Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Förra veckan knäckte Tintin krypkoden och nu går det fooort 😄😬 Är så van att han sitter snällt och leker med sina saker så han hinner ofta riva ner något innan jag upptäcker att han dragit iväg 😅 Måste börja ta undan lite växter och grejer som står i rivhöjd...
Vi har ju en gåstol och har fått plocka undan redan. Gardinerna har jag fått hänga upp över stången, detta kommer inte bli året man prisas för sitt vackra hem tror jag.
 
Vi har hembesök vid 8 månader. Är det bara vi som har det? Sent är det också. Inte förrän 17e maj och då är han ju nästan 9 månader..

Dom är ju så roliga när dom förvånar sig själv 😂 Tycker den här tiden runt 8 månader är så mysig. Dom börjar bli riktiga personer liksom.
Jo vi hade också hembesök nu vid 8 månader.

Ja nu börjar verkligen en stor personlighet titta fram, så roligt! 😍
 
Ja han är nog det, jag har ju inte så mycket att jämföra med dock eftersom det är första barnet och vi inte träffar så många andra just nu. Tycker det är så himla skönt att ha den här tråden och följa allas utveckling och funderingar, ger mig jättemycket även om jag är lite dålig på att skriva själv. :)
Håller med! Är supersvårt som förstagångsförälder att veta vad som kan förväntas tycker jag. Jag rådfrågar alla jag känner typ tio gånger i veckan 😅
 
Jag gör grötpinnar! Ger ingen kladdig mat dagtid utan bara plockmat🙈.

På kvällen får hon ibland kladdig mat och vanlig gröt. Sist fick vi göra såhär Visa bifogad fil 69026
Hur gör du grötpinnar?

Vi har hembesök vid 8 månader. Är det bara vi som har det? Sent är det också. Inte förrän 17e maj och då är han ju nästan 9 månader..

Dom är ju så roliga när dom förvånar sig själv 😂 Tycker den här tiden runt 8 månader är så mysig. Dom börjar bli riktiga personer liksom.
Hembesök här också vid 8 månader.
 
BVC frågade om vi kunde komma till mottagningen vid 8 månader istället för hembesök och det var ju helt okej. Vi har ju fortfarande kvar alla grindar och annat barnsäkerhetsmässigt sen brorsan så inget behov av den informationen (mer än att tänka på vad vi har på golvet efter brorsan i form av matrester och leksaker)
 
Ikväll har jag känslan av att vara en asdålig mamma och känner mig ledsen. Elsa har varit missnöjd hela dagen, troligtvis pga tänder på gång. Vi skulle iväg och hämta upp en grej, hon somnade i bilen som jag parkerade precis utanför en dörr, skulle kika in hur lång kö det var och gick 1,5 meter från bilen. Då kom en man fram till mig och läxade upp mig för att jag lämnade mitt barn i bilen. Min hjärna säger åt mig att det bara är bra, han visste ju inte om att jag aldrig är mer än tre meter från Elsa men det kändes ändå jobbigt. Sen råkade jag ha för varmt vatten när hon skulle bada så hon blev ledsen. Sen tjafsade jag och mannen lite och ja, nu känns det inget bra helt enkelt. :cry:
 
Ikväll har jag känslan av att vara en asdålig mamma och känner mig ledsen. Elsa har varit missnöjd hela dagen, troligtvis pga tänder på gång. Vi skulle iväg och hämta upp en grej, hon somnade i bilen som jag parkerade precis utanför en dörr, skulle kika in hur lång kö det var och gick 1,5 meter från bilen. Då kom en man fram till mig och läxade upp mig för att jag lämnade mitt barn i bilen. Min hjärna säger åt mig att det bara är bra, han visste ju inte om att jag aldrig är mer än tre meter från Elsa men det kändes ändå jobbigt. Sen råkade jag ha för varmt vatten när hon skulle bada så hon blev ledsen. Sen tjafsade jag och mannen lite och ja, nu känns det inget bra helt enkelt. :cry:

sover hon när jag lämnar på förskolan tar jag inte ut ur bilen. Tar ca 2-3 min eftersom vi bara lämnar i dörren/på gården
 
Fick första ”mamma” idag 😍. Två gånger, en på morgonen när hon inte såg mig hördes mammmammmaaaa. Och samma på kvällen när maken försökte natta henne kom samma sak när hon såg mig. Trodde hon sov redan så kom in (han kan inte natta om hon ser mig)

Men åååh så mysigt! 😍 Längtar efter att få höra mamma för första gången.
 
Ikväll har jag känslan av att vara en asdålig mamma och känner mig ledsen. Elsa har varit missnöjd hela dagen, troligtvis pga tänder på gång. Vi skulle iväg och hämta upp en grej, hon somnade i bilen som jag parkerade precis utanför en dörr, skulle kika in hur lång kö det var och gick 1,5 meter från bilen. Då kom en man fram till mig och läxade upp mig för att jag lämnade mitt barn i bilen. Min hjärna säger åt mig att det bara är bra, han visste ju inte om att jag aldrig är mer än tre meter från Elsa men det kändes ändå jobbigt. Sen råkade jag ha för varmt vatten när hon skulle bada så hon blev ledsen. Sen tjafsade jag och mannen lite och ja, nu känns det inget bra helt enkelt. :cry:
Förstår ju att det känns pissigt när det blir sak på sak, men av det du skriver här i tråden så är du ingen dålig mamma alls :heart .
 
Ikväll har jag känslan av att vara en asdålig mamma och känner mig ledsen. Elsa har varit missnöjd hela dagen, troligtvis pga tänder på gång. Vi skulle iväg och hämta upp en grej, hon somnade i bilen som jag parkerade precis utanför en dörr, skulle kika in hur lång kö det var och gick 1,5 meter från bilen. Då kom en man fram till mig och läxade upp mig för att jag lämnade mitt barn i bilen. Min hjärna säger åt mig att det bara är bra, han visste ju inte om att jag aldrig är mer än tre meter från Elsa men det kändes ändå jobbigt. Sen råkade jag ha för varmt vatten när hon skulle bada så hon blev ledsen. Sen tjafsade jag och mannen lite och ja, nu känns det inget bra helt enkelt. :cry:
Usch vad jobbigt! Jag hade också blivit ledsen om nån sagt så även om det såklart är bra att folk är uppmärksamma om någon faktiskt skulle lämna sitt barn, men man är ju så sjukt känslig när det gäller ens föräldraroll, det är så lätt att känna sig helt värdelös.
 
Ikväll har jag känslan av att vara en asdålig mamma och känner mig ledsen. Elsa har varit missnöjd hela dagen, troligtvis pga tänder på gång. Vi skulle iväg och hämta upp en grej, hon somnade i bilen som jag parkerade precis utanför en dörr, skulle kika in hur lång kö det var och gick 1,5 meter från bilen. Då kom en man fram till mig och läxade upp mig för att jag lämnade mitt barn i bilen. Min hjärna säger åt mig att det bara är bra, han visste ju inte om att jag aldrig är mer än tre meter från Elsa men det kändes ändå jobbigt. Sen råkade jag ha för varmt vatten när hon skulle bada så hon blev ledsen. Sen tjafsade jag och mannen lite och ja, nu känns det inget bra helt enkelt. :cry:
Förstår känslan precis. Man är så skör som nybliven förälder också. Du är ingen dålig mamma :heart
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
742
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 987
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
75 76 77
Svar
1 523
· Visningar
79 188
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
6 7 8
Svar
159
· Visningar
5 055
Senast: MJLee
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp