Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
En "förbjuden" fundering. Kön på det blivande barnet. Vi har två pojkar sedan innan, och jag hoppas på att detta skulle vara en flicka. För att jämna upp dynamiken och för att de helt enkelt skulle vara kul med en tjej.

"Tyvärr" känns det mer som en pojke. Jag har knappast några symtom mer än att jag reagerar på dofter, har inte ens kastat upp någon gång (har jag inte heller gjort de tidigare graviditeterna) och när mannen fick se bilderna från ultraljud fick även han en känsla av pojke (är ju dock för tidigt att kunna säga nått)

Inte som så att jag kommer bli ledsen och besviken över en till gossen, men längtan efter en tjej kommer nog alltid att finnas ifall det blir så. Mannen är rätt tydlig med att inga fler barn, han var rätt nöjd med de två vi redan har

Vi har också en pojke sen innan och jag önskar verkligen att det är en flicka den här gången, även om det ju kommer bli bra med en lillebror också. Kommer inte ta reda på könet denna gång eftersom jag vill leva på hoppet så länge som möjligt.

På sambons sida finns dock typ bara pojkar så har inte nån större förhoppning om en flicka. Sambons pappa är tvilling. De har i sin tur 4 barn var. 7 pojkar och 1 flicka. Av deras 9 barnbarn är 8 pojkar och 1 flicka 🙄

Jag har valt fel snubbe helt enkelt 🙄
 
Vi har också funderat på kön och har kommit fram till att det är enklare att komma på bra pojknamn.😁 Jag vill inte ta reda på kön, mannen är mer nyfiken. Jag har ju ingen tidigare graviditet att jämföra med, men tycker själv att jag haft det ganska enkelt hittills. Min ena syster mådde toppenbra under sin graviditet och fick en pojke. Min andra syster mådde skitdåligt och fick en flicka. Jag och mina syskon är 3 tjejer och en kille, min man har en bror. Känns som en vidöppen fråga om vi kommer få en flicka eller pojke.
 
Vi vill veta kön om vi får erbjudande om det.

Jag har ju två barn sedan tidigare, en av varje. De graviditeterna var helt olika varandra, och så är även denna så med tanke på hur jag mår är det öppet. Sambon har mest män i släkten. Det har jag också, men min sida spelar väl alls ingen roll?
 
Vi vill veta kön om vi får erbjudande om det.

Jag har ju två barn sedan tidigare, en av varje. De graviditeterna var helt olika varandra, och så är även denna så med tanke på hur jag mår är det öppet. Sambon har mest män i släkten. Det har jag också, men min sida spelar väl alls ingen roll?
Nej, jag har fattat det som att det är mannen som styr könet 🤔
 
Jag önskar mig också en flicka, fast man inte ska :o Har också en väldigt stark känsla att det är en flicka, men man vet ju aldrig. Får vi en till pojke får vi problem med namn. Har verkligen inget pojknamn vi kan tänka oss, men däremot en låång lista på flicknamn.
 
Här är en till som önskar en flicka 🙈 men det blir väl automatiskt så om man har pojke sen innan. Vore ju så kul med en av varje. Sambon är dock övertygad att det blir en flicka, då han har två barn sen innan vi träffades och det har blivit kille, tjej, kille så nu menar han att det blir en tjej 😂
Vi kommer definitivt ta reda på kön på RUL. Är alldeles för otålig 😂
 
Vi kommer inte ta reda på kön på RUL. Maken vill inte :cautious: Innan förra ultraljudet tjatade jag på honom om att ta reda på det, men nu känner jag mig så säker på att det är en tjej så jag behöver nästan inte få det bekräftat. Jobbigt det kommer bli för mig om det kommer ut en pojke :p

Mormor frågade sonen igår vad han tyckte bebisen skulle heta. "Bellis" blev svaret. Han heter Ellis själv :D
 
Här hoppas vi på pojke :p vi har ju en dotter sen innan, och blir det en pojk får han dessutom ärva min pappas namn så känns extra speciellt:love:

Mådde riktigt dåligt med dottern, spydde mycket första veckorna.. fram till v16 i princip varannan dag. Det avtog men slapp det aldrig helt. Denna graviditet har jag ett jobbigt illamående som varit värst senaste veckan, (V8 7+5 idag) det är skönt att slippa spy men samtidigt jobbigt med illamåendet...
 
Här hoppas vi på pojke :p vi har ju en dotter sen innan, och blir det en pojk får han dessutom ärva min pappas namn så känns extra speciellt:love:

Mådde riktigt dåligt med dottern, spydde mycket första veckorna.. fram till v16 i princip varannan dag. Det avtog men slapp det aldrig helt. Denna graviditet har jag ett jobbigt illamående som varit värst senaste veckan, (V8 7+5 idag) det är skönt att slippa spy men samtidigt jobbigt med illamåendet...
Alltid svårt att välja reaktion när mn gillar en del och beklagar en annan 🤗
 
Bruna flytningar igår o idag, emellanåt lite rött också. Går lite upp o ner och kommer ibland men ibland inget alls. Inget regelrätt blödande (än...). Försöker lugna mig med att blödningar är vanligt och inte behöver betyda nåt dåligt, men det går sådär bra. Antar att ett missfall skulle ge en hel del blod i v 10-11 annars..?
 
  • Ledsen
Reactions: Eli
Bruna flytningar igår o idag, emellanåt lite rött också. Går lite upp o ner och kommer ibland men ibland inget alls. Inget regelrätt blödande (än...). Försöker lugna mig med att blödningar är vanligt och inte behöver betyda nåt dåligt, men det går sådär bra. Antar att ett missfall skulle ge en hel del blod i v 10-11 annars..?

Haft missfall i vecka 10+4. Började tyvärr med bruna flytningar som sedan blev till en störtflod.

Även haft blödningar (2-3 dagar) sparsamt i samband med toalettbesök i vecka 15-16. Han blir två i sommar. Kan vara torra slemhinnor, speciellt om man haft sex men kan även tyvärr vara missfall
 
Bruna flytningar igår o idag, emellanåt lite rött också. Går lite upp o ner och kommer ibland men ibland inget alls. Inget regelrätt blödande (än...). Försöker lugna mig med att blödningar är vanligt och inte behöver betyda nåt dåligt, men det går sådär bra. Antar att ett missfall skulle ge en hel del blod i v 10-11 annars..?
Usch, håller verkligen tummarna för er! :heart
Mitt missfall för en dryg vecka sedan började med bruna-vita flytningar på dag ett, lite brunt blod på dag två och från dag tre forsade det färskt blod.
 
Usch, håller verkligen tummarna för er! :heart
Mitt missfall för en dryg vecka sedan började med bruna-vita flytningar på dag ett, lite brunt blod på dag två och från dag tre forsade det färskt blod.

Det är just forsen jag tänker mig om det är missfall. Sista toabesöket var där knappt nåt alls. Kan väl bara vänta o se...
 
Bruna flytningar igår o idag, emellanåt lite rött också. Går lite upp o ner och kommer ibland men ibland inget alls. Inget regelrätt blödande (än...). Försöker lugna mig med att blödningar är vanligt och inte behöver betyda nåt dåligt, men det går sådär bra. Antar att ett missfall skulle ge en hel del blod i v 10-11 annars..?
Åh, nej, håller tummarna för att det bara är sköra slemhinnor, men antar att det är vänta och se som gäller?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 719
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 106
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 004
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 239
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp