 9 månader sen och kände precis som du i månader efteråt.
Läkare och bm sa att allt såg fint ut och att det inte var torra slemhinnor. Men det sved något otroligt när jag kissade. Köpte lokalverkande kräm och problemet var borta inom några dagar, önskar att jag vetat det tidigare! Angående känslan att något buktar har släppt nu, men sitter jag på huk med spegel så ser jag ju att det är "något" därinne som inte syntes förut 🤔 dock ledde den känslan till att jag gick runt och spände musklerna som i en knipövning, heela tiden. Så har kämpat med att slappna av i underlivet.
Inte så mycket tips men du är inte ensam iaf, hoppas det blir bra för dig!
Var det östrogenkräm du använde?

Känner igen mig i att gå och spänna när det känns som att det buktar.

Glad att höra att det är bättre för dig nu och igenkänning, det betyder mkt i all förtvivlan.
Hur länge använde du krämen?
 
Var det östrogenkräm du använde?

Känner igen mig i att gå och spänna när det känns som att det buktar.

Glad att höra att det är bättre för dig nu och igenkänning, det betyder mkt i all förtvivlan.
Hur länge använde du krämen?

Ja det stämmer. Det var som en slags spruta att skjuta upp det med, men jag tog bara lite på fingret och smörjde själv då det verkade vara ytligt mest, det räckte för mig. Tror jag höll på en vecka, kanske att jag tog den någon enstaka gång till när jag kände att det behövdes. Annars har jag för mig att man skulle trappa ner och köra 2 ggr/vecka till slut. Det var verkligen en räddning för mig och jag har tuben redo tills nr 2 kommer i sommar😁

Det var en hemsk känsla där och då, för det kändes som underlivet aldrig skulle bli normalt igen ( trots bra förlossning med lite bristning bara), men sen några månader tillbaka skulle jag räkna det som i stort sett som vanligt, bara att det krävs lite längre förspel vid samlag för att kännas som förr 😊
 
Ja det stämmer. Det var som en slags spruta att skjuta upp det med, men jag tog bara lite på fingret och smörjde själv då det verkade vara ytligt mest, det räckte för mig. Tror jag höll på en vecka, kanske att jag tog den någon enstaka gång till när jag kände att det behövdes. Annars har jag för mig att man skulle trappa ner och köra 2 ggr/vecka till slut. Det var verkligen en räddning för mig och jag har tuben redo tills nr 2 kommer i sommar😁

Det var en hemsk känsla där och då, för det kändes som underlivet aldrig skulle bli normalt igen ( trots bra förlossning med lite bristning bara), men sen några månader tillbaka skulle jag räkna det som i stort sett som vanligt, bara att det krävs lite längre förspel vid samlag för att kännas som förr 😊
Tack att du delar med dig! Känns ju lite hoppfullare. Har använt Estrokad ett par dagar nu och tycker att det inte känns lika torrt/som att det skaver, så hoppas på att det ska bli bättre med den delen iaf.
 
Idag var vi på öppna förskolan och provade babyrytmik. Hugo gillade sångerna jättemycket, men blir som oftast lite överstimulerad när vi lämnar hemmet. Så efter alldeles för lite sömn resten av dagen och en hel del gråt nu på slutet har han äntligen lyckats somna, stackarn. 😴
Men han behöver ju vänja sig vid liv & rörelse så vi kommer fortsätta i lagom takt 😊
 
Har alltid använt p-piller innan vi började försöka få lillan för 4-5år sen. Har alltid funkat bra och mått bra. Nu efter mitt höga blodtryck under graviditeten så vill inte bm skriva ut p-piller utan har istället fått minipiller. Vilket jag har ett minne av att jag provade som yngre och att det då inte funkade. Samma nu, har haft mens i typ 2,5 vecka 😫 frågan är hur länge man ska försöka, ifall det rättar sig till.
 
Har alltid använt p-piller innan vi började försöka få lillan för 4-5år sen. Har alltid funkat bra och mått bra. Nu efter mitt höga blodtryck under graviditeten så vill inte bm skriva ut p-piller utan har istället fått minipiller. Vilket jag har ett minne av att jag provade som yngre och att det då inte funkade. Samma nu, har haft mens i typ 2,5 vecka 😫 frågan är hur länge man ska försöka, ifall det rättar sig till.
När jag satte in p-staven sa BM att det kan ta upp till fyra månader för att veta om det funkar eller ej. Tror det är samma med minipiller/p-piller. Satte in staven i början av januari och det är fortfarande inte helt stabilt här men börjar bli bättre iallafall!
 
När jag satte in p-staven sa BM att det kan ta upp till fyra månader för att veta om det funkar eller ej. Tror det är samma med minipiller/p-piller. Satte in staven i början av januari och det är fortfarande inte helt stabilt här men börjar bli bättre iallafall!
Jag provade p-stav i ett halvår för evigheter sedan. Slutade aldrig småblöda och fick tillslut tuppjuck och tog ut den...
 
Inatt höll jag på att bli knäpp! Lillebror tyckte att det var en utmärkt idé att vara vaken/strula mellan 01-04.30 😩😩😩
Storasyster vaknar 06.....
 
K är så oförutsägbar! Igår sov hon 2 h 10 min i vagnen, idag 35 min trots i princip samma förutsättningar :confused:

Men det är väl bara att hänga med i svängarna, som vanligt :p
 
K är så oförutsägbar! Igår sov hon 2 h 10 min i vagnen, idag 35 min trots i princip samma förutsättningar :confused:

Men det är väl bara att hänga med i svängarna, som vanligt :p

Så har vi det här också! Ibland är sovstunderna på dagen max 20 min (gärna dom dagarna då man vill hinna göra något när bebis sover, men man hinner aldrig börja) och andra dagar så sover han flera timmar. För någon vecka sedan sov han 5 timmar!!! (Kl 17-22) Jag var på möhippa så ingen aning om vad pappan gjorde för att trötta ut bebis så 😮
 
Så har vi det här också! Ibland är sovstunderna på dagen max 20 min (gärna dom dagarna då man vill hinna göra något när bebis sover, men man hinner aldrig börja) och andra dagar så sover han flera timmar. För någon vecka sedan sov han 5 timmar!!! (Kl 17-22) Jag var på möhippa så ingen aning om vad pappan gjorde för att trötta ut bebis så 😮
Eira har sovdagar och vakendagar. Och man vet aldrig vilket det kommer att bli 😅

Inte bara här alltså! :p Man får öva på flexibiliteten!
 
@lilleknodd2 Usch vad segt! 😑 Hoppas du kan vila lite på dagen!
Vi lämnade storasyster på förskolan och sen hängde vi i sängen tills hämtning vid 14 :banana:
Även om vi inte sov så mkt (jag sov 30min totalt, lilleman tog väl några naps på 30-60min åt gången) så var det välbehövligt!

Här har vi också väldigt olika sovscheman från dag till dag, trots exakt samma förutsättning och rutiner. Ibland sover han 15min och ibland 3-4 timmar :laugh:
 
Idag var det besök på BVC för fyramånaderskoll. :) Mycket väl godkänt på alla punkter och ammningspuckeln börjar visa sig så vikten stabiliserar sig, idag 7,5 kg. Det är sådan skillnad på honom nu, helt nya färdigheter och han är "med" i vad som händer runtomkring på ett helt annat sätt. :love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 208
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 395
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 459

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Störiga saker vi stör oss på, del 33
  • Vi som letar hus
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp