Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vad konstigt med smultronmärkena, sa de varför man skulle medicinera?
Nä, och jag blev så paff att jag inte kom mig för att fråga. Men nu läste jag att om de har mer än fem så kan det innebära att det finns inre kärlmissbildningar. Ofta på levern som jag förstod det.

Hon har precis fem stycken. Nu blev storleken dokumenterad på bvc och jag skulle också fota. Känns läskigt och jag har såklart googlat, som jag inte blev lugnare av.
 
Nä, och jag blev så paff att jag inte kom mig för att fråga. Men nu läste jag att om de har mer än fem så kan det innebära att det finns inre kärlmissbildningar. Ofta på levern som jag förstod det.

Hon har precis fem stycken. Nu blev storleken dokumenterad på bvc och jag skulle också fota. Känns läskigt och jag har såklart googlat, som jag inte blev lugnare av.
Google is not your friend, tvärtom rätt ofta.

Bra de har koll i alla fall. Hoppas såklart det inte är nån fara.
 
Senast ändrad:
Nä, och jag blev så paff att jag inte kom mig för att fråga. Men nu läste jag att om de har mer än fem så kan det innebära att det finns inre kärlmissbildningar. Ofta på levern som jag förstod det.

Hon har precis fem stycken. Nu blev storleken dokumenterad på bvc och jag skulle också fota. Känns läskigt och jag har såklart googlat, som jag inte blev lugnare av.
Usch, det är så svårt att låta bli att googla även om man vet att man ska låta bli! Blir det nån uppföljning nu eller vad kommer hända? Hoppas allt går bra ❤️
 
Google is not your friend, tvärtom rätt ofta.

Bra de har koll i alla fall. Hoppas såklart det inte är nån fara.
Usch, det är så svårt att låta bli att googla även om man vet att man ska låta bli! Blir det nån uppföljning nu eller vad kommer hända? Hoppas allt går bra ❤️
Tack ❤️
Vet inte riktigt, jag ska ha koll så de inte växer. Nästa bvc om fyra veckor, ska fråga henne då.
 
Är det någon mer som ska köra BLW? Jag tycker det verkar bra men det verkar inte vara jättevanligt.

Blir nog BLW mer eller mindre här. Följer inte ”hur man ska göra” på nåt sätt och inte läst på eller så... följer en fb sida för inspiration.

Storasyster vägrade all barnmat (även gröt) och skulle äta själv från början. Så därav blev det nåt BLW inspirerat med henne, och tänker göra samma nu. Skönt att slippa all burkmat och annat känner jag 😅 baka grötpinnar och muffins tyckte inte jag var någon större ansträngning. Eventuellt någon egen pure om hon skulle vara intresserad av det i början. Men främst kommer hon få tugga på ”smaknapp” - toppen med frysta bär/frukter i vid tandsprickning också.

Fördelen med storasyster blev ju att hon skötte sig själv vid bordet medans vi kunde äta själva samtidigt 😊 sen lärde hon sig tidigt att äta med bestick också och äter fortfarande bra. Vi har inte haft någon sån där klassisk period ännu att hon bara ska äta en rätt eller så heller. Fick samma som vi åt från början, finns oftast nåt i varje maträtt som går att ge.
 
gulligt av dig att fråga 🥰
Hon har varit trött och känslig. Hon fick en Alvedon innan när jag märkte varthän det barkade 🙂

Mitt blodtryck har inte varit så lågt sen det blev kasst, 125/80. Så medicinen har nog börjat hjälpa! Känns väldigt skönt!
Sonen fick aldrig feber, men upplevde att han fick ont i kroppen. Gav Alvedon då och märkte stor skillnad när det verkade.
 
Nu är vi utan barnvagn 😬
Var inte helt nöjd med syskonvagnen och storasyster började bli för stor för sittdelen ändå så sålde den. Hade även kvar en sittvagn som vi hade till storasyster innan som jag sålde för ett tag sen också, favvon... Men vi är ju påväg att flytta, kommer inte ha samma behov av vagn då. Får bli vagn igen till sommaren istället. Ska bara överleva en månad utan nu, har lite halvpanik haha men tur vi har sele och sjal 🥰
 
Det var gnälligt och övertrött här ikväll. Försökte amma för att hon skulle komma till ro, men det hjälpte inte. Mest bet hon, tror hon blev sur för det kom mjölk faktiskt. Provade napp, höll i den lite och hon tuggade, spottade ut, provade tugga igen och efter några gånger såg jag hur hon blev rätt nöjd. Så spottade hon ut nappen och somnade :love: .

Sambon är anti-napp för han är rädd de ska gå sönder och hon ska kvävas. Jag föredrar verkligen att hon väljer napp framför tex tumme. Storebror har alltid vägrat napp och tar tummen och det är skitsvårt få honom sluta. En napp kan man ju ändå lägga bort liksom.
 
Det var gnälligt och övertrött här ikväll. Försökte amma för att hon skulle komma till ro, men det hjälpte inte. Mest bet hon, tror hon blev sur för det kom mjölk faktiskt. Provade napp, höll i den lite och hon tuggade, spottade ut, provade tugga igen och efter några gånger såg jag hur hon blev rätt nöjd. Så spottade hon ut nappen och somnade :love: .

Sambon är anti-napp för han är rädd de ska gå sönder och hon ska kvävas. Jag föredrar verkligen att hon väljer napp framför tex tumme. Storebror har alltid vägrat napp och tar tummen och det är skitsvårt få honom sluta. En napp kan man ju ändå lägga bort liksom.

Förlåt men har det nånsin hänt att en napp gått sönder och bebis kvävts? :heart Jag älskar napp. På nått sätt kommer ungen hitta på sätt att trygga och lugna sig med ändå, tumme, en snutte som ska vara i handen jämt, snurra hår eller vad som helst, och då tycker jag att napp är bäst. Som Edward Blom svarade på nån kommentar om att hans barn hade napp mitt på dagen när dom inte sov, "det är väl klart att barnen ska ha någon njutning, kan ju inte ge dem whisky och cigarrer direkt" :D
 
Min sambo har ju jobbat på Barnkliniken i snart 10 år och han har aldrig hört om nån olycka med napp, varken under den tiden eller från kollegor som jobbat längre. Så det är nog extremt ovanligt ❤️

Däremot fall från skötbord och sängar och olyckor med varma drycker och drunkning. Usch vill inte tänka på det 😢

Vår lila tar ju napp till skillnad från brorsan och oj vilken vardagslättnad det är när hon ska sova/ komma till ro... hon är dock inte så intresserad av den övrig tid 👍🏻
 
Apropå olyckor och säkerhet... Använder ni sånt spisskydd?

Vi ska köpa ny ugn där luckan inte blir varm. Vi behöver också skaffa sänggrind, kontaktskydd, klämskydd till dörrar och grind till trappan. Eller en ny trappa... Innan vi fick bebisnmonterade vi ner spjälorna till trappan för att hallen skulle bli mer luftig, och slängde dem 🤦. Vissa möbler behöver också skruvas fast. Plus att jag vill bygga staket runt hela huset.

Hjälm och bubbelplast hade varit fint också 🙈😂

Har jag missat något uppenbart som behöver bebissäkras?
 
Här kombineras nackträning för lillasyster med tågkörning för storebror.
 

Bifogade filer

  • IMG_20210121_134239.jpg
    IMG_20210121_134239.jpg
    264,5 KB · Visningar: 29
Apropå olyckor och säkerhet... Använder ni sånt spisskydd?

Vi ska köpa ny ugn där luckan inte blir varm. Vi behöver också skaffa sänggrind, kontaktskydd, klämskydd till dörrar och grind till trappan. Eller en ny trappa... Innan vi fick bebisnmonterade vi ner spjälorna till trappan för att hallen skulle bli mer luftig, och slängde dem 🤦. Vissa möbler behöver också skruvas fast. Plus att jag vill bygga staket runt hela huset.

Hjälm och bubbelplast hade varit fint också 🙈😂

Har jag missat något uppenbart som behöver bebissäkras?
Det enda jag kan komma på är såna där lås till kökslådorna?
 
Apropå olyckor och säkerhet... Använder ni sånt spisskydd?

Vi ska köpa ny ugn där luckan inte blir varm. Vi behöver också skaffa sänggrind, kontaktskydd, klämskydd till dörrar och grind till trappan. Eller en ny trappa... Innan vi fick bebisnmonterade vi ner spjälorna till trappan för att hallen skulle bli mer luftig, och slängde dem 🤦. Vissa möbler behöver också skruvas fast. Plus att jag vill bygga staket runt hela huset.

Hjälm och bubbelplast hade varit fint också 🙈😂

Har jag missat något uppenbart som behöver bebissäkras?
Herregud, när måste man göra allt det där? 😱😱. Vi behöver dessvärre ett helt hus, inte superlätt att hitta i dessa tider. Snart kommer bebisarna inte få plats i samma säng längre och då vet jag ärligt talat inte var vi ska göra av dem om vi inte hittat ett större boende 🙈🙈.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
30
· Visningar
1 457
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 689
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 112
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
Svar
16
· Visningar
1 102
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp