Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har fått 7+0 och rekommenderat 6+0. Då har man sett tydligt vid VUL.

Går endast privat.
8+ är vanligt i Sverige. I vissa fall innan, men om kliniken får välja själv så sätter de helst tid i 8+. Tror det är för att de ska vara säkra om de inte ser nåt, även om det alltid dubbelkollas efter en vecka till.
 
8+ är vanligt i Sverige. I vissa fall innan, men om kliniken får välja själv så sätter de helst tid i 8+. Tror det är för att de ska vara säkra om de inte ser nåt, även om det alltid dubbelkollas efter en vecka till.
Ja, den privata kliniken jag har närmst till gör endast tidigt ultraljud från vecka 8+0. Det verkar vara standard :)
 
+ @hemlig alltså vad dåligt! Flera kliniker här skulle ha gått med på 5+0 också. Det är ju jag som betalar så jag förstår inte varför jag inte ska få välja.
Vi gjorde ju i 7+1 på kliniken där vi gick privat. Men de ville hellre ha det en vecka senare egentligen.
Dom kanske är mer bestämda om det är via landstinget, det har jag ingen erfarenhet av.
 
Åh, har någon något lugnande att säga? Nu på eftermiddagen har jag rosa flytningar och är jätteorolig för missfall. Hade lite spänd och svullen mage igår men inga kramper eller besvärande ont. Har inte ont nu heller. :( Har skickat meddelande till kvinnohälsovården att jag vill komma på ultraljud för en koll men har inte fått svar ännu.
 
Åh, har någon något lugnande att säga? Nu på eftermiddagen har jag rosa flytningar och är jätteorolig för missfall. Hade lite spänd och svullen mage igår men inga kramper eller besvärande ont. Har inte ont nu heller. :( Har skickat meddelande till kvinnohälsovården att jag vill komma på ultraljud för en koll men har inte fått svar ännu.

Det är vanligt med rosa flytningar och även mer regelrätta blödningar i tidig graviditet. Det behöver inte betyda någonting. Jag hade det med båda barnen. Spänd och svullen mage är också vanligt graviditetstecken som både kan vara konstant eller komma och gå.
 
+ @hemlig alltså vad dåligt! Flera kliniker här skulle ha gått med på 5+0 också. Det är ju jag som betalar så jag förstår inte varför jag inte ska få välja.

Hör ju inte till tråden, men vi gjorde UL i 5+3 och då gick det inte att avgöra om det fanns ett embryo. På 7+3 syntes det tydligt. Så jag antar att kliniken ändå tycker 8+något Är ett tidigt UL, kan tänka mig att det är svårt att få en tidigare tid om man redan har den tiden.

Håller tummarna för dig @Monkie rosa flytningar är ju inte helt ovanligt, har flera vänner som fått både det och blödningar och där det ändå varit bara bra med bebisen :heart
 
Åh, har någon något lugnande att säga? Nu på eftermiddagen har jag rosa flytningar och är jätteorolig för missfall. Hade lite spänd och svullen mage igår men inga kramper eller besvärande ont. Har inte ont nu heller. :( Har skickat meddelande till kvinnohälsovården att jag vill komma på ultraljud för en koll men har inte fått svar ännu.
Tar du progesteron? Det kan ge sköra slemhinnor.
 
Hör ju inte till tråden, men vi gjorde UL i 5+3 och då gick det inte att avgöra om det fanns ett embryo. På 7+3 syntes det tydligt. Så jag antar att kliniken ändå tycker 8+något Är ett tidigt UL, kan tänka mig att det är svårt att få en tidigare tid om man redan har den tiden.

Håller tummarna för dig @Monkie rosa flytningar är ju inte helt ovanligt, har flera vänner som fått både det och blödningar och där det ändå varit bara bra med bebisen :heart
Tack ❤️ Jag hoppas att det inte är något. Jag mår illa nu, förhoppningsvis är det ett gott tecken.
 
Ja! Tar fortfarande Lutinus. Hoppas att det är det bara! Det har inte kommit något mer än.

Har man vanligtvis ont vid missfall? Jag skulle uppskatta min smärta igår till max 1 på skala 1-10.
Jag har haft ont, i början som mensvärk och sen värre när det kommit igång och ska ut.
Hade dock som mensvärk även när jag var gravid med sonen. På dagen för egentlig mens fick jag ta Alvedon pga "mensvärk" tom.

Håller tummarna det inte blir nåt mer och att allt är ok.
 
Hör ju inte till tråden, men vi gjorde UL i 5+3 och då gick det inte att avgöra om det fanns ett embryo. På 7+3 syntes det tydligt. Så jag antar att kliniken ändå tycker 8+något Är ett tidigt UL, kan tänka mig att det är svårt att få en tidigare tid om man redan har den tiden.

Håller tummarna för dig @Monkie rosa flytningar är ju inte helt ovanligt, har flera vänner som fått både det och blödningar och där det ändå varit bara bra med bebisen :heart
Jo jag fattar att det klassas som tidigt med 7+0 och 8+0 också. Vad jag inte förstår är varför man inte själv får boka vul när man vill om man går privat.
 
Ja! Tar fortfarande Lutinus. Hoppas att det är det bara! Det har inte kommit något mer än.

Har man vanligtvis ont vid missfall? Jag skulle uppskatta min smärta igår till max 1 på skala 1-10.

Rosa kan vara normal, och det kan tyvärr vara dåligt. Missfall i vecka 11 var fasansfullt med massa värk. Missfall i vecka 7-8 mindre värk och blödningar än vid mens, men mer utdraget på 2,5 veckor
 
Rosa kan vara normal, och det kan tyvärr vara dåligt. Missfall i vecka 11 var fasansfullt med massa värk. Missfall i vecka 7-8 mindre värk och blödningar än vid mens, men mer utdraget på 2,5 veckor
Exakt. Det som är så jävligt är det att det nästan kan vara hur som helst. Man kan inget annat än vänta.
 
Har man vanligtvis ont vid missfall? Jag skulle uppskatta min smärta igår till max 1 på skala 1-10.
Jag hade ej ont innan det satte igång och började blöda på riktigt liksom. Innan det så hade jag haft svag svag värk i magen konstant sen jag plussade typ, den försvann någon dag innan missfallet. Sen blev det som mensvärk när jag väl började blöda, det kändes emellanåt lite mer huggande och lägre ner i magen, men inte direkt smärtsamt. Allt kändes mindre än vad min mensvärk kan göra, blödde inte så värst länge eller mycket heller

Hoppas det inte är missfall för dig!
 
Jag hade ej ont innan det satte igång och började blöda på riktigt liksom. Innan det så hade jag haft svag svag värk i magen konstant sen jag plussade typ, den försvann någon dag innan missfallet. Sen blev det som mensvärk när jag väl började blöda, det kändes emellanåt lite mer huggande och lägre ner i magen, men inte direkt smärtsamt. Allt kändes mindre än vad min mensvärk kan göra, blödde inte så värst länge eller mycket heller

Hoppas det inte är missfall för dig!
Beklagar! ❤️
Inget mer rosa än här. Jag hoppas att mvc hör av sig på måndag och kan tänka sig en kontroll, kommer vara i 6+5 på måndag.
 
Beklagar! ❤
Inget mer rosa än här. Jag hoppas att mvc hör av sig på måndag och kan tänka sig en kontroll, kommer vara i 6+5 på måndag.

Jag har gjort vul i 5+ innan en abort där man inte kunde se något. Gjorde sedan i 6+ där man kunde se ett levande embryo. Hoppas du får ett vul och att allt ser bra ut!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 775
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 122
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 014
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 260
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp