Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag tycker den är ruskigt smidig. Lätt att fälla ihop och fälla upp, extremt lättkörd. Kör vagnen med liggdel samt ståbräda med dottern på som vägen 17kg med en hand 🙌🏻😁
Den tar lite större plats i bilen än vad som är optimalt (har trång baklucka) men skulle inte byta bort den för allt i världen!

Håller med om allt, även att den tar mkt plats 🙄

Positivt är dock att man kan hitta riktigt fina begagnade exemplar nu när Bugaboo inte tillverkar den längre utan gått över till att göra Fox istället.
 
Jag tycker den är ruskigt smidig. Lätt att fälla ihop och fälla upp, extremt lättkörd. Kör vagnen med liggdel samt ståbräda med dottern på som vägen 17kg med en hand 🙌🏻😁
Den tar lite större plats i bilen än vad som är optimalt (har trång baklucka) men skulle inte byta bort den för allt i världen!
Låter ju verkligen bra! Tack för tipset!!!
 
Trodde det skulle vara lättare när vi redan har sonen, men lika orolig förlora denna lilla med.
Lyckades smyg-kolla med ultraljudet på jobbet och 99,9% säker att jag såg det lilla hjärtat slå :love: . (Aningen stressad att nån skulle kliva in i rummet :o :p). Känns genast bättre. För såklart har jag ju inte mått särskilt illa igår eller idag, men säger man inte spökveckorna kan komma runt v.8-10 (8+4 idag)?

Min förhoppning är att våga berätta för min mamma i påsk. Sambon kunde inte hålla tyst så hans sida vet redan...

Vänner berättar vi nog för tidigast efter RUL helst.

Och om nån på buke känner mig IRL så får ni hålla tyst ;)
Vilken bra möjlighet att kunna kolla på jobbet! 😍

Jag berättade för "alla" igår 😊. Utom på jobbet, det känns lite jobbigt. Får väl börja med att berätta för chefen i alla fall, tror jag fegar lite och tar det via sms.
 
Har vaga förhoppningar att kunna dölja de hela till mitten på maj. Mitt kontrakt går ut då (har bara för två månader). For jag inte fortsättning behöver jag inte berätta :angel:

Bara den lilla detaljen att mina vanliga byxor inte passar och byter om skåpet brevid chefen
 
Har vaga förhoppningar att kunna dölja de hela till mitten på maj. Mitt kontrakt går ut då (har bara för två månader). For jag inte fortsättning behöver jag inte berätta :angel:

Jag hade nog övervägt att berätta. Om de inte låter dig jobba kvar, men t.ex. tar in sommarvikarier så utgår man juridiskt från att anledningen till att du inte får fortsätta är graviditeten och då måste arbetsgivaren påvisa att det finns någon godtagbar, ickediskriminerande orsak till att du inte får fortsatt kontrakt. Bevisbördan ligger alltså på arbetsgivaren.
 
Jag hade nog övervägt att berätta. Om de inte låter dig jobba kvar, men t.ex. tar in sommarvikarier så utgår man juridiskt från att anledningen till att du inte får fortsätta är graviditeten och då måste arbetsgivaren påvisa att det finns någon godtagbar, ickediskriminerande orsak till att du inte får fortsatt kontrakt. Bevisbördan ligger alltså på arbetsgivaren.

De har redan "valt" sommarens vikarier. Hade inga planer på att jobba (studerar redan 100%) men så ringde de och erbjöd mig att jobba som inhoppar, som efter en vecka blev ett vikariat på 50% fram till början på maj. Har inte sökt sommarjobb dit. Senaste graviditeten hade jag dessutom jätteproblem med fogarna och känner av dem redan nu
 
Ni som har koll på barnvagnar... Jag har inte ägt en på 15 år så om ni har några tankar om vad vi behöver vore det tacksamt!
Vi bor nära stranden och skogsstigar med rötter. Vi åker aldrig kollektivt och kommer ha ett rätt litet bagageutrymme. Jag vet inte riktigt om man alls kan köra på stranden? Nu när jag har kikat på vad folk har för vagnar ser jag att de flesta har två mindre hjul i fram, vilket känns ganska opassande för lite mer offroad? Lillen kommer i början av oktober och framåt sommaren gissar jag att man kan skaffa en lite mer sittaktig vagn (?) som man då också gärna ska kunna använda på stranden. Vagnen behöver ändå kunna köras i terräng med lite rötter och så.
Alternativt får jag parkera kärran och bära på stranden. Kanske lite tidigt att planera egentligen, men det känns som att jag vill unna mig att gotta ner mig lite i drömmar nu 😊

Med dottern hade vi en britax Smile, älskade den :love: Bästa vagnen! Funkade med babyskydd, liggdel och sittdel. Hade fram till dottern blev 1,5 år ungefär. Den tar sig fram överallt! Gått massor i skogen, stan, snö osv... även haft med på stranden, och ja den funkar men tror inte någon vagn är helt optimal på djupsand dock... då fick vi dra den baklänges. Den tar väldigt lite plats ihopfälld, vi har inte stort bagage men det var inga problem alls.

Har nu en babyjogger city elite och den har större däck (trehjulare) tar sig definitivt fram överallt, superlätt att fälla ihop, sittdelen går dock bara ha framåt så skulle bara ha de till äldre barn. Finns dock liggdel som går att köpa till om man ändå vill ha en liggvagn med större hjul. Vi hade denna vagnen uppe i Norrland i julas, inga problem med djupsnön! Och den är smidig att jogga med (därav namnet och tre hjul)
 
Med dottern hade vi en britax Smile, älskade den :love: Bästa vagnen! Funkade med babyskydd, liggdel och sittdel. Hade fram till dottern blev 1,5 år ungefär. Den tar sig fram överallt! Gått massor i skogen, stan, snö osv... även haft med på stranden, och ja den funkar men tror inte någon vagn är helt optimal på djupsand dock... då fick vi dra den baklänges. Den tar väldigt lite plats ihopfälld, vi har inte stort bagage men det var inga problem alls.

Har nu en babyjogger city elite och den har större däck (trehjulare) tar sig definitivt fram överallt, superlätt att fälla ihop, sittdelen går dock bara ha framåt så skulle bara ha de till äldre barn. Finns dock liggdel som går att köpa till om man ändå vill ha en liggvagn med större hjul. Vi hade denna vagnen uppe i Norrland i julas, inga problem med djupsnön! Och den är smidig att jogga med (därav namnet och tre hjul)
Den lät ju väldigt bra, stod att fjädringen var överlägsen vilket ju kanske är skönt om man ska skumpa över rötter.

Fattar inte riktigt anledningen till att framhjulen är mindre på många vagnar, trodde det var mer "stadsvagnar" som var konstruerade så. Men jag verkar ju ha fattat lite fel? 🤔

Trehjuling låter mer instabil i skog, men jag baserar min bedömning enbart på utseende. Jogga med vagnen är inte aktuellt 🙈

Jag är lång. Kan man höja styret på moderna vagnar eller behöver man redan i förväg kika ut märken/modeller anpassade för långa personer?
 
Den lät ju väldigt bra, stod att fjädringen var överlägsen vilket ju kanske är skönt om man ska skumpa över rötter.

Fattar inte riktigt anledningen till att framhjulen är mindre på många vagnar, trodde det var mer "stadsvagnar" som var konstruerade så. Men jag verkar ju ha fattat lite fel? 🤔

Trehjuling låter mer instabil i skog, men jag baserar min bedömning enbart på utseende. Jogga med vagnen är inte aktuellt 🙈

Jag är lång. Kan man höja styret på moderna vagnar eller behöver man redan i förväg kika ut märken/modeller anpassade för långa personer?
Tror de allra flesta har teleskophandtag
 
Berättade för chefen i fredags men har inte berättat för fler än närmsta kollegan. Jag drar mig lite för det, mest för att det var många kommentarer förra gången om att det har jag vetat länge ”Du går som en anka”. Idiotier. Orkar inte med det. Funderar ärligt talat på att skita i det och låta folk fatta när annonsen om vikarie kommer ut.

Har en dipp i min graviditet och mitt mående just nu. Känner mig ful och plufsig och att inga kläder sitter bra. Sen oroar jag mig över kommande aurorasamtal och att jag ska gå dit ensam. Jag oroar mig för hur vi ska orka med ett barn till. Ja, livet är fan inte kul just nu.
 
Berättade för chefen i fredags men har inte berättat för fler än närmsta kollegan. Jag drar mig lite för det, mest för att det var många kommentarer förra gången om att det har jag vetat länge ”Du går som en anka”. Idiotier. Orkar inte med det. Funderar ärligt talat på att skita i det och låta folk fatta när annonsen om vikarie kommer ut.

Har en dipp i min graviditet och mitt mående just nu. Känner mig ful och plufsig och att inga kläder sitter bra. Sen oroar jag mig över kommande aurorasamtal och att jag ska gå dit ensam. Jag oroar mig för hur vi ska orka med ett barn till. Ja, livet är fan inte kul just nu.
Skickar lite cyberstyrka 🤗
 
Berättade för chefen i fredags men har inte berättat för fler än närmsta kollegan. Jag drar mig lite för det, mest för att det var många kommentarer förra gången om att det har jag vetat länge ”Du går som en anka”. Idiotier. Orkar inte med det. Funderar ärligt talat på att skita i det och låta folk fatta när annonsen om vikarie kommer ut.

Har en dipp i min graviditet och mitt mående just nu. Känner mig ful och plufsig och att inga kläder sitter bra. Sen oroar jag mig över kommande aurorasamtal och att jag ska gå dit ensam. Jag oroar mig för hur vi ska orka med ett barn till. Ja, livet är fan inte kul just nu.
Åh, jag känner igen mig i det du skriver. Tycker också det är kämpigt med att sambon inte får följa med på kommande aurora och läkarsamtal. Är du förlossningsrädd? Vill minnas att du också fick akut snitt med förra barnet?
När min BM frågade ang min förra förlossning på inskrivningen så kom allt bara tillbaka och jag satt bara och grät. Så just nu går tankarna om man ska få ett planerat snitt eller inte på högvarv i skallen varje dag. Med tanke på rådande situation i vården känns det liksom inte så hoppfullt...
 
Här är en till som inte vet hur hon vill föda. Med snitt är jag rädd att bedövningen inte ska ta igen så jag än en gång ska missa mitt barns födelse pga sövning.
Med vaginal förlossning är jag orolig för syrebrist eller annat hos barnet.

Får se om BM kan skriva remiss till Aurora sen.
 
Berättade för chefen i fredags men har inte berättat för fler än närmsta kollegan. Jag drar mig lite för det, mest för att det var många kommentarer förra gången om att det har jag vetat länge ”Du går som en anka”. Idiotier. Orkar inte med det. Funderar ärligt talat på att skita i det och låta folk fatta när annonsen om vikarie kommer ut.

Har en dipp i min graviditet och mitt mående just nu. Känner mig ful och plufsig och att inga kläder sitter bra. Sen oroar jag mig över kommande aurorasamtal och att jag ska gå dit ensam. Jag oroar mig för hur vi ska orka med ett barn till. Ja, livet är fan inte kul just nu.
Kram
Jag funderar också på hur vi ska orka, sonen är i väldigt mycket nej-fas just nu och med min extrema trötthet och mitt illamående just nu känns det som vi ger oss in i nåt vi kommer ångra.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 797
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 127
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 017
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 269
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp