Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mitt känns bättre idag, även om jag fortfarande är öm. Tack och lov.
Så skönt att höra! :heart Det är så obehagligt när det ilar så där..

Var hos bm idag.. Exakt två veckor kvar till BF idag.. O_o Men allt såg bra ut, förutom att bebisens hjärtljud var lite snabba så jag fick sitta där i 30 min för att se om de gick ner efter det.. Tack och lov gjorde de det.. 😅 Annars var allt tipp topp, fortfarande rörlig men det kommer han nog vara tills förlossningen startar misstänker jag.. :meh:
 
Lite småvärk långt ner på ena sidan inatt och idag, nästan över ljumsken. Förvärkar borde väl kännas i hela magen, eller?

17 dagar till BF idag!
 
Igår kväll och även inatt har jag haft ont i typ hela magen när jag vänt mig om eller ställt mig upp. Typ som ligamenten runt hela magen ömmade 🤔 det är dock borta nu. Tanken slog mig att det kan ju sätta igång tidigare, även om det känns rätt osannolikt.

Känns för övrigt som jag snart inte har så mycket kläder att gå i. Kläderna från förra graviditeten börjar bli alldeles för små och trånga och mina sköna gravidtights, som jag hade tre par (nu ett pga hoppande rivande hundar i stallet) är snart det enda jag har att gå i samt långklänningar 😂 men klänningsäsongen är snart över... orkar inte köpa nya gravidkläder när det är 11 dagar kvar, haha. Dagens i-landsproblem men ändå
 
Igår kväll och även inatt har jag haft ont i typ hela magen när jag vänt mig om eller ställt mig upp. Typ som ligamenten runt hela magen ömmade 🤔 det är dock borta nu. Tanken slog mig att det kan ju sätta igång tidigare, även om det känns rätt osannolikt.

Känns för övrigt som jag snart inte har så mycket kläder att gå i. Kläderna från förra graviditeten börjar bli alldeles för små och trånga och mina sköna gravidtights, som jag hade tre par (nu ett pga hoppande rivande hundar i stallet) är snart det enda jag har att gå i samt långklänningar 😂 men klänningsäsongen är snart över... orkar inte köpa nya gravidkläder när det är 11 dagar kvar, haha. Dagens i-landsproblem men ändå
Jag kör på klänning. Har inte ett enda par gravidbyxor och tänker inte heller köpa nytt nu.
11 dagar kvar, shit! Spännande!!!!
 
Jag kör på klänning. Har inte ett enda par gravidbyxor och tänker inte heller köpa nytt nu.
11 dagar kvar, shit! Spännande!!!!
Nä klänning är helt klart det skönaste plagget nu när man är så stor! Nån jacka som går att knäppa har jag inte heller, det har ju varit lite kyligt på morgnarna 😂
Ja det känns lite nervöst nu faktiskt! Snart ska vi faktiskt åka in. Jag har fortfarande inte packat klart BB-väskan helt så det får väl bli helgens projekt kanske.
 
Nä klänning är helt klart det skönaste plagget nu när man är så stor! Nån jacka som går att knäppa har jag inte heller, det har ju varit lite kyligt på morgnarna 😂
Ja det känns lite nervöst nu faktiskt! Snart ska vi faktiskt åka in. Jag har fortfarande inte packat klart BB-väskan helt så det får väl bli helgens projekt kanske.
Äh, knäppa jackan är överskattat 😅

Jag packade ju för ett tag sen, men nu har jag glömt vad jag packade så jag ska kika igenom det i helgen också 🙄🙈
 
Äh, knäppa jackan är överskattat 😅

Jag packade ju för ett tag sen, men nu har jag glömt vad jag packade så jag ska kika igenom det i helgen också 🙄🙈
Hahaha! Ja, ibland blir jag bara, vad fasen ska jag packa nu igen 😂 har packat det som bebisen ska ha, men sen var det ju det till mig då. Typ, hur mycket kläder ska jag ha med? Vill minnas att jag bodde i deras fina kläder sist 😂 sen en kylväska med ett par burkar cola och lite snacks 😂man lär väl va rätt törstig efter att ha fastat tänker jag.
 
Nä klänning är helt klart det skönaste plagget nu när man är så stor! Nån jacka som går att knäppa har jag inte heller, det har ju varit lite kyligt på morgnarna 😂
Ja det känns lite nervöst nu faktiskt! Snart ska vi faktiskt åka in. Jag har fortfarande inte packat klart BB-väskan helt så det får väl bli helgens projekt kanske.
Nä jag går i stora tröjor på morgnarna :p.
 
Hahaha! Ja, ibland blir jag bara, vad fasen ska jag packa nu igen 😂 har packat det som bebisen ska ha, men sen var det ju det till mig då. Typ, hur mycket kläder ska jag ha med? Vill minnas att jag bodde i deras fina kläder sist 😂 sen en kylväska med ett par burkar cola och lite snacks 😂man lär väl va rätt törstig efter att ha fastat tänker jag.
Hur länge ska du fasta innan?
 
Hur länge ska du fasta innan?
Från klockan 24 natten innan tills det att bedövningen släppt, vilket jag inte har någon aning om när eftersom vi ska vara på plats på sjukhuset kl 7 och snittet kommer ske under morgon/förmiddag. Det tar väl ett par timmar sen efter snittet innan den släppt. Får inte ens dricka vatten 😆 men dom ger en väl dropp hoppas jag. Minns från sist att jag var så törstig så jag hade kunnat dö för ett glas vatten 😂
 
I-lansproblemet ja varje gång jag lämnar hemmet, med vad man ska ha på sig 😂 hemma är det ju oftast så lite kläder som möjligt och ändå ingen som bryr sig om det sitter en halvtäckande t-shirt och ser förjävlig ut 😂

Men kör mest på klänningar här också, saknar mina gravid hängselbyxor (enda gravid plagget jag nånsin köpt) från förra graviditeten, finns ju inte kvar längre 😬 och nu känns inte värt att köpa längre ändå.

6 veckor kvar och nu har vi skaffat spjälsäng iaf 😅 blir att sätta ihop ikväll, packa bb-väskan väntar jag nog några veckor till med.. men ska nog åtminstone tvätta bebiskläder och se om det behövs kompletteras nåt mer under helgen
 
Sååå skönt att de bara är två veckor kvar. Som om de inte skulle vara tillräckligt jobbigt att sova. Kan knappt svänga mig på natten för skär som knivar i ryggen och framfogarna

nähä. Då lägger vi till ett fruktansvärt illamående om jag lägger mig på vänster sida. Känns som att jag är sekunder från att kasta upp (har tom lagt en hink bredvid sängen:yuck:)kommer antingen direkt jag svänger mig eller så vaknar jag upp av det.

försöker dessutom sparka på maken så att vi skulle få fixat sovrummet. Har ju ännu inte fått in spjälsängen på rätt ställe pga att en garderob kommer emot och måste fixas 🙄
 
Sååå skönt att de bara är två veckor kvar. Som om de inte skulle vara tillräckligt jobbigt att sova. Kan knappt svänga mig på natten för skär som knivar i ryggen och framfogarna

nähä. Då lägger vi till ett fruktansvärt illamående om jag lägger mig på vänster sida. Känns som att jag är sekunder från att kasta upp (har tom lagt en hink bredvid sängen:yuck:)kommer antingen direkt jag svänger mig eller så vaknar jag upp av det.

försöker dessutom sparka på maken så att vi skulle få fixat sovrummet. Har ju ännu inte fått in spjälsängen på rätt ställe pga att en garderob kommer emot och måste fixas 🙄
Låter jobbigt alltihop. Skönt att kunna räkna ner nu.
 
Sååå skönt att de bara är två veckor kvar. Som om de inte skulle vara tillräckligt jobbigt att sova. Kan knappt svänga mig på natten för skär som knivar i ryggen och framfogarna

nähä. Då lägger vi till ett fruktansvärt illamående om jag lägger mig på vänster sida. Känns som att jag är sekunder från att kasta upp (har tom lagt en hink bredvid sängen:yuck:)kommer antingen direkt jag svänger mig eller så vaknar jag upp av det.

försöker dessutom sparka på maken så att vi skulle få fixat sovrummet. Har ju ännu inte fått in spjälsängen på rätt ställe pga att en garderob kommer emot och måste fixas 🙄

Usch, jag har också börjat få sånt illamående när jag vänder på mig! Extremt jobbigt för vänder mig cirka hundra gånger per natt nu för tiden.
Idag har min sambo åkt iväg till en kompis över helgen, vi har ju diskuterat detta tidigare och kommit fram till att det känns lugnt att han åker men nu när tiden är här känner jag mig ändå lite orolig. Är ju bara i v 33+0 och har inget som tyder på att nåt är på gång men så jobbigt det skulle vara om nåt hände när han är tre timmar bort! Har ordnat en kompis som är backup om nåt skulle hända men ändå 😱😱. Ska ta det oerhört lugnt idag för att inte riskera att sätta igång nåt.
 
Usch, jag har också börjat få sånt illamående när jag vänder på mig! Extremt jobbigt för vänder mig cirka hundra gånger per natt nu för tiden.
Idag har min sambo åkt iväg till en kompis över helgen, vi har ju diskuterat detta tidigare och kommit fram till att det känns lugnt att han åker men nu när tiden är här känner jag mig ändå lite orolig. Är ju bara i v 33+0 och har inget som tyder på att nåt är på gång men så jobbigt det skulle vara om nåt hände när han är tre timmar bort! Har ordnat en kompis som är backup om nåt skulle hända men ändå 😱😱. Ska ta det oerhört lugnt idag för att inte riskera att sätta igång nåt.

Meeen. Tänk de som ett perfekt tillfälle att ligga på soffan, äta choklad och ha filmmaraton.

själv lyckas jag knappt vända mig alls. Hänt att jag vänt mig till rygg, tagit paus och somnat för att vakna 30 min senare. Vill knappt komma upp ur sängen på morgonen
 
Meeen. Tänk de som ett perfekt tillfälle att ligga på soffan, äta choklad och ha filmmaraton.

själv lyckas jag knappt vända mig alls. Hänt att jag vänt mig till rygg, tagit paus och somnat för att vakna 30 min senare. Vill knappt komma upp ur sängen på morgonen

Det är faktiskt en väldigt bra idé, tack! Nu känner jag mig mer peppad!
Jag känner typ tvärtom, hela natten längtar jag bara tills det blir morgon så jag kan slippa ligga ner 😅, helt tvärtom mot hur det var när jag jobbade och jag alltid hoppades att klockan var så lite som möjligt när jag vaknade. Nu känner jag mig helt deppig om det visar sig att jag har sju timmar kvar tills det blir morgon.
 
Usch, jag har också börjat få sånt illamående när jag vänder på mig! Extremt jobbigt för vänder mig cirka hundra gånger per natt nu för tiden.
Idag har min sambo åkt iväg till en kompis över helgen, vi har ju diskuterat detta tidigare och kommit fram till att det känns lugnt att han åker men nu när tiden är här känner jag mig ändå lite orolig. Är ju bara i v 33+0 och har inget som tyder på att nåt är på gång men så jobbigt det skulle vara om nåt hände när han är tre timmar bort! Har ordnat en kompis som är backup om nåt skulle hända men ändå 😱😱. Ska ta det oerhört lugnt idag för att inte riskera att sätta igång nåt.

Passa på att vila och ta det lugnt, men förstår att det är lite skrajsigt. Tvillingar kommer väl som regel lite tidig? Förra graviditeten var sambon i Frankrike och åkte skidor en vecka när jag var i typ v. 29-30. Det gick ju bra men var ändå skönt när han var hemma till sist. I efterhand var jag glad att han fick komma iväg för nu när vi har två små lär det ju dröja några år innan jag släpper iväg honom 😂
 
Passa på att vila och ta det lugnt, men förstår att det är lite skrajsigt. Tvillingar kommer väl som regel lite tidig? Förra graviditeten var sambon i Frankrike och åkte skidor en vecka när jag var i typ v. 29-30. Det gick ju bra men var ändå skönt när han var hemma till sist. I efterhand var jag glad att han fick komma iväg för nu när vi har två små lär det ju dröja några år innan jag släpper iväg honom 😂

Ja precis, det sägs ju att det är vanligt att det blir tidigare men tänkte lite som du att det nog kommer dröja till nästa gång han kan åka nånstans 😅. En vecka i Frankrike var ändå mer vågat 🙈.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 648
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 791
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 147
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
20
· Visningar
1 543
Senast: mars
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp