Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Nej man ska ju få ihop det också!

Men precis efter att jag skrivit mitt första inlägg där om att ta sig till doktorn slog det mig varför gör jag det så krångligt för. Är ju bara att stoppa ner honom i sjalen och lämna babyskyddet i bilen 😅

Skyller på att jag typ aldrig åker bil nu för tiden så har inte behövt tänka på det förrän nu 😜

Skönt att du kom på en lösning, och att hans bilirubin inte är så högt så han slipper sola :)
Kan även rekommendera en sån klick-vagn som man sätter babyskyddet på om du inte har det. Det är perfekt för oss med snitt, ja vagnen ska ur och i bilen men det är så smidigt att bara klicka på babyskyddet. Jag använder den vagnen när det är jag som hämtar och lämnar på både skolan och förskolan.
 
Jag räknade precis lilla Es alla läkarbesök, det blir 7e besöket idag vilket i snitt blir 1 gång i veckan sen vi kom hem. Jag hoppas dock att läkarna har rätt; att hon blir friskförklarad snart för hon får ingen barnförsäkring förrän dess. Just nu har hon en olycksfallsförsäkring med vissa diagnoser, som var det bästa försäkringsbolaget kunde erbjuda.

Nu när jag kom in på försäkring så vill jag gärna tipsa dig @Sleepan att ansöka om ersättning om du hann teckna en gravidförsäkring samt att er lilla dotter också kan hamna mellan stolarna om hon inte är friskförklarad när ni åker hem. Håller så tummarna att ni får åka hem idag :heart
 
Jag räknade precis lilla Es alla läkarbesök, det blir 7e besöket idag vilket i snitt blir 1 gång i veckan sen vi kom hem. Jag hoppas dock att läkarna har rätt; att hon blir friskförklarad snart för hon får ingen barnförsäkring förrän dess. Just nu har hon en olycksfallsförsäkring med vissa diagnoser, som var det bästa försäkringsbolaget kunde erbjuda.

Nu när jag kom in på försäkring så vill jag gärna tipsa dig @Sleepan att ansöka om ersättning om du hann teckna en gravidförsäkring samt att er lilla dotter också kan hamna mellan stolarna om hon inte är friskförklarad när ni åker hem. Håller så tummarna att ni får åka hem idag :heart

Tack för påminnelsen! Har varit i kontakt med dem redan, men ska kanske ringa idag igen, innan vi åker hem. Har ni blivit en del dygn på sjukan nu som de kommer betala ut ersättning för iaf (samt mitt snitt, där har jag redan fått pengarna!). Inte friskförklarad än och kommer tillhöra Neo ett tag till ❤️
 
Skönt att du kom på en lösning, och att hans bilirubin inte är så högt så han slipper sola :)
Kan även rekommendera en sån klick-vagn som man sätter babyskyddet på om du inte har det. Det är perfekt för oss med snitt, ja vagnen ska ur och i bilen men det är så smidigt att bara klicka på babyskyddet. Jag använder den vagnen när det är jag som hämtar och lämnar på både skolan och förskolan.

Vi hade babyskyddsadaptrar till vår förra vagn när de andra barnen var små. Men använde dem så sällan så tycker inte riktigt det var värt det. Går till skola (och förskolan sen) och bebis följer ju ändå inte med någonstans annars alls på ”ärenden”. Är väl till doktorn då men blir ett dyrt läkarbesök isf 😅 och som du säger chassit ska ju ändå i och ur bilen. Men tack för tips! :)

Ja solning hoppas jag vi slipper men det tror jag. Han har inte varit i närheten av att behöva det hittills och nu är det bara lite gult kvar. Men vi får väl se :)
 
Jag räknade precis lilla Es alla läkarbesök, det blir 7e besöket idag vilket i snitt blir 1 gång i veckan sen vi kom hem. Jag hoppas dock att läkarna har rätt; att hon blir friskförklarad snart för hon får ingen barnförsäkring förrän dess. Just nu har hon en olycksfallsförsäkring med vissa diagnoser, som var det bästa försäkringsbolaget kunde erbjuda.

Nu när jag kom in på försäkring så vill jag gärna tipsa dig @Sleepan att ansöka om ersättning om du hann teckna en gravidförsäkring samt att er lilla dotter också kan hamna mellan stolarna om hon inte är friskförklarad när ni åker hem. Håller så tummarna att ni får åka hem idag :heart

Vi hoppade lite högt när vi fick hem papper från försäkringsbolaget om ”ytterligare utredning” när vi ansökt om försäkring. Massor med frågor att fylla i. Det var ju för att han är för tidigt född och inte pga någon annan uppgift vi fyllt i så inga konstigheter. Var iaf med tacksamhetskänsla vi fyllde i de där papprena när vi kunde kryssa i nej/frisk på precis allting. Blev ju uppenbart med allt han kunde ha råkat ut för med större sannolikhet pga prematur :)
 
Tack för påminnelsen! Har varit i kontakt med dem redan, men ska kanske ringa idag igen, innan vi åker hem. Har ni blivit en del dygn på sjukan nu som de kommer betala ut ersättning för iaf (samt mitt snitt, där har jag redan fått pengarna!). Inte friskförklarad än och kommer tillhöra Neo ett tag till ❤️

Just ja! Tack för påminnelsen måste ringa försäkringsbolaget om det också!

När dottern var typ 3 månader råkade jag av en slump när jag rensade gamla papper se att de ersatte akuta kejsarsnitt. Hade inte tänkt på det alls. Så ringde dem om det. Då konstaterade handläggaren jag pratade med att jag hade rätt till ersättning för det snittet från gravidförsäkringen, att jag jag var inlagd efter snittet från min sjukförsäkring, OCH att jag aldrig fått ut något när vårt första barn föddes utan fick ersättning för att jag låg inlagd innan förlossning på gravidförsäkringen och efter förlossning på sjukförsäkring.

La på luren typ 7000 kronor rikare och konstaterade att man borde rensa gamla papper oftare 😅 (eller ha bättre koll på försäkringar :p )
 
Det blev en höstbebis 🥰 i går 10.24 så kom vår lilla Sigge. 51 lång, 3385 g.
Allt gick bra och vi mår bra ♥️
 

Bifogade filer

  • AA6883C6-2BC1-4EDE-BCC3-0644E0CA20CE.jpeg
    AA6883C6-2BC1-4EDE-BCC3-0644E0CA20CE.jpeg
    242,4 KB · Visningar: 134
Tack för länken 💚

Mönster är att han bökar när han ska ta bröstet sen gör han det till slut och då när utdrivningen startar (starkt) släpper han och så håller det på.
Försöker sitta i lugn miljö och inte stressa fram det men svårt med en 2,5 åring hemma.

Fungerar bättre på vänster bröst än det högra.
Nej lugn miljö är bara att glömma här också... :p Tar han bröstet till slut om du väntar ut det? Jag har också stark utdrivning på höger bröst och det blir mycket mer bök där, han blir ledsen när det sprutar mjölk rakt in i munnen (förståeligt) och då brukar jag ta ut bröstet och låta det värsta spruta/rinna ut innan vi försöker igen.
 
Första natten själv med båda barnen i samma rum/säng... 🤯 Storasyster sover oftast hela nätter i vanliga fall men vaknade till när jag ammade och så var hon vaken mellan 01:00-04:45... 🙃 Ska inte tråka ut er med detaljer men det var en del skrik och gråt kan vi säga. Lillebror sov ungefär som vanligt och var inte speciellt bökig, guldstjärna till honom. Men han körde ett bajsrace när storasyster fortfarande var vaken vilket ledde till fyra blöjbyten mitt i allt. Till slut, efter att jag läst Pettsson-boken fem gånger i rad, somnade hon utmattad bredvid mig och då sov lillebror på min mage. Sen somnade jag väl vid 05:30 (varit vaken sen 00:30) och sov i korta korta stunder åt gången hela natten, inklämd mellan två barn och med för lite kläder (täcket bara till höften pga bebis i sängen) så jag vaknade och frös med jämna mellanrum.

Är superpigg nu 🙃 Hoppas på en bättre nästa natt...
 
Första natten själv med båda barnen i samma rum/säng... 🤯 Storasyster sover oftast hela nätter i vanliga fall men vaknade till när jag ammade och så var hon vaken mellan 01:00-04:45... 🙃 Ska inte tråka ut er med detaljer men det var en del skrik och gråt kan vi säga. Lillebror sov ungefär som vanligt och var inte speciellt bökig, guldstjärna till honom. Men han körde ett bajsrace när storasyster fortfarande var vaken vilket ledde till fyra blöjbyten mitt i allt. Till slut, efter att jag läst Pettsson-boken fem gånger i rad, somnade hon utmattad bredvid mig och då sov lillebror på min mage. Sen somnade jag väl vid 05:30 (varit vaken sen 00:30) och sov i korta korta stunder åt gången hela natten, inklämd mellan två barn och med för lite kläder (täcket bara till höften pga bebis i sängen) så jag vaknade och frös med jämna mellanrum.

Är superpigg nu 🙃 Hoppas på en bättre nästa natt...
Jisses, hoppas det blir bättre inatt ♥️
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 112
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
271
· Visningar
19 099
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 245

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp