Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Den här är missnöjd ikväll. Och göllig! 😍
20211206_190839.jpg
 
Gick och la mig mig vid midnatt. M hade ammat innan och fick mer mat i kopp efter. Bajsade strax efter det. Sen dess har han legat bredvid mig i sitt nest. Nöjd och tyst, och pigg och vaken 😳 Jag tror inte han har varit vaken såhär lång tid i sitt liv i sträck någonsin 😜 efter typ en timme tröttnade jag och började kolla på Netflix på telefonen. Ett avsnitt senare låg han fortfarande där vaken och såg söt ut!

Ammade precis och jag trodde han somnade. Gick upp för att gå på toa och när jag kom tillbaka så ligger där ett par stora blå vakna ögon igen :p

Vi ska väl tydligen dygna eller nåt :p
 
Gick och la mig mig vid midnatt. M hade ammat innan och fick mer mat i kopp efter. Bajsade strax efter det. Sen dess har han legat bredvid mig i sitt nest. Nöjd och tyst, och pigg och vaken 😳 Jag tror inte han har varit vaken såhär lång tid i sitt liv i sträck någonsin 😜 efter typ en timme tröttnade jag och började kolla på Netflix på telefonen. Ett avsnitt senare låg han fortfarande där vaken och såg söt ut!

Ammade precis och jag trodde han somnade. Gick upp för att gå på toa och när jag kom tillbaka så ligger där ett par stora blå vakna ögon igen :p

Vi ska väl tydligen dygna eller nåt :p
Åh vad segt. De är ju otroligt gulliga men man vill bara sova :laugh:
 
Här har vi en unge som var jävligt missnöjd igår. Ingen bajsblöja igår (på ett dygn nu) så hoppas den kommer snart.
Gjorde alla trix i boken igår, men hjälpte inte. Vet att ett dygn inte är någonting, men hon äter ju främst ersättning så då bör de ju bajsa oftare...

I övrigt läkarbesök på öron/näsa/hals samt på Neomottagningen idag 👍
 
Här har vi en unge som var jävligt missnöjd igår. Ingen bajsblöja igår (på ett dygn nu) så hoppas den kommer snart.
Gjorde alla trix i boken igår, men hjälpte inte. Vet att ett dygn inte är någonting, men hon äter ju främst ersättning så då bör de ju bajsa oftare...

I övrigt läkarbesök på öron/näsa/hals samt på Neomottagningen idag 👍
De kan väl bli lite trögare i magen av ersättningen? Hoppas det släpper snart!
 
Lilla Sigge fyller en vecka idag ♥️

Det är underbart och tufft på samma gång. Han har mkt magknip, särskilt nattetid. Sömnbristen och hjälplösheten när han har ont gör att jag blir så otroligt gråtmild. BM säger att det är vanligt pga omogna tarmar och att det går över på ett par veckor så hoppas på det.
Ammar och det gick hur bra som helst med första sonen, men nu har jag fruktansvärt ont, särskilt ena bröstet är som tusen nålar. Hoppas på övergående där också, har fått massor av tips och har hembesök av BVC i morgon så ska fråga då, ev tänkte jag vända mig till amningsmottagningen på bb Sthlm beroende på vad BM säger i morgon.

Men förutom allt det negativa så är det så underbart ändå, jag vill knappt lägga i från mig honom ♥️ Önskar mig lite varmare väder och barnvagnspromenader nu bara 🙂
 

Bifogade filer

  • 15E0C1C8-CE49-4EF5-A2DB-2B93ABC2587C.jpeg
    15E0C1C8-CE49-4EF5-A2DB-2B93ABC2587C.jpeg
    110,6 KB · Visningar: 20
Helt meningslöst besök på ÖNH idag. Han gjorde exakt samma sak som förra veckan och ingen där verkar prata med någon annan eller läsa vad som gjorts med henne innan. Att vi fick vänta 40 min var inte heller toppen...

Sen vidare till Neomottagningen där vi visst bara fick vara en. Så maken skickades till Espresso House av hon som tog emot på mottagningen. Dock ligger det inne på sjukhuset dit han fick komma in på nåder typ. Går bra nu 😂
 
Vi hade läkarbesök på bvc nu på morgonen. Härligt att ta sig ut i -18 grader 😬

Här såg vi iaf resultatet av den vakna natten för M sov sig igenom allt. Läkaren fick kämpa läääänge med att få honom att öppna ögonen när hon skulle kolla dem :D Men han fick ok-stämpel på allt till slut! 150 g upp på en vecka vilket de tyckte var bra även om jag inte tyckte det lät så mycket. Men iofs mer än uppgången förra veckan och procentuellt sett är det ju mer när utgångsläget är litet :p Nu ska vi testa att sluta tillmata också, ska bli så skönt att slippa det på nätterna framför allt.
 
Vi har också varit på läkarbesök, trots att båda barnen skulle med lyckades vi komma i tid :up:

Precis som jag misstänkte så syntes det på vågen att Arvid äter som en häst :rofl: Idag vägde han in på stadiga 5,6 kg och mätte 56,5 cm :D Han har alltså gått upp 1250 gram på 2,5 vecka :laugh: Läkaren hade inget att anmärka på och jag hade inga frågor så besöket gick ganska snabbt. Skönt! Det hade väl gått ännu fortare om inte storasyster sprang omkring och snodde alla leksaker från de olika rummen :p
 
Vi har också varit på läkarbesök, trots att båda barnen skulle med lyckades vi komma i tid :up:

Precis som jag misstänkte så syntes det på vågen att Arvid äter som en häst :rofl: Idag vägde han in på stadiga 5,6 kg och mätte 56,5 cm :D Han har alltså gått upp 1250 gram på 2,5 vecka :laugh: Läkaren hade inget att anmärka på och jag hade inga frågor så besöket gick ganska snabbt. Skönt! Det hade väl gått ännu fortare om inte storasyster sprang omkring och snodde alla leksaker från de olika rummen :p

Det är ju nästan så att man borde se honom växa i realtid :D
 
Vill också klaga av mig lite på den här perioden när absolut inga kläder sitter bra. Gravidkläder är för stora och mina vanliga kläder sitter otroligt illa :down: Snaaaark.
 
Jag går också runt i gravidbyxor och tights hela tiden. Framför allt pga snittet att det är skönast med mjuk mudd där. Men snyggt är det inte :p
 
Bebis har sovit typ hela dagen, inte så konstigt med tanke på att han var vaken halva natten :p Skulle med andra ord kunna få massvis gjort! Men jag är ju hysteriskt trött jag med 🙈

Men ska verkligen inte klaga. Senaste 45 min har jag och bebis halvsovit i soffan medan de stora barnen ritat i köket. Så nu har jag jinxat det också :D
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 078
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
261
· Visningar
18 218
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 838
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 186

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kattsnack 10
  • Bästa trimmern till kanin?
  • Hur länge är din hund ensam?

Hästrelaterat

Omröstningar

  • Göra inlägg med mobilen
Tillbaka
Upp