Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Här har håret börjat rasa av mig. Vill minnas det var så när sonen var i denna ålder med, då blev jag riktigt tunnhårig till sist. Hoppas det inte blir så illa nu.
Har läst att man inte tappar under graviditeten, utan att det kommer såhär efter. Vet inte det vetenskapliga i det, men stämmer för mig att det kommer rejält fall såhär senare i alla fall. :(
Har läst samma. Jag har inte tappat något och tänkt att jag slipper, men då är man inte säker än alltså!
 
Här har håret börjat rasa av mig. Vill minnas det var så när sonen var i denna ålder med, då blev jag riktigt tunnhårig till sist. Hoppas det inte blir så illa nu.
Har läst att man inte tappar under graviditeten, utan att det kommer såhär efter. Vet inte det vetenskapliga i det, men stämmer för mig att det kommer rejält fall såhär senare i alla fall. :(
Jag tappade rejält med hår med sonen. Har fortfarande stubb i luggen efter det. Denna gången har jag också tappat men inte lika mycket
 
Här har håret börjat rasa av mig. Vill minnas det var så när sonen var i denna ålder med, då blev jag riktigt tunnhårig till sist. Hoppas det inte blir så illa nu.
Har läst att man inte tappar under graviditeten, utan att det kommer såhär efter. Vet inte det vetenskapliga i det, men stämmer för mig att det kommer rejält fall såhär senare i alla fall. :(

Jag tappar också massor! Började när Lilleman var kring 4 månader tror jag.
 
Tappar också jättemycket hår. Dammsuger hela tiden, ändå har lillebror händerna fulla med hår när han legat på golvet en stund :wtf:

Apropå tunga bilstolar. Lillebror väger runt 10,5 kg nu och det går inte att bära runt på honom i babyskyddet längre. Knappt så att jag klarar av att lyfta det så högt att jag får på det på vagnschassit. Så igår bytte vi till bilstol nr 2. Köpte ny framåtvänd stol till storebror så lillebror fick ärva. Hade egentligen tänkt vänta någon månad till men ungen är helt enkelt för tung :o:D
 
Tappar också jättemycket hår. Dammsuger hela tiden, ändå har lillebror händerna fulla med hår när han legat på golvet en stund :wtf:

Apropå tunga bilstolar. Lillebror väger runt 10,5 kg nu och det går inte att bära runt på honom i babyskyddet längre. Knappt så att jag klarar av att lyfta det så högt att jag får på det på vagnschassit. Så igår bytte vi till bilstol nr 2. Köpte ny framåtvänd stol till storebror så lillebror fick ärva. Hade egentligen tänkt vänta någon månad till men ungen är helt enkelt för tung :o:D

Hög igenkänning på båda styckena :D

Vi planerar också att byta till bilbarnstol, skall försöka komma iväg och få införskaffat en i veckan. Vilken har ni? Är ni nöjda?
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Hög igenkänning på båda styckena :D

Vi planerar också att byta till bilbarnstol, skall försöka komma iväg och få införskaffat en i veckan. Vilken har ni? Är ni nöjda?

Vi har en Besafe izi plus. Absolut nöjd med den. Det viktigaste, förutom att den är säker, tycker jag är att den går att luta bakåt ganska rejält. Den vi har har tre lägen och det blir typ samma lutning bakåt på tredje läget som i babyskyddet. Då sover dom små liven gott :p Det sämsta med den är att bältet är ganska trögt att dra åt. Det hade varit skönt om det var lättare.
 
Vi har en axkid mini kid till sonen, är nöjda med den. Till Elsa har vi skaffat en Britax som vi köpt av kompisar till oss. De har tvillingar så vi köpte en till extrabilen också 👍🏻
 
Vi har för övrigt haft bästa kvällen och natten på väldigt länge. Mannen lyckades söva Elsa i sängen, alltså utan att gå runt med henne. Hon sov 19-23. Vaknade upp och åt. Somnade om direkt och sov stilla och tungt till 5.20. Åt och vaknade för morgonen 6.30. Skönt att äntligen göra ett framsteg 👍🏻
 
BVC och fyramånaderskontroll idag. 6950 gram och 63 cm. Jag har ju klagat lite på min bvc innan men idag kändes det mycket bättre, hon var lyhörd och positiv till amningen. När det känns så är det så mycket lättare att ställa frågor och samtala utan att känna att man hamnar i försvar direkt.
 
Idag har jag beställt vårjackor! Tog storlek 74 nu men det kanske var lite överdrivet, fattar inte hur man ska veta hur snabbt de växer... de har precis gått in i storlek 62 nu. Hur tänker ni när ni köper kläder till senare?
 
Idag har jag beställt vårjackor! Tog storlek 74 nu men det kanske var lite överdrivet, fattar inte hur man ska veta hur snabbt de växer... de har precis gått in i storlek 62 nu. Hur tänker ni när ni köper kläder till senare?
Ögonmått 👀😅😂
Skämt åsido, tycker det är svårt. Nu är ju min tös 63 cm, mycket eller ja det mesta i 62 är ändå för smått. Använder nästan bara 68. Hon ligger ändå bara mellan "normalkurvan" och nästa.

Igår hade hon på sig en pyjamas i 74,passade perfekt när jag vek upp ärmmuddarna.

Så mycket klokare du blev av mitt svar va 😂😂
 
Ögonmått 👀😅😂
Skämt åsido, tycker det är svårt. Nu är ju min tös 63 cm, mycket eller ja det mesta i 62 är ändå för smått. Använder nästan bara 68. Hon ligger ändå bara mellan "normalkurvan" och nästa.

Igår hade hon på sig en pyjamas i 74,passade perfekt när jag vek upp ärmmuddarna.

Så mycket klokare du blev av mitt svar va 😂😂
Ja, nu blev det glasklart 😅. Men det är nåt med pyjamasar tycker jag, de blir så korta i benen med en gång? Mina är ändå under normalkurvan på längden men pyjamasar har de alltid vuxit ur innan alla andra kläder. Men å andra sidan kanske det beror på att vi tvättar pyjamasar hela tiden och min sambo envisas med att tvätta dem i 60 varje gång oavsett smutsighetsgrad.
 
Ja, nu blev det glasklart 😅. Men det är nåt med pyjamasar tycker jag, de blir så korta i benen med en gång? Mina är ändå under normalkurvan på längden men pyjamasar har de alltid vuxit ur innan alla andra kläder. Men å andra sidan kanske det beror på att vi tvättar pyjamasar hela tiden och min sambo envisas med att tvätta dem i 60 varje gång oavsett smutsighetsgrad.
Ja, de blir snabbt för små! Vissa bodys och tröjor blir också snabbt för tighta att få i armarna i tycker jag.

Just ytterkläder har en tendens att åka upp över munnen på min bebis, huvudet sitter typ direkt på axlarna. 😂
 
Jag köpte en vinteroverall i storlek 68 tidigare i vintras. Fortfarande stor, men endast provad för nu försvann vintern :p. Hon lär inte kunna ha den nästa vinter.
 
Svårt det där med kläder och storlekar. Ännu svårare när det blir dags för skor. 🙄 Sonen ligger +1 på längd och +1 på vikten och han kan ofta ha den storleken som han ”ska” ha enligt tabell och oftast även en mindre. Som nu: 92 enligt tabell men 86 funkar också. Lillan är kortare än brorsan och växer ur byxor på bredden. Brorsan alltid på längden och då kan man ju maskera med att dra upp strumpor.🙄

Sen är ju olika märken olika stora. Upplever pop och Lindex som rymligare än exempelvis Newbie.

Men barn är ju olika stora. Du får kolla när jackorna kommer. Ofta kan man ju vika ärmar för det är oftast det som blir för stort
 
Idag har jag beställt vårjackor! Tog storlek 74 nu men det kanske var lite överdrivet, fattar inte hur man ska veta hur snabbt de växer... de har precis gått in i storlek 62 nu. Hur tänker ni när ni köper kläder till senare?
Köpte en våroverall i veckan. Minsta som fanns var 74. Men vi drar 68 nu så tänker att hon växer väl i den förr eller senare

tredje barnet och alla har varit totalt olika efter storlekar. Äldsta var +2 på vikt och -2 på längd. Var alltid en storlek ”efter” åldersmässigt. Skulle säga att han är rätt normal idag vid 4 år. Lite kortare än medel men maken är också bara 172cm

mellanbarnet är STOR för sin ålder. Fyller 3 i juni men drar redan nu 104 i storlek 🙈. Skiljer ungefär 5-6 cm på dem.

tösen är lite liten för sin ålder, strax under medel men följer storlek enligt åldern i alla fall. 7901g och 62 cm vid 4 månader
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
741
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 987
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
74 75 76
Svar
1 517
· Visningar
78 882
Senast: Human
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
6 7 8
Svar
158
· Visningar
4 978
Senast: Catsu
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp