Höstföräldrar 2021, del 2

Status
Stängd för vidare inlägg.
Och jag fick tillbaka mensen igår. Blev så förvånad att jag först inte fattade utan började fundera på återkommande avslag 😅 De två tidigare graviditeterna höll den sig borta 8-9 månader. Tycker detta var riktigt dålig stil 🙄
 
Åh jag är inte avis, så skönt att slippa mens! Förra gången fick jag inte tillbaka den förrän efter att jag helt slutat amma, vilket var när dottern var nästan 13 månader. Jag behövde alltså sluta amma helt, för även när jag bara ammade typ morgon och kväll höll den sig borta. Får se hur det blir den här gången.
 
Åh jag är inte avis, så skönt att slippa mens! Förra gången fick jag inte tillbaka den förrän efter att jag helt slutat amma, vilket var när dottern var nästan 13 månader. Jag behövde alltså sluta amma helt, för även när jag bara ammade typ morgon och kväll höll den sig borta. Får se hur det blir den här gången.

Ja men det var lite det jag räknade med! Jag ammade bägge stora barnen ca 15 månader. Inte helamning såklart men när mensen kom efter ca 8-9 månader stämmer rätt väl med när de började bli riktigt bra på att äta vanlig mat och amningen minskade rätt mycket. Så det var ju något sådant jag förväntade mig nu med :p
 
Ja men det var lite det jag räknade med! Jag ammade bägge stora barnen ca 15 månader. Inte helamning såklart men när mensen kom efter ca 8-9 månader stämmer rätt väl med när de började bli riktigt bra på att äta vanlig mat och amningen minskade rätt mycket. Så det var ju något sådant jag förväntade mig nu med :p
Typiskt!
 
Gött 😁
Jag slutade med p-piller långt innan vi ville bli gravida pga mår bra utan, även om jag iofs mådde bra med också, så lär inte skaffa några nya. Men hade varit skönt att slippa mens, helt klart... Kanske får tänka om 😂

Jag verkligen avskyr mens, även att min egentligen inte är jobbig, så på ett eller annat sätt kommer jag nog ta hormoner resten av min fertilitet, bara för att slippa.

btw, precis kommit till första bilolyckan i OTH, det gick fort! :D
 
Jag har fått p-piller utskrivet bara för ett slippa mensen :laugh: hämtar ut receptet när mensen dyker upp:cautious:

Jag bad att få sätta in en ny p-stav på efterkontrollen för att förhoppningsvis slippa att mensen skulle komma igång alls, jag brukar slippa helt de första två åren den sitter inne. Har haft besvärlig mens jämt förutom när jag haft p-stav på plats, mycket smärtsam när jag var yngre och sedan väldigt riklig. Fick en blödning ett par veckor senare vilket jag brukar få, men hoppas slippa! (Vill heller absolut inte bli gravid men att slippa besvärlig mens är bannemig den viktigaste motiveringen.)
 
Jag bad att få sätta in en ny p-stav på efterkontrollen för att förhoppningsvis slippa att mensen skulle komma igång alls, jag brukar slippa helt de första två åren den sitter inne. Har haft besvärlig mens jämt förutom när jag haft p-stav på plats, mycket smärtsam när jag var yngre och sedan väldigt riklig. Fick en blödning ett par veckor senare vilket jag brukar få, men hoppas slippa! (Vill heller absolut inte bli gravid men att slippa besvärlig mens är bannemig den viktigaste motiveringen.)

Jag har haft 2 eller 3 spiraler tidigare och varit supernöjd men den sista ville inte komma ut, efter 5(!) försök att få ut den på vanliga sättet fick jag bli nersövd för att operera ut den, därför vill jag inte sätta in en ny… :(
 
Här har vi haft en jobbig kväll. Signe har varken velat äta eller sova. Eftersom hon inte äter så är hon väl för hungrig för att sova och när hon inte sover är hon väl för trött för att äta 🙈
Eventuellt ont i magen, hjärtat.

Börjat kolla på Vampire diaries nu. Uppskattar verkligen att ha en fullt rimlig anledning att kolla massvis med serier 😂
 
Här har vi haft en jobbig kväll. Signe har varken velat äta eller sova. Eftersom hon inte äter så är hon väl för hungrig för att sova och när hon inte sover är hon väl för trött för att äta 🙈
Eventuellt ont i magen, hjärtat.

Börjat kolla på Vampire diaries nu. Uppskattar verkligen att ha en fullt rimlig anledning att kolla massvis med serier 😂

Här har det också varit en tjorvig kväll. Helt klart lite reaktion på rotavaccinet. Ganska pruttig och därmed allmänt missnöjd. Känns som att jag har ammat hela kvällen lång men han har inte ätit så mycket mest stökat runt och somnat till och från
 
Här har det också varit en tjorvig kväll. Helt klart lite reaktion på rotavaccinet. Ganska pruttig och därmed allmänt missnöjd. Känns som att jag har ammat hela kvällen lång men han har inte ätit så mycket mest stökat runt och somnat till och från

Vi tog ju Rota för två veckor sen och fick också reaktion. Ser inte jättemycket fram emot nästa dos. Särskilt inte i kombination med de andra vaccinen 🙈

Hoppas han blir sitt vanliga jag snart!
 
Vi tog ju Rota för två veckor sen och fick också reaktion. Ser inte jättemycket fram emot nästa dos. Särskilt inte i kombination med de andra vaccinen 🙈

Hoppas han blir sitt vanliga jag snart!

Enda reaktionen stora barnen hade på de vaccinen (alltså sprutorna) var att de sov typ hela dagen efteråt. Mer lätthanterligt 😅

Hur länge varade rotareaktionen för er?
 
Vår lilla E är numera klassad som helt kärnfrisk då hennes förträngning i ett kranskärl har vuxit bort :D. Läkaren var även glad över hur mycket hon växt sen sist, och hur pigg hon blivit. Själv är jag förvånad över hur han kan komma ihåg oss så väl eftersom vi var där i oktober :eek: Så nu är 1 av 2 barn utskrivna från barnmottagningen :banana:
 
Vår lilla E är numera klassad som helt kärnfrisk då hennes förträngning i ett kranskärl har vuxit bort :D. Läkaren var även glad över hur mycket hon växt sen sist, och hur pigg hon blivit. Själv är jag förvånad över hur han kan komma ihåg oss så väl eftersom vi var där i oktober :eek: Så nu är 1 av 2 barn utskrivna från barnmottagningen :banana:

Hurra! Gud vad skönt! ❤️
 
Min bonusdotter testade positivt på snabbtest för Covid imorse :( Hon var hos oss i helgen och var med på Julias dop i lördags men var inte speciellt nära någon, stor och luftig lokal med relativt få personer och hon har suttit i karantän hos oss sedan i lördags morse när hon fick symptom, på inrådan av sin mormor överläkaren. Rummet ligger avskilt och har egen toalett och hon har fått mat och allt levererat till dörren så jag hoppas att alla klarar sig!

Vi är båda vaccinerade (jag fick tredje förra veckan så den är väl inte fullt igång ännu) och spädisar klarar ju sig vanligtvis bra (och jag tog båda sprutorna som fanns tillgängliga då när jag var gravid) men segt och lite oroligt ändå. Som tur är (eller vad man ska säga) blev min man avstängd från jobbet hela veckan ut oavsett vad våra snabbtester visar när vi väl får dem, så nu är han hemma åtta dagar och nätter i sträck vilket är väldigt skönt ifall vi skulle bli sjuka, så man bara behöver funka på 50% var...

Håll gärna en tumme :heart

Min man vaknade med ont i halsen och torrhosta imorse så det var ju bra att snabbtesterna kom strax efter. Var HELT övertygad om att vi skulle vara positiva och beställde hem mat och andra förnödenheter för typ två veckor igår kväll för att åtminstone slippa tänka på det. Men vi var negativa båda två! Jag vet att det finns en felmarginal med de testerna men chansen att båda två skulle vara felaktiga är ju minimal. Dessutom använde vi sådana tester på jobbet, i företagshälsovårdens regi, för att just fånga upp symtomfria personer som inte kunde jobba hemifrån och som eventuellt kunde bära på smitta, och då litar i alla fall jag på dem.

Jag mår prima och så även alla andra som var med i lördags, maken är bättre, fortfarande lite trött och hängig men det kan lika gärna vara för att han var bebischef hela natten 😇
 
BVC idag och hon är över 4 kg (om än knappt 😅). Följer kurvan men en tendens till att dippa så nu är vi beordrade att väcka nattetid ändå 🙄 Suck. I min värld är hon en liten unge, mina syskonbarn har varit samma sak med och jag och mina syskon var också små. Men men. Jag vet att vi haft det lyxigt värre så bara att göra...
 
Status
Stängd för vidare inlägg.

Liknande trådar

Dressyr Ja, jo. Men att säga att ryggkotorna måste vara klara för att man ska kunna sitta på hästen är att dra slutsatsen väldigt långt. Här har...
2
Svar
21
· Visningar
1 100
Senast: Jerseyite
·
Gravid - 1år Jag har väntat och väntat på att någon ska starta en tråd men det verkar som att jag får fixa det själv :D. Ingen annan som ska ha barn...
12 13 14
Svar
268
· Visningar
18 789
Övr. Barn Hur skulle ni hantera en ungdom som nyligen tillfälligt hoppat av skolan (hen tänker fortsätta till hösten på en annan typ av skola) och...
Svar
12
· Visningar
1 845
Senast: Pilot
·
Övr. Barn Vi tillbringar emellanåt en del tid tillsammans med barnens två kusiner och deras föräldrar. När vi gör det blir det uppenbart att vi...
2
Svar
23
· Visningar
2 238

Bukefalos, Hästnyheter, Radannonser

Allmänt, Barn, Dagbok

Hund, Katt, Andra Djur

  • Kaninskrik
  • Kön kattungar
  • Senast tagna bilden XV

Hästrelaterat

Omröstningar

Tillbaka
Upp