Höstföräldrar 2020 - del 3

Status
Stängd för vidare inlägg.
Asså guud vad den här ungen är på allt! Han har iofs lärt sig att inte dra i blommorna, men eluttagen 🤯 Nu har han börjat dra ur kontakterna och då finns det ju inget som skyddar. Blixtsnabb är han också och snabbar sig bara ännu mer om man ropar "aj aj!". Nu ikväll skulle han på ett uttag så jag störtar dit, snubblar och slår huvudet i väggen. Aj. Ungen blev skiträdd också. Och jag skällde på maken som faktiskt såg det före mig men inte reagerade snabbt nog. Så nu har jag googlat och insett att det finns vridbara petskydd så man kan ha sladden i och som åker igen om man drar ut den. Så beställde ett gäng plus lås till skåp för han ska ju såklart in i det skåp där vi förvarar diverse sladdar och elgrejs.

Gud ibland undrar jag hur fasen man ska kunna hålla dem vid liv till vuxen ålder 🤯
Låter som M. Skrattar och skyndar sig när man säger ajaj.
 
Omg såna måste jag köpa. Tycker jag plockat undan allt men Elsa är alltid steget före och tar saken jag fick släppa i panik för att rädda något annat.

I veckan träffade jag en pojke lika gammal som Elsa, 9 cm längre. Jag kom hem med vild blick och talade om för min man att vi har tur med längden. 10 cm Elsa till skulle vara katastrof 😱.

Läste om hur farligt det är att svälja knappcellsbatteri (en bebis som dött) och har plockat undan ljudböcker nu. Kanske onödigt nojig men känns läskigt.
Oh shit jag får sån ångest av att höra om alla faror 😱
 
Här får vi också plocka undan mer och mer grejer, nu har en tavla tagits ner efter att de börjat ställa sig mot väggen och dra i den tills den åker ner. Vi har också en golvlampa de rivit ner och så spegeln i hallen som de tycker är kul att få gung på 😭😭. Nu är det så tydligt att de vet att de inte får också, de kryper mot spegeln och så stannar de upp och vänder sig om för att se att jag ser vad de gör och då kryper de blixtsnabbt vidare skrattandes medan jag kommer rusande efter 🙈.
De där vridbara kontaktskydden ska jag också kolla på, nu har vi såna skydd som gör att man inte kan använda kontakten och det börjar bli väldigt mörkt i vår lägenhet när vi inte kan ha tända lampor 😅.

Häromdagen var mina föräldrar här med en gammal gåvagn som Harry nu kör runt Sixten i, otroligt gulligt och jag vet inte vem av dem som är nöjdast. Sixten sitter där med ett gosedjur i famnen och ler medan Harry travar på och skriker TITTA DÄR 😅.
 
1-års kontroll för Elsa idag. Hon fyllde ju 1 år 10/9. ❤️Allt såg bra ut på utvecklingsuppföljningen, men hon vägde in på 9,2 och 73 cm lång. Hon ligger -1SD både på längd och på vikt så kanske inte så konstigt att 74 sitter perfekt 🙈 Sonen vägde 11 kilo som ettåring och var rejält mkt längre.
 
Vilken kväll. Lagom tills att vi skulle börja varva ner och sätta på tvn kommer mellanbarnet och är helt hysterisk. Trodde först de var en spindel (han är livrädd för dem och vi har en hel del långbenta inne)

visade sig att han pillat in en ärta i näsan. Som satt fast. Fick inte heller ut den så blev att lassa alla barn i bilen. Storebror till mina föräldrar och sedan till jouren och pilla ut ärtan.

läggdags blev en timme senare för alla. Och just det. Sa jag att gubben jobbade kväll idag 🤣
 
Hörrni, vad äter era små till frukost? H och S har från en dag till en annan börjat vägra gröt både till frukost och mellanmål, med massa trugande lyckas jag få i dem en halv portion var om de samtidigt får äta lite smörgås. Hoppas på att detta bara är en fas, men vad kan jag ge dem istället? Smörgås älskar de men det känns lite lite som frukost, de brukar sätta i sig typ en macka var till mellanmål innan morgonvilan.
 
Hörrni, vad äter era små till frukost? H och S har från en dag till en annan börjat vägra gröt både till frukost och mellanmål, med massa trugande lyckas jag få i dem en halv portion var om de samtidigt får äta lite smörgås. Hoppas på att detta bara är en fas, men vad kan jag ge dem istället? Smörgås älskar de men det känns lite lite som frukost, de brukar sätta i sig typ en macka var till mellanmål innan morgonvilan.
Tintin käkar gröt (som jag lagt i klämmispåse pga lat 🤷), macka och kanske lite frukt. Och kanske resterna av brorsans frukost 😂 Till mellis får han macka och frukt eller kvarg/yoghurt och frukt. Har också gjort mig till och gjort bananmuffins några gånger. Det älskar han. Gröt pinnar kan man ju också göra om man har lust.
 
Tintin käkar gröt (som jag lagt i klämmispåse pga lat 🤷), macka och kanske lite frukt. Och kanske resterna av brorsans frukost 😂 Till mellis får han macka och frukt eller kvarg/yoghurt och frukt. Har också gjort mig till och gjort bananmuffins några gånger. Det älskar han. Gröt pinnar kan man ju också göra om man har lust.
Åh, smart med klämmispåse, de älskar såna! Ska testa om det kan hjälpa.
 
Hörrni, vad äter era små till frukost? H och S har från en dag till en annan börjat vägra gröt både till frukost och mellanmål, med massa trugande lyckas jag få i dem en halv portion var om de samtidigt får äta lite smörgås. Hoppas på att detta bara är en fas, men vad kan jag ge dem istället? Smörgås älskar de men det känns lite lite som frukost, de brukar sätta i sig typ en macka var till mellanmål innan morgonvilan.
Vad lustigt, Lilleman började också vägra gröt till frukost där vid 9-10 månader någon gång, så nu får han smörgås till frukost. Ungen är galen i ost så helst hade han nog bara ätit det 😅 Gröt har precis börjat bli ätbart igen så jag hoppas det bara var en fas.
 
Vad lustigt, Lilleman började också vägra gröt till frukost där vid 9-10 månader någon gång, så nu får han smörgås till frukost. Ungen är galen i ost så helst hade han nog bara ätit det 😅 Gröt har precis börjat bli ätbart igen så jag hoppas det bara var en fas.
Skönt att det återgått, hoppas på samma 😅, gröt känns så svårslaget som frukost.
 
Hörrni, vad äter era små till frukost? H och S har från en dag till en annan börjat vägra gröt både till frukost och mellanmål, med massa trugande lyckas jag få i dem en halv portion var om de samtidigt får äta lite smörgås. Hoppas på att detta bara är en fas, men vad kan jag ge dem istället? Smörgås älskar de men det känns lite lite som frukost, de brukar sätta i sig typ en macka var till mellanmål innan morgonvilan.
Elsa har hittills ätit gröt, men vissa dagar är det lite trögt. Då brukar vi ge lite macka, mosad banan eller små äggbitar som plock.
 
Hörrni, vad äter era små till frukost? H och S har från en dag till en annan börjat vägra gröt både till frukost och mellanmål, med massa trugande lyckas jag få i dem en halv portion var om de samtidigt får äta lite smörgås. Hoppas på att detta bara är en fas, men vad kan jag ge dem istället? Smörgås älskar de men det känns lite lite som frukost, de brukar sätta i sig typ en macka var till mellanmål innan morgonvilan.
Även här har gröt vägrats vid frukost ibland nu. Brukar bli macka i bitar istället. Oftast bara med smör, ibland med ost eller leverpastej.
 
Har varit väldigt off här på sista tiden och har inte läst ikapp än. Hur går det för alla? 🥰 någon som börjat skola in eller snart planerar förskola? Här är vi hemma ännu och planerar vara året ut åtminstone 🥰
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Hästvård Hej! Jag har tänkt ta upp ridningen igen efter flera flera års uppehåll men känner att jag kommit av mig väldigt mycket vad gäller både...
Svar
9
· Visningar
678
Senast: skiesabove
·
Hästvård Jag har en skimmel hemma, och som de flesta andra skimlar har hon knutor. Jag har mest hanterat det enligt modellen att hålla koll så...
5 6 7
Svar
124
· Visningar
7 714
Senast: Anna-Bella
·
Övr. Barn Vi fortsätter väl här, då andra tråden nåt över 2000 inlägg. Själv ligger jag bredvid yngsta och väntar på att hon ska somna nån gång.
67 68 69
Svar
1 363
· Visningar
70 182
Senast: zassoo
·
Tjatter Just nu funderar jag på hur oändligt mycket vi funderar på, så det behövdes en 3e tråd...
2 3
Svar
46
· Visningar
1 172

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Dressyrsnack 16
  • Artroskopi äldre häst
  • Födda 2022

Omröstningar

Tillbaka
Upp