Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Från mage till rygg hände redan vid någon månads ålder för första gången, misstänker att tyngdlagen spelade in ganska mycket i början då Lilleman aldrig varit någon lättviktare 😅
Sedan så vid 3,5 månad så började han även kunna vända från rygg till mage. :)

Elsa vände från mage till rygg strax innan 3 månader och från rygg till mage vid 4,5 mån

Dagen efter hon blev tre månader vände hon från mage till rygg - inte hänt sedan dess.
Förra veckan vände hon från rygg till mage - inte hänt igen sedan dess :p.
Hon lägger sig dock på sidan rätt ofta numera, när hon ligger på rygg. Så borde bara vara en tidsfråga.

Här älskar vi också ringsjalen 😍

Lillan är väl bland de yngsta i tråden, blir 3 månader imorgon 😌 hon kan vända sig mage till rygg, gjorde första gången ganska tidigt..

Har för övrigt lämnat tillbaka pump och donerad bröstmjölk till sjukhuset idag, önskar jag hade pumpat mer faktiskt... men med två barn och vi har även varit lite förkylda 2ggr, och då fick man inte pumpa just nu (pga covid) annars får man även vid förkylning... så blev det drygt 3l iaf.

Kanske mina som ärvt sin mors bekvämlighet då... 😂😂.
 
Yes! Det går att söva i vagnen inne igen ✊ Måste ha varit någon utvecklingsfas de senaste veckorna som Tintin nu kommit ur. Senaste dagarna har vi kunnat lägga honom i vagnen inne och på kvällen har han sovit i soffan bredvid oss, istället för i mitt knä. Han känns överlag också mer harmonisk och sitt vanliga glada jag igen :bump: Hoppas på lite lugn och ro till nästa fas 😅
 
Idag somnade hon gott i vagnen ute på promenad med häst och hund. Sen sov hon vidare inne i vagnen, så jag väckte henne efter sammanlagt tre timmars sömn.
Så skönt att ha hunnit leka med och läsa för storebror och kunna fokusera på honom bara.

Han kommer för övrigt med en bok nu.
"Mamma läsa när lillasyster äter" :D. Kan ha läst för honom nån gång förut när hon ammat.
 
Hur låter era små? Min låter som en tokig
fågel i falsett. Inga vokaler eller joller liksom.

Haha, en sådan fågel har vi också. Jisses vilken ljudnivå en sådan liten kan uppnå! Här är det lite olika ljud, både vokaler och joller förekommer men det känns som att det är ett ljud i taget som gäller, ena dagen falsettskrik och nästa dag bara vokaler.
 
Nåt jag tycker är fascinerande är att H och S fortfarande inte bryr sig det minsta om varandra men när de ser sig själva i spegeln smilar de upp sig och vill gärna ha kontakt med bebisen i spegeln. Kan de liksom urskilja att det är de själva de ser i spegeln redan? Eller gillar de bara sitt eget ansikte väldigt mycket? 😬
 
  • Haha
Reactions: Eli
Idag har mina bebisar sovit typ hela dagen 😬😬. Vi var ute på en lång promenad mitt på dagen och de vaknade bara mitt i för att äta lite (men de hatar att äta ute så det var en kort stund). Efter vi kom hem har de bara varit vakna nån timme i samband med varje matning. Tycker det är supersvårt att hålla dem vakna när de är trötta, vad vi än gör faller ögonen bara ihop på dem 🙈. Nu ska de ju snart sova för natten men det känns orimligt att det skulle finnas mer sömn i dem så gissar att det blir en tuff natt 😱. Tyvärr sträckte min sambo ryggen här i eftermiddags så nu kan han knappt röra sig och jag måste ta hand om båda barnen ensam.
 
Idag har mina bebisar sovit typ hela dagen 😬😬. Vi var ute på en lång promenad mitt på dagen och de vaknade bara mitt i för att äta lite (men de hatar att äta ute så det var en kort stund). Efter vi kom hem har de bara varit vakna nån timme i samband med varje matning. Tycker det är supersvårt att hålla dem vakna när de är trötta, vad vi än gör faller ögonen bara ihop på dem 🙈. Nu ska de ju snart sova för natten men det känns orimligt att det skulle finnas mer sömn i dem så gissar att det blir en tuff natt 😱. Tyvärr sträckte min sambo ryggen här i eftermiddags så nu kan han knappt röra sig och jag måste ta hand om båda barnen ensam.
Hur blev natten?

Jag har märkt att min bebis orkar vara vaken i ganska exakt 90 minuter i taget. Om hon inte får hjälp med att sova då blir det gnälligt.
 
IMG_20210307_203439__01.jpg

Första gången i spjälsäng, håll tummarna för oss nu :D
Vällingen gick inte den här gången heller, verkar inte tycka om smaken, men vi får väl prova lite till så kanske det ger sig.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 302
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 951
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 781
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp