Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Jag har hittat en rutin för att rasta hela familjen! Klä på barnet, sen halsband och koppel på hundarna, på med skor och sele, i med barnet i selen, på med jackan över och så bara ta kopplen och gå ut. Försöka böja sig ned och ta på halsband efter att man knäppt fast barnet ledde till att hon hängde typ upp och ned, inte lika smidigt 😅
 
Ny hinnsvepning i morse, efter det har jag haft förvärkar var 10e minut hela dagen. På kvällen tog det lite paus, men runt 22 satte det i gång igen.
Nu har jag riktigt onda värkar, var tionde minut bara så försöker vila, men känns lite svårt 😅
Heja heja! :bump:
 
Här ser ni en som satte sig själv i skiten igår ! 😆 Sigrid är ju en sjusovare av rang så när hon somnade igår tänkte jag att jag unnar mig lite tv-serier. Problemet var ju att jag fastnade TOTALT och typ kvicknade till vid två på natten. Jaja tänkte jag, hon kommer ju ändå sova till åtta halv nio så det är ju ingen fara. HA! Kvart över 4 vaknar hon och är jätteupprörd, happ… byter blöja, matar och nattar igen så barnet somnar till slut. Men inte jag! Slocknar till slut men blir väckt igen vid 6, vafalls? Matar lite till och somnar till 8 ungefär, då är hon såklart klarvaken och gnällig. Gör en ny flaska och hon drar i sig hela (200 ml 😂) sen skrynklar hon ihop ansiktet och tar i för kung och fosterland och det blir en jättebajs! Det förklarar saken, hon brukar bajsa på kvällen…

Så nu är modern rätt mör och tröstar sig med ostmacka och oboy till frukost 😅
 
Tusen tack för alla era fina kloka ord. :heart

Här strular amningen fortfarande. Det är säkert för att vi valde att ge flaska någon gång om dagen från början...
I förrgår ammade jag alla gånger förutom 1 gång då han vägrade ta bröstet den gången och ju större frustrationen blev hos honom desto svårare blev det. Igår va likadant.. Idag vägrade han två gånger och fick honom till slut att amma en av gångerna men andra gick inte. Flaskan gick däremot jättebra.
Velar hur jag ska göra framåt.. Detta är jättejobbigt, jag vill ju kunna kombinera amning med flaska för vi är ute mycket och amma ute i minusgrader vill jag inte. Men verkar inte fungera för lillkillen.
Har ni några tips och råd? :crazy:
 
Tusen tack för alla era fina kloka ord. :heart

Här strular amningen fortfarande. Det är säkert för att vi valde att ge flaska någon gång om dagen från början...
I förrgår ammade jag alla gånger förutom 1 gång då han vägrade ta bröstet den gången och ju större frustrationen blev hos honom desto svårare blev det. Igår va likadant.. Idag vägrade han två gånger och fick honom till slut att amma en av gångerna men andra gick inte. Flaskan gick däremot jättebra.
Velar hur jag ska göra framåt.. Detta är jättejobbigt, jag vill ju kunna kombinera amning med flaska för vi är ute mycket och amma ute i minusgrader vill jag inte. Men verkar inte fungera för lillkillen.
Har ni några tips och råd? :crazy:
Vad jobbigt! :heart Ser du något mönster i under vilka omständigheter det funkar respektive inte funkar? Går det olika bra med höger/vänster bröst? Har du stark utdrivning och det blir för mycket som kommer på en gång?

Den här länken innehåller massor av bra tips: http://www.babybaby.se/2015/10/17-supertrick-nar-bebisen-amningsstrejkar/
 
Jag har lyckats amma på nätterna nu men jag tycker fortfarande inte det är smärtfritt så vågar inte amma mer än på nätterna. Tänker att nån gång borde de väl vänja sig om jag inte gör det för ofta så det blir ömt igen? Känns lite tröstlöst faktiskt.
 
Hörni, hemgång planeras - imorn! ❤️😭
Äntligen, på treveckorsdagen!

Det är inte heeelt bokat än, men allt tyder på det!
Tjohooooo :bump: äntligen! Och vilken glädje att det blev tidigare än ni hoppats på.
Blir helt glad i magen, ni förtjänar verkligen att få komma hem nu och njuta lite av bebisbubblan :love:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
993
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
10 11 12
Svar
234
· Visningar
15 208
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 814
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
22
· Visningar
1 527

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

  • Konstigt simsätt
  • Kämpa på
  • Hat

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp