Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
RUL idag, tyvärr såg hon inte magsäcken så bra som hon borde så blir nytt besök på måndag. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig då allt annat såg bra ut, men det är ju lättare sagt än gjort.

Fick tom ut och ta en promenad i väntan på att magsäcken skulle fyllas men den fylldes inte så mycket att hon kunde säga att det såg bra ut.

Nervös väntan till måndag....
Förstår att du blir orolig men som min bm sa på RUL när de ville att jag skulle komma tillbaka då tarmen var förtjockad, de följer ju ett protokoll som måste bockas av och dom är extremt noggranna. En vän till mig var nyss på RUL och då kunde de inte se varken lillhjärnan eller magsäcken ordentligt. Men det är ju så olika hur samarbetsvilliga dom små rackarna är också 😅
Du ska se att det kommer gå bra på måndag❤️
 
Vet inte vad jag gjort i natt. Svängde mig i sängen och lyckades på nått sätt dra ut (?) (tänk som i vricka foten) ligament runt livmodern. Aj tusan vad de varit sjukt idag. Hjälper inte att jag jobbat idag vilket innebär att stiga upp från stolen var 10 min och kalla in ny patient.

livet som gravid är sååå härligt
 
Aj, @vinkelina, råkade gilla ditt inlägg men kan av någon anledning bara välja den. Jag har känt hugg i ligamenten om jag reser mig hastigt, men det har aldrig stannat kvar 🙄
 
Fyy vilken skitdag jag haft idag. Så himla trött och på dåligt humör men det kan man ju inte visa på jobbet. Dessutom är jag nog mer orolig över att få covid än jag erkänt för mig själv. Jobbar ju på en hälsocentral och även fast vi vidtagit en massa åtgärder för att ingen med luftvägssymtom ska komma in så händer det ändå. Där vi bor ökar smittan väldigt snabbt nu 😣 Ville verkligen inte åka och handla kl 16 en fredag eftersom det är mycket folk i mataffärerna då, men jag var tvungen.

Vi håller också på att renovera hemma så maken håller nästan enbart på med det när han inte jobbar. Jag försöker göra allt annat men det är tufft att jobba 100 procent, ta hand om barn och hushåll nästan själv och vara gravid. Känns som att jag inte alls räcker till och klarar av sånt som alla andra klarar av.

Usch och fy. Behövde bara skriva av mig lite.
 
Aj, @vinkelina, råkade gilla ditt inlägg men kan av någon anledning bara välja den. Jag har känt hugg i ligamenten om jag reser mig hastigt, men det har aldrig stannat kvar 🙄

Tror det hänger ihop med att jag har en grundsjukdom som gör att jag är väldigt överrörlig, kan vricka alla tänkbara kroppsdelar så tror helt enkelt att jag "översträck" ligamentet runt livmodern, lite som ett dåligt gummiband.

skall "vila" i helgen och se om det går över (vila i att gubben jobbar och jag då är ensam hemma med en tvååring och en 3,5 åring i 10 timmar per dag)
 
Tror det hänger ihop med att jag har en grundsjukdom som gör att jag är väldigt överrörlig, kan vricka alla tänkbara kroppsdelar så tror helt enkelt att jag "översträck" ligamentet runt livmodern, lite som ett dåligt gummiband.

skall "vila" i helgen och se om det går över (vila i att gubben jobbar och jag då är ensam hemma med en tvååring och en 3,5 åring i 10 timmar per dag)

Åh jag är inte avundsjuk på dig. Och jag gnäller över att vara "ensam" med en 4-åring som låter mig ligga på soffan emellanåt 🤨
 
Åh jag är inte avundsjuk på dig. Och jag gnäller över att vara "ensam" med en 4-åring som låter mig ligga på soffan emellanåt 🤨

hoppas att de inte regnar hela helgen. Förra helgen stängslade vi in hela gården (just för att jag inte skall behöva springa efter dem när vi är ute. Så hoppas på att kunna vara ute mycket i alla fall, man kan ju alltid koppla på vattenslangen en stund ;)
 
hoppas att de inte regnar hela helgen. Förra helgen stängslade vi in hela gården (just för att jag inte skall behöva springa efter dem när vi är ute. Så hoppas på att kunna vara ute mycket i alla fall, man kan ju alltid koppla på vattenslangen en stund ;)

Smart ;)
 
Kom att tänka på en grej, moderskapsintyget. Har eran BM skickat in det? När i så fall? Jag har inte fått något o min BM har inte skrivit något än. Ska inte dit förrän i slutet av juni och är nu i vecka 23 så det lär ju inte bli inskickat förrän om typ 3-4 veckor. Tänkte om man skulle ansöka om grav.penning vilket jag från början inte tänkt då jag önskar jobba på längre än två månader innan BF men jag har ju trots allt ett fysiskt krävande arbete så man vet ju inte om man kommer orka. Måste in FK ha det intyget innan man isf kan ansöka? Nåja, jag får väl vänta och se.
 
Kom att tänka på en grej, moderskapsintyget. Har eran BM skickat in det? När i så fall? Jag har inte fått något o min BM har inte skrivit något än. Ska inte dit förrän i slutet av juni och är nu i vecka 23 så det lär ju inte bli inskickat förrän om typ 3-4 veckor. Tänkte om man skulle ansöka om grav.penning vilket jag från början inte tänkt då jag önskar jobba på längre än två månader innan BF men jag har ju trots allt ett fysiskt krävande arbete så man vet ju inte om man kommer orka. Måste in FK ha det intyget innan man isf kan ansöka? Nåja, jag får väl vänta och se.

Jag fick mitt intyg på besöket i vecka 20. Skickade sen in det själv. Intyget måste nog vara inne innan du kan ansöka om gravpenning.
 
Jag fick mitt intyg på besöket i vecka 20. Skickade sen in det själv. Intyget måste nog vara inne innan du kan ansöka om gravpenning.
Precis så var det för mig förra graviditeten. Fick det också i vecka 20 då så är lite snopen att det inte är inskickat. Vet ju liksom hur FKs handläggningstider är, samt mitt i semestern 🙄 lite orutinerat av min BM.
 
Kom att tänka på en grej, moderskapsintyget. Har eran BM skickat in det? När i så fall? Jag har inte fått något o min BM har inte skrivit något än. Ska inte dit förrän i slutet av juni och är nu i vecka 23 så det lär ju inte bli inskickat förrän om typ 3-4 veckor. Tänkte om man skulle ansöka om grav.penning vilket jag från början inte tänkt då jag önskar jobba på längre än två månader innan BF men jag har ju trots allt ett fysiskt krävande arbete så man vet ju inte om man kommer orka. Måste in FK ha det intyget innan man isf kan ansöka? Nåja, jag får väl vänta och se.

Mitt skickade BM in efter mitt besök i v. 25, kändes rätt sent men jag träffade å andra sidan inte min barnmorska alls mellan typ v. 13 och 25 så det är väl därför. ( RUL gjordes på Näl dock däremellan).
 
RUL idag, tyvärr såg hon inte magsäcken så bra som hon borde så blir nytt besök på måndag. Hon tyckte inte jag skulle oroa mig då allt annat såg bra ut, men det är ju lättare sagt än gjort.

Fick tom ut och ta en promenad i väntan på att magsäcken skulle fyllas men den fylldes inte så mycket att hon kunde säga att det såg bra ut.

Nervös väntan till måndag....
Förstår att det måste kännas jobbigt.. Håller verkligen tummarna för att allt ser fint ut imorgon! :heart

Kom att tänka på en grej, moderskapsintyget. Har eran BM skickat in det? När i så fall? Jag har inte fått något o min BM har inte skrivit något än. Ska inte dit förrän i slutet av juni och är nu i vecka 23 så det lär ju inte bli inskickat förrän om typ 3-4 veckor. Tänkte om man skulle ansöka om grav.penning vilket jag från början inte tänkt då jag önskar jobba på längre än två månader innan BF men jag har ju trots allt ett fysiskt krävande arbete så man vet ju inte om man kommer orka. Måste in FK ha det intyget innan man isf kan ansöka? Nåja, jag får väl vänta och se.
Jag är nu i vecka 24 (23+2) och har inte fått något moderskapsintyg, men har inte heller träffat min bm sedan v. 11 kanske.. Ska dit om 1 ½ vecka ungefär, då är jag i vecka 25 (24+6).. Tycker att det är rätt sent.. Nu behöver jag visserligen inte ansöka om grav.penning men ändå..
Kan du inte ringa och be din bm att skicka hem/iväg det nu?
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 800
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 017
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 273
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

  • Ridskoleryttare
  • Dressyrsnack 17
  • WE-tråden

Omröstningar

Tillbaka
Upp