Höstföräldrar 2019

klockan 04.44 i morse kom vårt lilla mirakel efter 21 timmars kämpand❤ Det var periodvis mycket tufft och i slutet var både jag och bebis helt slut och dom fick använda sugklocka. Personalen på förlossningen var helt fantastiska och vi hade en underbar barnmorska :love:
Nu har vi varit på patienthotellet några timmar och sovit alla tre och förhoppningvis får vi åka hem i morgon.
Grattis!!! 😍
 
klockan 04.44 i morse kom vårt lilla mirakel efter 21 timmars kämpand❤ Det var periodvis mycket tufft och i slutet var både jag och bebis helt slut och dom fick använda sugklocka. Personalen på förlossningen var helt fantastiska och vi hade en underbar barnmorska :love:
Nu har vi varit på patienthotellet några timmar och sovit alla tre och förhoppningvis får vi åka hem i morgon.

Grattis! :love: Bra kämpat :heart
 
Här hemma går allting bra, lilleman är nu 12 dagar och verkar må bra. :love: Han har en period av oro varje dag lite olika tider, med 5-6 timmars mycket snuttande och svårt att komma till ro. I övrigt så har han sovit mycket bra på nätterna, med 3-4 h mellan uppvaknanden och matning/blöjbyte, vilket vi är mycket tacksamma för.

Imorgon har vi besök på BVC för kontroll. Mina agrarer efter snittet ska också tas bort vilket känns skönt. Allt verkar ha läkt jättefint.
 
BVC-besök idag, 62 cm och 6650 g, 9 veckor redan 😱
Precis som storebror har han tagit sikte på de översta kurvorna och tänker nog stanna där 😁
Väldigt glad liten skit som ofta ler och gör små glada ljud, vill snacka med oss. Otroligt stadig i kroppen, idag sa bvc-sköterskan att han gott kunde få sitta med i brorsans barnstol med lite kudde/filt som stöd vid matbordet t.ex. Får se om vi testar med det 😊
 
September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år, 1a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland

Födda

September
9 - Jordgubblime, pojke, 4375 g 53 cm

Oktober
1 - Humla, pojke, 4602 h, 54 cm
8 - _Zacke_, flicka, 1955gram, 42,5cm
10 - Lilleknodd2, pojke, 3836g, 50cm
14 - Lovise, flicka, 3595g, 50cm
15 - Rouise, flicka 3180g, 48 cm
30 - zassoo, flicka 3795 g, 51 cm
30 - Lickety, pojke 4100 g, 53 cm

November
11 - Olympus, pojke 3378 g, 49 cm
 
September
1 - Jordgubblime, 31 år, 2:a barnet, Skåne
13 - Heartstring, 30 år, barn nr 3 & 4, Östergötland
21 - Humla, 33 år, 2:a barnet, Stockholm

Oktober
10 - Lovise, 30 år, 2:a barnet, Västra Götaland
11 - Lilleknodd2, 30år, 2:a barnet (4:e graviditeten), Södermanland
20 - Lickety, 35 år, 1:a barnet, Västmanland

November
3 - zassoo, 31 år, 1:a barnet, Uppland
8 - Rouise, 28 år, 1a barnet, Dalarna
14 - trofé, 34 år, 1:a barnet (2:a graviditeten), Västmanland
16 - Olympus, 29 år, 1:a barnet, Skåne
22 - _Zacke_, 29år, 1:a barnet(3:e graviditeten), Västra Götaland

Födda

September
9 - Jordgubblime, pojke, 4375 g 53 cm

Oktober
1 - Humla, pojke, 4602 h, 54 cm
8 - _Zacke_, flicka, 1955gram, 42,5cm
10 - Lilleknodd2, pojke, 3836g, 50cm
14 - Lovise, flicka, 3595g, 50cm
15 - Rouise, flicka 3180g, 48 cm
30 - zassoo, flicka 3795 g, 51 cm
30 - Lickety, pojke 4100 g, 53 cm

November
11 - Olympus, pojke 3378 g, 49 cm
Stort grattis!
 
@Olympus Grattis!!



Jag går fortfarande och väntar, Bf +1 idag. Slemproppen har gått igår och teckenblödning idag så får väl se om det sätter igång snart. Är mest nervös över att det ska fungera på gården under förlossningen. Vi har ju precis flyttat in och jag har två okomplicerade herrar och ett sto med föl som är mer komplicerade ( 😉 ) i stallet. Jag tar in och ut dem själva och hoppas det ska fungera även för min mor som får rycka in och täcka upp medan vi är på sjukhuset. Har försökt göra allt så smidigt som möjligt för henne då hon har nästan 30 min restid till gården och ska försöka hinna med sitt eget jobb också...
 
@Olympus Grattis!!



Jag går fortfarande och väntar, Bf +1 idag. Slemproppen har gått igår och teckenblödning idag så får väl se om det sätter igång snart. Är mest nervös över att det ska fungera på gården under förlossningen. Vi har ju precis flyttat in och jag har två okomplicerade herrar och ett sto med föl som är mer komplicerade ( 😉 ) i stallet. Jag tar in och ut dem själva och hoppas det ska fungera även för min mor som får rycka in och täcka upp medan vi är på sjukhuset. Har försökt göra allt så smidigt som möjligt för henne då hon har nästan 30 min restid till gården och ska försöka hinna med sitt eget jobb också...

Jag har alltid varit supernojig när jag ska lämna mina djur till djurvakt. Vi åker oftast bara bort 1 gång om året och då två nätter i Ullared sen hem igen. Då brukar allt vara fixat och förberett in i minsta detalj. I vanliga fall är det i princip bara jag som hanterar djuren och jag är alltid orolig när vi ska åka iväg dom där 2 nätterna. När vi åkte in till sjukhuset på kontroll var inget förberett hemma. Sen blev ju både jag och min man kvar på sjukhuset i 17 dygn 🙄 Under den här tiden så saboterade även hästarna lösdriftsdörren och rymde:eek: men allt löste sig och när vi äntligen kom hem så var allt precis som när vi lämnade:) hoppas att det löser sig lika bra för dig! :heart
 
Här kommer en försenad förlossningsberättelse från mig.

På bf+10 Hade jag under dagen svaga, glesa värkar som jag hoppades var början på latensfasen. Hämtade storebror vid 15, tog en promenad och var hemma strax innan kl 16. Värkarna blev då regelbundna, 3 på 10 minuter ganska direkt. Men eftersom det precis börjat tänkte jag att det kunde vara länge kvar. Vid 16.30 hör jag av mig till sambon och ber honom komma gem, och strax innan 17 ringer jag efter barnvakten som har en dryg timme att köra. Värkarna blir allt mer intensiva, jag försöker bada men går snabbt upp igen då jag inte alls kan slappna av. Vid 17.30 vill jag egentligen åka in för att kunna få smärtlindring, men tror fortfarande att set kan vara ganska länge kvar.

Ringer förlossningen ett par gånger under den här tiden. Sista gången jag ringer är 18.13, för att säga att det är väldigt intensivt. Hon jag pratar med tycker att vi ska ta egen bil in för att det antagligen går snabbare än att skicka ambulans. Jag var inte riktigt i skick att tänka ut hur jag överhuvudtaget ska kunna ta mig till bilen, så jag accepterar det. Precis när vi ska lägga på kommer första krystvärken och vattnet går. Barnmorska ringer då efter ambulans. Nästa krystvärk kan jag känna huvudet med handen och lägger mig ner på sovrumsgolvet. Nästa värk kommer huvudet ut, och ytterligare en värk senare är han född, min sambo tog emot honom. Han föddes 18.20. Ut kom en rejäl kille på 4600 g och 54 cm.
Allt gick jättebra och trots att det här var väldigt långt från vad jag tänkt mig är jag väldigt nöjd med förlossningen 😃
 
@Humla vilken grej och skönt att allt gick bra!
Så likt min förlossning på många sätt men vi hann ju precis in till BB. Fick ni åka med ambulansen in sedan för kontroll?
Tror min man hade svimmat om han blivit tvungen att hjälpa till att förlösa lillebror hemma 🙈😁
 
@Humla vilken grej och skönt att allt gick bra!
Så likt min förlossning på många sätt men vi hann ju precis in till BB. Fick ni åka med ambulansen in sedan för kontroll?
Tror min man hade svimmat om han blivit tvungen att hjälpa till att förlösa lillebror hemma 🙈😁
Jag är på sätt och vis glad att vi inte kunde åka än när jag hade velat, pga barnvakten. Hade vi åkt då hade vi nog precis hunnit in till förlossningen, men jag hade ju då behövt klara av bilfärden och att ta mig till och från bilen vilket inte varit det lättaste.
Ja, vi fick åka ambulans in till förlossningen sen, de kom typ 5 min efter att han föddes.
 
Här kommer en försenad förlossningsberättelse från mig.

På bf+10 Hade jag under dagen svaga, glesa värkar som jag hoppades var början på latensfasen. Hämtade storebror vid 15, tog en promenad och var hemma strax innan kl 16. Värkarna blev då regelbundna, 3 på 10 minuter ganska direkt. Men eftersom det precis börjat tänkte jag att det kunde vara länge kvar. Vid 16.30 hör jag av mig till sambon och ber honom komma gem, och strax innan 17 ringer jag efter barnvakten som har en dryg timme att köra. Värkarna blir allt mer intensiva, jag försöker bada men går snabbt upp igen då jag inte alls kan slappna av. Vid 17.30 vill jag egentligen åka in för att kunna få smärtlindring, men tror fortfarande att set kan vara ganska länge kvar.

Ringer förlossningen ett par gånger under den här tiden. Sista gången jag ringer är 18.13, för att säga att det är väldigt intensivt. Hon jag pratar med tycker att vi ska ta egen bil in för att det antagligen går snabbare än att skicka ambulans. Jag var inte riktigt i skick att tänka ut hur jag överhuvudtaget ska kunna ta mig till bilen, så jag accepterar det. Precis när vi ska lägga på kommer första krystvärken och vattnet går. Barnmorska ringer då efter ambulans. Nästa krystvärk kan jag känna huvudet med handen och lägger mig ner på sovrumsgolvet. Nästa värk kommer huvudet ut, och ytterligare en värk senare är han född, min sambo tog emot honom. Han föddes 18.20. Ut kom en rejäl kille på 4600 g och 54 cm.
Allt gick jättebra och trots att det här var väldigt långt från vad jag tänkt mig är jag väldigt nöjd med förlossningen 😃

Bra jobbat!

Hann barnvakten komma fram?
 
Ja, ungefär 5 min innan, alltså samtidigt som krystvärkarna började. Skönt det i alla fall. Fram till dess satt storebror mest framför tvn, det gick rätt bra att hålla honom undan.
Vilken tur! Hade varit jobbigt med ett nyfiket barn i närheten 🙈
 
@Olympus Grattis!!



Jag går fortfarande och väntar, Bf +1 idag. Slemproppen har gått igår och teckenblödning idag så får väl se om det sätter igång snart. Är mest nervös över att det ska fungera på gården under förlossningen. Vi har ju precis flyttat in och jag har två okomplicerade herrar och ett sto med föl som är mer komplicerade ( 😉 ) i stallet. Jag tar in och ut dem själva och hoppas det ska fungera även för min mor som får rycka in och täcka upp medan vi är på sjukhuset. Har försökt göra allt så smidigt som möjligt för henne då hon har nästan 30 min restid till gården och ska försöka hinna med sitt eget jobb också...

Håller tummarna för att det sätter i gång snart och att det löser sig bra med gården när ni behöver åka. Förstår att sånt stressar lite.
Både sambons och mina föräldrar bor några timmar från oss men mina föräldrar har ett fritidshus ca 20 min från oss. Min pappa kommer ner i fredags med planen att försöka stanna tills bebis kommit (kunde ju vara tre veckor kvar då) för att kunna ta hundarna när det blev dags. Nu behövde han ju inte vänta så länge på det iallafall.

*kl*
Vi fick komma hem från BB idag. Barnmorskan ville egentligen att vi skulle stanna kvar en natt till, mest för att hålla lite koll så jag mådde bra men jag tyckte det var så himla trist på patienthotellet och saknade hundarna :o Dessutom kunde inte sambon stanna över natten och jag blev så ledsen när han åkte hem igår så det är så mycket skönare att vara hemma allihopa. Ska tillbaka i morgonbitti på kontroll. Förlossningsberättelse kommer när jag hinner skriva lite mer :)
 
Jag är på sätt och vis glad att vi inte kunde åka än när jag hade velat, pga barnvakten. Hade vi åkt då hade vi nog precis hunnit in till förlossningen, men jag hade ju då behövt klara av bilfärden och att ta mig till och från bilen vilket inte varit det lättaste.
Ja, vi fick åka ambulans in till förlossningen sen, de kom typ 5 min efter att han föddes.
Ja fy vi har "bara" 20 min till BB men både att ta sig in i och ur bilen, resan dit och rullstolen upp till BB med de kraftiga värkarna när jag helst ville stå och röra mig... Inte supermysigt 🙈
 
Här går det mycket bättre med amningen! :up: Vi lyckades vänja av amningsnappen i princip från en dag till en annan, började på natten att köra utan eftersom det ofta är lättare att få henne att ta bröstet då, sen bara fortsatte jag utan. Nu har det gått flera dagar utan problem :) Hoppas det fortsätter så.
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 271
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
5 6 7
Svar
138
· Visningar
9 198
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 839
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
18 19 20
Svar
392
· Visningar
42 109

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp