Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Herregud, när måste man göra allt det där? 😱😱. Vi behöver dessvärre ett helt hus, inte superlätt att hitta i dessa tider. Snart kommer bebisarna inte få plats i samma säng längre och då vet jag ärligt talat inte var vi ska göra av dem om vi inte hittat ett större boende 🙈🙈.
Ojdå, haha men inte förrän de börjar krypa tror jag 😝😂
 
Herregud, när måste man göra allt det där? 😱😱. Vi behöver dessvärre ett helt hus, inte superlätt att hitta i dessa tider. Snart kommer bebisarna inte få plats i samma säng längre och då vet jag ärligt talat inte var vi ska göra av dem om vi inte hittat ett större boende 🙈🙈.
Det märker du tänker jag ;). Jag har känner folk som inte behövt barnsäkra alls (man lämnar dem ju liksom inte utan uppsikt långa stunder). Barnsäkra eluttagen var helt bortkastat här, även lås till lådor osv, vår nu 1,5 åring går ett polisvarv och kollar att alla lås vi ändå satte upp är stängda 🙄😂. Däremot hade jag gärna kunnat stänga av sofforna för de är en ren livsfara med den här ungen... det viktigaste är nog att inte ha saker som är farliga som kan nås lätt.
 
Usch, jag har en så dålig dag idag, känner mig så otroligt otillräcklig 😭. Om båda är nöjda och glada mår jag dåligt över att jag inte kan skoja och skratta mot båda samtidigt så tittar fram och tillbaka på dem som om jag såg en tennismatch. Om en är missnöjd och jag tar upp honom får jag dåligt samvete för att den andra inte får vara i famnen trots att han är nöjd där han är.
Ständigt känner jag mig stressad över allt jag borde träna dem på, de ska träna nacken och man ska träna på att gripa efter saker osv, fattar inte när jag ska hinna med 🙈. När jag försöker får jag dessutom dåligt samvete över att de ligger på en filt på golvet så mycket och inte är i famnen. Det är inte lätt alltså 😭😭. Mitt i all min stress säger plötsligt min sambo att vi borde börja röja i källarförrådet nu när båda är hemma 😱😱. Vi har uppenbarligen olika syn på hur mycket vi har att göra med bebisarna.
 
@Monkie barnsäkra. Äh man hinner väl. Äldsta är fyra år och snaaaart kanske vi kan börja 🤣. Vi har två barngrindar in till mitt resp mannens arbetsrum. Min grind är helt bortkastad eftersom man även kommer in via badrummet från andra hållet. Så barnen springer bara runt och öppnar.

en bekant hade ett barn som inte rörde nått. Tex vardagsrummet fullt med elektronik och tre lägsta hyllorna i bokhyllan fylld exklusiva spritsorter. Vi hälsade bara på en gång då mina är lite mer ”intresserade” av saker
 
Usch, jag har en så dålig dag idag, känner mig så otroligt otillräcklig 😭. Om båda är nöjda och glada mår jag dåligt över att jag inte kan skoja och skratta mot båda samtidigt så tittar fram och tillbaka på dem som om jag såg en tennismatch. Om en är missnöjd och jag tar upp honom får jag dåligt samvete för att den andra inte får vara i famnen trots att han är nöjd där han är.
Ständigt känner jag mig stressad över allt jag borde träna dem på, de ska träna nacken och man ska träna på att gripa efter saker osv, fattar inte när jag ska hinna med 🙈. När jag försöker får jag dessutom dåligt samvete över att de ligger på en filt på golvet så mycket och inte är i famnen. Det är inte lätt alltså 😭😭. Mitt i all min stress säger plötsligt min sambo att vi borde börja röja i källarförrådet nu när båda är hemma 😱😱. Vi har uppenbarligen olika syn på hur mycket vi har att göra med bebisarna.
Jag är säker på att du är mer än tillräcklig ❤️. Men känner igen känslan.
 
@Monkie barnsäkra. Äh man hinner väl. Äldsta är fyra år och snaaaart kanske vi kan börja 🤣. Vi har två barngrindar in till mitt resp mannens arbetsrum. Min grind är helt bortkastad eftersom man även kommer in via badrummet från andra hållet. Så barnen springer bara runt och öppnar.

en bekant hade ett barn som inte rörde nått. Tex vardagsrummet fullt med elektronik och tre lägsta hyllorna i bokhyllan fylld exklusiva spritsorter. Vi hälsade bara på en gång då mina är lite mer ”intresserade” av saker
Snart får ni tonåringssäkra istället 😅
 
Ringde BVC innan. Hon tyckte jag skulle stilla min oro, för de går vidare med ultraljud buk om det är 6 hemangiom , och vår bebis har 5 så då är det ingen fara. Förstår inte logiken där, i mina öron är 5 eller 6 snarlikt på ens ögonsten.

Sen bad jag om att få en medicin hon inte kände till. Kände lite att jag kan mer efter en timme på internet än vad hon kunde. Och att hon tyckte att jag var orolig. Jag känner mest att jag är relevant orolig, utan att vara hysterisk på något vis.
 
Usch, jag har en så dålig dag idag, känner mig så otroligt otillräcklig 😭. Om båda är nöjda och glada mår jag dåligt över att jag inte kan skoja och skratta mot båda samtidigt så tittar fram och tillbaka på dem som om jag såg en tennismatch. Om en är missnöjd och jag tar upp honom får jag dåligt samvete för att den andra inte får vara i famnen trots att han är nöjd där han är.
Ständigt känner jag mig stressad över allt jag borde träna dem på, de ska träna nacken och man ska träna på att gripa efter saker osv, fattar inte när jag ska hinna med 🙈. När jag försöker får jag dessutom dåligt samvete över att de ligger på en filt på golvet så mycket och inte är i famnen. Det är inte lätt alltså 😭😭. Mitt i all min stress säger plötsligt min sambo att vi borde börja röja i källarförrådet nu när båda är hemma 😱😱. Vi har uppenbarligen olika syn på hur mycket vi har att göra med bebisarna.

Usch, jag har en så dålig dag idag, känner mig så otroligt otillräcklig 😭. Om båda är nöjda och glada mår jag dåligt över att jag inte kan skoja och skratta mot båda samtidigt så tittar fram och tillbaka på dem som om jag såg en tennismatch. Om en är missnöjd och jag tar upp honom får jag dåligt samvete för att den andra inte får vara i famnen trots att han är nöjd där han är.
Ständigt känner jag mig stressad över allt jag borde träna dem på, de ska träna nacken och man ska träna på att gripa efter saker osv, fattar inte när jag ska hinna med 🙈. När jag försöker får jag dessutom dåligt samvete över att de ligger på en filt på golvet så mycket och inte är i famnen. Det är inte lätt alltså 😭😭. Mitt i all min stress säger plötsligt min sambo att vi borde börja röja i källarförrådet nu när båda är hemma 😱😱. Vi har uppenbarligen olika syn på hur mycket vi har att göra med bebisarna.

Jag tror alldeles säkert att du gör tillräckligt och mycket mer därtill :heart
Ligger de mycket på golvet så tänker jag att de både får träna nacken och på att gripa efter saker automatiskt om det finns lite leksaker eller dylikt att titta på och sträcka sig efter. :)
 
Jag tränar kanske inte Elsa tillräckligt mycket på mage heller men försöker ha som vana att lägga henne en stund när hon är nyäten och nöjd (och soven). Har liksom nån rutin på sova- äta- leka och då blir det ju iaf några stunder om dagen
 
Ringde BVC innan. Hon tyckte jag skulle stilla min oro, för de går vidare med ultraljud buk om det är 6 hemangiom , och vår bebis har 5 så då är det ingen fara. Förstår inte logiken där, i mina öron är 5 eller 6 snarlikt på ens ögonsten.

Sen bad jag om att få en medicin hon inte kände till. Kände lite att jag kan mer efter en timme på internet än vad hon kunde. Och att hon tyckte att jag var orolig. Jag känner mest att jag är relevant orolig, utan att vara hysterisk på något vis.
Är väl inte konstigt man är orolig för sitt barn, tycker jag. Tvärtom tycker jag är konstigare.
 
Jag är säker på att du är mer än tillräcklig ❤️. Men känner igen känslan.

Jag tror alldeles säkert att du gör tillräckligt och mycket mer därtill :heart
Ligger de mycket på golvet så tänker jag att de både får träna nacken och på att gripa efter saker automatiskt om det finns lite leksaker eller dylikt att titta på och sträcka sig efter. :)
Tack hörrni, vad fina ni är ❤️. Jag ska tänka så som du säger @Martenix , kan ju faktiskt lägga fram lite leksaker så kan de träna när de ändå ligger där.
 
Ringde BVC innan. Hon tyckte jag skulle stilla min oro, för de går vidare med ultraljud buk om det är 6 hemangiom , och vår bebis har 5 så då är det ingen fara. Förstår inte logiken där, i mina öron är 5 eller 6 snarlikt på ens ögonsten.

Sen bad jag om att få en medicin hon inte kände till. Kände lite att jag kan mer efter en timme på internet än vad hon kunde. Och att hon tyckte att jag var orolig. Jag känner mest att jag är relevant orolig, utan att vara hysterisk på något vis.
Förstår att du blir orolig och då vill man ju gärna ha ett annat bemötande än det där, lite förståelse borde de ju ha för oroliga föräldrar!
 
Lillasyster är för det mesta en glad och nöjd liten tjej ❤️
 

Bifogade filer

  • 4FDD3683-F1AE-4DCB-891C-E13F57A12D48.jpeg
    4FDD3683-F1AE-4DCB-891C-E13F57A12D48.jpeg
    212,7 KB · Visningar: 33
Någon här som planerar att gå på babysim? Vi ska börja nu den 3 februari. Det ska vara coronaanpassat med mindre grupper osv. Men nu har smittan ökat här igen så känner mig ändå lite orolig 🤔 men känner samtidigt att det ska bli så roligt att hitta på något (man sitter ju mest hemma med barnen) och tyckte just babysimmet var väldigt mysigt med sonen.
 
Någon här som planerar att gå på babysim? Vi ska börja nu den 3 februari. Det ska vara coronaanpassat med mindre grupper osv. Men nu har smittan ökat här igen så känner mig ändå lite orolig 🤔 men känner samtidigt att det ska bli så roligt att hitta på något (man sitter ju mest hemma med barnen) och tyckte just babysimmet var väldigt mysigt med sonen.
Åh det hade jag tänkt innan men hade glömt! Måste kolla upp det nu känner jag!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
23
· Visningar
1 253
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 677
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 107
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
Svar
16
· Visningar
1 091
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Valp skäller på män
  • bandage på katt
  • Uppdateringstråd 29

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp