Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Oj, nu var det mycket att svara på 😅 får se om jag kommer ihåg allt... orkar inte gå tillbaka och svara enskilt på varje 🤪

Här sovS det också mest på dagarna, men hon är ju bara snart 3 veckor också. Vi bär mycket i sjal/sele så blir en del magträning då. Annars får hon ligga på mage nån gång under dagen oftast. Men båda barnen har varit ganska starka i nacken sen start. Sjunga gör vi, för storasyster vill sjunga 😜 och de där d-dropparna... ja jösses, de glöms ofta. Bada gör båda flickorna en gång i veckan (så har vi gjort med storasyster sen hon föddes) och så vid behov om det behövs någon extra gång.

Kvällsoro har vi märkt av här med. Tycker hon haft mindre de dagar vi burit mer på dagen.

Idag är första dagen ensam med båda för övrigt 😅 Tyvärr tänkte vi lite fel och glömde att vi har bvc besök idag, men det får helt enkelt bara gå. Storasyster tycker det är spännande med ”doktor.”
 
Blir så imponerad av min stora flicka 😭😍 hon var så duktig när vi var till bvc. Verkligen så kul ålder nu, går ju prata med henne och interagera på ett helt annat sätt. Hon känns så stor, verkligen som ett barn nu ☺️ ...tur vi har en bebis nu också 😅 vissa kvällar längtar jag verkligen tills lillasyster blir stor med dock 🤪
 
Imponerad! Jag behöver både klipp och slingor och undrar varje dag hur tusan det ska gå till.
Med sonen tog jag med honom till frisören när han var ett par månader och kommer göra det även nu på fredag. Ska oxå slinga 😊 tänker att hon får sova lite i banyskyddet och sen knät/ammas.
 
Med sonen tog jag med honom till frisören när han var ett par månader och kommer göra det även nu på fredag. Ska oxå slinga 😊 tänker att hon får sova lite i banyskyddet och sen knät/ammas.
Det låter så lätt 😅. Min bebis vill bara sova på mig, oftast är kravet att jag samtidigt ska gå 🤪. I bilen sitter hon och plirar med ögonen, ser ut som en liten pigg ekorre. Mina andra barn har jag liksom använt bilen som en sovhjälp 🙄
 
Vad önskar ni er till bebisarna i julklapp? Föräldrar frågar. Jag tänker på fina böcker och fina klossar och utvecklande leksaker (utan batterier), men det är ju lite tidigt än... Vill undvika att hamna i att folk köper grejer bara för att, då sitter vi snart i ett berg av blinkande plastleksaker. Följer lite intressanta konton på Instagram men det mesta är ju inte för så små.
 
Vad önskar ni er till bebisarna i julklapp? Föräldrar frågar. Jag tänker på fina böcker och fina klossar och utvecklande leksaker (utan batterier), men det är ju lite tidigt än... Vill undvika att hamna i att folk köper grejer bara för att, då sitter vi snart i ett berg av blinkande plastleksaker. Följer lite intressanta konton på Instagram men det mesta är ju inte för så små.
Jag har sagt kläder eller presentkort på kläder. Och då även specifikt, exempelvis Newbie. Vi som har barn ganska tätt har redan så mycket bebisleksaker😅
 
Vad önskar ni er till bebisarna i julklapp? Föräldrar frågar. Jag tänker på fina böcker och fina klossar och utvecklande leksaker (utan batterier), men det är ju lite tidigt än... Vill undvika att hamna i att folk köper grejer bara för att, då sitter vi snart i ett berg av blinkande plastleksaker. Följer lite intressanta konton på Instagram men det mesta är ju inte för så små.
Jag har sagt så lite som möjligt. Hon har ju storebror som bara är 18 mån äldre så vi har ju typ allt hon kan behöva i leksaksväg. Från min mormor (som prompt måste köpa nåt) blir det nog lite kläder i större strl.

Nåt som vi fick till brorsan och som uppskattats mycket är såna sångböcker som man samtidigt kan spela ljud till. De uppskattas fortfarande och har varit kul sen han var 4-5 mån.
 
Vi sa också kläder så min mamma och syster rände iväg och handlade en massa i strl 68, men han växer ju så sjukt snabbt så är lite orolig att han kommer dra strl 74 där vid jul 😂
Ja fy vad fort dom växer ur storlekarna 🙈 sen är ju kläderna så olika i storlekarna! Vissa är ju verkligen skitsmå! H&Ms bebiskläder har jag slutat köpa för dom är så smala och trånga, har varit samma för båda barnen. Däremot är deras barnkläder för lite större barn bättre.
 
Vi sa också kläder så min mamma och syster rände iväg och handlade en massa i strl 68, men han växer ju så sjukt snabbt så är lite orolig att han kommer dra strl 74 där vid jul 😂
Ett tips om man får fel storlek är att iaf här går pop, Lindex och Kappahl med på att byta storlek utan kvitto 👍🏻 Åhléns gör det inte dock. Vi fick väldigt mycket kläder i 68 denna gång så har bytt till mig större storlekar på flera plagg så att vi hinner använda allt vi fått 👍🏻
 
Jag har sagt så lite som möjligt. Hon har ju storebror som bara är 18 mån äldre så vi har ju typ allt hon kan behöva i leksaksväg. Från min mormor (som prompt måste köpa nåt) blir det nog lite kläder i större strl.

Nåt som vi fick till brorsan och som uppskattats mycket är såna sångböcker som man samtidigt kan spela ljud till. De uppskattas fortfarande och har varit kul sen han var 4-5 mån.
Vad kan bebisar mer tänkas gilla i början? Små skallror är det enda vi har nu. Och ett babygym.
 
Vad kan bebisar mer tänkas gilla i början? Små skallror är det enda vi har nu. Och ett babygym.

Vår kille har mest uppskattat böcker 🙈 sen är ju mamma barnlogoped 😂 Max-böckerna har han gillat och även Knacka på.

Jo, förresten så har han gillat hoppgungan också. Ni ska inte önska er en cykelsits då? För visst gillar du också att cykla?
 
Vår kille har mest uppskattat böcker 🙈 sen är ju mamma barnlogoped 😂 Max-böckerna har han gillat och även Knacka på.

Jo, förresten så har han gillat hoppgungan också. Ni ska inte önska er en cykelsits då? För visst gillar du också att cykla?
Bra förslag!!! Jo jag älskar att cykla! Från vilken ålder kan de sitta bakom? Ska kolla efter en cykelsits som går att skifta mellan mtbn och cyklocrossen!

Edit, nu läste jag att de ska vara nio månader... Men fyller år i mars så perfekt födelsedagspresent 🙏🙂
 
Bra förslag!!! Jo jag älskar att cykla! Från vilken ålder kan de sitta bakom? Ska kolla efter en cykelsits som går att skifta mellan mtbn och cyklocrossen!

Edit, nu läste jag att de ska vara nio månader... Men fyller år i mars så perfekt födelsedagspresent 🙏🙂
Men, då ska du ju önska nåt till dej själv ju ❤️😉
 
Här har Lilleman precis blivit 3 månader, vägde in på nästan 7,8 kg under besöket hos BVC, helt galet! Inte konstigt att alla kläder blir urväxta så snabbt. 😂 Här är 74 också nästa storlek...

Han fick vaccin också och 39 graders feber som biverkning på kvällen, inte lika kul. Som tur är så hjälpte Alvedon riktigt bra, men det har varit rätt gnälligt nu ett par dagar. Stackars liten. :(
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 646
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 100
Senast: LiviaFilippa
·
Kropp & Själ Lite luddig rubrik kanske men kom inte på något som riktigt passade. Det är är apropå tråden om hur man klarar ett tråkigt jobb där det...
2 3 4
Svar
62
· Visningar
4 339
Senast: Grazing
·
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 929
Senast: Sasse
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Ungern 2024?
  • Tittar in i ditt kök del 27
  • Ulvlek

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp