Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
När börjar ni använda Antilop från Ikea? Min bebis skulle absolut kunna sitta i en sån med dyna nu, men jag vill inte stressa på så hon får ryggskador eller något.
Tror vi köpte den runt 4-5 månader till sonen. Nu har vi babysinsats till Tripp trappen som hon sitter bra i men tänkte plocka fram antilopen snart. Hon är ju 5 månader nu. Jag är inte så brydd över rygg och sånt sålänge man använder den korta stunder då och då
 
När börjar ni använda Antilop från Ikea? Min bebis skulle absolut kunna sitta i en sån med dyna nu, men jag vill inte stressa på så hon får ryggskador eller något.

Tintin var knappt 4 månader när vi satte honom i antilopen eftersom han växte ur babysittern 😅 Pallade upp med filt så att han satt stadigt. I början hann vi inte riktigt äta färdigt innan han blev trött och vi fick lyfta ur honom.
 
Tror vi köpte den runt 4-5 månader till sonen. Nu har vi babysinsats till Tripp trappen som hon sitter bra i men tänkte plocka fram antilopen snart. Hon är ju 5 månader nu. Jag är inte så brydd över rygg och sånt sålänge man använder den korta stunder då och då
Min blir fyra månader nästa vecka. Tror du man kan testa alltså?

Kunde testat men vi behöver köpa en först, får nog skicka mannen då det är 45 minuter enkel resa.
 
Tintin var knappt 4 månader när vi satte honom i antilopen eftersom han växte ur babysittern 😅 Pallade upp med filt så att han satt stadigt. I början hann vi inte riktigt äta färdigt innan han blev trött och vi fick lyfta ur honom.
Hade ni dynan plus en filt?
 
Min blir fyra månader nästa vecka. Tror du man kan testa alltså?

Kunde testat men vi behöver köpa en först, får nog skicka mannen då det är 45 minuter enkel resa.
Vi testade barnstol hos mormor förra veckan (blir 4 månader nästa vecka). Använde kudde och handduk för att stötta upp runtom. Såg att hon blev trött efter några minuter, men hon var supernöjd fram till det.
 
När börjar ni använda Antilop från Ikea? Min bebis skulle absolut kunna sitta i en sån med dyna nu, men jag vill inte stressa på så hon får ryggskador eller något.

Vi införskaffade en i helgen och har precis börjat använda den, Lilleman är lite drygt 5 månader nu. Vi hade dock tänkt införskaffa en mycket tidigare men inte kommit oss för, första gången han testade att sitta själv i en sådan stol så var han nog kring fyra månader och det var inga problem. Man märker ju rätt tydligt hur länge de orkar tänker jag.
 
Här tränar Lilleman intensivt på att lära sig krypa, han står numera stadigt på alla fyra och försöker gunga sig fram. :D Han är väldigt duktig på att svänga runt och på att åla sig bakåt, riktigt snabb kan han vara också. Det börjar bli hög tid att barnsäkra hemmet lite bättre, eftersom vi inte har några barn sedan innan så finns det fortfarande alltför mycket saker i marknivå. :p
 
Här tränar Lilleman intensivt på att lära sig krypa, han står numera stadigt på alla fyra och försöker gunga sig fram. :D Han är väldigt duktig på att svänga runt och på att åla sig bakåt, riktigt snabb kan han vara också. Det börjar bli hög tid att barnsäkra hemmet lite bättre, eftersom vi inte har några barn sedan innan så finns det fortfarande alltför mycket saker i marknivå. :p

Men duktig! 👏 Tintin kan inte stå på alla fyra än men han har i alla fall börjat försöka nu, innan ville han inte alls ligga på mage och på rygg ligger han mest stilla och tittar 😅 Sitter gör han stadigt dock.
 
Men duktig! 👏 Tintin kan inte stå på alla fyra än men han har i alla fall börjat försöka nu, innan ville han inte alls ligga på mage och på rygg ligger han mest stilla och tittar 😅 Sitter gör han stadigt dock.

Här har magläge alltid varit populärt och sen han lärde sig att vända från rygg till mage själv så ligger han nästan jämt på mage. Sitta däremot har han inte alls intresse för så där behövs fortfarande lite stöd om än inte så mycket. Det är så spännande hur olika det är och vad de utvecklar först tycker jag. :)
 
Här har magläge alltid varit populärt och sen han lärde sig att vända från rygg till mage själv så ligger han nästan jämt på mage. Sitta däremot har han inte alls intresse för så där behövs fortfarande lite stöd om än inte så mycket. Det är så spännande hur olika det är och vad de utvecklar först tycker jag. :)

Eller hur, jättespännande! Och när man har syskon jämför man så himla mycket :p Storebror kunde ligga och fippla med något hur länge som helst och var tidigt väldigt intresserad av "saker". Han är likadan fortfarande och är grym på Lego. Lillebror är precis tvärtom, mer intresserad av att prata med folk istället för att greja med nåt eget :D
 
Här tränar Lilleman intensivt på att lära sig krypa, han står numera stadigt på alla fyra och försöker gunga sig fram. :D Han är väldigt duktig på att svänga runt och på att åla sig bakåt, riktigt snabb kan han vara också. Det börjar bli hög tid att barnsäkra hemmet lite bättre, eftersom vi inte har några barn sedan innan så finns det fortfarande alltför mycket saker i marknivå. :p
Men gud så fort det går, känns som att han föddes alldeles nyss 🙈🙈. Känns fortfarande långt borta att mina ska kunna sånt där men tiden går ju så himla fort!
 
Hur har ni andra det med vändningar rygg/mage? Har era börjat med det och när hände det i så fall? Tycker Harry försökt länge men han kommer fortfarande inte längre än till sidläge 😅. Sixten känns rätt ointresserad, han ligger där han ligger tills han blir missnöjd och då vill han bara upp i famnen.
 
Hur har ni andra det med vändningar rygg/mage? Har era börjat med det och när hände det i så fall? Tycker Harry försökt länge men han kommer fortfarande inte längre än till sidläge 😅. Sixten känns rätt ointresserad, han ligger där han ligger tills han blir missnöjd och då vill han bara upp i famnen.

Från mage till rygg hände redan vid någon månads ålder för första gången, misstänker att tyngdlagen spelade in ganska mycket i början då Lilleman aldrig varit någon lättviktare 😅
Sedan så vid 3,5 månad så började han även kunna vända från rygg till mage. :)
 
Hur har ni andra det med vändningar rygg/mage? Har era börjat med det och när hände det i så fall? Tycker Harry försökt länge men han kommer fortfarande inte längre än till sidläge 😅. Sixten känns rätt ointresserad, han ligger där han ligger tills han blir missnöjd och då vill han bara upp i famnen.
Elsa vände från mage till rygg strax innan 3 månader och från rygg till mage vid 4,5 mån
 
Hur har ni andra det med vändningar rygg/mage? Har era börjat med det och när hände det i så fall? Tycker Harry försökt länge men han kommer fortfarande inte längre än till sidläge 😅. Sixten känns rätt ointresserad, han ligger där han ligger tills han blir missnöjd och då vill han bara upp i famnen.
Dagen efter hon blev tre månader vände hon från mage till rygg - inte hänt sedan dess.
Förra veckan vände hon från rygg till mage - inte hänt igen sedan dess :p.
Hon lägger sig dock på sidan rätt ofta numera, när hon ligger på rygg. Så borde bara vara en tidsfråga.
 
Här älskar vi också ringsjalen 😍

Lillan är väl bland de yngsta i tråden, blir 3 månader imorgon 😌 hon kan vända sig mage till rygg, gjorde första gången ganska tidigt..

Har för övrigt lämnat tillbaka pump och donerad bröstmjölk till sjukhuset idag, önskar jag hade pumpat mer faktiskt... men med två barn och vi har även varit lite förkylda 2ggr, och då fick man inte pumpa just nu (pga covid) annars får man även vid förkylning... så blev det drygt 3l iaf.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

  • Artikel
Dagbok Jag tänkte jag kunde ha en egen tråd att uppdatera i istället för att drälla inlägg överallt i forumet och på dagbok. För att göra en...
2
Svar
23
· Visningar
1 180
Senast: Sasse
·
Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
23 24 25
Svar
482
· Visningar
13 674
Senast: Barbabelle
·
L
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
2 104
Senast: LiviaFilippa
·
  • Artikel
Dagbok Hej! Jag har fått veta en sak som kommer göra denhär sommaren till den bästa på flera flera år! Och jag ville verkligen få ha en dagboks...
Svar
16
· Visningar
1 071
Senast: zuli
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp