Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Mer funderingar. Läser att vissa väljer att till exempel inte vilja ha livmodersammandragande injektionen (det var ju det vi pratade om för nån sida sen), väljer bort K-vitaminspruta till bebisen, vill ha sen avnavling. Hur tänker ni om det?

Jag känner att jag vill ha "det som erbjuds" enligt sjukhusets rutiner då jag tänker att de vet bäst (oftast i alla fall :D )
Jag är en av dom som kommer att be barnmorskan att avvakta med oxcytocinsprutan (så länge allt har förlupit som normalt). Den har inte behövts vid de två andra förlossningarna utan livmodern har dragit ihop sig snabbt och fint.
Sen avnavling ser jag som självklart, bebis bör ha allt sitt blod och det verkar vara standard vid de flesta sjukhus numera.. Vi ska dock medverka i en studie där de kommer ta en liten del av navelsträngsblodet, sen så får bebis resten. :) K-vitamin har de andra också fått, finns ingen anledning till att inte ge lillebror.. :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 304
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
2 927
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 900
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 080
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Hat
  • Hiss och diss del 5
  • Boräntorna

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp