Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Usch så jobbigt. Tintin sover inte heller så bra på dagarna sedan en tid tillbaka. Svår att söva om man inte tar en promenad med vagnen och sover bara 30-40 minuter. Vet liksom inte hur man ska få till längre sovstunder.
Nej, det känns som att jag provat allt. Vagnen kan hon somna i, men det är samma där. Vaknar efter 30-40 min oavsett om den rullar eller ej. Idag sövde jag i sele och provade att gå runt lite innan hon brukar vakna. Hjälpte inte det heller. 😢 Tänkte ta ut barnen en stund på em, men fick ge upp det efter mindre än 5 minuter pga skrikfest och då var hon ändå nyvaken och nyäten. Det är faen i mig en plåga. Sonen var ju också svår med sömnen men då hade vi ju bara honom. Stor skillnad ad med bara ett barn 😔
 
Nej, det känns som att jag provat allt. Vagnen kan hon somna i, men det är samma där. Vaknar efter 30-40 min oavsett om den rullar eller ej. Idag sövde jag i sele och provade att gå runt lite innan hon brukar vakna. Hjälpte inte det heller. 😢 Tänkte ta ut barnen en stund på em, men fick ge upp det efter mindre än 5 minuter pga skrikfest och då var hon ändå nyvaken och nyäten. Det är faen i mig en plåga. Sonen var ju också svår med sömnen men då hade vi ju bara honom. Stor skillnad ad med bara ett barn 😔
Ingen tröst kanske men min sover också 30-45 minuter. Men jag har ju ingen annan att ta hand om. ❤️
 
Tycker mina börjat sova kortare tid på dagen nu också, men de sover fortfarande efter varje matning så det är ju många gånger på en dag i allafall. Hur ofta äter era på dagen?
 
Även här sova det kortare stunder nu än tidigare tycker jag. Tack och lov tycker hon om sin vagn och kan sova länge där - så länge den rör sig i alla fall.

Äter gör hon fortfarande mest hela tiden, känns det som.
Ofta vid sju halv åtta, sen vid 10 (då hon ofta vaknar) sen vid 12 och sen sover hon. Brukar passa på ta långpromenad då. Resten av dagen har jag ingen koll på tiderna :p.
Brukar dock vara ett längre uppehåll mellan typ 22, då hon börjat somna för natten den här veckan, till runt 1. Sen kan det gå 4 timmar till nästa amning.
 
Tycker mina börjat sova kortare tid på dagen nu också, men de sover fortfarande efter varje matning så det är ju många gånger på en dag i allafall. Hur ofta äter era på dagen?
Jag tycker det börjar bli svårt att se hungerssignalerna nu på samma sätt, när händerna alltid är i munnen. Det brukar vara ca två tre timmar emellan på dagen. Ibland oftare, aldrig mer sällan.
 
Jag tycker det börjar bli svårt att se hungerssignalerna nu på samma sätt, när händerna alltid är i munnen. Det brukar vara ca två tre timmar emellan på dagen. Ibland oftare, aldrig mer sällan.
Samma här, händerna är ständigt i munnen så nu går vi på att de borde vara hungriga efter tre timmar eftersom de alltid varit det förut... de enda signaler man kan gå på nu är skriken tycker jag, men helst vill man ju förebygga dem lite.
 
Händer i munnen hela tiden här också, gör så hon kräks mer också tycker jag 😝 vilket hon redan gör tillräckligt ändå.

Tror lillan blir en tumsugare 😅 hon föredrar tummen istället för napp, hoppas vi kanske kan ändra det framöver, ingen av oss orkar riktigt truga med nappen om dagarna nu.. fullt upp med flytt och rastlös 3-åring ändå 🙈 sen tar hon fortfarande napp lite dåligt, storasyster tog först vid 4 mån, så efter flytten kanske nappen funkar bättre.
 
Idag har vi varit hos sjukgymnasten pga platta huvuden 😬🙈, H är platt på höger sida och S på vänster. Nu blir det övningar för att stretcha nacken, det verkar inte så populärt...
 
Älskar mina ringsjalar så mycket. Verkligen lifesaver!
Har inte provat ringsjalen med dottern än. Ska nog göra det nån dag.
Bar faktiskt storebror mycket mer, men var nog för att det var sommar så vi var ute på ett annat sätt. Och troligen för att hon, i de flesta fall, älskar att sova i vagnen.
 
Är de enkla att knyta? Har funderat på att skaffa sjal men tycker det verkar så krångligt... vi har två bärselar men får ont i ryggen av båda efter bara några minuter.
Man trär den genom ringarna och sen brukar jag bara spänna upp lite när jag tar ur så är den färdig till nästa gång. Har på mig den hema dagarna. Så smidig att ha under jackan och bara stoppa i bebis när man ska in på Apoteket eller affären.

Jag tyckte det tog några gånger att lära sig, men när man fattar galoppen är den guld. Får man bebis bära och högt i en bra sjal är den avlastande tycker jag. Jag bär ofta flera timmar om dagen i den.
 
Har inte provat ringsjalen med dottern än. Ska nog göra det nån dag.
Bar faktiskt storebror mycket mer, men var nog för att det var sommar så vi var ute på ett annat sätt. Och troligen för att hon, i de flesta fall, älskar att sova i vagnen.
Ja det är ju ännu lättare om de sover i vagnen kanske 😅. Jag har många upp och ner med min bebis varje dag så då är ringsjalen guld värd. Hon kam ha armarna ute och vara lite friare också så hon trivs bättre än i sele.
 
När börjar ni använda Antilop från Ikea? Min bebis skulle absolut kunna sitta i en sån med dyna nu, men jag vill inte stressa på så hon får ryggskador eller något.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
11 12 13
Svar
257
· Visningar
8 027
Senast: _Elly_
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 935
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 769
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Uppdateringstråd 29
  • Att ångra en valp
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp