Höstföräldrar 2019

Tydliga fosterrörelser här igår och idag :) har känt ”fladder” i flera veckor men nu är det mer riktiga rörelser som känns i handen om man lägger den på magen. Dock inte så ofta eller mycket, verkar vara mest på morgonen. Så man får vara snabb för att känna:D
Skönt att kunna känna att något lever där inne, oron blir ju lite mindre då i alla fall.
Har dock inte upplevt några sprickande bubblor:p
 
Då har vi varit tillbaka till MVC första gången sen inskrivningen, fick lyssna på bebisens hjärtljud :love: Den låg under naveln igen :laugh:

Fick också papper till försäkringskassan och info om föräldrakurs. Och så ska jag börja äta järn, har blivit fruktansvärt trött senaste veckan så jag hoppas det hjälper.
 
Fick samtal precis att alla ultraljud runt omkring oss har blivit indragna så vi måste åka enda till Göteborg. Långt så in i helvete och är inte bekväm med att köra i storstäder. Mina fogar pallar inte över 5 timmar i bil 😫
Ska ringa min bm nu för att se möjligheten till att göra det i en annan region. Bor precis på länsgränsen så har närmare till andra stora sjukhus. Blir så less, hade ju sett fram i mot att det snart är dags😢
 
Fick samtal precis att alla ultraljud runt omkring oss har blivit indragna så vi måste åka enda till Göteborg. Långt så in i helvete och är inte bekväm med att köra i storstäder. Mina fogar pallar inte över 5 timmar i bil 😫
Ska ringa min bm nu för att se möjligheten till att göra det i en annan region. Bor precis på länsgränsen så har närmare till andra stora sjukhus. Blir så less, hade ju sett fram i mot att det snart är dags😢

Men vad jobbigt! Vet du varför? I Uppsala gör de inga ultraljud under sommaren, då får man åka till Stockholm. Jag hade tur att vara på rätt sida sommaren.
 
Tråkigt :( Kan du få med dig någon så att du i alla fall slipper köra? Låter som att det blir en rejäl utflykt... Åka tåg?

Har sån extrem åksjuka så måste köra själv annars åker tarmarna med upp innan vi kommit av gården 🙄
Funderar på att ta med pappa som är van att köra mycket och att vi byter precis innan vi kommer in i mot stan. Men tydligen ska sjukhuset ligga lite ytterkanten så kanske klarar oss med gps.
 
Har sån extrem åksjuka så måste köra själv annars åker tarmarna med upp innan vi kommit av gården 🙄
Funderar på att ta med pappa som är van att köra mycket och att vi byter precis innan vi kommer in i mot stan. Men tydligen ska sjukhuset ligga lite ytterkanten så kanske klarar oss med gps.

Okej, men ta med pappa är väl en bra idé! Skönt att ha lite stöd. Gps funkar säkert ypperligt, jag kör väldigt mycket på gps i jobbet och det fungerar i princip alltid jättebra.

Hoppas det löser sig, klart ni ska få titta på bebisen! :heart
 
Har sån extrem åksjuka så måste köra själv annars åker tarmarna med upp innan vi kommit av gården 🙄
Funderar på att ta med pappa som är van att köra mycket och att vi byter precis innan vi kommer in i mot stan. Men tydligen ska sjukhuset ligga lite ytterkanten så kanske klarar oss med gps.


Vet inte riktigt vart du skall men båda de två större sjukhusen i Göteborg ligger lite utanför, eller ja det ena mer och det andra mindre. Men inget av dem innebär att du måste in i de "värsta" delarna av stan! Lycka till!
 
Jag som hade fått höra att det låg lite vid sidan av 😣
Här ser du var Liseberg är (inte Liseberg station), och Carlanderska vid röda pilen.

B6EA9798-1538-41DC-AFFF-FE3C102CBBE8.jpeg
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 276
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 458
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 520

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp