Höstföräldrar 2019

Vi har varit på UL idag, trodde det var för KUB men visade sig att bäbis var två veckor yngre än vad vi trodde, så vecka 11 (10+4) istället för 13 (12+1) :cautious: BM tyckte det var lite konstigt att min vanliga BM inte bokat in ett tidigare UL för att beräkna hur långt gången jag var eftersom jag var osäker på min menscykel och haft väldigt oregelbunden mens. Men nu får vi boka in nytt KUB om två veckor istället.
Det var iallafall roligt att se den lilla inne i magen, allt såg normalt ut vilket var skönt att höra :)

Jag har precis slutat må illa hela tiden och varit lite piggare, det höll dock bara i sig ca en vecka innna jag och sambon åkte på världens förkylning med feber och har varit sängliggandes sen i påskas. Har haft svårt att få i mig mat vilket har gjort att illamåendet kom tillbaka:yuck:
Nu är vi dock på bättringsvägen och hoppas på att nästa vecka ska vara normal igen!

Snopet och lite tråkigt att hoppa bakåt i tiden igen, men så klart viktigast att allt var bra med liten :):heart
 
Vi har varit på UL idag, trodde det var för KUB men visade sig att bäbis var två veckor yngre än vad vi trodde, så vecka 11 (10+4) istället för 13 (12+1) :cautious: BM tyckte det var lite konstigt att min vanliga BM inte bokat in ett tidigare UL för att beräkna hur långt gången jag var eftersom jag var osäker på min menscykel och haft väldigt oregelbunden mens. Men nu får vi boka in nytt KUB om två veckor istället.
Det var iallafall roligt att se den lilla inne i magen, allt såg normalt ut vilket var skönt att höra :)

Jag har precis slutat må illa hela tiden och varit lite piggare, det höll dock bara i sig ca en vecka innna jag och sambon åkte på världens förkylning med feber och har varit sängliggandes sen i påskas. Har haft svårt att få i mig mat vilket har gjort att illamåendet kom tillbaka:yuck:
Nu är vi dock på bättringsvägen och hoppas på att nästa vecka ska vara normal igen!

Lite samma här: Min barnmorska tyckte inte heller tidigt ultraljud var befogat, eller så har de ont om pengar? Jag gick på privat tidigt ultraljud för att inte missa KUB.
 
September
2 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
25 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
15 - Rouise, 28 år. 1:a barnet, Dalarna
27 - Lickety, 34 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 30 år, 1:a barnet, Uppland
5 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
27 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet, Västra Götaland

Vi fick bestämt BF idag och fick se en sprudlande, snurrande och samarbetsvillig liten kille :love::love::love::love:
Jaaaaa!!! :bump::bump::bump:
Jag är så glad för er skull!
 
Vecka 14 nu och på torsdag är det äntligen dags för KUB-ultraljud :) Är både förväntansfull och lite nervös!
Vad roligt att få se den lilla! Det kommer säkert gå jättebra!

Vi har två veckor kvar till RUL nu :heart
Hoppas så av hela mitt hjärta att vi klarar oss förbi det. Det börjar komma en liten kula nu och jag inbillar mig ibland att det rör sig där nere. Han har fått ett namn redan och jag känner att jag kommer bli helt förkrossad om det inte går nu.......
 
Här går tiden långsamt..
Har varit hemma med dottern som haft ögoninflammation i över en vecka men imorgon är det äntligen tillbaka till rutiner igen!

Tror att jag känner lillebror ibland men direkt efter får jag för mig att jag misstar mig 😅

Hur går det för er andra? Hur mår ni?
 
Håller tummarna för er imorgon!!!

Tack snälla! :heart

Här går tiden långsamt..
Har varit hemma med dottern som haft ögoninflammation i över en vecka men imorgon är det äntligen tillbaka till rutiner igen!

Tror att jag känner lillebror ibland men direkt efter får jag för mig att jag misstar mig 😅

Hur går det för er andra? Hur mår ni?

Åh ja men snart kommer du säkert känna :love:

Jag mår väldigt bra faktiskt! Energin har verkligen återvänt, men jag får passa mig så att jag inte överskattar hur mycket jag orkar. Igår gick jag en timmes promenad och sen somnade jag på soffan :D Tycker jag börjar se gravid ut också, även om det såklart är mest fluff och tarmar som trycks upp :angel: Men får trixa lite med kläder på jobbet, ska bli SÅ skönt när alla vet även om jag inte direkt har nån lust att berätta. Skulle helst vilja att ryktet sprids av sig självt om en sådär 1-2 veckor :p
 
Här går tiden långsamt..
Har varit hemma med dottern som haft ögoninflammation i över en vecka men imorgon är det äntligen tillbaka till rutiner igen!

Tror att jag känner lillebror ibland men direkt efter får jag för mig att jag misstar mig 😅

Hur går det för er andra? Hur mår ni?
Hoppas du kan känna honom mer säkert snart!

Här känns lillebror av flera gånger dagligen nu. Jag får tyvärr mer och mer ont i ryggen. Har dragit igång med övningar för ryggen, hoppas att det ska hålla det på en hanterbar nivå i alla fall.
 
Apropå magar då, har det börjat synas på er andra? När tyckte ni att det började synas? Tidigare med syskon än första barnet om ni redan har barn? :)
 
Apropå magar då, har det börjat synas på er andra? När tyckte ni att det började synas? Tidigare med syskon än första barnet om ni redan har barn? :)
Det syns absolut, men med rätt kläder går det ganska bra att dölja också. Är i v20 nu. Tittade på bilder från förra graviditeten för nån vecka sen och då kändes det som magen är ungefär lika stor som den var typ 2-3 veckor senare då.
 
Apropå magar då, har det börjat synas på er andra? När tyckte ni att det började synas? Tidigare med syskon än första barnet om ni redan har barn? :)
Jag tycker att det syns tydligt nu, är i vecka 17 snart 18.
Har varit rätt överviktig då jag gick upp en del under båda graviditeterna förra året där jag sen inte orkat ta tag i vikten efteråt så har en hel del mage ”i vägen” men nu börjar det synas på riktigt. Tyckte att det var mer bebis än tjockt fluff för ca 2 v sen. Minns inte riktigt när magen kom med dottern, tror det syntes ungefär samtidigt men då var jag i betydligt bättre form (ungefär en sådär 15kg lättare och mer muskler då jag red dagligen).
Brösten däremot har dragit iväg snabbare nu än då, men det kan ju bero på båda graviditeterna förra året också 🤷🏼‍♀️😅
 
Snart v.12 här. Är sjukskriven både pågrund av svinont i rygg/höfter, illamående och migrän. Vissa dagar är okej, vissa kommer jag knappt ur sängen. Sjukt frustrerande! Jag har redan börjat få mage O_o men är inte så stor från början så kanske är därför? Får ha väldigt fluffiga kläder om jag ska dölja det. Trodde det var normalt men :crazy:
Känns som vi fått det tidiga ultraljudet ganska sent, vad jag fattade för så skulle det vara vid v.12-13 ungefär men nu kommer jag vara i v.15 när det är dags. Tur att vi fick ett extra tidigare.
 
Har ni haft mycket växtvärk? Har haft det från och till sen v.5-6 och blir lika nojig varje gång det kommer för att jag tycker känslan påminner så mycket om första tecknen på missfallen. Har haft lite mindre ett tag men nu dom senaste dagarna har jag känt lite igen och blir jättenervös direkt och tror att det är kört:nailbiting:
 
Har ni haft mycket växtvärk? Har haft det från och till sen v.5-6 och blir lika nojig varje gång det kommer för att jag tycker känslan påminner så mycket om första tecknen på missfallen. Har haft lite mindre ett tag men nu dom senaste dagarna har jag känt lite igen och blir jättenervös direkt och tror att det är kört:nailbiting:

Ja, jag har haft en hel del sånt och det verkar vara supervanligt :) För mig har det varit lite till och från, har inte varje dag men absolut flera gånger i veckan. Det känns ofta också när jag råkar trycka ihop magen lite, tex om jag kör bil kan jag behöva sträcka fram benen lite för att det ska släppa lite.
 
V 23 här nu, med tajta kläder syns magen. Men går att dölja fortfarande. Gick upp mycket mer i vikt med blivande storebror så då syntes det tidigare.
Känner mycket aktivitet dagligen vilket jag inte gjorde så tidigt med första barnet, dock har jag moderkakan i bakvägg nu, var i framvägg förra gången vilket gör att det kändes mindre då.
Har det lite kämpigt med foglossning. Brist på träning och mycket bärande på storebror gör väl inte underverk direkt. Har bälte som lindrar men fortfarande rätt ont vissa dagar. Svårt när en är van att vara stark och smidig och hålla på mycket fysiskt. Gör sitt på humöret med... Men det är max 20 v kvar sedan behöver jag inte vara gravid mer 👍
 
Allt gick bra på KUB! :love::love::love:

En liten sprattlig filur som inte var helt samarbetsvillig, den ville helst ligga med ryggen utåt. Men med hjälp av lite hostningar och rörelser från mig så fick barnmorskan alla mått, kunde se att allt såg bra ut och kunde ta några fina bilder :) :heart

BF är fortsatt 3 november, men hon sa att jag är i 13+4 istället för 13+3 vilket jag till slut förstod var för att hon räknar på en graviditetslängd på 40+0 istället för 39+6 som apparna räknar. Så samma BF men jag byter vecka på söndagar istället för måndagar!
 
Allt gick bra på KUB! :love::love::love:

En liten sprattlig filur som inte var helt samarbetsvillig, den ville helst ligga med ryggen utåt. Men med hjälp av lite hostningar och rörelser från mig så fick barnmorskan alla mått, kunde se att allt såg bra ut och kunde ta några fina bilder :):heart

BF är fortsatt 3 november, men hon sa att jag är i 13+4 istället för 13+3 vilket jag till slut förstod var för att hon räknar på en graviditetslängd på 40+0 istället för 39+6 som apparna räknar. Så samma BF men jag byter vecka på söndagar istället för måndagar!
Vad roligt att allt såg bra ut! Det är som att det blir lättare att andas när man får det beskedet :bow:

Imorse när jag vaknade och låg på rygg såg jag hur mycket livmodern växt senaste 2 veckorna, herregud vilken bula det är som befinner sig nedanför naveln, ser ju helt sjukt ut 😂😂😂:love:
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 291
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
139
· Visningar
9 238
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 842
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 139

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp