Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag packade med mig hela familjen och började bege mig mot Värmland idag.
Vi har stannat i Håverud på världens mysigaste hotell och än så länge har både litet barn och stort barn, samt mannen, uppfört sig exemplariskt på resan 😂
Vi får se hur natten blir, vi är vana att sova uppdelat på tre sovrum så det blir spännande att se hur det här går.

Tidigare under graviditeten höll jag på att spontanköpa en häst och fick mest hejarop härifrån. Nu är jag där igen 🤷🏼‍♀️🤪
 
Ja vi får se! Här har ingenting hänt så det lär bli igångsättning imorgon kl 09! Var hos bm imorse och hon sa att det kan ju tekniskt sett ta några dygn men får hoppas att det håller någorlunda takt ändå. Bebisen är tydligen långt nedträngd och fixerad och det är ju bra i alla fall.

Har vilat mig i form resten av dagen och packat om väskor och… ja. Det blir nog bra! (Min man hade bl a packat ner fyra tandborstar och lika många frimärken, så jag är nog inte ensam om att vara pirrig 😂😂😂)
Hoppas allt går bra imorgon 💜
 

Ja stort lycka till idag @Anna! Håller tummarna här hemma att allt går smidigt och att ni får gosa bebis snart :love:



@Anna Idag tänker vi på dig och hoppas på en bra igångsättning :)

Vad fina ni är 🥰

Vi är inskrivna och har tagit CTG och så. Väntar nu på att träffa läkaren och bli undersökt och kanske få kateter! Mitt blodtryck kan förstås inte uppföra sig men det hade jag räknat kallt med. (Det var inte katastrofalt sista mätningen så…!)
 
Jag har sedan i eftermiddags haft rejält ont i ryggslutet och ett stort tryck nedåt bäckenet. Magen helt stenhård emellanåt.
Hade inga förvärkar alls med ettan så man undrar ju vad detta betyder?
 
Precis hemkommen från tjejkväll med vännerna hemifrån Småland som är uppe på besök hos en annan vän hemifrån.
Fick en babyshower igen (och en igår när tre kollegor tillika vänner befann sig hemma med frukost och presenter när jag lämnat hunden på dagis) med fika och fin blöjtårta med riktiga bra-att-ha-grejer.
Har så fina vänner att det är löjligt och jag blir så jävla rörd 😭❤️

Sjukt att nästa gång jag träffar dem har vi en bebis 🙈
 
Jag har sedan i eftermiddags haft rejält ont i ryggslutet och ett stort tryck nedåt bäckenet. Magen helt stenhård emellanåt.
Hade inga förvärkar alls med ettan så man undrar ju vad detta betyder?
Jag har också så ibland men vågar inte hoppas på att det betyder något, mitt har i och för sig inte gjort sådär väldigt ont men som mensvärk absolut.

Har det fortsatt komma regelbundet så kanske det är något på gång!
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 028
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp