Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja precis, det sägs ju att det är vanligt att det blir tidigare men tänkte lite som du att det nog kommer dröja till nästa gång han kan åka nånstans 😅. En vecka i Frankrike var ändå mer vågat 🙈.

Apropå det så var en kompis till mig beräknad 21/9, exakt 2 veckor efter mig så vi tänkte tajma in 14:e båda två så vi kunde ha sällskap på BB 😅 Men nu kom ju våran lite tidigare då... I alla fall så är hennes man organist och hade bokat in rätt mycket konserter i augusti och september. Sista konserten 13/9 25 mil hemifrån vilket min kompis tyckte var lite väl vågat, men ja, han åkte i alla fall. 17.30 den 13/9 börjar hennes värkar och hon meddelar honom detta men tycker han kan spela klart. Kl 21 kommer han hem, 21.15 åker dom mot förlossningen som ligger 30-40 min bort, 23.05 är bebisen född 😅
 
Apropå det så var en kompis till mig beräknad 21/9, exakt 2 veckor efter mig så vi tänkte tajma in 14:e båda två så vi kunde ha sällskap på BB 😅 Men nu kom ju våran lite tidigare då... I alla fall så är hennes man organist och hade bokat in rätt mycket konserter i augusti och september. Sista konserten 13/9 25 mil hemifrån vilket min kompis tyckte var lite väl vågat, men ja, han åkte i alla fall. 17.30 den 13/9 börjar hennes värkar och hon meddelar honom detta men tycker han kan spela klart. Kl 21 kommer han hem, 21.15 åker dom mot förlossningen som ligger 30-40 min bort, 23.05 är bebisen född 😅
Åh, herregud. Hade jag aldrig vågat men så har jag ju mer ångest inför förlossningen än de allra flesta
 
Apropå det så var en kompis till mig beräknad 21/9, exakt 2 veckor efter mig så vi tänkte tajma in 14:e båda två så vi kunde ha sällskap på BB 😅 Men nu kom ju våran lite tidigare då... I alla fall så är hennes man organist och hade bokat in rätt mycket konserter i augusti och september. Sista konserten 13/9 25 mil hemifrån vilket min kompis tyckte var lite väl vågat, men ja, han åkte i alla fall. 17.30 den 13/9 börjar hennes värkar och hon meddelar honom detta men tycker han kan spela klart. Kl 21 kommer han hem, 21.15 åker dom mot förlossningen som ligger 30-40 min bort, 23.05 är bebisen född 😅

😱😱 Ja, så lugn hade jag aldrig varit! 😅
 
Åh, herregud. Hade jag aldrig vågat men så har jag ju mer ångest inför förlossningen än de allra flesta
Är man van så kanske man är lugnare.
Ibland känner jag mig helcool med att sambon kanske inte hinner hem till förlossningen, ibland får jag ångest över att behöva göra det själv. Men vet inte vem jag skulle vilja ha med istället för honom.
 
Jag har haft regelbundna sammandragningar sedan i förrgår, från och till och lite ökade flytningar. Var hos BM idag och uttryckte min oro. Svar: hör av dig om du är orolig. Mitt blodtryck var mycket högre idag (120/85) och jag skulle höra av mig om jag "mådde kymigt". Jag sa att jag haft huvudvärk och vaknat och känt mig skakig. Svar: hör av dig om du känner dig mer dålig.

Bebisens hjärtljud hördes och nån gång gick det upp till 175 men det var en snabbkoll på nån minut bara. Magen kändes väldigt öm när hon klämde.

Jag uttryckte oro över att det startat igång så smått och att det kanske läcker fostervatten. Tycker också fosterrörelaerna blivit lite förändrade med längre lugna perioder. Blir jag mer orolig eller om trosskyddet blev alldeles blött skulle jag höra av mig...

Alltså jag blir helt hispig av att gå dit. Känns som att jag inte får något klart svar på mina frågor. Min oro blir inte alls lugnad! Varför ska jag ens tala om hur läget är om jag bara ska höra av mig igen, jag var ju på plats och hade inte hört av mig igår just för att spara frågorna till idag. Känner faktiskt att det hade varit lättare helt utan BM faktiskt.
 
Jag har haft regelbundna sammandragningar sedan i förrgår, från och till och lite ökade flytningar. Var hos BM idag och uttryckte min oro. Svar: hör av dig om du är orolig. Mitt blodtryck var mycket högre idag (120/85) och jag skulle höra av mig om jag "mådde kymigt". Jag sa att jag haft huvudvärk och vaknat och känt mig skakig. Svar: hör av dig om du känner dig mer dålig.

Bebisens hjärtljud hördes och nån gång gick det upp till 175 men det var en snabbkoll på nån minut bara. Magen kändes väldigt öm när hon klämde.

Jag uttryckte oro över att det startat igång så smått och att det kanske läcker fostervatten. Tycker också fosterrörelaerna blivit lite förändrade med längre lugna perioder. Blir jag mer orolig eller om trosskyddet blev alldeles blött skulle jag höra av mig...

Alltså jag blir helt hispig av att gå dit. Känns som att jag inte får något klart svar på mina frågor. Min oro blir inte alls lugnad! Varför ska jag ens tala om hur läget är om jag bara ska höra av mig igen, jag var ju på plats och hade inte hört av mig igår just för att spara frågorna till idag. Känner faktiskt att det hade varit lättare helt utan BM faktiskt.

Det låter ju inte som nåt vidare bra stöd det där tycker jag! Man vill ju ha tydlighet i vad det är som gäller, men det tycker jag verkar vara svårt att få,jag får bara till mig att jag kommer märka när jag behöver ringa typ, det är jag alls inte övertygad om 🙈. Vilken vecka är du i nu? Du ska inte ringa förlossningen och rådfråga istället?
 
Jag har haft regelbundna sammandragningar sedan i förrgår, från och till och lite ökade flytningar. Var hos BM idag och uttryckte min oro. Svar: hör av dig om du är orolig. Mitt blodtryck var mycket högre idag (120/85) och jag skulle höra av mig om jag "mådde kymigt". Jag sa att jag haft huvudvärk och vaknat och känt mig skakig. Svar: hör av dig om du känner dig mer dålig.

Bebisens hjärtljud hördes och nån gång gick det upp till 175 men det var en snabbkoll på nån minut bara. Magen kändes väldigt öm när hon klämde.

Jag uttryckte oro över att det startat igång så smått och att det kanske läcker fostervatten. Tycker också fosterrörelaerna blivit lite förändrade med längre lugna perioder. Blir jag mer orolig eller om trosskyddet blev alldeles blött skulle jag höra av mig...

Alltså jag blir helt hispig av att gå dit. Känns som att jag inte får något klart svar på mina frågor. Min oro blir inte alls lugnad! Varför ska jag ens tala om hur läget är om jag bara ska höra av mig igen, jag var ju på plats och hade inte hört av mig igår just för att spara frågorna till idag. Känner faktiskt att det hade varit lättare helt utan BM faktiskt.
Jag skulle ringa förlossningen om jag var du. Hellre kolla ändrade fosterrörelser en gång för mycket ❤.

Min bm skriver varje gång "mår bra" fastän jag har ont och har oro. Får mycket bättre bemötande på spec.mvc av läkaren där. Finns dock bara en bm på min VC så inte så mycket att välja på.
 
Jag skulle ringa förlossningen om jag var du. Hellre kolla ändrade fosterrörelser en gång för mycket ❤.

Min bm skriver varje gång "mår bra" fastän jag har ont och har oro. Får mycket bättre bemötande på spec.mvc av läkaren där. Finns dock bara en bm på min VC så inte så mycket att välja på.

Är det inte lite så att allt klassas som normalt hela tiden på både mvc och BVC? Jag har fått den uppfattningen från mitt jobb på socialtjänsten, vi får nästan aldrig in orosanmälningar från BVC och när jag ringer och rådfrågar om saker som jag tycker verkar oroande med barns utveckling säger de alltid att det är normalt. Lite samma tycker jag att jag märker på mvc, vad jag än tar upp för oro är det alltid bara normalt. Och det kanske det är, men nånstans vill man ju också känna att de tar till sig ens oro och inte bara viftar bort den?
 
Är det inte lite så att allt klassas som normalt hela tiden på både mvc och BVC? Jag har fått den uppfattningen från mitt jobb på socialtjänsten, vi får nästan aldrig in orosanmälningar från BVC och när jag ringer och rådfrågar om saker som jag tycker verkar oroande med barns utveckling säger de alltid att det är normalt. Lite samma tycker jag att jag märker på mvc, vad jag än tar upp för oro är det alltid bara normalt. Och det kanske det är, men nånstans vill man ju också känna att de tar till sig ens oro och inte bara viftar bort den?
BVC kände jag är tvärtom, mest pga att de inte har kunskap om prematurer (även om sonen inte var extremprematur så märktes det motoriskt att han var mer som sin korrigerade ålder).
 
Är det inte lite så att allt klassas som normalt hela tiden på både mvc och BVC? Jag har fått den uppfattningen från mitt jobb på socialtjänsten, vi får nästan aldrig in orosanmälningar från BVC och när jag ringer och rådfrågar om saker som jag tycker verkar oroande med barns utveckling säger de alltid att det är normalt. Lite samma tycker jag att jag märker på mvc, vad jag än tar upp för oro är det alltid bara normalt. Och det kanske det är, men nånstans vill man ju också känna att de tar till sig ens oro och inte bara viftar bort den?

Jag tycker nog inte det. Tycker jag fått gehör på BVC när jag tagit upp något som oroat mig med sonen och likaså på mvc. Har flera gånger fått komma på extrakontroller eller på läkarbesök ”om ifall att”. Bvc här tycker jag överlag remitterar på bra (jobbar på habiliteringen) och tycker inte att vänta och se mentaliteten som fanns för 5-10 år sen är lika stor idag utan att de verkligen ”tar tag” i barn med tydligt sen eller avvikande utveckling.

Men, kanske beror det på vilken person man har träffar?
 
Jag tycker nog inte det. Tycker jag fått gehör på BVC när jag tagit upp något som oroat mig med sonen och likaså på mvc. Har flera gånger fått komma på extrakontroller eller på läkarbesök ”om ifall att”. Bvc här tycker jag överlag remitterar på bra (jobbar på habiliteringen) och tycker inte att vänta och se mentaliteten som fanns för 5-10 år sen är lika stor idag utan att de verkligen ”tar tag” i barn med tydligt sen eller avvikande utveckling.

Men, kanske beror det på vilken person man har träffar?

Låter bra om det inte stämmer!
 
Är det inte lite så att allt klassas som normalt hela tiden på både mvc och BVC? Jag har fått den uppfattningen från mitt jobb på socialtjänsten, vi får nästan aldrig in orosanmälningar från BVC och när jag ringer och rådfrågar om saker som jag tycker verkar oroande med barns utveckling säger de alltid att det är normalt. Lite samma tycker jag att jag märker på mvc, vad jag än tar upp för oro är det alltid bara normalt. Och det kanske det är, men nånstans vill man ju också känna att de tar till sig ens oro och inte bara viftar bort den?

Mvc tycker jag definitivt är så, alla besvär eller liknande man nämner är vanliga. Dock har jag ändå upplevt mina besök som bra, men då har jag inte haft några större besvär under mina graviditeter. Denna graviditet har jag haft my let besvär med svamp, men åtminstone fått hjälp varje gång. Största nackdelen med mvc här är att de är så svåra att få tag i bara.

Men inte upplevt bvc så, bara nu vid vårt 2,5års besök sa vår sköterska att hon skickar en tid vid 3 år med (det är egentligen inget besök igen förrän vid 4år) men hon sa att vi får välja om vi vill komma vid 3 år också. Och det var inte för något särskilt, inget vi behöver kolla upp igen eller så allt såg bra ut. Bara en bra service från dem liksom.
 
Ja. De tyckte att allt nog var bra eftersom jag ju fått en bedömning av barnmorskan idag. Känns inte alls bra, jag känner mig orolig och inte alls lyssnad på. Om det är känns likadant imorgon tänker jag ringa igen.
Jag hade blivit galen och ringt tills jag fick komma in. Tryck på att det är ändrade fosterrörelser. De får inte negligera dig så. Stå på dig.
 
Svettas tydligen så mycket i ljumskarna (antar jag i alla fall) att nu har får jag skavsår av trosor/byxor och känner mig skinflådd. Hur avhjälper man det problemet?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
31
· Visningar
1 769
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 821
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 156
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
2
Svar
25
· Visningar
1 847
Senast: Nox
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Hundrädda
  • Hjälp mig utvärdera rasförslag?
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp