Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Började nog v 5-6 för mig. Både illamående och trötthet. Man är ju inte världens roligaste piggaste mamma nu:meh:
Har tid för hälsosamtalet nästa vecka och sedan inskrivning när jag är i v 11.
Har du ringt än? På min mvc hade de rätt ont om tider så var bra att vara ute i god tid.
Nä jag förstår det. Men förhoppningsvis går det över vid vecka 12. Var det så för dig förra graviditeten?
Nej jag har inte ringt än. Kändes så jobbigt nu sist för då hade jag ringt och fick missfallet samma dag som jag kom på hälsosamtalet och fick en helt ny barnmorska som kändes väldigt osäker i hur hon skulle bemöta mig med missfallet osv. Var ju ”bara” i vecka 6 då. Så tänker att jag ska vänta med att ringa tills jag åtminstone kommit in i vecka 6, nu är jag bara i vecka 4 😊
 
Nä jag förstår det. Men förhoppningsvis går det över vid vecka 12. Var det så för dig förra graviditeten?
Nej jag har inte ringt än. Kändes så jobbigt nu sist för då hade jag ringt och fick missfallet samma dag som jag kom på hälsosamtalet och fick en helt ny barnmorska som kändes väldigt osäker i hur hon skulle bemöta mig med missfallet osv. Var ju ”bara” i vecka 6 då. Så tänker att jag ska vänta med att ringa tills jag åtminstone kommit in i vecka 6, nu är jag bara i vecka 4 😊

Men fy vad jobbigt. Jag hade nog gjort samma sak som du, väntat lite. Inskrivning har man ju ändå inte förrän runt vecka 12 och hälsosamtalet kan man ju ha tätt inpå. Man vet ju att man inte ska använda tobak, inte dricka alkohol etc...
 
Men fy vad jobbigt. Jag hade nog gjort samma sak som du, väntat lite. Inskrivning har man ju ändå inte förrän runt vecka 12 och hälsosamtalet kan man ju ha tätt inpå. Man vet ju att man inte ska använda tobak, inte dricka alkohol etc...
Ja men precis, tänker så också. Nu andra gången vet man ju mer vad man ska undvika att äta osv så då känns det inte så bråttom 😊 Känner att jag vill dit i tid bara för att få en tid för tidigt ultraljud i vecka 12 typ.
sen är det inte så att man som omföderska har färre möten på MVC än vid första barnet? Kändes som man sprang där i tid och otid sist 😂
 
Ja men precis, tänker så också. Nu andra gången vet man ju mer vad man ska undvika att äta osv så då känns det inte så bråttom 😊 Känner att jag vill dit i tid bara för att få en tid för tidigt ultraljud i vecka 12 typ.
sen är det inte så att man som omföderska har färre möten på MVC än vid första barnet? Kändes som man sprang där i tid och otid sist 😂

Kan säkert vara lite olika mellan landsting, men här (Sthlm) är det färre besök som omföderska. Förutsatt att allt är som det ska såklart :)
 
Nä jag förstår det. Men förhoppningsvis går det över vid vecka 12. Var det så för dig förra graviditeten?
Nej jag har inte ringt än. Kändes så jobbigt nu sist för då hade jag ringt och fick missfallet samma dag som jag kom på hälsosamtalet och fick en helt ny barnmorska som kändes väldigt osäker i hur hon skulle bemöta mig med missfallet osv. Var ju ”bara” i vecka 6 då. Så tänker att jag ska vänta med att ringa tills jag åtminstone kommit in i vecka 6, nu är jag bara i vecka 4 😊
Åh förstår att det känns jobbigt! Hade nog också väntat lite då.
Tror det är färre bm-möten här också som omföderska men vet inte hur mkt det skiljer.

Illamåendet är mkt bättre! :banana: :banana::banana:
Provade akupunktur igen igår kring lunch och mådde riktigt bra resten av dagen! Och nu på morgonen mår jag visserligen lite illa men knappt så det stör, känns för bra för att vara sant :p
Annars mådde jag ju illa hela förra graviditeten så är inte så sugen på att bara vänta och se om det går över den här gången.
 
Hur går det för er?
Här har halsbrännan dykt upp. På ett sätt skönt att känna något.
imorgon ska jag tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten 🙈 Hoppas det kommer gå bra att hålla graviditeten hemlig ett par månader till.
 
Hur går det för er?
Här har halsbrännan dykt upp. På ett sätt skönt att känna något.
imorgon ska jag tillbaka till jobbet efter föräldraledigheten 🙈 Hoppas det kommer gå bra att hålla graviditeten hemlig ett par månader till.

Jag har också fått lite halsbränna, mest på kvällarna. Plus illamående som jag för nån vecka sen bara hade på morgnarna :yuck: Annars går det helt ok. Kräks nästan varje morgon men har lärt mig hantera det, och ibland på kvällarna. Det som jag tycker är jobbigast nästan är att jag är så fruktansvärt hungrig hela tiden. Måste på riktigt äta varannan timme. Tycker jag tar med mig mycket mat till jobbet men ändå är jag så hungrig på eftermiddagen så jag vill bara gråta :o

Lycka till i dag!
 
Hoppar också in i tråden.

Har blivit oplanerat gravid med vårt andra barn och velat fram och tillbaka kring att behålla eller inte men landat i att vi ska behålla. Har en 11-månaders pojke hemma så blir lite drygt 18 månader emellan. Vecka 8+1 idag. Mår fruktansvärt illa. Kan inte minnas at det var såhär illa förra gången. Måste äta nåt litet varannan timme, men är inte så värst hungrig. Vill bara ha typ ostmacka eller riskaka. Var likadant förra gången. Godissuget och kaffesuget är helt borta.

Jag startar en lista.
 
Hoppar också in i tråden.

Har blivit oplanerat gravid med vårt andra barn och velat fram och tillbaka kring att behålla eller inte men landat i att vi ska behålla. Har en 11-månaders pojke hemma så blir lite drygt 18 månader emellan. Vecka 8+1 idag. Mår fruktansvärt illa. Kan inte minnas at det var såhär illa förra gången. Måste äta nåt litet varannan timme, men är inte så värst hungrig. Vill bara ha typ ostmacka eller riskaka. Var likadant förra gången. Godissuget och kaffesuget är helt borta.

Jag startar en lista.

Välkommen!
 
Har ni läst att Livsmedelsverket sänkt rekommendationerna på hur mycket koffein man bör få i sig som gravid? Nu 200 mg per dag, tidigare 300 mg. Jag dricker inte kaffe men tar en halv koffeintablett om dagen, 50 mg, plus någon kopp te om dagen. Lite cola på helgen. Hur noga är ni med att följa sånna här rekommendationer?
 
Hoppar också in i tråden.

Har blivit oplanerat gravid med vårt andra barn och velat fram och tillbaka kring att behålla eller inte men landat i att vi ska behålla. Har en 11-månaders pojke hemma så blir lite drygt 18 månader emellan. Vecka 8+1 idag. Mår fruktansvärt illa. Kan inte minnas at det var såhär illa förra gången. Måste äta nåt litet varannan timme, men är inte så värst hungrig. Vill bara ha typ ostmacka eller riskaka. Var likadant förra gången. Godissuget och kaffesuget är helt borta.

Jag startar en lista.
Grattis! 😍
 
Jag har också fått lite halsbränna, mest på kvällarna. Plus illamående som jag för nån vecka sen bara hade på morgnarna :yuck: Annars går det helt ok. Kräks nästan varje morgon men har lärt mig hantera det, och ibland på kvällarna. Det som jag tycker är jobbigast nästan är att jag är så fruktansvärt hungrig hela tiden. Måste på riktigt äta varannan timme. Tycker jag tar med mig mycket mat till jobbet men ändå är jag så hungrig på eftermiddagen så jag vill bara gråta :o

Lycka till i dag!
Usch vad jobbigt! Den där hungerkänsan känner jag igen. Den där lite ihåliga känslan när man aldrig blir mätt typ 😩

Tack! såklart fick jag frågan av en kollega ”Jaha du är inte sugen på fler barn då? Ni ska väl ha en till?”
Fan vad jobbigt när man får den frågan nu. Det blir liksom ehhh jo... kanske...:angel:
 
Har ni läst att Livsmedelsverket sänkt rekommendationerna på hur mycket koffein man bör få i sig som gravid? Nu 200 mg per dag, tidigare 300 mg. Jag dricker inte kaffe men tar en halv koffeintablett om dagen, 50 mg, plus någon kopp te om dagen. Lite cola på helgen. Hur noga är ni med att följa sånna här rekommendationer?
Oj, det visste jag inte! Jag dricker typ en kopp om dagen nu. Kaffesuget minskar. Förra graviditeten klarade jag inte av kaffe alls efter vecka 6 typ.
 
September

5 Eli, 32 år, andra barnet
13 KarinStarfighter, 34 år, Andra barnet

Oktober

5 Poison-heart, 28 år, andra barnet
 
Hoppar också in i tråden.

Har blivit oplanerat gravid med vårt andra barn och velat fram och tillbaka kring att behålla eller inte men landat i att vi ska behålla. Har en 11-månaders pojke hemma så blir lite drygt 18 månader emellan. Vecka 8+1 idag. Mår fruktansvärt illa. Kan inte minnas at det var såhär illa förra gången. Måste äta nåt litet varannan timme, men är inte så värst hungrig. Vill bara ha typ ostmacka eller riskaka. Var likadant förra gången. Godissuget och kaffesuget är helt borta.

Jag startar en lista.
Åh grattis vågar man väl säga nu :heart . Har spanat i den andra tråden om du skulle uppdatera om när ni beslutat.
 
Usch vad jobbigt! Den där hungerkänsan känner jag igen. Den där lite ihåliga känslan när man aldrig blir mätt typ 😩

Tack! såklart fick jag frågan av en kollega ”Jaha du är inte sugen på fler barn då? Ni ska väl ha en till?”
Fan vad jobbigt när man får den frågan nu. Det blir liksom ehhh jo... kanske...:angel:

Men alltså, att folk har mage att ställa den frågan O_o Sjukt oförskämt.
 
Grattis alla!!! 😍

Egentligen vet jag inte om jag vågar hoppa in här eftersom allt kan hända :nailbiting:. Är lugn i vanliga fall men inte nu! Jag har plussat efter att försökt sedan 2015, känns smått overkligt! Har tid på mödravården för hälsosamtal nästa vecka och 28/2 tidigt ultraljud på IVF-kliniken.

Har ganska dålig koll på hur man egentligen räknar, nån som vet? Äggplock och befruktning var 15 januari, återföring den 17;e med två embryon. Plussade 27 januari.
Gissar själv att jag är i vecka 4 nu ( 4+6).

Jag väntar med att lägga in mig på listan tills efter ultraljudet 😊
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 698
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 102
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
6 994
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 232
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp