Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Vi har också kört med whitenoise en del sen start... storasyster är ju inte direkt tyst här hemma 😅 hon säger jämt åt oss att man inte får skrika (hon är ju ljudkänslig) men det verkar inte gälla för henne själv 🤣 Lillasyster har vant sig mer och mer vid ljud ändå tycker jag. Försöker inte ha det för tyst för då vaknar hon lätt.

Men sambon när han hostar 🙄 tror vi alla blir skrämda... vet inte hur många ggr lillan ryckte till eller vaknade pga det igår... haha, sambon lyckas alltid göra mest ljud när han försöker vara tyst för att barnen sover 🤣
 
Ikväll blev lillasyster 4 månader. Vid den här tiden för 4 månader sen gick vi in på BB från förlossningen. Tänk att man vill stanna tiden och samtidigt se dom utvecklas.
Innan jag fick barn förstod jag inte hur man kunde älska någon så. Sen var jag orolig att jag inte skulle kunna älska lillasyster lika mycket som storebror. Tänk så jag oroade mig i onödan.
 
Ikväll blev lillasyster 4 månader. Vid den här tiden för 4 månader sen gick vi in på BB från förlossningen. Tänk att man vill stanna tiden och samtidigt se dom utvecklas.
Innan jag fick barn förstod jag inte hur man kunde älska någon så. Sen var jag orolig att jag inte skulle kunna älska lillasyster lika mycket som storebror. Tänk så jag oroade mig i onödan.
Grattis till lillasyster! Håller med dig, man vill verkligen stanna tiden samtidigt som jag knappt kan vänta på att få se dem lära sig nya saker för att det är så roligt att vara med dem i nya upptäckter! Det är verkligen dubbelt. Häromdagen pratade jag och min sambo om att de inte längre kurar ihop sig sådär med rumpan i vädret som de gjorde förut och då kändes det sorgligt att den tiden redan är förbi 😭😭, samtidigt är de ju fortfarande supersmå så man får verkligen försöka njuta av tiden (i den mån man hinner med).
 
Grattis till lillasyster! Håller med dig, man vill verkligen stanna tiden samtidigt som jag knappt kan vänta på att få se dem lära sig nya saker för att det är så roligt att vara med dem i nya upptäckter! Det är verkligen dubbelt. Häromdagen pratade jag och min sambo om att de inte längre kurar ihop sig sådär med rumpan i vädret som de gjorde förut och då kändes det sorgligt att den tiden redan är förbi 😭😭, samtidigt är de ju fortfarande supersmå så man får verkligen försöka njuta av tiden (i den mån man hinner med).
Haha. Vår 2,5 åring sover ännu så. På magen med rumpan i vädret
 
Här så har Lilleman lärt sig att ta sig fram genom att krypa med benen och åla/kasta sig med armarna. Ser väldigt roligt ut och han börjar bli rätt snabb. Får se om tekniken förbättras framöver eller om han fortsätter så här 😂

Dessutom har han börjat bli väldigt mammig de senaste dagarna och har väldig koll på var jag är när någon annan håller honom. Börjar även bli lite blyg för andra än mig och sin pappa. Jag hoppas att det är snart övergående, åtminstone mammigheten.
 
Här så har Lilleman lärt sig att ta sig fram genom att krypa med benen och åla/kasta sig med armarna. Ser väldigt roligt ut och han börjar bli rätt snabb. Får se om tekniken förbättras framöver eller om han fortsätter så här 😂

Dessutom har han börjat bli väldigt mammig de senaste dagarna och har väldig koll på var jag är när någon annan håller honom. Börjar även bli lite blyg för andra än mig och sin pappa. Jag hoppas att det är snart övergående, åtminstone mammigheten.

Woho duktig!

Har för mig att jag läst att mammig/pappighet kan förstärkas mycket när dom börjar kunna röra sig. Dom fattar liksom att avståndet till föräldern kan öka och minska.
 
Här så har Lilleman lärt sig att ta sig fram genom att krypa med benen och åla/kasta sig med armarna. Ser väldigt roligt ut och han börjar bli rätt snabb. Får se om tekniken förbättras framöver eller om han fortsätter så här 😂

Dessutom har han börjat bli väldigt mammig de senaste dagarna och har väldig koll på var jag är när någon annan håller honom. Börjar även bli lite blyg för andra än mig och sin pappa. Jag hoppas att det är snart övergående, åtminstone mammigheten.
Wow! Hur gammal är han nu?
 
Fy vilken snutt-natt. Känner mig helt slut :crazy: . Vet inte hur många gånger hon skulle äta.
Inbillar mig fortfarande att det har att göra med utveckling och närhet, igår kväll rullade hon både hitan och ditan, magläge/ryggläge och en bit bort från ursprungsplatsen nämligen :D.
 
Här har vi en 3-månaders som flyttar runt sig överallt i babygymmet 😅 lägger henne i mitten och bara nån minut efter har hon lyckats ta sig ut från mattan helt 😂 hon knuffar runt sig med benen.

Hon försöker vända sig också, ligger ofta och rullar mot sidan, från mage till rygg klarar hon redan, snart kommer väl rygg till mage också om hon fortsätter såhär
 
Inga problem på bvc idag. Sköterskan tyckte hon är i utvecklingen mer som en 6-månaders än en 4-månaders :D.
Hon tyckte faktiskt inte det var nån brådska just nu med att införa smakprov, men vid 6 månader ska vi börja byta ut lunchen till gröt tex tyckte hon. Och prova all möjlig mat.
Lunch liksom...hon äter ju dygnet runt, ibland oftare och ibland mer uppehåll, så vet inte riktigt vilken amningsgång vi skulle minska på då.


6,55 kg och 65 cm. Undra på 62 har känts tight ett tag.
 
Alltså min sambo är fantastisk och ställer upp för mig och barnen på alla sätt men ibland blir jag så trött. Som idag då är vi hemma alla fyra och sambon skulle iväg och göra ärende och köpa lunch på väg hem. Jag börjar säga åt honom runt 1040 att han måste åka om vi ska hinna äta innan lillan behöver sova igen. Han håller på att sätta ihop en byrå. Åker iväg 1120 och lillan blir övertrött och vi får äta i omgångar. Sen är han helt uppgiven över att vi aldrig hinner nåt och så är det ju. Men med bebis svårigheter att sova på dagen har jag kapitulerat för längesen och är liksom nöjd om vi ätit nyttig mat och kanske hunnit vara ute en stund och hunnit tvätta lite 😔
 
Alltså min sambo är fantastisk och ställer upp för mig och barnen på alla sätt men ibland blir jag så trött. Som idag då är vi hemma alla fyra och sambon skulle iväg och göra ärende och köpa lunch på väg hem. Jag börjar säga åt honom runt 1040 att han måste åka om vi ska hinna äta innan lillan behöver sova igen. Han håller på att sätta ihop en byrå. Åker iväg 1120 och lillan blir övertrött och vi får äta i omgångar. Sen är han helt uppgiven över att vi aldrig hinner nåt och så är det ju. Men med bebis svårigheter att sova på dagen har jag kapitulerat för längesen och är liksom nöjd om vi ätit nyttig mat och kanske hunnit vara ute en stund och hunnit tvätta lite 😔
Nu har inte vi sånt besvär med bebis, då hon sover flera gånger under dagen, men jag är ändå nöjd om vi hinner vara ute lite och fixa med dammsugning eller tvätt och så äta. Förstår verkligen inte hur folk hinner och orkar med fler barn än två. All heder till er!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
739
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 954
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
73 74 75
Svar
1 488
· Visningar
77 499
Senast: Dorinda
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
3 935
Senast: Rosett
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp