Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Igår började fröken vänd dig åt bägge håll flera gånger. Vet inte om det har nåt samband, men senaste nätterna har hon ätit typ varannan timme - dvs sömn för mamman = obefintlig, eller i alla fall ytterst upphacksd.
Funderar på om hon behöver tryggheten pga utveckling just nu.
 
Igår började fröken vänd dig åt bägge håll flera gånger. Vet inte om det har nåt samband, men senaste nätterna har hon ätit typ varannan timme - dvs sömn för mamman = obefintlig, eller i alla fall ytterst upphacksd.
Funderar på om hon behöver tryggheten pga utveckling just nu.
Det låter rimligt tycker jag! Roligt med en sådan utveckling! Så kul att se alla deras framsteg, känns som att det går snabbt nu!
 
På tal om utveckling känns det som att det är dags att köpa matstolar för de börjar bli rätt stadiga i nacken och vill gärna vara med vid bordet, vad har ni för några? Antilop från Ikea verkar ju poppis och bra men stör mig så på att jag alltid snubblar över de där benen när jag är hemma hos nån som har en... men det kanske är en vanesak.
 
På tal om utveckling känns det som att det är dags att köpa matstolar för de börjar bli rätt stadiga i nacken och vill gärna vara med vid bordet, vad har ni för några? Antilop från Ikea verkar ju poppis och bra men stör mig så på att jag alltid snubblar över de där benen när jag är hemma hos nån som har en... men det kanske är en vanesak.
Vi gillar Stokke tripp trapp, går att hitta begagnade till bra priser. Just att man kan ha dom länge.
Antilop har vi som extra, är ju väldigt lätt torka av.
 
Vi köpte antilop och sonen hade den fram till halvåret sen köpte vi en tripp trapp. Precis som @hemlig skriver så gillar jag att man kan ha dem länge. Men upplever att våra suttit bättre i antilop fram tills de sitter lite stadigare. Sen har vi haft den som kompisstol 😊 Med lillasyster lånade vi babyinsats till tripp trapp och det har varit jättebra men är ju inte lönt för er nu.
 
5 mån kontroll idag. Lillan vägde 6985 och var 64 cm lång. Ligger på medel på vikt och strax under på längd. Fick vaccin och blev mycket ledsen. Har nu 56-68 på kläderna. Allt såg bra ut men fick som vanligt inga bra råd om sömnen 🤣

Tog upp att hon bajsar grönt ibland och BVC tyckte vi ska söka barnmottagningen för det men mannen är inte så orolig så vi får se hur vi gör. Ibland tänker jag att han oroar sig lite väl lite för sina barn 🤔
 
5 mån kontroll idag. Lillan vägde 6985 och var 64 cm lång. Ligger på medel på vikt och strax under på längd. Fick vaccin och blev mycket ledsen. Har nu 56-68 på kläderna. Allt såg bra ut men fick som vanligt inga bra råd om sömnen 🤣

Tog upp att hon bajsar grönt ibland och BVC tyckte vi ska söka barnmottagningen för det men mannen är inte så orolig så vi får se hur vi gör. Ibland tänker jag att han oroar sig lite väl lite för sina barn 🤔
Jag är tvärtom. Med patienter är jag cool i stort sett vad som än händer. Med egna djuren, not so much :angel: :p.

Just grönt har jag läst är normalt dock.

Men kan hon fortfarande ha 56? Våra såna är bortskänkta/undanstoppade sen länge.
 
Nuuu rullar Tintin runt också, 6 månader om 1,5 vecka :p

Vi har en antilop, tycker den är perfekt. Lätt att plocka isär och göra ren. Har också en Stokke Steps utan insats som är jättebra när barnet ska lära sig sitta utan bygel och klättra upp och ner själv. Ryggstödet är rundat så att barnet inte kan ramla ur åt sidan. Storebror snart 5 år har precis slutat sitta i den, han sitter hellre på knä på en vanlig stol för han "är ju stor nu" 😅
 
Här kör vi med stokke tripp trapp till storasyster, enda vi haft. Gillar också att den går att ha så länge, köpte beg för inte alls mycket 👍🏼 Och målade den själv. Blir en likadan till lillan efter vi flyttat.

Funderat ett tag om vi skulle köpa ny till storasyster och lillan få ärva tripp trappen vi redan har, men storasyster gillar ju sin och sitter bra där. Tar sig upp och ner själv lätt, ett tag kvar innan hon kan sitta på vanlig stol men när det är dags så kanske vi har en tredje unge pågång eller redan kommit kanske 🙈 så då är det ju bra med två stolar till de mindre... haha jag planerar inte alls långt fram, men man ska ju tänka hållbart 😉

Angående grönt bajs - också bara läst om att det är vanligt. Har för mig att när det är grönt har de bara passerat fortare genom kroppen än när det är gult... 🤔
 
Jag vill ju både se henne utvecklas, men tycker hon kan sakta ner lite :laugh: . Min bebis, liksom.
62 sitter för övrigt tajt här nu, 68 it is.
Ja, håller med! Men gud så stor hon är, här kämpar vi på med storlek 56, tänker byta till 62 på båda nu för att en av alla tusen bodys stramade över Harrys mage och då såg jag chansen att få ta in lite nya kläder... så himla trött på dessa 😅. De kan fortfarande ha en del byxor i 50.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 987
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 523
· Visningar
79 125
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
5 017
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp