Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Alltså är det ”normalt” att ha svinont i blygdbenet när man är gravid? Har sen några dagar haft riktigt ont där när jag är i rörelse. Känns liksom helt ömt. Hade aldrig detta första graviditeten. Är bara i vecka 21+4 så är ju en bit kvar. Fasen vad mycket tyngre den här graviditeten känns redan! Tröstar mig med att bebis kommer plockas ut i slutet av september oavsett så jag slipper ju gå två veckor över tiden igen 😂 blev förresten flyttad en dag fram på RUL, till den 6 oktober.

Åh, vet hur det är... Jag har också foglossning i främre fogen.. Det är verkligen så oskönt.. Var ute och gick i skogen igår och det får jag sota för idag.. 😑 Får ta det lite lugnare idag istället..
 
Usch, plötslig molvärk. Precis som mensvärk i känslan. Vet ju att det växer och så, men det kom så plötsligt att jag blir orolig.
 
Åh, vet hur det är... Jag har också foglossning i främre fogen.. Det är verkligen så oskönt.. Var ute och gick i skogen igår och det får jag sota för idag.. 😑 Får ta det lite lugnare idag istället..
Usch, ja det är helt hemskt! Känns som nån slått sönder hela benet med en slägga, ungefär. Jag skurade altanräcken igår och satt en del på huk, det har jag märkt att jag absolut inte ska. Känns som hela fiffi ska sprängas.
 
Kontroll på mvc igår. Allt bra men de där hb lär inte vara nått att leka med. Trots att jag äter järntabletter med 100mg så hade de bara stigit från 109-> 111 på en månad. Inte konstigt att man är trött. Mätte även blodtrycket hemma och de låg på 111/67 (får alltid så ”högt” tryck hos läkare trots att jag inte stressar över det)
 
Kontroll på mvc igår. Allt bra men de där hb lär inte vara nått att leka med. Trots att jag äter järntabletter med 100mg så hade de bara stigit från 109-> 111 på en månad. Inte konstigt att man är trött. Mätte även blodtrycket hemma och de låg på 111/67 (får alltid så ”högt” tryck hos läkare trots att jag inte stressar över det)

Åh, tråkigt med hb-värdet.. Vilka tabletter tar du? Jag måste också ta mitt blodtryck hemma, hade runt 139/80 första gången jag var där.. Hemma ligger jag runt 116/55.. :grin:
 
RUL idag, tyvärr såg hon inte magsäcken så bra som hon borde så blir nytt besök på måndag. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig då allt annat såg bra ut, men det är ju lättare sagt än gjort.

Fick tom ut och ta en promenad i väntan på att magsäcken skulle fyllas men den fylldes inte så mycket att hon kunde säga att det såg bra ut.

Nervös väntan till måndag....
 
RUL idag, tyvärr såg hon inte magsäcken så bra som hon borde så blir nytt besök på måndag. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig då allt annat såg bra ut, men det är ju lättare sagt än gjort.

Fick tom ut och ta en promenad i väntan på att magsäcken skulle fyllas men den fylldes inte så mycket att hon kunde säga att det såg bra ut.

Nervös väntan till måndag....
Fy, vad jobbigt.
Håller tummarna!
 
RUL idag, tyvärr såg hon inte magsäcken så bra som hon borde så blir nytt besök på måndag. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig då allt annat såg bra ut, men det är ju lättare sagt än gjort.

Fick tom ut och ta en promenad i väntan på att magsäcken skulle fyllas men den fylldes inte så mycket att hon kunde säga att det såg bra ut.

Nervös väntan till måndag....

Sådär hade jag med dottern, de såg inte magsäcken på rul så fick göra ett till ul. På nästa såg de magsäcken direkt. Det kommer gå bra :heart
 
Jag överväger att gå hem en månad tidigare... jobbet har faktiskt börjat fundera på vad de ska göra med mig i sommar och att jag kanske inte bör jobba de pass som var tänkt :p det är så lustigt att de tänker på sånt denna gång, för det var helt obefintligt när jag väntade dottern.... då jobbade jag just de pass som de nu inte tycker jag ska. Vet inte om de påverkat att företaget blivit större och att vi dessutom är fler gravida (dock ingen som kör samma pass som mig.)
 
Angående Hb, jag slarvar en del med järntabletterna :o.
Jag vet att nedre gräns är vid runt 117, men är det någon som vet hur lågt som är "okej" vid graviditet? Vissa prover är ju ibland runt gränsen och rödmarkerade ibland, men anses ändå som okej.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 720
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 106
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 007
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 243
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp