Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jaa, mina Birkenstocks ska med! Köpt dem nu under graviditeten pga har ofta ont i fötterna i vanliga fall - och ännu mer nu. De ska 100% med 😍

Och välkommen 😁

Jag måste skaffa något sådant. Barnmorskan tipsade om lite grejer att packa ner när vi var där i fredags (bl a morgonrock vilket jag hastigt investerade i) men jag har nog bannemig inget vettigt att ha på fötterna. BM trodde att vi nog blir kvar på BB två nätter om allt går bra och då vill man ju inte gärna sakna något!

Köpte även ett mjukisset (eller lounge eller vad det kallas) som jag tror blir guld värt för att ändå kunna känna sig lite ”klädd”. Och några linnen/t-shirtar med större ringning så att det lätt går att dra ner för amning.
 
Jag tänkte att jag kanske också får hänga med er i den här tråden eftersom dottern hängde kvar i magen två veckor extra och föddes 1 september istället för 18 augusti😆 så det blev ingen sommarbebis!

Jag hade en sån där bidetflaska med vinklat huvud till efter-bebis-toabesök, det var sjukt smidigt. Vi var kvar tre nätter på BB pga gulsot och mina favoriter som jag tackade mig själv att jag tog med var birkenstocks och en lång stickad kofta utan knappar, så skönt att svepa om sig när man var uppe och hämtade grejer ur kylen.

Egna snacks! Hade godis och kakor till när sötsuget blev för mycket, sjukhusmat är inte alls inspirerande…
Välkommen!
Kul med fler bebisar i tråden! Vår skrutt kom två veckor tidigt, 30 augusti, så jag kanske ska smyga lite mer i sommartråden också 😅
 
D1B43D97-F9EE-4C8B-A638-261034A6185D.jpeg

Stig håller koll på sin skyddsling!

Idag är en sån dag där jag får precis noll gjort, hon sover på mig helt enkelt. 😆 Har köpt en bärsele (Babybjörn One) och väntar tålmodigt på att den ska dyka upp, känns som en utmärkt investering. Som det är nu släpar jag ut hela vagnen bara jag ska rasta hundarna en sväng och det blir rätt drygt.

När sambon är hemma tar vi långpromenader med vagn och hundar men just de där kortare rastningarna och när man skulle vilja stöka lite hemma, lägga in en tvätt eller så, då blir det svårt när hon är på det humöret att man inte kan lägga ifrån sig henne, hepp!
 
Ta inte med för lite byxor till BB 😅
Jag hade på mig en kjol när vi åkte in för en rutinkoll och fick frågan om vi var redo att få igångsättning, typ nu. Sambon hade packat ett par mjukisar till mig. De hade jag på mig när vattnen gick, så resten av vistelsen gick jag runt i sambons jeans. Han fick gå runt i shorts 😅

tur vi bara stannade 24h!
 
Ta inte med för lite byxor till BB 😅
Jag hade på mig en kjol när vi åkte in för en rutinkoll och fick frågan om vi var redo att få igångsättning, typ nu. Sambon hade packat ett par mjukisar till mig. De hade jag på mig när vattnen gick, så resten av vistelsen gick jag runt i sambons jeans. Han fick gå runt i shorts 😅

tur vi bara stannade 24h!

Haha oh noes! Jag har stoppat ner två par brallor iaf. 😅
 
I helgen fick vi besked om att vi kan gå på hemgång på neovård i hemmet i början på veckan.

Blev inte så , så lång historia kort så har vi fått veta att hon blodsätter inte sig själv ordentligt så hon fick ultraljud på hjärtat idag. Det visade en liten förträngning som mest troligtvis växer bort. Det påverkar dock inte hennes blod så även jag fick ta nya prover idag då hon hade 87 i HB i morse. Så i skrivande stund så får hon mer blodtransfusion, och ska testa för bilirubin imorgon då det kan öka tillfälligt efter blodtransfusionen. Så blir kanske mer solning , annars ska vi bara invänta att hon piggnar till och de kan dra sonden då det är överfullt i neovård i hemmet. Det är även överfullt på neonatalen här och i Göteborg så jag fick dela rum med en annan mamma några dagar innan hon fick hemgång. Så ja på fredag är det 3 veckor på sjukhus, både jag och min man är helt slut och vill bara komma hem och smälta allt.
 
I helgen fick vi besked om att vi kan gå på hemgång på neovård i hemmet i början på veckan.

Blev inte så , så lång historia kort så har vi fått veta att hon blodsätter inte sig själv ordentligt så hon fick ultraljud på hjärtat idag. Det visade en liten förträngning som mest troligtvis växer bort. Det påverkar dock inte hennes blod så även jag fick ta nya prover idag då hon hade 87 i HB i morse. Så i skrivande stund så får hon mer blodtransfusion, och ska testa för bilirubin imorgon då det kan öka tillfälligt efter blodtransfusionen. Så blir kanske mer solning , annars ska vi bara invänta att hon piggnar till och de kan dra sonden då det är överfullt i neovård i hemmet. Det är även överfullt på neonatalen här och i Göteborg så jag fick dela rum med en annan mamma några dagar innan hon fick hemgång. Så ja på fredag är det 3 veckor på sjukhus, både jag och min man är helt slut och vill bara komma hem och smälta allt.
Åh vad jobbigt ni har det. ❤️ Hoppas, hoppas att det vänder för er snart!
 
Tre dagar jobb kvar. Känns typ orimligt. Jag vill sova.
Kämpa på! 💪🏼 Tre dagar kvar för mig också.

Det är ändå lustigt hur olika folk tänker gällande hur länge man ska jobba innan BF. Från mina kollegor har jag fått höra både ”oj jag är imponerad att du orkar jobba så pass länge” till ”jaha, då ska du gå redan 2,5 vecka innan beräknat datum” :p
 
Kämpa på! 💪🏼 Tre dagar kvar för mig också.

Det är ändå lustigt hur olika folk tänker gällande hur länge man ska jobba innan BF. Från mina kollegor har jag fått höra både ”oj jag är imponerad att du orkar jobba så pass länge” till ”jaha, då ska du gå redan 2,5 vecka innan beräknat datum” :p

Haha, så konstigt att folk resonerar så olika 😅
En kollega kom nyss och bara "oj, redan på fredag? Men det är väl ett par månader kvar, du har ju inte mycket mage? "
Medan jag igår fick höra från en annan kollega att jag har en rejäl kula 🤷😅

Båda män 😁
 
Kämpa på! 💪🏼 Tre dagar kvar för mig också.

Det är ändå lustigt hur olika folk tänker gällande hur länge man ska jobba innan BF. Från mina kollegor har jag fått höra både ”oj jag är imponerad att du orkar jobba så pass länge” till ”jaha, då ska du gå redan 2,5 vecka innan beräknat datum” :p
Folk ska alltid ha så mycket åsikter!

Jag har fått så många dumma kommentarer att jag blir alldeles matt.
Innan BF var det åsikter om hur länge jag jobbade, och nu har jag fått frågan hur jag kan lämna en så liten bebis hemma när jag jobbar en dag i veckan. Ingen verkar förstå att bebisen har en förälder till och att hon inte är hemma helt själv i åtta timmar 🙄
 
Folk ska alltid ha så mycket åsikter!

Jag har fått så många dumma kommentarer att jag blir alldeles matt.
Innan BF var det åsikter om hur länge jag jobbade, och nu har jag fått frågan hur jag kan lämna en så liten bebis hemma när jag jobbar en dag i veckan. Ingen verkar förstå att bebisen har en förälder till och att hon inte är hemma helt själv i åtta timmar 🙄

Toppen sånt där 🙈
Folk tycker alltid så jävla mycket alltså...

Jag hoppas lite, lite på att kunna gå på en konferens i december. Vi har fan aldrig det på jobbet så det vore så kul att få vara med. Men vet inte om maken känner sig bekväm nog att vara själv då. Jag hoppas det. Om hon tar flaska då. 😅
Alternativt om min man kan ta semester och hänga med 🤷
 
Haha, så konstigt att folk resonerar så olika 😅
En kollega kom nyss och bara "oj, redan på fredag? Men det är väl ett par månader kvar, du har ju inte mycket mage? "
Medan jag igår fick höra från en annan kollega att jag har en rejäl kula 🤷😅

Båda män 😁
Haha man kan väl konstatera att folk dels har noll koll och dels inte kan hålla sig från att kommentera :p

Mina kommentarer har bara varit från kvinnor, den som sa att hon var imponerad hade själv stora problem med foglossning under sina graviditeter och kunde inte jobba så nära inpå, medan hon som tyckte det var långt kvar hade lätta graviditeter och jobbade ända in i kaklet (”var är x?” ”hon föder barn, fick åka in i natt”). Så där är det ju tydligt att egna erfarenheter spelar in.
 
Folk ska alltid ha så mycket åsikter!

Jag har fått så många dumma kommentarer att jag blir alldeles matt.
Innan BF var det åsikter om hur länge jag jobbade, och nu har jag fått frågan hur jag kan lämna en så liten bebis hemma när jag jobbar en dag i veckan. Ingen verkar förstå att bebisen har en förälder till och att hon inte är hemma helt själv i åtta timmar 🙄
Man får försöka låta det rinna av men det är lättare sagt än gjort när man är full av hormoner...
 
Fick en hinnsvepning hos BM idag, håll tummarna att det kör igång snart!

Trodde inte man gjorde det om man inte gått över tiden men det var hon som föreslog det och jag är ju inte den som tackar nej. :D Hon tyckte väl synd om mig som hatar varje sekund av denna graviditet. :p;)
 
Fick en hinnsvepning hos BM idag, håll tummarna att det kör igång snart!

Trodde inte man gjorde det om man inte gått över tiden men det var hon som föreslog det och jag är ju inte den som tackar nej. :D Hon tyckte väl synd om mig som hatar varje sekund av denna graviditet. :p;)

Heja heja! Hoppas det hjälper 🥰
Gott att hon erbjöd det på eget bevåg!

Själv har jag sovit oroligt inatt. Märks att kroppen jobbar på och förbereder sig. Skulle inte säga att det var värkar... Men obekväma sammandragningar iaf, som.stöde sömnen och gjorde mig illamåendet 🙄
 
Haha man kan väl konstatera att folk dels har noll koll och dels inte kan hålla sig från att kommentera :p

Mina kommentarer har bara varit från kvinnor, den som sa att hon var imponerad hade själv stora problem med foglossning under sina graviditeter och kunde inte jobba så nära inpå, medan hon som tyckte det var långt kvar hade lätta graviditeter och jobbade ända in i kaklet (”var är x?” ”hon föder barn, fick åka in i natt”). Så där är det ju tydligt att egna erfarenheter spelar in.

Ja alltså, jag hade nog kunnat jobba längre. Men jag är jävligt osugen på det nu när det närmar sig. Jag vill VILA! ✌️😁
 
Ja alltså, jag hade nog kunnat jobba längre. Men jag är jävligt osugen på det nu när det närmar sig. Jag vill VILA! ✌️😁
Ja samma här, det hade väl gått liksom. Men jag ser SÅ mycket fram emot att få släppa allt som har med jobb att göra och få fokusera på mig själv :) Har varit lite uppe i varv i hjärnan så det kommer bli skönt.
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 111
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 026
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 243

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp