Höstföräldrar 2019

Det stora vi har är från NG baby och kallas nog myspöl och det lite mindre beställde jag får en som syr egna nest, heter ateljé milooo. Är nöjd med båda men nu när V fortfarande är ganska liten så föredrar jag det mindre :)
 
Tack allihop! Blir nog att vi köper ett mest ändå. Vi kommer behöva ha en mjuklift i barnvagnens liggdel, så just där behöver vi det inte, men vi får hålla tummarna att bebben trivs i det även hemma!

Vilka modeller har ni? Nöjda/inte nöjda?

Vi har också ett välanvänt nest, både storebror och lillasyster har sovit mycket i det! Både dagtid och nattetid. Väldigt smidig att ha hemma hos andra också tycker jag.
Det är en vän till mig som sytt det och i det har vi kudde och filt :)
0F7D1E08-79CB-4FBC-B606-9B358E923400.jpeg
 
Det känns som att man måste ha hur mycket tid som helst på dagarna om bebis sover själv? :p Åtminstone om man inte har fler barn. K sover i vagnen på promenad så det gör vi varje dag men annars är det sjal som gäller om jag vill kunna göra något alls utan bebis i famnen eller gnällandes/skrikandes 🙈 När vi är ensamma dvs. Har verkligen fått sänka kraven vad gäller att få något gjort! En dusch eller tömma diskmaskinen kan vara dagens projekt :p
 
Lillebror utvecklas och växer i rasande fart, nu har vi fått gå upp en storlek på blöjorna.
Ska bli spännande att se längd och vikt när vi ska till BVC den 7/1.

I övrigt så älskar han att prata och sitter mest och snackar för sig själv när han inte är trött eller hungrig.
Det bästa som finns är att sitta upp och prata med någon så han så fort man har honom i knäet så ska han sitta minsann. Är väldigt stadig och håller kroppen väldigt upprätt bara man stödjer höfter/sida :) Igår var vi på Ikea och handlade nya garderober till storasyster och ligga ner i vagnen var bara glömma - fick bulla upp med kudde så han kunde sitta upp för att vara nöjd. Storasyster använde liggdelen på vagnen tills hon var 8 månader men nu måste vi nog byta tidigare om han ska hålla på såhär.. ;)
 
Språng nummer tre är inte att leka med. :down: Speciellt inte när det sammanfaller med en trög mage på bebis som förut bajsat 4-5 gånger per dag men nu inte bajsat ordentligt på snart två dagar :meh:

Han är dock världens gulligaste ändå som börjat greppa tag i saker, leker i babysittern och ler så fort man tittar på honom ;)

Gott nytt år på er alla och hoppas ni haft en mysig jul och får ett riktigt härligt nyår.
 
K har blivit två månader och ett riktigt litet charmtroll :love: Vi har haft en gnällperiod nu senaste veckan men hon väger upp det genom att fyra av superstora leenden emellanåt :D

Svårt med storlekar på kläder tycker jag! Har bytt till 62 men det är inte sådär väldans mycket utrymme ändå... Och från vissa märken ser 62 ut som 56, medan andra är lagom breda men för långa. Och några av de begagnade plagg i 68 vi har ser jättesmå ut så får se om hon kan ha dem...
 
Ni som har kört med amningsnapp, tror bland annat @zassoo hade en period, hur väljer man storlek? 🤔 Tänkte att jag ska köpa en nu innan och ha hemma vid behov.
 
Ni som har kört med amningsnapp, tror bland annat @zassoo hade en period, hur väljer man storlek? 🤔 Tänkte att jag ska köpa en nu innan och ha hemma vid behov.

Ingen aning, jag skickade iväg maken att köpa och tänkte inte på att det fanns olika storlekar :p Han köpte medium och det funkade bra som tur är :D
 
Ni som har kört med amningsnapp, tror bland annat @zassoo hade en period, hur väljer man storlek? 🤔 Tänkte att jag ska köpa en nu innan och ha hemma vid behov.

hoppar in från annan tråd. Ammade med amningsnapp till en början och vi fick hjälp på bb med amningsnapp och fick hjälp att prova ut en som var lagom stor och som vi sedan kunde köpa fler av själva.
 
Ni som har kört med amningsnapp, tror bland annat @zassoo hade en period, hur väljer man storlek? 🤔 Tänkte att jag ska köpa en nu innan och ha hemma vid behov.
Har medela storlek L 24 mm. Fick på BB inkl informationsblad om att L passar de flesta och inte gör något om den är lite stor. Har fortsatt med samma modell och storlek och det fungerar bra för oss.
 
2-månaderskontroll idag som passerades galant! :) Här fortsätter vi växa så det knakar, 6255 g idag vilket är nästan ett kilo upp sedan förra besöket för tre veckor sedan :rofl: 58 cm lång. Första dosen rotarix (i munnen) och det gick superbra, mer orolig för spruta nästa gång :crazy:

Vi råkade däremot än en gång ut för förvirring vad gäller bokade tider... Vi har tre vårdcentraler i mitt närområde (inom en radie på 2 mil ungefär), vi tillhör egentligen VC 1 men den är stängd just nu. Alltså går vi på VC 2, men den senaste kallelsen var till VC 3, vilket jag upptäckte någon vecka efter besöket. Tyckte det var lite konstigt, sköterskan hade inte sagt något om det, så jag ringde för att kolla att det stämde. Jodå, vi skulle åka till VC 3 så allt var som det skulle! Jag åkte alltså till VC 3 idag och kom fram någon minut för sent, så när det ringde på telefonen var jag inte förvånad för jag tänkte att de undrade var vi var. Då visade det sig att VC 3 är stängd denna vecka och att vi visst skulle ha varit på VC 2... Bara att sätta sig i bilen och åka 2 mil åt andra hållet, de fick lov att klämma in oss ändå för det var ju verkligen inte mitt fel. Jag orkade inte ens bli upprörd trots att det var sjukt klantigt av dem. Bebis var glad och lugn hela tiden så det var ju skönt :p
 
Hur går det för er alla?

Vi var på 3 månaders kontroll idag.
61cm lång så +3 cm på en månad.
Han vägde 5980, 500g upp på en månad så viktkurvan har dippat lite men han har ju växt en hel del på längden denna månad och är nöjd och växer som han ska i övrigt så BM var inte orolig. Nästa kontroll om en månad.

Han blev superledsen och arg av vaccinet och nu håller jag bara tummarna att han slipper bli dålig.
 
Juste, vi har bokat datum och tid för dop också.
Fick bli till att skicka utt inbjudan via sms men det verkar gå hem hos folk ändå :p

Någon mer som tänkt ha dop/namngivning?
 
Vi har också varit på BVC idag för kontroll. Amningen har strulat lite så han hade bara gått upp 100 gram på två veckor. Jag tyckte det kändes lite med BM var inte så orolig eftersom han utvecklas som han ska och är pigg och glad. Vi pratade dock en del om amningen och jag fick lite tips på hur vi skulle göra. Jag har pumpat en del så har lite jag kan ge i flaska och ska även köpa hem ersättning för att ha i nödfall. Det är ofta på kvällen/natten det strular med en gnällig bebis som blir arg och skriker hysteriskt när inte mjölken rinner lika fort som han vill så istället för att jag tappar tålamodet tyckte BM att det var bättre att kunna ge honom från flaska så han blir nöjd. Förhoppningvis kommer amningen igång som vanligt snart igen :)

@lilleknodd2 vi tänkte ha någon form av namngivning till våren :)
 
@heartstring grattis!! Känner igen mig i förvirringen och då har du dubbelt så många barn så helt klart en godkänd frånvaro 😉🤣
Tack! Jadu, den här snurrigheten är inte att leka med alltså! Det är ett under att jag inte glömt nåt barn någonstans än 🙈😂

Tack allihop! Blir nog att vi köper ett mest ändå. Vi kommer behöva ha en mjuklift i barnvagnens liggdel, så just där behöver vi det inte, men vi får hålla tummarna att bebben trivs i det även hemma!

Vilka modeller har ni? Nöjda/inte nöjda?
Jag har sytt mina nest själv så jag kan inte tipsa om märken, men... min äldre barn ratade nesten båda två, men pojkarna nu älskar det! Sydde ett lite större åt dem så de får plats båda två och det används än (4 mån nu), men det börjar bli trångt 😂

Juste, vi har bokat datum och tid för dop också.
Fick bli till att skicka utt inbjudan via sms men det verkar gå hem hos folk ändå :p

Någon mer som tänkt ha dop/namngivning?
Vi ska ha dop är tanken! Försökte ringa o boka tid idag men ingen svarade, så det blir att försöka igen helt enkelt. Pojkarna kommer vara 6 månader vid dopet och jag tycker nästan synd om faddrarna, det kommer bli


Här rullar det på för övrigt. Killarna är mitt inne i språng 4 och så kinkiga! Har svårt att komma till ro när de ska sova, sover bara korta stunder på dagarna och det känns som att cyklerna blivit jättekorta liksom. Kort sovstund, kort vakenhet och äta hela tiden.
Jag hoppas bara den här fasen går över snart, enligt språng-appen är det ”bara” 20 dagar kvar nu... suck!
 
Tack! Jadu, den här snurrigheten är inte att leka med alltså! Det är ett under att jag inte glömt nåt barn någonstans än 🙈😂


Jag har sytt mina nest själv så jag kan inte tipsa om märken, men... min äldre barn ratade nesten båda två, men pojkarna nu älskar det! Sydde ett lite större åt dem så de får plats båda två och det används än (4 mån nu), men det börjar bli trångt 😂


Vi ska ha dop är tanken! Försökte ringa o boka tid idag men ingen svarade, så det blir att försöka igen helt enkelt. Pojkarna kommer vara 6 månader vid dopet och jag tycker nästan synd om faddrarna, det kommer bli


Här rullar det på för övrigt. Killarna är mitt inne i språng 4 och så kinkiga! Har svårt att komma till ro när de ska sova, sover bara korta stunder på dagarna och det känns som att cyklerna blivit jättekorta liksom. Kort sovstund, kort vakenhet och äta hela tiden.
Jag hoppas bara den här fasen går över snart, enligt språng-appen är det ”bara” 20 dagar kvar nu... suck!
Liam kommer vara 3.5 månad, känns lagom för den som ska hålla i honom :d
 
Här har vi en tuff period, lillebror i utvecklingssprång och storebror allmänt jobbig tvååring (utbrott, kan själv och tvärtemot, samt humör som växlar som en bergochdalbana) sover dessutom superdåligt på nätterna 🙈
Mannen har dessutom 12 resdagar de närmaste tre veckorna. Var väldigt skönt att lämna stora på fsk idag och vara ensam hemma med lillebror några timmar!
Verkar dessutom vara tänder på gång hos båda killarna...
This to shall pass, mässar jag tyst för mig själv mest hela dagarna och försöker tänka på något annat 🤷‍♀️
 
Här har det också varit lite tufft emellanåt, men samtidigt blir hon roligare och roligare att umgås med! Igår kväll verkade hon jättetrött så vi gick och la oss, nä då blev hon pigg istället och låg och sträckte ut tungan, log stora leenden och bubblade med munnen :laugh: Jag kunde inte motstå det såklart så vi låg och gjorde grimaser mot varandra :rofl::love:

Men ja, det här med bebis är tufft! K sover ju fortfarande inte själv alls så det hinns inte med mycket. Men det gör inget, jag är rätt trött ändå pga många uppvak så hade inte orkat hålla igång sådär jättemycket mer ändå :p
 

Liknande trådar

Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 234
Gravid - 1år Någon mer än jag som väntar bebis till sommaren och vill hänga i en tråd? Jag (snart 38 år) är beräknad till 21/7 och har för några...
3 4 5
Svar
97
· Visningar
5 417
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 816
Senast: Pilot
·
Gravid - 1år Jag var tvungen att starta en höst tråd :D Plussade förra veckan så det är fortfarande väldigt tidigt. Om det går vägen blir det vårt...
17 18 19
Svar
373
· Visningar
39 486

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Födda 2022
  • Artroskopi äldre häst

Omröstningar

Tillbaka
Upp