Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Slutade med body runt storlek 80 sist. Främst för att sonen aldrig satt still när vi klädde honom. Men, fick ändå köpa några bodys in86 eftersom han plockade ur snoppen och det blev så många kissolyckor 🙄
 
6 månaders koll idag. 65.1 cm och 9045g. En massa snack om att inte bråka framför barnen. Om att fixa partid. svårt när vi inte har någon som kan passa barnen av olika orsaker och det vet BVC om, ändå tjatas det varje gång

sedan gjorde hon ”misstaget” att fråga hur jag mår pga min grundsjukdom. Är ju rätt dålig nu och var rätt irriterad så hon fick den brutala sanningen 😬. Lider ju av kronisk värk så klart att vardagen är tuff men får det att fungera och är ju van att bolla

även en del knarrande att hon inte svänger rygg mage och inte trivs på golvet
 
6 månaders koll idag. 65.1 cm och 9045g. En massa snack om att inte bråka framför barnen. Om att fixa partid. svårt när vi inte har någon som kan passa barnen av olika orsaker och det vet BVC om, ändå tjatas det varje gång

sedan gjorde hon ”misstaget” att fråga hur jag mår pga min grundsjukdom. Är ju rätt dålig nu och var rätt irriterad så hon fick den brutala sanningen 😬. Lider ju av kronisk värk så klart att vardagen är tuff men får det att fungera och är ju van att bolla

även en del knarrande att hon inte svänger rygg mage och inte trivs på golvet
Men gud, ska de hålla på att ta upp såna saker på sex månaders kontrollen? Usch så trist.
 
Känns ju väldigt svårt för typ alla med barnvakt nu under pandemin om inte annat så känns onödigt att tjata om det.
Nä precis. Och pga hälsan hos våra närmaste funkar de inte. Eller vi har inte samvete att dumpa över barnen ”i onödan”

varken jag eller maken har dessutom nått uttalat behov av tid tillsammans. Vi är båda två sådana att vi behöver ladda våra batterier var för sig. Många kvällar går han och lägger sig redan 20 och ligger i sängen och ser någon film på telefonen eller läser medans jag sitter i soffan. Och så har de varit redan innan barn 🤷‍♀️ Men verkar svårt att förstå att alla inte är samma modell
 
Jag tappar också mängder av hår! Vi har inga husdjur inomhus men det är lite svårt att tro när det ligger drivor av hårtussar överallt 😅
 
Blir lite less på vår BVC. Har tid för lillasyster på tisdag och för storebror på torsdag. Men det går inte att väga och mäta lillasyster på brorsans tid. Nä, en tid var behöver dom. När jag ändå kommer behöva ta med lillasyster på brorsans tid för att pappa jobbar då :banghead: .
 
Men gud så oflexilbelt @hemlig! Om ni ändå inte har så mycket frågor borde det ju räcka med att väga henne på storebrors tid? Näe så oflexibla tror jag inte mitt BVC skulle vara. Eller förresten är det läkarbesök? Det brukar vara svårt att ändra eftersom de bara har tider en dag i veckan?
 
Men gud så oflexilbelt @hemlig! Om ni ändå inte har så mycket frågor borde det ju räcka med att väga henne på storebrors tid? Näe så oflexibla tror jag inte mitt BVC skulle vara. Eller förresten är det läkarbesök? Det brukar vara svårt att ändra eftersom de bara har tider en dag i veckan?
Brorsans är läkarbesök ja. Men tycker ändå att de borde vilja minska springet i dessa tider. Så lång tid tar det inte att mäta och väga liksom.
 
Blir lite less på vår BVC. Har tid för lillasyster på tisdag och för storebror på torsdag. Men det går inte att väga och mäta lillasyster på brorsans tid. Nä, en tid var behöver dom. När jag ändå kommer behöva ta med lillasyster på brorsans tid för att pappa jobbar då :banghead: .

Kan det ha att göra med att det är läkare på torsdag, de brukar väl ha ganska tight schema de dagar de har läkare på plats...

Tråkigt oavsett att de inte kan vara flexiblare
 
Blir lite less på vår BVC. Har tid för lillasyster på tisdag och för storebror på torsdag. Men det går inte att väga och mäta lillasyster på brorsans tid. Nä, en tid var behöver dom. När jag ändå kommer behöva ta med lillasyster på brorsans tid för att pappa jobbar då :banghead: .
Usch så onödigt!
 
Gud vad jag hatar att bo i lägenhet 😫. H och S är så sjukt lättväckta just nu att de vaknar varje gång nån går i trapphuset, det känns som att det ekar i hela lägenheten. Nu när jag äntligen lyckats få dem att somna båda två efter en riktig skrik och panikförmiddag verkar det som att nån flyttar in i lägenheten över oss så det är ett evigt släpande av möbler och stampande i trappan, jag har suttit med en hand på var barn och sagt SSSCCCHHHHH hela sovstunden. Svårt att göra nåt åt också, kan ju inte gärna förbjuda grannarna att gå i trapphuset även om jag skulle vilja 😅.
 
Gud vad jag hatar att bo i lägenhet 😫. H och S är så sjukt lättväckta just nu att de vaknar varje gång nån går i trapphuset, det känns som att det ekar i hela lägenheten. Nu när jag äntligen lyckats få dem att somna båda två efter en riktig skrik och panikförmiddag verkar det som att nån flyttar in i lägenheten över oss så det är ett evigt släpande av möbler och stampande i trappan, jag har suttit med en hand på var barn och sagt SSSCCCHHHHH hela sovstunden. Svårt att göra nåt åt också, kan ju inte gärna förbjuda grannarna att gå i trapphuset även om jag skulle vilja 😅.
Åh nej vad jobbigt. Tintin är också sjukt ljudkänslig men jag kan ju åtminstone hyssja mina familjemedlemmar 😅 Hur får man sådana där barn som sover igenom allt?
 
Vi är i en hata-bilåkning-fas. Varit hos mormor. 1,5 timme körning. Sov 30 min på väg dit, sen gråt.
Hen idag, tvärtom idag i alla fall med en timme sömn och en halvtimme gråt. Och det gör så ont när hon gråter, när man inte kan hjälpa. Vill ju bara slita upp henne ur stolen men då kommer vi ju aldrig hem.

Nu är vi hemma igen i alla fall :).
 
Vi är i en hata-bilåkning-fas. Varit hos mormor. 1,5 timme körning. Sov 30 min på väg dit, sen gråt.
Hen idag, tvärtom idag i alla fall med en timme sömn och en halvtimme gråt. Och det gör så ont när hon gråter, när man inte kan hjälpa. Vill ju bara slita upp henne ur stolen men då kommer vi ju aldrig hem.

Nu är vi hemma igen i alla fall :).
Åh, jag vet precis hur det är. Storebror grät typ alltid i bilen och det hjälpte ju inte att stanna och mata eller ta upp honom för så fort vi startade igen var det ju samma visa. Blev bättre runt halvåret och nu funkar det alltid bra. Men lillan har vi aldrig kört längre än typ 40 minuter men tror inte att det skulle gå så bra faktiskt eftersom det ofta blir gnäll efter 30 och hon har svårt att somna, men vi har liksom inte behövt testa hennes gränser på samma sätt iom Corona
 
Åh, jag vet precis hur det är. Storebror grät typ alltid i bilen och det hjälpte ju inte att stanna och mata eller ta upp honom för så fort vi startade igen var det ju samma visa. Blev bättre runt halvåret och nu funkar det alltid bra. Men lillan har vi aldrig kört längre än typ 40 minuter men tror inte att det skulle gå så bra faktiskt eftersom det ofta blir gnäll efter 30 och hon har svårt att somna, men vi har liksom inte behövt testa hennes gränser på samma sätt iom Corona
Både på väg dit och hem började det inom 200 meter...
Men precis, hjälper ju bara för stunden att stanna, så ville hellre bara komma fram. Men var så nära tårar själv och tänkte stanna så sambon fick hämta oss :p.
 
Gud vad jag hatar att bo i lägenhet 😫. H och S är så sjukt lättväckta just nu att de vaknar varje gång nån går i trapphuset, det känns som att det ekar i hela lägenheten. Nu när jag äntligen lyckats få dem att somna båda två efter en riktig skrik och panikförmiddag verkar det som att nån flyttar in i lägenheten över oss så det är ett evigt släpande av möbler och stampande i trappan, jag har suttit med en hand på var barn och sagt SSSCCCHHHHH hela sovstunden. Svårt att göra nåt åt också, kan ju inte gärna förbjuda grannarna att gå i trapphuset även om jag skulle vilja 😅.

Åh nej vad jobbigt. Tintin är också sjukt ljudkänslig men jag kan ju åtminstone hyssja mina familjemedlemmar 😅 Hur får man sådana där barn som sover igenom allt?

Smyger in och tipsar om white noise! Har kört det från att bebis var några månader gammal vid varenda vila. Spelar fläktljudet, och då sover han igenom när brorsan härjar hejvilt i huset 😅 räddar mig varje dag!
/mamma till en 10-månaders och en snart 2-åring.
 
Vi är i en hata-bilåkning-fas. Varit hos mormor. 1,5 timme körning. Sov 30 min på väg dit, sen gråt.
Hen idag, tvärtom idag i alla fall med en timme sömn och en halvtimme gråt. Och det gör så ont när hon gråter, när man inte kan hjälpa. Vill ju bara slita upp henne ur stolen men då kommer vi ju aldrig hem.

Nu är vi hemma igen i alla fall :).
Usch, Harry har samma fas, det är hemskt att höra honom 😭😭. Känns så sorgligt att han ju inte förstår varför man inte bara tar upp honom 💔.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
734
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 932
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 484
· Visningar
76 896
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
4 5 6
Svar
110
· Visningar
3 367
Senast: manda
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp