Höstföräldrar 2020

Status
Stängd för vidare inlägg.
Haha :D Det kan faktiskt också vara skönt att somna ifrån alltihop. Det är ändå rätt kort tid det handlar om så att sova extra mycket just nu tycker jag att man kan få göra.
Ja, det lutar åt att jag skaffar och testar imorgon. Ligger ju ändå här liksom 😁
 
  • Gilla
Reactions: Eli
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?
Välkommen 😊❤️
Jag ringde tidigt, och fick tid för hälsosamtal
Vilket kändes ganska onödigt. De tog blodsocker och järnvärde också. Sen fick jag tid för inskrivningssamtal längre fram,. Men ska ringa på fredag efter ultraljud och informera om exakt veckor och dagar för att boka KUB.
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?

Grattis!

Det är bara ringa till barnmorskemottagningen och tala om att du är gravid. Först får du komma på hälsosamtal och sedan inskrivning. Vi har bara en barnmorskemottagning här så jag har inte så mycket att välja på :D Annars hade jag nog valt den som var närmast jobbet.
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?


Grattis!

Det är bara ringa till barnmorskemottagningen och tala om att du är gravid. Först får du komma på hälsosamtal och sedan inskrivning. Vi har bara en barnmorskemottagning här så jag har inte så mycket att välja på :D Annars hade jag nog valt den som var närmast jobbet.

Jag hade inte valt den som låg närmast jobbet!

I början av graviditeten är besöken få och är du pigg nog att ta dig till jobbet (så det är smidigt att ha bm nära jobbet) är det nog inga större problem att ta sig till BM om den ligger en bit från jobbet heller.

På slutet när man är höggravid och risken för krämpor och orörlighet större. Kanske är man sjukskriven. Oavsett går de flesta hem ett par veckor innan bf. Kanske har man gått över tiden. Då är besöken betydligt fler och det är betydligt jobbigare att ta sig till BM. Då hade inte jag velat ta mig iväg till i närheten av jobbet om det fanns en BM på närmare håll! :)
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?
Grattis!!
Jag var på hälsosamtalet i vecka 6 typ. Kommer gå på inskrivningssamtalet när jag gått in i vecka 10 precis. Det vanligaste är väl att man ringer strax efter att man plussat. Här har vi ingen möjlighet att välja barnmorska, finns bara en MVC. Jag hade nog valt att gå till någon jag kände till sen innan om man nu tyckte att den var bra :)
 
Jag hade inte valt den som låg närmast jobbet!

I början av graviditeten är besöken få och är du pigg nog att ta dig till jobbet (så det är smidigt att ha bm nära jobbet) är det nog inga större problem att ta sig till BM om den ligger en bit från jobbet heller.

På slutet när man är höggravid och risken för krämpor och orörlighet större. Kanske är man sjukskriven. Oavsett går de flesta hem ett par veckor innan bf. Kanske har man gått över tiden. Då är besöken betydligt fler och det är betydligt jobbigare att ta sig till BM. Då hade inte jag velat ta mig iväg till i närheten av jobbet om det fanns en BM på närmare håll! :)

Man är olika :)

Beror ju också på avståndet och om man har tillgång till bil tex. Omöjligt för någon annan att veta vad som är mest lämpligt.
 
Förvånad? Nej.
Ledsen? Betydligt mer än jag trodde.
Får kliva ur tråden snabbare än jag trodde. Vet inte om jag vill försöka nåt mer nu utan bara vänta på FET till hösten istället.
Tilltagande värk och rosa flytningar. Har aldrig slutat bra när jag fått färgade flytningar.
Åh så synd, hoppas verkligen att det ändå går vägen men förstår att det känns uppgivet ❤ ❤
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?
Välkommen! Har följt er i andra tråden, vad härligt med ett plus äntligen efter alla turer och väntan ❤

Den här gången jobbar jag i samma stad som jag bor och här finns bara en mvc så går där. Förra gången jobbade jag i "grannbyn" där det också finns mvc men valde den som var närmast hem. Kände som imogen att jag hellre hade nära mot slutet än i början. Kan dessutom fortsätta på BVC på samma ställe sen då.
 
Här vet jag varken ut eller in just nu. Fick en riktig störtblödning igår. Gyn vill inte ha in mig för koll utan avvakta och se och mvc kan inte kolla nånting ändå. Är allmänt orolig och känns jättejobbigt att inte veta om jag ens är gravid eller inte. Har tid för kub om drygt 2 v vilket känns som en evighet.
Hade inskrivning idag vilket ju blev en lite konstig upplevelse men barnmorskan var väldigt gullig och förstående. Hade gärna fortsatt träffa henne om allt går vägen men hon skulle sluta snart så blir någon annan isf.
 
Tja, jag får väl hoppa in här också, efter ett antal år som deltagare i "Vi som försöker få barn"-trådarna. 😀

Plussade i fredags, efter femte ivf-försöket. Om jag förstått det rätt så räknas äggplockdagen som 2+0, vilket skulle göra att jag idag är 5+1. Har ett UL inbokat den 11/3, väntar att lägga till mig på listan tills dess (tror inte riktigt på det ännu...).

Men vad gör man sen liksom? När går man till barnmorskan? Har ni valt en som är nära hemma eller nära jobbet?
Här får man inte välja mottagning utan blir tilldelad den där man bor
 
Här vet jag varken ut eller in just nu. Fick en riktig störtblödning igår. Gyn vill inte ha in mig för koll utan avvakta och se och mvc kan inte kolla nånting ändå. Är allmänt orolig och känns jättejobbigt att inte veta om jag ens är gravid eller inte. Har tid för kub om drygt 2 v vilket känns som en evighet.
Hade inskrivning idag vilket ju blev en lite konstig upplevelse men barnmorskan var väldigt gullig och förstående. Hade gärna fortsatt träffa henne om allt går vägen men hon skulle sluta snart så blir någon annan isf.
Åh nej, vad jobbigt!! ❤️Har det slutat blöda?
 
Ja det blödde egentligen bara kraftigt nån timme och sen lite smått resten av dagen. Idag ingenting så det får man väl ändå tolka som bra men kan väl betyda vad som.
Vad skönt att det slutat ändå, ja, det får man ju tolka som bra!! Håller verkligen tummarna för att allt är som det ska därinne! Skulle du alltså få vänta med koll tills planerat KUB nu? Om inte gyn vill ta emot tidigare - finns det någon privat i närheten du kan kontakta? (om du själv vill naturligtvis) 🤗
 
Vad skönt att det slutat ändå, ja, det får man ju tolka som bra!! Håller verkligen tummarna för att allt är som det ska därinne! Skulle du alltså få vänta med koll tills planerat KUB nu? Om inte gyn vill ta emot tidigare - finns det någon privat i närheten du kan kontakta? (om du själv vill naturligtvis) 🤗
Ja om inget mer händer blir det ingen koll innan kub. Har ringt de privata som finns här men ingen har tider.. Så blir nog bara att vänta och se
 
Smyger in lite så där tyst och försiktigt jag också. För känner mig så tveksam. Har nämligen nästan inga symtom alls. Lite illamående som kommer och går och så hugger det till i ligamenten om jag gör en för plötsligt rörelse. Vågar inte ta ut nått för är rädd att de kommer gå åt helskotta (hade missfall i vecka 6-7 i höstas)

Tiden bara rusar iväg och kommer inte ens ihåg att köpa folsyra. Eller hur jag skall komma mig för att boka tid hos barnmorskan. Klaffat det bra med att börja nytt jobb nästa vecka, som timanställd. På sjukhusets labb dit man måste gå för att ta prover inför kub :down: (och jag råkar ju förstås ha ett väldigt unikt namn så kan inte bara smuggla in mitt prov)

Nåja, enligt mina beräkningar borde BF vara 3.10
 
Jag vet varken ut eller in. Det rosa har avtagit sen igår/i förrgår kväll. Inga symtom alls utöver molvärk emellanåt. Inga ömma bröst, inget illamående, inget. Mer än att livmodern blev arg när jag sprang lite häromdagen.

Funderar på att boka tidigt VUL, samtidigt så säger hjärnan fortfarande missfall för även om testen blivit starkare så har de inte blivit så mycket starkare. Nu har jag dessutom slut på test och tror inte jag ska köpa nya heller. På ett tag i alla fall.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Relationer Jag såg att min gamla tråd från i våras hade låsts, men jag fick så himla mycket fina och kloka ord av er den gången, så jag gör ett...
7 8 9
Svar
164
· Visningar
18 801
Senast: jemeni
·
Kropp & Själ Det här kommer bli ett väldigt långt inlägg :angel: :p Jag är 31 år, har aldrig varit gravid, och började i vintras (december) få...
2
Svar
21
· Visningar
3 132
Senast: __sofia__
·
Gravid - 1år Fy tusan vad det tar emot att skriva detta men jag vet inte vad jag ska ta mig till. Jag känner inte igen mig själv sen jag blev gravid...
2 3
Svar
47
· Visningar
7 017
Senast: Bapelsin
·
  • Artikel
Dagbok Huset jag köpte hade inte använts som permanentbostad på de senaste “60+-ish” åren, och hade även stått helt lämnat åt sitt öde under...
2
Svar
26
· Visningar
6 274
Senast: Calmiche
·

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp