Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Ja!
Låter som något liknande. Stackare! Hoppas det lägger sig. För mig tog det knappt 2v sen blev det bättre. 😏

Inte långt kvar nu!! 20 dagar 😬
Åh vad skönt att ditt blev bättre! Mitt är mest ömt vilket är lite jobbigt, speciellt när bebis trycker till precis där :p men annars är det ingen större fara egentligen.
 
Ikväll har jag faktiskt lite onda sammandragningar. Spännande 😅😁
Tror absolut inte något är på g, men heja kroppens som tränar på!
Ja heja heja! Tror min kropp tränar också, haft lite förvärkar igår och idag. I högsta grad hanterbart men någonting händer väl även om det troligen är ett par veckor kvar :D
 
Ja heja heja! Tror min kropp tränar också, haft lite förvärkar igår och idag. I högsta grad hanterbart men någonting händer väl även om det troligen är ett par veckor kvar :D

Ja precis 😅😁
En del gör nästan ont faktiskt. Makens reaktion "ska vi ta och packa den där väskans kanske?" 😁😊
Lika bra att ha det gjort iaf.
Alltså. Grejer till mig blir verkligen bara mjukiskläder. Samma till maken.
Och godis ✌️😁
 
För varje dag som närmar sig och inget händer så känns det som att en förlossning bara är längre och längre bort. Helt orimligt såklart! Just nu känns det som att jag alltid kommer vara gravid. 🤷‍♀️

Har haft en gråt-vecka dessutom där jag börjar tänka på att hemska saker kommer hända och börjar grina.

Typ idag när mannen och barnet var hos farmor och farfar, då tänkte jag att ”nu kommer det sätta igång, mannen kommer lämna kvar barnet hos farmor och farfar. Något kommer gå snett på förlossningen och jag kommer dö så mitt 4-åriga barn kommer aldrig veta hur mycket jag älskar henne för jag hann inte säga det till henne idag”

Äh, ni hör ju. Vafan är det för scenario jag spelar upp i huvudet liksom?
 
Ja precis 😅😁
En del gör nästan ont faktiskt. Makens reaktion "ska vi ta och packa den där väskans kanske?" 😁😊
Lika bra att ha det gjort iaf.
Alltså. Grejer till mig blir verkligen bara mjukiskläder. Samma till maken.
Och godis ✌️😁
Det enda jag har packat ner hittills är kläder till bebis, och det är bara för att jag passade på att slänga ner dem när vi ändå plockade fram och gick igenom alla bebiskläder :p Måste ta tag i det under veckan, skulle vara skönt att ha det gjort...

Mjukiskläder låter toppen! Jag ska packa gravidkläder den här gången tänkte jag, då slipper man fundera på om magen får plats eller inte :up:
 
För varje dag som närmar sig och inget händer så känns det som att en förlossning bara är längre och längre bort. Helt orimligt såklart! Just nu känns det som att jag alltid kommer vara gravid. 🤷‍♀️

Har haft en gråt-vecka dessutom där jag börjar tänka på att hemska saker kommer hända och börjar grina.

Typ idag när mannen och barnet var hos farmor och farfar, då tänkte jag att ”nu kommer det sätta igång, mannen kommer lämna kvar barnet hos farmor och farfar. Något kommer gå snett på förlossningen och jag kommer dö så mitt 4-åriga barn kommer aldrig veta hur mycket jag älskar henne för jag hann inte säga det till henne idag”

Äh, ni hör ju. Vafan är det för scenario jag spelar upp i huvudet liksom?

Helt rimligt och normalt skulle jag tro ❤️
Snart är bebis här och du slipper gör om det här igen! 🥰
 
Missade det, förlåt.
Blir det att åka hem ikväll?

Inte lätt med allt om skriva här, jag missar saker alla skriver hela tiden :o
Vi kom precis hem! CTG ser bra ut men bebbot är fortsatt lugn så läkaren ska ringa upp imorgon så ska vi boka in tid för nån typ av kontroll under veckan.
Jag va så orolig med dottern pga hon va slö till och från och orkar inte oroa mig så igen, all personal på SÖS va väldigt tillmötesgående och förstående samt sa att det är bra med extrakontroller så jag håller mig lugn så det känns bra iaf.
Asch då, kardborrar står jag inte ut med så vill ha knappar :p

Aha! Kollat in Eco mini? Har ett av deras skal i Onesize som känns rejält och bra!
 
Det enda jag har packat ner hittills är kläder till bebis, och det är bara för att jag passade på att slänga ner dem när vi ändå plockade fram och gick igenom alla bebiskläder :p Måste ta tag i det under veckan, skulle vara skönt att ha det gjort...

Mjukiskläder låter toppen! Jag ska packa gravidkläder den här gången tänkte jag, då slipper man fundera på om magen får plats eller inte :up:

Ja, gravidkläder blir det här med.
Ett par mjuka gravidbrallor och ett par stora, rymliga mjukisar (från Team Sportia som jag köpte när jag var typ 14 och det var hippt att ha såna. Hur bra kvalité ändå?! 😂) och två gravidtröjor. Plus en huvtröja med dragkedja. Känns inte som att jag behöver mer 🤷
Lite Schampo, deo och sånt med kanske 😁
Och högtalare och elektriska ljus, in case of långdraget 🤷
 
Den här får jag hem snart. Virkad för att likna vår hund. Orimligt gullig 🥰😍

IMG_20211011_192020_578.jpg
 
Ja, gravidkläder blir det här med.
Ett par mjuka gravidbrallor och ett par stora, rymliga mjukisar (från Team Sportia som jag köpte när jag var typ 14 och det var hippt att ha såna. Hur bra kvalité ändå?! 😂) och två gravidtröjor. Plus en huvtröja med dragkedja. Känns inte som att jag behöver mer 🤷
Lite Schampo, deo och sånt med kanske 😁
Och högtalare och elektriska ljus, in case of långdraget 🤷

Ta med en 0,5 liters petflaska! Om det svider när man kissar är det guld värt att kunna hälla vatten på snippan samtidigt det minskar svidet. :)

Den här får jag hem snart. Virkad för att likna vår hund. Orimligt gullig 🥰😍

Visa bifogad fil 78019
:love:
 
Ja, gravidkläder blir det här med.
Ett par mjuka gravidbrallor och ett par stora, rymliga mjukisar (från Team Sportia som jag köpte när jag var typ 14 och det var hippt att ha såna. Hur bra kvalité ändå?! 😂) och två gravidtröjor. Plus en huvtröja med dragkedja. Känns inte som att jag behöver mer 🤷
Lite Schampo, deo och sånt med kanske 😁
Och högtalare och elektriska ljus, in case of långdraget 🤷
Det låter kanon :up: Eget schampo och balsam tyckte jag var skönt att ha med sist! Beror väl på hur länge man stannar förstås, jag kände ett starkt behov av en rejäl uppfräschning efter typ tre dygn på sjukhuset inklusive 24 h förlossning.

Det där med musik och batteridrivna ljus och sånt har jag funderat på. Hade inget sånt alls sist men det kanske kan vara värt att fundera på om det skulle hjälpa till att skapa en mer avslappnad stämning. Har läst på bättre den här gången och har verkligen insett vikten av en lugn och trygg stämning för att boosta oxytocinet och hjälpa kroppen.
 
Det låter kanon :up: Eget schampo och balsam tyckte jag var skönt att ha med sist! Beror väl på hur länge man stannar förstås, jag kände ett starkt behov av en rejäl uppfräschning efter typ tre dygn på sjukhuset inklusive 24 h förlossning.

Det där med musik och batteridrivna ljus och sånt har jag funderat på. Hade inget sånt alls sist men det kanske kan vara värt att fundera på om det skulle hjälpa till att skapa en mer avslappnad stämning. Har läst på bättre den här gången och har verkligen insett vikten av en lugn och trygg stämning för att boosta oxytocinet och hjälpa kroppen.

Jaa, alltså. Blir det långdraget tror jag verkligen jag kan uppskatta sånt mys.
Syrrans andra föddes dock när hon var iklädd sin klänning hon kom in i, så ska jag vara som henne så kommer det inte finnas tid 😂
Dock tog hennes första längre tid, så torr inte min heller kommer gå så fort 🤷
 
Jag tänkte att jag kanske också får hänga med er i den här tråden eftersom dottern hängde kvar i magen två veckor extra och föddes 1 september istället för 18 augusti😆 så det blev ingen sommarbebis!

Jag hade en sån där bidetflaska med vinklat huvud till efter-bebis-toabesök, det var sjukt smidigt. Vi var kvar tre nätter på BB pga gulsot och mina favoriter som jag tackade mig själv att jag tog med var birkenstocks och en lång stickad kofta utan knappar, så skönt att svepa om sig när man var uppe och hämtade grejer ur kylen.

Egna snacks! Hade godis och kakor till när sötsuget blev för mycket, sjukhusmat är inte alls inspirerande…
 
Jag tänkte att jag kanske också får hänga med er i den här tråden eftersom dottern hängde kvar i magen två veckor extra och föddes 1 september istället för 18 augusti😆 så det blev ingen sommarbebis!

Jag hade en sån där bidetflaska med vinklat huvud till efter-bebis-toabesök, det var sjukt smidigt. Vi var kvar tre nätter på BB pga gulsot och mina favoriter som jag tackade mig själv att jag tog med var birkenstocks och en lång stickad kofta utan knappar, så skönt att svepa om sig när man var uppe och hämtade grejer ur kylen.

Egna snacks! Hade godis och kakor till när sötsuget blev för mycket, sjukhusmat är inte alls inspirerande…
Grattis till höstbebisen :love: Lång stickad kofta va ju toppentips, jag använde det mycket hemma första tiden med dottern men ska definitivt packa ner i bb-väskan nu! Är ju toppen för man kan lätt ha bebisen hud mot hud men slipper frysa om axlarna :D
 
Jag tänkte att jag kanske också får hänga med er i den här tråden eftersom dottern hängde kvar i magen två veckor extra och föddes 1 september istället för 18 augusti😆 så det blev ingen sommarbebis!

Jag hade en sån där bidetflaska med vinklat huvud till efter-bebis-toabesök, det var sjukt smidigt. Vi var kvar tre nätter på BB pga gulsot och mina favoriter som jag tackade mig själv att jag tog med var birkenstocks och en lång stickad kofta utan knappar, så skönt att svepa om sig när man var uppe och hämtade grejer ur kylen.

Egna snacks! Hade godis och kakor till när sötsuget blev för mycket, sjukhusmat är inte alls inspirerande…

Jaa, mina Birkenstocks ska med! Köpt dem nu under graviditeten pga har ofta ont i fötterna i vanliga fall - och ännu mer nu. De ska 100% med 😍

Och välkommen 😁
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 026
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp