Höstföräldrar 2020 - del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.

Monkie

Trådstartare
Nya tråden!

Passar bra att skicka ett stort grattis till @Martenix :love: Hoppas ni mår bra, uppdatera gärna när du känner att du orkar med :)
 
Är det någon annan som drabbats av "anti-cravings"? Dvs att man inte kan äta mat man tycker om. Tycker det är mer och mer mat för var dag som skapar illamående och som inte går ner. I princip alla kolhydrater utom bröd är blä. Äter pasta för att få i mig nått. Inget vete (jättebra då man bor ihop med en vegetarian) kyckling är också mjäää. Och köttfärs. Måste ju äta men är nog ingen njutning kan jag säga. Hoppas verkligen de går över sedan efter förlossningen
 
Är det någon annan som drabbats av "anti-cravings"? Dvs att man inte kan äta mat man tycker om. Tycker det är mer och mer mat för var dag som skapar illamående och som inte går ner. I princip alla kolhydrater utom bröd är blä. Äter pasta för att få i mig nått. Inget vete (jättebra då man bor ihop med en vegetarian) kyckling är också mjäää. Och köttfärs. Måste ju äta men är nog ingen njutning kan jag säga. Hoppas verkligen de går över sedan efter förlossningen

Det är väl inte riktigt samma sak, men jag har märkt att jag överlag är mindre sugen på mat den senaste tiden. Innan jag blev gravid tänkte jag på mat typ hela dagarna, vad jag skulle äta nästa gång och hur långt det var kvar tills dess osv. Nu känner jag mig liksom inte sugen på nånting, det är jättesvårt att hitta på middagar och jag känner mig lite skeptisk till all mat förutom yoghurt och flingor. Tycker det känns konstigt, trodde jag skulle äta hur mycket som helst som gravid och vara hungrig hela tiden.
 
Tack för alla gratulationer! :heart
Nu ikväll får vi förhoppningsvis lämna BB och åka hem, inväntar att han blir 48 timmar så att vi kan få alla nödvändiga tester avklarade och slipper komma tillbaka (har 45 min enkel väg). Har börjat landa lite nu och det känns väldigt bra på det stora hela. Första dygnet så var Lilleman väldigt enkel och jag fick sova ikapp en del, detta andra dygn har varit betydligt mer intensivt med bebis som vill amma hela tiden och inte riktigt kommer till ro. Förhoppningsvis släpper det snart. Det gör väldigt ont när han ammar vilket jag inte riktigt var beredd på, men vi kämpar på. :)
 
Är det någon annan som drabbats av "anti-cravings"? Dvs att man inte kan äta mat man tycker om. Tycker det är mer och mer mat för var dag som skapar illamående och som inte går ner. I princip alla kolhydrater utom bröd är blä. Äter pasta för att få i mig nått. Inget vete (jättebra då man bor ihop med en vegetarian) kyckling är också mjäää. Och köttfärs. Måste ju äta men är nog ingen njutning kan jag säga. Hoppas verkligen de går över sedan efter förlossningen

Jag är också väldigt osugen på mat. Allt sambon föreslår är blää. Men, har kanske med min fruktansvärda reflux att göra. Kunde inte sova på flera timmar i natt för att jag var så illamående och hade så mycket reflux. Det jag gillar är typ milda smakade som pasta, macka, banan och yoghurt. Men, sist kom matlusten tillbaka tämligen omgående så räknar med det den här gången också.
 
Bm idag. Min vanliga barnmorska är ju sjukskriven, men tillbaka nästa vecka. ❤️ Tack och lov. Har ju gått till en annan de senaste gångerna som jag inte gillar. Helt plötsligt dyker det upp en tredje barnmorska idag som jag träffade under min förra förlossning. Tydligen har min mvc kris med personal. Iaf så gillade jag henne inte under min förra förlossning, men hon kändes betydligt bättre idag.

Hon frågade hur allt känns med förlossningdplanen och det bara brast för mig. Jag mår så dåligt just nu. Är så orolig för förlossningen och hur det kommer bli. Hon frågade om jag vill ha mer kontakt med aurora, men jag sa bara att om de inte kommer ändra sig så ger det mig ingenting. Och det trodde hon inte att de kommer göra.

Jag vet att det är min inställning som är ”fel”. Jag försöker jobba med min rädsla men när jag innerst inne är övertygad om att det inte kommer gå så blir det ju sjukt svårt. Just nu tänker jag att den enklaste vägen för mig är att jag ligger med värkar i exakt tre timmar och sen kräver snitt (som det står i mitt kontrakt).
Förlåt att jag typ deppar ner den här tråden, men det känns helt ohanterligt.
 
Förresten hade jag gått ner ett kilo i vikt och kurvan låg på samma mått som för två veckor sen så det blir mätning igen nästa vecka. Blodtrycket hade gått upp också från och 120/85 till 120/90, var precis likadant förra graviditeten ( men då var det nog lite högre och lite tidigare i graviditeten).
 
Bm idag. Min vanliga barnmorska är ju sjukskriven, men tillbaka nästa vecka. ❤ Tack och lov. Har ju gått till en annan de senaste gångerna som jag inte gillar. Helt plötsligt dyker det upp en tredje barnmorska idag som jag träffade under min förra förlossning. Tydligen har min mvc kris med personal. Iaf så gillade jag henne inte under min förra förlossning, men hon kändes betydligt bättre idag.

Hon frågade hur allt känns med förlossningdplanen och det bara brast för mig. Jag mår så dåligt just nu. Är så orolig för förlossningen och hur det kommer bli. Hon frågade om jag vill ha mer kontakt med aurora, men jag sa bara att om de inte kommer ändra sig så ger det mig ingenting. Och det trodde hon inte att de kommer göra.

Jag vet att det är min inställning som är ”fel”. Jag försöker jobba med min rädsla men när jag innerst inne är övertygad om att det inte kommer gå så blir det ju sjukt svårt. Just nu tänker jag att den enklaste vägen för mig är att jag ligger med värkar i exakt tre timmar och sen kräver snitt (som det står i mitt kontrakt).
Förlåt att jag typ deppar ner den här tråden, men det känns helt ohanterligt.
Be inte om ursäkt :heart
Du mår som du mår och jag tycker själv det är stressigt med Corona och allt. Har dessutom börjat få ont i mitt ärr från snittet och tänkte ta upp det när jag ska till spec.mvc nästa vecka.
Har börjat bli rädd för att gå över tiden och drabbas av intrauterin fosterdöd. Varför vet jag inte, bara sjukt orolig :(.
 
Jag är också väldigt osugen på mat. Allt sambon föreslår är blää. Men, har kanske med min fruktansvärda reflux att göra. Kunde inte sova på flera timmar i natt för att jag var så illamående och hade så mycket reflux. Det jag gillar är typ milda smakade som pasta, macka, banan och yoghurt. Men, sist kom matlusten tillbaka tämligen omgående så räknar med det den här gången också.

Aldrig smakar väl maten så gott som på BB :P Speciellt kvällsbiten här så får man plocka åt sig lite vad man vill. Nästan så man skäms när man kommer med smörgås+yogurt+cornflakes eller liknande, som om man hämtar mat åt 4 :angel:
 
Be inte om ursäkt :heart
Du mår som du mår och jag tycker själv det är stressigt med Corona och allt. Har dessutom börjat få ont i mitt ärr från snittet och tänkte ta upp det när jag ska till spec.mvc nästa vecka.
Har börjat bli rädd för att gå över tiden och drabbas av intrauterin fosterdöd. Varför vet jag inte, bara sjukt orolig :(.

❤️ Vet man varför ert första barn kom för tidigt? Jag har också ont i mitt snittärr men har inte brytt mig om att ta upp det. Tänker att det är så pass färskt för min del och att det stramar i takt med att magen växer.

Jag tänkte mycket på det där med intrauterin fosterdöd min förra graviditet eftersom det hände min bästa kompis ett halvår innan vår son föddes. Det jag lärde mig av det är att verkligen ta avvikande fosterrörelser på allvar.

Hur sjukt det än låter så är jag just nu så upptagen av min egen oro att jag typ inte tänker på bebisen och om den kommer må bra när den kommer.
 
Bm idag. Min vanliga barnmorska är ju sjukskriven, men tillbaka nästa vecka. ❤ Tack och lov. Har ju gått till en annan de senaste gångerna som jag inte gillar. Helt plötsligt dyker det upp en tredje barnmorska idag som jag träffade under min förra förlossning. Tydligen har min mvc kris med personal. Iaf så gillade jag henne inte under min förra förlossning, men hon kändes betydligt bättre idag.

Hon frågade hur allt känns med förlossningdplanen och det bara brast för mig. Jag mår så dåligt just nu. Är så orolig för förlossningen och hur det kommer bli. Hon frågade om jag vill ha mer kontakt med aurora, men jag sa bara att om de inte kommer ändra sig så ger det mig ingenting. Och det trodde hon inte att de kommer göra.

Jag vet att det är min inställning som är ”fel”. Jag försöker jobba med min rädsla men när jag innerst inne är övertygad om att det inte kommer gå så blir det ju sjukt svårt. Just nu tänker jag att den enklaste vägen för mig är att jag ligger med värkar i exakt tre timmar och sen kräver snitt (som det står i mitt kontrakt).
Förlåt att jag typ deppar ner den här tråden, men det känns helt ohanterligt.
Fy vad kämpigt att du mår som du gör och inte fullt kan njuta av den sista tiden i graviditeten ❤️ Vad är det för ”krav” du måste uppfylla innan du kan begära snitt? Jag tänker att när du väl kommer in så kan dom ju inte neka dig snitt hur som helst.
 
Är det någon annan som drabbats av "anti-cravings"? Dvs att man inte kan äta mat man tycker om. Tycker det är mer och mer mat för var dag som skapar illamående och som inte går ner. I princip alla kolhydrater utom bröd är blä. Äter pasta för att få i mig nått. Inget vete (jättebra då man bor ihop med en vegetarian) kyckling är också mjäää. Och köttfärs. Måste ju äta men är nog ingen njutning kan jag säga. Hoppas verkligen de går över sedan efter förlossningen
Jo här är det lite samma. Är liksom inte sugen på mat någon gång under dagen utan äter mest för att inte känna mig skithungrig. Men kan inte äta så mycket åt gången för då har jag halsbränna från hell resten av dagen... just nu är det enda jag är sugen på Twisterglass 😂
 
Bm idag. Min vanliga barnmorska är ju sjukskriven, men tillbaka nästa vecka. ❤ Tack och lov. Har ju gått till en annan de senaste gångerna som jag inte gillar. Helt plötsligt dyker det upp en tredje barnmorska idag som jag träffade under min förra förlossning. Tydligen har min mvc kris med personal. Iaf så gillade jag henne inte under min förra förlossning, men hon kändes betydligt bättre idag.

Hon frågade hur allt känns med förlossningdplanen och det bara brast för mig. Jag mår så dåligt just nu. Är så orolig för förlossningen och hur det kommer bli. Hon frågade om jag vill ha mer kontakt med aurora, men jag sa bara att om de inte kommer ändra sig så ger det mig ingenting. Och det trodde hon inte att de kommer göra.

Jag vet att det är min inställning som är ”fel”. Jag försöker jobba med min rädsla men när jag innerst inne är övertygad om att det inte kommer gå så blir det ju sjukt svårt. Just nu tänker jag att den enklaste vägen för mig är att jag ligger med värkar i exakt tre timmar och sen kräver snitt (som det står i mitt kontrakt).
Förlåt att jag typ deppar ner den här tråden, men det känns helt ohanterligt.
Usch, det låter verkligen som en jobbig situation.. Tycker inte att du deppar ner tråden, det är bra att få ventilera sin oro.. :heart Känns verkligen orimligt att du ska behöva gå runt och känna så här utan någon mer hjälp.. Kram till dig iaf!
 
Bm-besök för mig idag iaf.. Imorgon går jag in i vecka 37, helt otroligt.. Allt såg fint ut förutom att lillebror hade flyttat sig från ruckbar till rörlig.. :meh: Hans hjärtfrekvens var lite hög i början också men lugnade sig efter att jag vilat en stund.
Ska dock få göra ett till tillväxtultraljud om några veckor, sf-måttet hade stuckigt iväg lite så vi får kolla så att det inte är en jättebebis där inne.. :nailbiting:
 
❤ Vet man varför ert första barn kom för tidigt? Jag har också ont i mitt snittärr men har inte brytt mig om att ta upp det. Tänker att det är så pass färskt för min del och att det stramar i takt med att magen växer.

Jag tänkte mycket på det där med intrauterin fosterdöd min förra graviditet eftersom det hände min bästa kompis ett halvår innan vår son föddes. Det jag lärde mig av det är att verkligen ta avvikande fosterrörelser på allvar.

Hur sjukt det än låter så är jag just nu så upptagen av min egen oro att jag typ inte tänker på bebisen och om den kommer må bra när den kommer.
Blodbrist, visade det sig när vi åkte in för minskade fosterrörelser.
Känns skönt de har koll nu. Vet inte om det är för att det närmar sig den veckan (33+1 kom han, 31+5 nu) som tankarna kommer. Läkaren på spec.mvc sa att många upplever det jobbigt när det närmar sig den dagen.
 
Bm-besök för mig idag iaf.. Imorgon går jag in i vecka 37, helt otroligt.. Allt såg fint ut förutom att lillebror hade flyttat sig från ruckbar till rörlig.. :meh: Hans hjärtfrekvens var lite hög i början också men lugnade sig efter att jag vilat en stund.
Ska dock få göra ett till tillväxtultraljud om några veckor, sf-måttet hade stuckigt iväg lite så vi får kolla så att det inte är en jättebebis där inne.. :nailbiting:
Om några veckor är det ju dags 🙈. Vill de ev. sätta igång lite tidigare om stor bebis?
 
Apropå orolig så är en till här. Min bebis är väldigt aktiv. Vilket i sig gör mig lite orolig, är hon stressad? När hon är extremt aktiv är jag orolig för det, vad händer 😬. När hon sover är jag orolig för att hon är död. Vaknar flera gånger varje natt och kan inte somna förrän jag känt att hon rör sig...
Jag har lite svårt att hantera oron, vanligtvis oroar jag mig typ aldrig så jag har liksom inga verktyg! Misstänker att det har lite att göra med att det var en tuff resa att bli gravid i kombination med stress kring tonåringen just nu, plus att jag inte orkar jobba så jag har all tid i världen att oroa mig!
 
Fy vad kämpigt att du mår som du gör och inte fullt kan njuta av den sista tiden i graviditeten ❤ Vad är det för ”krav” du måste uppfylla innan du kan begära snitt? Jag tänker att när du väl kommer in så kan dom ju inte neka dig snitt hur som helst.
Jag har ärligt talat inte njutit av den här graviditeten överhuvudtaget, men det har inte bara med kommande förlossning att göra utan att vi blev oplanerat gravida och att det kanske inte riktigt var vad vi tänkt oss. Det är ju också en sorg och ger mig både skam och skuld. ❤️

Det finns ju ett antal punkter i kontraktet som typ att de inte kan erbjuda tillräcklig smärtlindring, eller närvaro på salen eller att jag inte öppnar mig tillräckligt fort (inte alls på tre timmar eller tre timmar utanför actionline).
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Tjatter I denna evighetslånga vinter så måste det vara fler än jag som längtar efter våren. Och vad passar då bättre än en omgång med Secret...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
8 258
Senast: grodan21
·
Kläder & Bli fin Jag hoppas att man får fråga om tips om kläder här! Men det är såhär att jag skulle vilja ha lite tips om var jag kanske kan hitta några...
2 3
Svar
48
· Visningar
1 946
Skola & Jobb Kan man skriva en skriva-av-sig-tråd här? Den kanske bör ligga under Dagbok, men samtidigt kanske det funkar lika bra här? För er som...
2
Svar
24
· Visningar
3 772
Senast: Sasse
·
Övr. Hund Vi är många här på Buke med trimmraser. Och trimpälsar är ju en hel vetenskap! Så jag tänkte vi kunde ha en tråd med fokus på deras...
2
Svar
30
· Visningar
1 689
Senast: Jeps
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp