Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Känner igen det där! Med andra barnen alltså. Än så länge har vi inte riktigt det problemet med lillebror som fortfarande drunknar i 44 😅
Åh men pluttelutt! Jag har sorterat bort 44 för ett tag sen och de ser ju ut som dockkläder, så obeskrivligt gulligt det är med de små kläderna.

Sigrid har allt från 50 till 62 beroende på plagg och märke, PoP är döstort och Newbie pyttigt
 
Hahaha jag hade tänkt helt fel, det är ju två dagar och tre nätter ensam :p Natt två gick i alla fall jättebra tack och lov! Förutom att dottern vaknade 04:15 och försökte putta mig ur sängen (bokstavligt talat) för att jag låg där istället för pappa :laugh:

Lillebror A blir fyra veckor idag och växer så det knakar. Sov en timme själv i spjälsängen vid läggdags, jag skulle alldeles säkert kunna lägga honom där igen vid något tillfälle under natten men jag är oftast för lat för att gå upp om jag inte måste :o så då får han ligga kvar i sängen.
 
Hahaha jag hade tänkt helt fel, det är ju två dagar och tre nätter ensam :p Natt två gick i alla fall jättebra tack och lov! Förutom att dottern vaknade 04:15 och försökte putta mig ur sängen (bokstavligt talat) för att jag låg där istället för pappa :laugh:

Lillebror A blir fyra veckor idag och växer så det knakar. Sov en timme själv i spjälsängen vid läggdags, jag skulle alldeles säkert kunna lägga honom där igen vid något tillfälle under natten men jag är oftast för lat för att gå upp om jag inte måste :o så då får han ligga kvar i sängen.
Skönt att ni fått sova mer inatt!

Storebror här brukar komma in och lägga sig i vår säng mitt i natten (där en av oss föräldrar ligger). Ofta vill han då diskutera varför det är den ena och inte den andre som är där, och VAR ÄR DEN ANDRE?! :laugh:
 
Lillebror A blir fyra veckor idag och växer så det knakar. Sov en timme själv i spjälsängen vid läggdags, jag skulle alldeles säkert kunna lägga honom där igen vid något tillfälle under natten men jag är oftast för lat för att gå upp om jag inte måste :o så då får han ligga kvar i sängen.
Det är mer än min 5-månaders sover själv 😳 rekordet tror jag är 15min i egen säng!
 
Vi har faktiskt fått ett sånt där barn som sover själv, än så länge 😅
En god vana hon tog med sig från sjukhus

Första kvällen och natten hemma var hon extremt okomplicerad. Sov mycket ❤️
Dock hade vi det väldigt jobbigt med hunden. Hon blev oerhört stressad av att komma hem och HITTA EN BEBIS?!
Hon vill vara nära, och pussa osv. Men går upp i stress och skäller mycket. Som tur väl verkar Signe inte bry sig om hundskall (är väl van från insidan av magen) och sov vidare trots Ebbas stök. ❤️
 
Vi har faktiskt fått ett sånt där barn som sover själv, än så länge 😅
En god vana hon tog med sig från sjukhus

Första kvällen och natten hemma var hon extremt okomplicerad. Sov mycket ❤️
Dock hade vi det väldigt jobbigt med hunden. Hon blev oerhört stressad av att komma hem och HITTA EN BEBIS?!
Hon vill vara nära, och pussa osv. Men går upp i stress och skäller mycket. Som tur väl verkar Signe inte bry sig om hundskall (är väl van från insidan av magen) och sov vidare trots Ebbas stök. ❤️

Tänker att det är lite samma sak med hundar som med ljudliga syskon. Lika bra att aldrig vänja bebis vid att det är tyst när man sover 😃
 
Tänker att det är lite samma sak med hundar som med ljudliga syskon. Lika bra att aldrig vänja bebis vid att det är tyst när man sover 😃

Absolut! Vill att hon ska kunna sova både när det är ljust och stökigt. 😁

Men känns sjukt jobbigt med hunden. Varken vi eller hon mår ju bra av allt stressande, och inte grannarna heller förmodligen 😅🙈🙈
 
Absolut! Vill att hon ska kunna sova både när det är ljust och stökigt. 😁

Men känns sjukt jobbigt med hunden. Varken vi eller hon mår ju bra av allt stressande, och inte grannarna heller förmodligen 😅🙈🙈

Åh va härligt att ni är hemma nu och kan påbörja ert nya liv tillsammans i hemmamiljö :heart

Hoppas det kommer gå bra med hunden, är väl en omställning för henne med, när hon tidigare varit van att ha all er uppmärksamhet.
 
Första månaden sov Klara på min arm, vilket ledde till slemsäcksinflammation i axeln. Nu sover hon i sin sleep carrier.
Har vi en bra natt och hon sover till 05 får hon dock samsova, liggammar jag då så somnar hon om direkt och det är guld värt när storebrors sovklocka ringer strax efter sex 😅
 
Lilla E sover ju mest i bärsele eller enstaka gång vagn/bil på dagarna. Eftersom storebror aldrig hade gått att söva i säng har jag inte ens övervägt det med henne, men kanske skulle prova. Hade varit skönt att få ligga ner och vila nån gång under dagen :p
Däremot på kvällen nattar vi i nestet som ligger i sängen och sen sover hon där hela natten fram till morgonen. Helt magiskt skönt :love:
 
Jag och M sover i stora barnens rum i dotterns säng som går att dra ut till dubbelsäng. Han sover i sitt nest bredvid mig och brukar sova 3-4 timmar i stöten.

Idag gjorde jag dock något som kanske stör de banorna. När han vaknade strax före 6 la jag honom bredvid mig så fick han liggamma och sen sova vidare bredvid mig. Han såg inte ut att lida jättemycket direkt 😅
 
Här sover bebis i sitt nest i sin spjälsäng och det är så skönt att hon kan det.

Oftast sover hon fram till 4 på natten då hon börjar röra så mycket på sig att jag inte kan sova så då brukar hon få mat och sen somnar hon om direkt igen och ligger stilla så jag kan sova med. :D Idag sov hon till 6 innan jag kände att jag var tvungen att lätta på trycket i brösten, så jag väckte henne för att amma, sen somnade hon om igen. :laugh:
 
Dock hade vi det väldigt jobbigt med hunden. Hon blev oerhört stressad av att komma hem och HITTA EN BEBIS?!
Hon vill vara nära, och pussa osv. Men går upp i stress och skäller mycket. Som tur väl verkar Signe inte bry sig om hundskall (är väl van från insidan av magen) och sov vidare trots Ebbas stök. ❤️
Gissar att Ebba också har upplevt de senaste veckorna som stressiga när ni inte båda varit hemma, och så en bebis på det... mycket samtidigt! Hoppas att hon snart vänjer sig, och försök strunta i grannar tills dess :heart

För egen del var det skönt att läsa att er bebis inte vaknar av hundskallen. Jag har själv en fyrbent, högljudd ordningspolis här hemma och jag har skräckscenarion i huvudet om hur ungen aldrig får sova pga hundskall.
 
Gissar att Ebba också har upplevt de senaste veckorna som stressiga när ni inte båda varit hemma, och så en bebis på det... mycket samtidigt! Hoppas att hon snart vänjer sig, och försök strunta i grannar tills dess :heart

För egen del var det skönt att läsa att er bebis inte vaknar av hundskallen. Jag har själv en fyrbent, högljudd ordningspolis här hemma och jag har skräckscenarion i huvudet om hur ungen aldrig får sova pga hundskall.
Sigrid vaknar sällan av hundskall! Hon verkar vara helt knockad när hon sover 😅
 
Här börjar E piggna till mer och mer så nu får man respons vid samtal hela tiden. Antingen via leenden eller småprat :love:Samtidigt så har hon svårt att bestämma sig för om hon vill bli buren eller sprattla på golvet så hon blir arg oavsett efter korta stunder :rofl:

Idag har jag äntligen börjat ta tag i hennes framtida rum tills vi flyttar om några år. Hon ska ha mitt träningsrum men jag har haft lite beslutsångest över vart all min träningsutrustning ska ta vägen. Så det fick flyttas upp till vardagsrummet på ovanvåningen. Vilket innebär att det rummet i sin tur fick möbleras om, och en bokhylla därifrån ska ner till Es rum. Lägg då till en rejäl mensvärk, vilket var drygt ett år sen sist jag hade det :arghh:
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 077
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 214
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp