Bukefalos 25 år!

Höstföräldrar 2019

Ofta upplever jag att pedagogerna på förskolan har ”lättare” för att klaga/tjata/prata med mamman än pappan. På samma sätt som jag upplevt att dom hellre ringer mamman om det är något än pappan… sett flertalet gånger hos kollegor. TYVÄRR
Heh, ja i detta fallet hoppas jag att jag stävjat det hela för framtiden. Hade ett synnerligen korsförhörande samtal om vad som var ANLEDNINGEN till att situationen behövde påpekas så länge och grundligt just för mig.

Nu har K blivit kallad till tandläkaren för första gången. När fick jag ett så stort barn?? 🥰

Hon är verkligen så himla rolig, snackar som en dåre (och snappar upp ALLT man säger så det gäller att passa sig!). Förskolan går bra men nyhetens behag verkar ha lagt sig så nu har hon varit lite ledsen vid lämning men det verkar gå över snabbt.

Det väntas ju småsyskon snart, jag är höggravid och det är lite kämpigt emellanåt. K förstår ju inte direkt även om jag säger att det är en bebis i magen. Det blir intressant att se hur hon reagerar sen :)

Nu har K blivit kallad till tandläkaren för första gången. När fick jag ett så stort barn?? 🥰

Hon är verkligen så himla rolig, snackar som en dåre (och snappar upp ALLT man säger så det gäller att passa sig!). Förskolan går bra men nyhetens behag verkar ha lagt sig så nu har hon varit lite ledsen vid lämning men det verkar gå över snabbt.

Det väntas ju småsyskon snart, jag är höggravid och det är lite kämpigt emellanåt. K förstår ju inte direkt även om jag säger att det är en bebis i magen. Det blir intressant att se hur hon reagerar sen :)
Liam var hos tandläkaren i våras, tror jag det var :)

Vad tråkigt att hon är ledsen vid lämning! Det brukar dock gå över det också 👍🏻 Liam har precis slutat vara ledsen istället, så jag hoppas att hans period av tårar vid lämning är över 🙈 Han verkar dock trivas hur bra som helst, underbart att se!!

Liknande trådar

Gravid-1år Jag har väntat på att en sån här tråd ska startas, men nu startar jag en själv 😊 Jag väntar tredje barnet, v 10 nu. Har sedan innan två...
46 47 48
Svar
951
· Visningar
44 146
Gravid-1år Så, dags för en höstföräldrartråd? Jag plussade idag, så det är jättetidigt. Men vi får la hoppas det går vägen. 😁 Några som har BF...
89 90 91
Svar
1 812
· Visningar
72 467
  • Artikel
Hästnyheter Amy Ludvigsson och syster Anna tittade på annonsen i en månad de där dagarna hösten 2019. Sen tog de modet till sig och körde till...
Svar
0
· Visningar
119
  • Artikel
Hästnyheter En prischeck väntar skötaren till vinnande häst i de fem klassiska loppen i höst efter att sponsorer gått in och stöttat initiativet.
Svar
0
· Visningar
58

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

• Varde mörker

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

• Valp 2021
  • Vad är rimligt pris för valp?

Hästrelaterat

Omröstningar