Höstföräldrar 2020 del 4

Storebror har varit så lite på förskolan senaste veckorna så känns otroligt att det är därifrån. Tror att deras kusin smittade dem när vi var på middag hos mamma för två veckor sedan. Han hostade då och fick feber dagen efter. Sen blev våra sjuka 3-4 dagar senare.

Hahaha jag hade också fått panik 😂
Åh typiskt! Elsa börjar förskolan i januari och då lär virusen attackera 😭
 
Suck vad mycket förkylningar det är nu 😩 Båda barnen blev förkylda förrförra helgen med sjukt mycket snor, hosta och feber. Satt och sov med Tintin flera nätter. En natt fick han krupp också. Till helgen som var de ganska friska, storebror gick på förskolan igår men sen blev de sjuka idag igen! Storebror fick feber inatt och Tintin bara slog det till på nu på eftermiddagen. Somnade i min famn stackarn. Usch jag orkar inte en till vecka med sjuka barn och dålig sömn 😭 Jag vet att barn blir sjuka, ofta, men jag får sådan ångest och stresspåslag när de är dåliga. Sitter nog i sedan storebror hade feberkramper och astmaanfall som liten.

Hur har ni det med sjukor?
Usch vad jobbigt.

Vi har *peppar peppar* klarat oss bra hittills. Håller ju på skola in lillasyster hos dagmamma och idag var dom på öppna förskolan med två andra dagmammor = smitthärd :p.
 
Vi har också varit rätt förskonade från smittor så här långt men nästa vecka börjar inskolningen och sen lär det väl vara kört. :p
 
Suck vad mycket förkylningar det är nu 😩 Båda barnen blev förkylda förrförra helgen med sjukt mycket snor, hosta och feber. Satt och sov med Tintin flera nätter. En natt fick han krupp också. Till helgen som var de ganska friska, storebror gick på förskolan igår men sen blev de sjuka idag igen! Storebror fick feber inatt och Tintin bara slog det till på nu på eftermiddagen. Somnade i min famn stackarn. Usch jag orkar inte en till vecka med sjuka barn och dålig sömn 😭 Jag vet att barn blir sjuka, ofta, men jag får sådan ångest och stresspåslag när de är dåliga. Sitter nog i sedan storebror hade feberkramper och astmaanfall som liten.

Hur har ni det med sjukor?

här har hon varit förkyld inskolningsveckan (i slutet på september) och höstlovsveckan. Och ikväll började de två äldre kasta upp :yuck: Som den snälla och supportande mamma/fru som jag är ligger jag och gömmer mig under en filt i vardagsrummet och har skickat in maken i smitthärden. Har sådan otrolig kräkfobi att jag inte vet vart jag skall ta vägen just nu.
 
här har hon varit förkyld inskolningsveckan (i slutet på september) och höstlovsveckan. Och ikväll började de två äldre kasta upp :yuck: Som den snälla och supportande mamma/fru som jag är ligger jag och gömmer mig under en filt i vardagsrummet och har skickat in maken i smitthärden. Har sådan otrolig kräkfobi att jag inte vet vart jag skall ta vägen just nu.
Åh fy, det där är min mardröm, lider med dig :heart . Jag förstår dig helt, kommer också göra så om mannen är hemma när helvetet bryter löst. :nailbiting:
 
Imorgon åker jag hemifrån tidigt på morgonen och kommer hem först fredag kväll. Har sån ångest över det. Lillasyster ammar ju flera gånger per natt, ofta ett par gånger dagtid med. Jag vet att det mer är för närhet och trygghet än mat och jag vet hon är helt trygg med pappa. Men det skär lite (mycket) i hjärtat på mig att lämna henne.

Sambon är inte alls orolig, som tur är. Han har frågat om jag inte ska passa på att sluta amma på en gång, men jag är verkligen inte redo än.

Nu ligger jag här med henne tätt intill och snosar på hennes huvud medan hon somnat vid bröstet :love: .

Pumpen är nerpackad, gissar jag behöver den imorgon kväll och kanske fredag morgon med.
 
här har hon varit förkyld inskolningsveckan (i slutet på september) och höstlovsveckan. Och ikväll började de två äldre kasta upp :yuck: Som den snälla och supportande mamma/fru som jag är ligger jag och gömmer mig under en filt i vardagsrummet och har skickat in maken i smitthärden. Har sådan otrolig kräkfobi att jag inte vet vart jag skall ta vägen just nu.
Ååh fyyy! Vi har varit väldigt förskonade från magsjukor men vi fick allihopa en gång när storebror var knappt 1 år. På morgonen när jag skulle upp och byta blöja efter att allihopa kräkts hela natten höll jag på att svimma och fick hålla mig i badkaret. Ringde till svärmor och grät för jag tyckte så synd om mig själv 😅 Hon är övertygad om att hon är immun mot caliciviruset så hon kom och hämtade sonen utan att blinka 😍 Hon tänkte dock inte på svärfar, som såklart blev magsjuk han också 😂 Men hon klarade sig.
 
Imorgon åker jag hemifrån tidigt på morgonen och kommer hem först fredag kväll. Har sån ångest över det. Lillasyster ammar ju flera gånger per natt, ofta ett par gånger dagtid med. Jag vet att det mer är för närhet och trygghet än mat och jag vet hon är helt trygg med pappa. Men det skär lite (mycket) i hjärtat på mig att lämna henne.

Sambon är inte alls orolig, som tur är. Han har frågat om jag inte ska passa på att sluta amma på en gång, men jag är verkligen inte redo än.

Nu ligger jag här med henne tätt intill och snosar på hennes huvud medan hon somnat vid bröstet :love: .

Pumpen är nerpackad, gissar jag behöver den imorgon kväll och kanske fredag morgon med.
Man får tycka att det är jobbigt ❤️
 
här har hon varit förkyld inskolningsveckan (i slutet på september) och höstlovsveckan. Och ikväll började de två äldre kasta upp :yuck: Som den snälla och supportande mamma/fru som jag är ligger jag och gömmer mig under en filt i vardagsrummet och har skickat in maken i smitthärden. Har sådan otrolig kräkfobi att jag inte vet vart jag skall ta vägen just nu.
Usch, jag FASAR för magsjukan som väl är oundviklig med barn. Min sambo kommer inte vara till något stöd i det, han är extremt spyrädd.
 
Vi har peppar, peppar inte haft VKS sen barnen kom. Tänker att det kanske är en effekt av covid och att förskolan hållt så hårt på att man ska vara frisk. Vad vet jag?

Men, innan dess. Sambon jobbar ju på barnakuten och blir dålig minst en gång om året. Jag klarade mig så många gånger att jag trodde jag var immun. Det var jag inte. 😩

Minns särskilt en juldag när sambon jobbade natten och inte skulle komma hem förrän dagen efter och kom hem mitt i natten och hade cyklat hem stackarn efter att han blivit dålig. Ser inte fram emot att han ska börja jobba igen och dra hem skiten 😡
 
Har haft besök av en kollega idag. När hon kom sov Elsa och allt var så fint och städat. Sen vaknade Elsa och eftersom jag hade splittrat fokus blev hela huset kaos. Det var fan grejer överallt 😂. Min kollega ... Oj... Hon är ganska vild. Vi behövde aldrig plocka undan en enda grej.
Vi har just satt tillbaka soffbordet (tomt) och hängt tillbaka några gardiner på prov 😂
 
Haft en så bra natt, trots att vi blivit sjuka.. men än är det mest storasyster som har hosta 😮‍💨

Men lillan har sovit så bra, hon brukar vakna en del efter läggdags.. och senaste har vi haft några tuffa kvällar/nätter - misstänker pga tänder.. men nu börjar jag misstänka att hennes sista sovstund (som blev kort igår) gav resultat också, att hon sov bättre under natten. När hon får sova så mycket hon vill så sover hon 1,5h vid båda sovstunder på dagen.. men överväger nu att försöka få sista sovstunden kortare - igår blev den 30-40 min. Får testa idag och se om denna natten blir likadan.

Imorgon fyller hon förresten 1 år 🥳🥳
 
Haft en så bra natt, trots att vi blivit sjuka.. men än är det mest storasyster som har hosta 😮‍💨

Men lillan har sovit så bra, hon brukar vakna en del efter läggdags.. och senaste har vi haft några tuffa kvällar/nätter - misstänker pga tänder.. men nu börjar jag misstänka att hennes sista sovstund (som blev kort igår) gav resultat också, att hon sov bättre under natten. När hon får sova så mycket hon vill så sover hon 1,5h vid båda sovstunder på dagen.. men överväger nu att försöka få sista sovstunden kortare - igår blev den 30-40 min. Får testa idag och se om denna natten blir likadan.

Imorgon fyller hon förresten 1 år 🥳🥳
Grattis! 🥳🥳 Hon var väl sist ut i tråden?
Vi hade faktiskt några nätter förra veckan när barnen sov hela nätterna för första gången! Tyvärr har det nu återgått men det ger ändå hopp om att det en dag kommer ske!
 
Jag sov ostört, för första gången på flera år, 6 timmar i natt. Vaknade dock med sprängfyllda värkande bröst, trots pumpning innan läggdags.

Natten hemma hade gått bra. Hon hade vaknat till två gånger, funderat en del bägge gångerna men inte varit ledsen och sen lagt sig intill pappa och sovit vidare. Andra gången hade hon lagt sig på hans bröst.

När jag kom hem var hon nyvaken. Tittade på mig som om hon inte trodde sina ögon och sen började hon gråta. Kom till mig, ammade, pillade mig i ansiktet och sen var det som vanligt :).
Så mamman var orolig i onödan, som hon anat :p.
 
Jag sov ostört, för första gången på flera år, 6 timmar i natt. Vaknade dock med sprängfyllda värkande bröst, trots pumpning innan läggdags.

Natten hemma hade gått bra. Hon hade vaknat till två gånger, funderat en del bägge gångerna men inte varit ledsen och sen lagt sig intill pappa och sovit vidare. Andra gången hade hon lagt sig på hans bröst.

När jag kom hem var hon nyvaken. Tittade på mig som om hon inte trodde sina ögon och sen började hon gråta. Kom till mig, ammade, pillade mig i ansiktet och sen var det som vanligt :).
Så mamman var orolig i onödan, som hon anat :p.
Sex timmars sömn, hur känns det ens😂♥️😻

Alltså ibland känner jag mig så ensam om allt det jobbiga och underbara. Har ingen mammakompis med barn i samma ålder. Är det nån som vill va med i en Messengergrupp? Skulle gärna vilja dela lite bilder och ta del av andras men vill inte lägga upp på forumet.
 
Sex timmars sömn, hur känns det ens😂♥️😻

Alltså ibland känner jag mig så ensam om allt det jobbiga och underbara. Har ingen mammakompis med barn i samma ålder. Är det nån som vill va med i en Messengergrupp? Skulle gärna vilja dela lite bilder och ta del av andras men vill inte lägga upp på forumet.
Förutom att jag vaknade med sprängfyllda ömma bröst så var sömnen ljuvlig. Tror jag, minns bara att jag släckte lampan och sen vaknade jag av klockor, typ :laugh: .

Är gärna med i en Messengergrupp :).
 

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp